Jong,, single en sociaal

23-04-2018 23:44 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

ik ben 25, en sinds 2 jaar vrijgezel.
Heb wel wat gedate maar daar heb ik momenteel geen behoefte aan.

Het lastige vind ik dat ik de enige in mijn familie en kleine vriendenkring ben die single is.
Ja echt iedereen heeft een partner en daar doen ze ook vaak samen dingen mee waardoor mij word aangeboden om als 3e wiel mee te gaan.

Zo bestaat mijn leven nu uit werken en bankhangen omdat ik van de gekkigheid niet weet wat ik moet doen.

"Kom van die bank af!" Zul je denken, ja en dan?

Herkent iemand dit?

Zo zit ik mij bijvoorbeeld nu al af te vragen hoe ik ooit nog op vakantie kan want: met wie?

Graag hoor ik jullie ervaringen
Ik neem aan dat je voor deze relatie ook een leven had? Wat deed je toen?
En wat ondernam je mét partner?
Als je zonder partner van gekkigheid niet weet wat je moet doen, dan is er flink wat werk aan de winkel voor je, want dan gaat er iets totaal niet goed in je leven.
Alle reacties Link kopieren
Ga lekker alleen op vakantie :-)
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
23-04-2018 23:47
Ga lekker alleen op vakantie :-)

Ja dat lijkt me dus 10x niks. Ik wil iemand om tegenaan te lullen hoe geweldig of kut iets is
Of op een groepsreis. En wie weet ontmoet je daar nieuwe vrienden.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
23-04-2018 23:47
Ik neem aan dat je voor deze relatie ook een leven had? Wat deed je toen?
En wat ondernam je mét partner?
Als je zonder partner van gekkigheid niet weet wat je moet doen, dan is er flink wat werk aan de winkel voor je, want dan gaat er iets totaal niet goed in je leven.
Een hele terechte vraag maar ik ben vanaf van mijn 17e met mijn ex samen geweest en toen deden we eigenlijk alles samen (dagjes weg, huishoudelijke dingen etc) dus dit is de eerste keer dat ik zo 'lang' single ben en voel me vaak eenzaam
Alle reacties Link kopieren
Jade_xx schreef:
23-04-2018 23:51
Ja dat lijkt me dus 10x niks. Ik wil iemand om tegenaan te lullen hoe geweldig of kut iets is
Dacht je dat een single reis een reis in je eentje was?
Die doe je met meerdere mensen hoor.
Zelden zo veel geluid op reizen als de reizen die ik in mijn uppie heb ondernomen. En dat waren niet eens groepsreizen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Tips:
- Zet als je thuis bent een muziekje op of de tv aan. De tv kan een beetje werken als leven behang vind ik zelf.
- Accepteer soms gewoon dat je ervan baalt dat bijvoorbeeld niemand op dat moment kan afspreken. Spreek het desnoods hardop uit, en ga daarna iets anders doen om je gedachten te verzetten.
- Het idee dat iets alleen doen 'gek' is zit alleen tussen je oren. Ga gewoon eens alleen naar de bios of koffie drinken op het terras. Als je een keer die 'drempel' bent over gegaan zul je zien dat je zoveel meer vrijheid ervaart.
- Geef je op voor een leuke groepsreis/vakantie.
- Voor als je behoefte hebt aan wat lijfelijk contact; zoek een scharrel of boek anders regelmatig een massage. Van gewoon even wat lijfelijk contact kan je soms echt opknappen.

En weetje....de kans is groot dat je wel weer iemand vindt, maar helemaal zeker weten doe je dat nooit. En wanneer dat gebeurt weet je ook niet. Stel dat het nog 10 jaar duurt? Dan wil je toch niet als het ware 10 minuten in je eigen leven op de reservebank zitten?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, het lijkt erop dat je zelf net zo'n type was en je al je single vrienden inmiddels uit het oog bent verloren omdat het (zoals je zelf al aangeeft) niet zo leuk is om derde wiel te zijn.

