Jong trouwen
woensdag 5 februari 2020 om 22:41
Vandaag hoorden we dat de vroegere beste vriendin van mijn oudste onlangs getrouwd is. De afgelopen jaren stond het contact op een laag pitje omdat mijn dochter ging studeren en de vriendin de wereld rondreisde om het (Jehova) geloof te verkondigen. Nu dus getrouwd, een ‘gewoon’ Nederlands meisje van nog geen 21.
Dat hoor je toch nooit meer? Ik ben zelf op mijn 23e getrouwd en dat was al niet heel verstandig.
Iemand nog jonger?
Dat hoor je toch nooit meer? Ik ben zelf op mijn 23e getrouwd en dat was al niet heel verstandig.
Iemand nog jonger?
donderdag 6 februari 2020 om 20:20
Mss is dat wat er mis gaat: dat je denkt dat er een 'ware' bestaat.ditte_ schreef: ↑06-02-2020 18:13Als ik jong was getrouwd was ik inmiddels 3x gescheiden van mijn exen. Voor mij vroegt trouwens niks toe, zonde van het geld en het gedoe. Samenlevingscontract met testament voldoet ook. Wat een ander doet moet diegene zelf weten. Ik ken jong getrouwden die nog gelukkig samen zijn en ook die er al gescheiden zijn. Lucky bastards die op zo'n jonge leeftijd de ware vonden en gelukkig zijn.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 6 februari 2020 om 20:47
Een meisje dat ik kende is getrouwd op haar 18e verjaardag. De bruiloft was haar verjaardagscadeau van haar ouders. Ik vond dat als 18-jarige bizar, zeker omdat ze nog geen jaar verkering had met de bruidegom. Ik zie mijn vader nog staan: “Wat een waanzin! Koop dat kind dan een pony als je dan toch zo nodig met geld wil smijten”. Vier jaar en drie kinderen later was ze gescheiden.
Een jongen op mijn eerste opleiding trouwde met zijn vriend op zijn 22e. Die zijn 18 jaar later nog steeds samen.
Zelf ben ik na 15 jaar verkering op mijn 30e getrouwd met man en dit jaar zijn wij 25 jaar samen (waarvan tien jaar getrouwd).Trouwen was niet de bedoeling maar man dacht keurig op schema te liggen met alle erkenning rondom een destijds ongeboren vrucht. Toen kwam hij erachter dat hij (destijds, inmiddels alweer veranderd) niet automatisch met erkenning het ouderlijk gezag kreeg ondanks geregistreerd partnerschap. En dat de resterende zwangerschapsduur korter was dan de procedure via kantonrechter. Toen raakte hij helemaal in de stress op het gemeentehuis waarop de ambtenaar zei: “Je kunt ook het geregistreerd partnerschap laten omzetten naar een huwelijk, dat kunnen jullie nu hier aan de balie doen. Dan heb je bij de geboorte het all-in vaderpakket”. En aldus geschiedde, met twee ons wildvreemde kinderen als ‘bruidskinderen’ inclusief nepbloemstukje van een tafeltje.
Een jongen op mijn eerste opleiding trouwde met zijn vriend op zijn 22e. Die zijn 18 jaar later nog steeds samen.
Zelf ben ik na 15 jaar verkering op mijn 30e getrouwd met man en dit jaar zijn wij 25 jaar samen (waarvan tien jaar getrouwd).Trouwen was niet de bedoeling maar man dacht keurig op schema te liggen met alle erkenning rondom een destijds ongeboren vrucht. Toen kwam hij erachter dat hij (destijds, inmiddels alweer veranderd) niet automatisch met erkenning het ouderlijk gezag kreeg ondanks geregistreerd partnerschap. En dat de resterende zwangerschapsduur korter was dan de procedure via kantonrechter. Toen raakte hij helemaal in de stress op het gemeentehuis waarop de ambtenaar zei: “Je kunt ook het geregistreerd partnerschap laten omzetten naar een huwelijk, dat kunnen jullie nu hier aan de balie doen. Dan heb je bij de geboorte het all-in vaderpakket”. En aldus geschiedde, met twee ons wildvreemde kinderen als ‘bruidskinderen’ inclusief nepbloemstukje van een tafeltje.
donderdag 6 februari 2020 om 20:58
Ik geloof er ook niks van. Er zijn mensen die meer en minder goed bij je passen.
En je moet een beetje bereid zijn tot commitment als je een lange relatie wil hebben. Je realiseren dat je relatie, net als al het andere in de wereld, niet altijd alleen maar fantastisch is.
Wij maken af en toe de balans op samen. Flesje wijn erbij, wat loopt lekker, wat minder, wat zouden we graag anders zien, is dat (nu) realistisch, zijn we gelukkig zoals het nu is, worden we allebei voldoende voorzien in onze behoeften.
In mijn ervaring heb je daar meer aan dan aan een ware. Wat dat ook zijn moge.
Het idee alleen al dat er 1 speciaal iemand is die je op alle vlakken vervult op ieder moment van je leven. Dan geef je iemand nogal een taak zeg.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 6 februari 2020 om 21:05
donderdag 6 februari 2020 om 21:07
ik zei dus ook "en dat mag niet altijd"
ik zei net: dat mag nooit