Jubileumfeest ideetjes
dinsdag 26 juni 2018 om 20:13
Over een tijdje zijn mijn man en ik 12,5 jaar getrouwd en willen we een feestje (bij ons thuis) geven voor ongeveer 40 personen. We willen het iets uitgebreider doen dan alleen koffie met gebak en chips nootjes op tafel. Dit is een beetje het idee wat we nu hebben:
Gasten welkom vanaf 18.00 uur. Ontvangst met wijn/Prosecco oid.
19.00 uur: Koud en warm buffet laten komen zodat iedereen mee kan eten.
21.00 uur: koffie/thee met chocolaatjes/bonbons
Daarna gewoon allerlei soorten drankjes en wat nootjes op tafel.
Geen hapjes want iedereen heeft eigenlijk al diner op he.... Of wel nog hapjes doen???
Ben echt zo'n enorme twijfelmuts wat dat betreft en dacht: ik gooi het eens hier op het viva forum. Eens kijken wat jullie anders zouden doen...?
Bedankt alvast!
Gasten welkom vanaf 18.00 uur. Ontvangst met wijn/Prosecco oid.
19.00 uur: Koud en warm buffet laten komen zodat iedereen mee kan eten.
21.00 uur: koffie/thee met chocolaatjes/bonbons
Daarna gewoon allerlei soorten drankjes en wat nootjes op tafel.
Geen hapjes want iedereen heeft eigenlijk al diner op he.... Of wel nog hapjes doen???
Ben echt zo'n enorme twijfelmuts wat dat betreft en dacht: ik gooi het eens hier op het viva forum. Eens kijken wat jullie anders zouden doen...?
Bedankt alvast!
dinsdag 26 juni 2018 om 20:16
Geen hapjes doen
meer dan genoeg met buffet vermoed ik.
Bij bonbons kan je ook nog mini cakejes 2 bij 2 cm zetten. Dan kan men dat ook nog pakken. Dat kun je ook weer laten staan.
Enige wat nog wel handig is om te weten is: wat versta je onder buffet. En zet je tafels neer of is het ‘schoot’bordjes?
Bij bonbons kan je ook nog mini cakejes 2 bij 2 cm zetten. Dan kan men dat ook nog pakken. Dat kun je ook weer laten staan.
Enige wat nog wel handig is om te weten is: wat versta je onder buffet. En zet je tafels neer of is het ‘schoot’bordjes?
dinsdag 26 juni 2018 om 20:23
dinsdag 26 juni 2018 om 20:29
Heb je een tuin en is het in de zomer dan zou je bij goed weer kunnen kiezen voor een BBQ.
Statafels neerzetten en twee mensen inhuren, 1 achter de BBQ en de ander om evt. wat drankjes rond te brengen en lege borden etc. op te ruimen.
Op een tafel wat salade, brood, sauzen en stukken watermeloen neerzetten.
Geen gedoe met koffie, gewoon de BBQ laten overgaan naar borrelen.
Wel bij binnenkomst prosecco, bier en frisdrank.
Op de statafels wat olijven, nootjes en kaasstengels zetten.
Statafels neerzetten en twee mensen inhuren, 1 achter de BBQ en de ander om evt. wat drankjes rond te brengen en lege borden etc. op te ruimen.
Op een tafel wat salade, brood, sauzen en stukken watermeloen neerzetten.
Geen gedoe met koffie, gewoon de BBQ laten overgaan naar borrelen.
Wel bij binnenkomst prosecco, bier en frisdrank.
Op de statafels wat olijven, nootjes en kaasstengels zetten.
dinsdag 26 juni 2018 om 20:36
Overkappen en wat heaters neerzetten? En asjeblieft genoeg zitplekken. De hele avond moeten hangen is doodvermoeiend.
Zorg voor kleine groepjes, roulatie en beweging.
woensdag 27 juni 2018 om 05:46
Koffie/thee zou ik alleen doen als je wilt dat je gasten daarna naar huis gaan. Wanneer het de bedoeling is dat gasten langer blijven zou ik dit achterwege laten.
Je gaat namelijk niet van alcohol naar koffie/thee en dan weer terug naar alcohol
Verder lijkt het buffet mij een heel goed plan en inderdaad later op de avond nog wat frituur hapjes.
Je gaat namelijk niet van alcohol naar koffie/thee en dan weer terug naar alcohol
Verder lijkt het buffet mij een heel goed plan en inderdaad later op de avond nog wat frituur hapjes.
woensdag 27 juni 2018 om 08:10
Speak for yourself!Sunny-in-Perth schreef: ↑27-06-2018 05:46Koffie/thee zou ik alleen doen als je wilt dat je gasten daarna naar huis gaan. Wanneer het de bedoeling is dat gasten langer blijven zou ik dit achterwege laten.
Je gaat namelijk niet van alcohol naar koffie/thee en dan weer terug naar alcohol![]()
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 27 juni 2018 om 12:19