Nieuwe vrienden maken:
- Teamsport
- Studie
- Werk

zat plekken waar je andere mensen tegenkomt!
Ga op een sport
Ga alleen op reis
Je komt daarbij vanzelf mensen tegen
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, vooral zielig gaan zitten denken wat er allemaal niet kan, daar kom je ver mee.
Word vriendje met jezelf, en je bent niet meer alleen.
Je hebt zo de discussie afgewerkt over waar je heen gaat, hoelang je gaat en wanneer. Nooit ruzie over als je ter plekke bepaalt dat je nu weggaat of juist nog blijft.
Vakantie is ook niet verboden voor singles, ga alleen of als je dat (nog) niet aandurft in een groep. Of ga in de vakantie iets leren: abseilen, zeilen wat dan ook, kom je allemaal gelijkgestemden tegen die waarschijnlijk ook alleen komen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Goh wat ben je zielig :hug:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jade_xx schreef:
23-04-2018 23:53
Een hele terechte vraag maar ik ben vanaf van mijn 17e met mijn ex samen geweest en toen deden we eigenlijk alles samen (dagjes weg, huishoudelijke dingen etc) dus dit is de eerste keer dat ik zo 'lang' single ben en voel me vaak eenzaam
En alles wat je in die jaren samen hebt gedaan kun je ook perfect alleen doen.
Daarbij kon je voor je 17e vast ook prima functioneren, dus neem een wat actievere houding aan.
Niet zo slim om al die jaren alleen voor je partner te leven. Logisch dat je omgeving niet op jou zit te wachten als jij ook nooit oog voor hen hebt gehad.
Je zal je leven opnieuw moeten opbouwen. Zittend op de bank en klagend gaat dat niet lukken.
Maak een lijst van wat je wilt gaan ondernemen en hoe je dat gaat regelen.
Bijvoorbeeld vakantie. Als je niet alleen wilt gaan, dan ga je naar een land waar je een leuke talencursus kunt gaan volgen. Daar kom je genoeg mensen tegen. Dan ga je in een huis wonen met die cursisten of gaat bij een gastgezin logeren. Met school doe je ook excursies en met je medestudenten ga je ook eten, uit, sporten etc.
Dat je je verveelt ligt echt alleen aan jezelf. En niemand kan dat voor jou oplossen.
Ik ben single en ga regelmatig op vakantie hoor. Ik denk juist dat ik meer zie en flexibeler ben met reizen dan als ik samen zou gaan. Je kunt helemaal zelf je reis uitstippelen zonder rekening te hoeven houden met de voorkeuren van je partner, en een praatje is zo gemaakt als je ervoor openstaat.

Hier in Nederland bankhangen hoeft ook niet. Ga eens naar een museum, met een boek op een lekkere plek zitten of zo. Je kn eigenlijk alles ook alleen doen.

Ik vind het fijn zo, maar ik zie single zijn dan ook niet als een tussenfase tot ik weer een relatie heb.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker vaak opstap gaan in het weekend en door de weeks sporten dat deed ik vroeger toen ik 25 en single was
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd bijzonder hoe je in een relatie nooit meer iets alleen kunt doen.
Jij was zo, maar je vrienden dus ook. Wat niet raar is als iedereen zo is. Heb je wel eens voorgesteld om alleen iets met je vriendinnen te doen, zonder aanhang?
En als dat niet kan, ga alleen dingen ondernemen. Nieuwe mensen leren kennen. Een groepsreis is daarvoor heel goed geschikt. Kan je zomaar nieuwe vrienden opleveren. Maar maak dan niet nogmaals dezelfde fout als je vervolgens een relatie krijgt. Anders vraag je er een beetje om dat je als vrijgezel alleen bent.

Echt ik zou het doodsbenauwd krijgen in zo'n relatie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Jade_xx schreef:
23-04-2018 23:53
Een hele terechte vraag maar ik ben vanaf van mijn 17e met mijn ex samen geweest en toen deden we eigenlijk alles samen (dagjes weg, huishoudelijke dingen etc) dus dit is de eerste keer dat ik zo 'lang' single ben en voel me vaak eenzaam
Waarom vind je het zo vervelend dan, dat anderen nu op dezelfde manier met je omgaan als jij voorheen met hen deed? Jij had dan toch ook weinig aandacbt voor anderen? Dan begrijp ik ook wel dat ze nu niet zoveel zin hebben om dingen met je te ondernemen, als jij hen alleen ziet staan als het je uitkomt. Eerlijk gezegd vind ik dat van een weinig sociale instelling getuigen en nogal in tegenspraak met je topictitel.
Het benauwt mij al als ik dit (alles samen doen, zelfs het huishouden) zo lees, maar dat is persoonlijk, dat realiseer ik me.
Leer het goed hebben met jezelf; met jezelf moet je je hele leven verder.
Qua vakanties: ga alleen op vakantie (begrijp dat je dat niet wilt, maar ik vind het heerlijk), ga mee met een groepsreis of singlesreis; kun je toch tegen iemand aanpraten.
Schop jezelf van de bank af en ga wat van je leven maken. Zelfmedelijden gaat je niet verder helpen. Er zijn toch genoeg dingen die je in je eentje kunt ondernemen of als je dat niet wilt, zoek je een sport, hobbyclub o.d. waarmee je met anderen in contact komt. Daarnaast zijn er volgens mij 1001 sites/organisaties waar je nieuwe mensen kunt leren kennen of die activiteiten organiseren.
Jade_xx schreef:
23-04-2018 23:51
Ja dat lijkt me dus 10x niks. Ik wil iemand om tegenaan te lullen hoe geweldig of kut iets is
Als je nooit dingen alleen doet weet je ook niet hoe het is.
Probeer het is zou ik zeggen, begin gewoon klein.
Alleen naar de bios, lunchen, koffie drinken, shoppen enz.

Ik betrap mezelf er overigens ook op hoor, dat ik bepaalde dingen niet doe in mn eentje.
Echter dat ga ik anders doen/nog meer trainen want ik heb geen zin om afhankelijk van een ander te zijn.
(Begin ik morgen al mee, ik ga lekker met me myself and i naar mijn lievelingscabaratier :cheer2: . Ok dat heb ik al 1 x eerder gedaan, iedereen die ik mee vraag zeikt toch dat ze zn humor te hard vinden dus ik ga lekker alleen :cheer: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven