junk?

08-02-2011 20:20 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik voel me echt een dweil de laatste tijd! ik zal even mn verhaal doen en ik hoop dat jullie tips en adviezen hebben. (ik ben trouwens 20 en mn relatie heeft net de 1 jarige leeftijd bereikt)

Mijn relatie is geen doorsnee relatie, het is een hele rare niet geordende chaotische relatie. Ten eerste.. ik ben altijd 'de vrager' als ik wil blijven slapen of afsrpeken.. dat vind ik heel vervelend en heb ik al vaak ter sprake gebracht, maar op de een of andere manier gebeurt daar niet veel mee. Het is zo vervelend omdat hij zovaak nee moet zeggen als ik iets vraag.. en ik vraag echt niet veel! maar ik voel me nu dus wel een beetje ongewenst en verwend.. omdat ik dus wel teveel vraag (anders zegt hij niet zo vaak 'nee' toch?) Hij heeft ook geen regelmaat ofzo. Ik kom er altijd maar 'bij' als extraatje.. of ik ben teveel. teminste zo voel ik het. Misschien dat ik mijn relatie teveel vergelijk met andere relaties (zoals die van mn huisgenoot) haar vriend doet alles voor haar, hij kookt voor haar en komt altijd langs, hij is de initiatiefnemer. Mijn vriend heeft add en kan dus echt niet plannen, vergeet dingen en rookt regelmatig joints. Over het onderwerp joints hebben we eindelijk een evenwicht gevonden. maar dat plannen is echt klote, bijvoorbeeld, ik vroeg hem zaterdag of hij deze vrijdag mee wilde naar rotterdam (rotterdam art) hij zei ja na lang gedraai. en nu is hij dus vergeten dat hij naar school moest op die dag. en gaat het niet door. terwijl ik er al helemaal op had gerekend. Hij weet dat ik het vervelend vind dat dit gebeurt. en daar blijft het bij. Ook zit hij heel vaak bij zijn vriend. Om stoom af te blazen. Daar speelt hij games, blowt hij en ook nog eens lachgas (ook zoiets wat ik echt shit vind, en dat weet hij) ik begrijp nu beter waarom hij bijna elke avond daar zit maar vind het nog steeds niet relaxed. Ik weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan. Ik voel me vaak eenzaam en smsen doen we ook echt bijna niet. het voelt alsof ik alleen een relatie heb als ik bij hem ben, en niet als ik weer alleen ben. Niet dat ik dat altijd wel, maar iets meer is beter. Ik zou graag willen dat hij een keer mij mee neemt ergens naartoe, de dierentuin ofzo of weet ik het.. ik hoop altijd op iets kleins, iets leuks. Maar meestal gebeurt er niets. het is iig heel zeldzaam.

sorry als dit echt een heel chaotische lange lap tekst is. Maar er is op het moment geen orde in mn hoofd. Excuses! (ik ben verder eigenlijk heel normaal :P)

oja, als er hier leden zijn die ervaring hebben met relaties en add? alles is welkom!!
quote:Spijker schreef op 08 februari 2011 @ 20:29:

[afbeelding]heerlijk, dit onsubtiele lettertype
ach meiske, je kan beter krijgen.

Je verdient iemand die van je houdt die wil investeren.

Dit is geen relatie,sorry
ADD en ook nog een JUNK...

Wat jij beschrijft over ADD kan ook bij een verslaafde als beschrijving...

Lijkt mij dat je gewoon zelf leuke dingen moet gaan doen, en niet op hem moet gaan zitten wachten.

Laat hem maar moeite doen om te laten zien dat jij zijn vriendinnetje bent..

Ookal issie een Junk met ADD, hij kan wel lief voor je zijn als hij dat zou willen.

Of bedoelde je dat jij verslaafd aan hem bent?
Verslaafden hebben heel vaak ADD. Dat wil zeggen dat mensen met ADD een veel hoger risico hebben op een verslaving.

Ik woon ook samen met een add'er. Een schat van een jongen maaaaaaaar met zo zijn beperkingen.

Gebruikt jou vriend medicijnen voor zijn ADD? want dat scheelt echt heel erg veel. Het zorgt ervoor dat hij wat minder chaos in zijn hoofd heeft waardoor hij minder vaak dingen vergeet.

Het is lastig om hiermee om te gaan. Ik laat hem zo veel mogelijk zijn eigen gang gaan. De keren dat we dan dingen samen doen zijn dan wel weer heel erg leuk.

Hij kan zowiezo niet tegen bemoeizucht en controle. Dus ik laat hem lekker zijn eigen leven leiden. Iemand onder invloed is emotioneel niet voor rede vatbaar. Hij zal dan ook zelf moeten inzien dat hij moet stoppen met drugs.

En jij moet voor jezelf bepalen of je hiermee wil leven. Want dit zal niet anders worden dan het is ben ik bang.
Denk nou eens vooruit: over tien jaar hebben jullie twee kinderen ...

Denk het je gewoon voor de lol eens in hoe dat dan gaat. Wie is er dan gelukkig?

Een relatie van een jaar is veel gemakkelijker te beeidigen dan het regelen van een scheiding na 6 jaar huwelijk en met kinderen. Echt, deze man maakt jou niet gelukkig! Tenzij hij er ook voor wil gaan en om te beginnen met drugs stopt en jou laat zien hoeveel hij van je houdt.
Beter een half motto....
Zolang hij blowt kun je niet van ADD spreken. Hij ´marineert´ zijn hersenen dagelijks in de THC, een chemische toestand die je niet objectief kunt beoordelen daardoor. Zonder blowen kan je dat evt. wel beoordelen (los ervan of jouw definitie van ADD klopt).

Eens met Jumi, iemand die verslaafd is is emotioneel niet volledig beschikbaar voor jou. Ik heb een relatie van jaaaren achter de rug met een verslaafde en ik weet waar ik het over heb.

Goeie opmerking ook die hier geplaatst werd... ben jij verslaafd aan hem? Dat is niks om je voor te schamen, maar wel iets dat bijna altijd het geval is in een relatie met een verslaafde.

Je doet jezelf verschrikkelijk te kort op deze manier... heb ik ook jaren gedaan. Ik denk dat het beter is om daar naar te kijken dan je op hem te focussen. Ermee stoppen zou ik zeggen... sucecs meis.
[quote]appelflamoesje schreef op 08 februari 2011 @ 20:20:

oja, als er hier leden zijn die ervaring hebben met relaties en add? alles is welkom!![/quote]

Relaties en drugs is hier meer op zijn plaats.

Ik ken overigens ook mensen die soms gebruiken hoor (ook harddrugs) en niet iedereen is zomaar verslaafd. Dat wilde ik nog even kwijt aan je, al doet het er niet toe of hij wel of niet verslaafd is. Het gaat erom dat jij jezelf te kort doet door in deze relatie te blijven...
http://www.norwoodgroep.nl/

deze vond ik op een ander topic. Staat goed beschreven wat een relatieverslaving inhoudt. Ik zeg natuurlijk niet dat dat voor jou geldt, maar is misschien wel goed om eens te lezen (tipje he)
Zonde van tijd en energie deze jongen. Ik heb ooit ook zo'n relatie gehad. Hij is nu zwaar verslaafd en nog steeds alleen.

Vraag jezelf eens af wat je van hem terugkrijgt...denk dat ik het antwoord al weet...
Je zou beter kunnen vragen of iemand ervaring heeeft met een relatie met een wietverslaafde, en ja daar heb ik ervaring mee, maar als ik je verhaal zo hoor, dan vraag ik me af waarom je met hem samen bent. Je hoeft echt geen genoegen te nemen met zo weinig.
Juist ja, eens met Citronella. Het gaat helemaal niet om de ADD. Trouwens, als hij dat ook zou hebben zonder dat hij dagelijks zijn hersenen in de THC zou marineren, dan zou hij daar ook iets aan kunnen doen ipv laveloos op de bank games te spelen etc. Los van de verslaving zou zo´n houding (er niks aan doen) me al tegenstaan. Nu dan he, ik heb vroeger jarenlang een relatie gehad met een verslaafde. Ik heb veel moeten leren w.b.t. grenzen aangeven en nadenken over hoe een relatie mij gelukkig maakt ipv alleen maar de ander.

TO, ben je er nog??
Oja, wat ik nog kwijt wilde...

ADD de schuld geven is een goed excuus voor hem om zijn veslaving in stand te houden. Zichzelf een trap onder zijn kont geven en uit ontkenning komen, iets gaan maken van zijn leven etc... zou veel mooier zijn.

TO, laat je er niet in meeslepen... er zijn genoeg leukere mannen die jouw wel de aandacht willen geven die je verdient!
Waarom maak jij excuses voor zijn gedrag? "hij is zo want.....". Flauwekul, die man is gewoon niet zo heel erg into you, want hij wil niets concreets met je afspreken, je voelt je teveel, hij vindt dat je zeurt. Wiens idee was dat eenmalige nachtzwemmen?

Mijn tip; punt achter zetten en even twee weken cold turkey afkicken van deze meneer, uithuilen en weer doorgaan. Been there, done that.
het is over.. i feel like shit..
Ja TO, maar nu is het de tijd om jezelf een schop onder de kont te geven. je bent van hem af. HOERA! Dat is een zegen. 'Ifeel like shit' is een uiting van jou in de slachtofferrol. Maar je bent gheen slachtoffer, dame! Je bent een vrije vrouw, die haar eiegn leven helemaal zelf in de hand heeft. het is aan jou om er iets van te maken. Het is nu aan jou om van de bank af te komen, dingen te gaan doen, mensen te gaan ontmoeten, afleiding te zoeken. niet focussen op wat je mist (in hem of van hem) maar focussen op wat je wilt (van het leven).

Zoek een sport- of hobbyclub, zoek 'lotgenoten', zoek desnoods professionele hulp, maar doe iets.

Want met 'I feel like shit' liefje, ben jij nu degene die lamlendig op de bank hangt en weigert iets te veranderen. Wat hij doet, daar heb je geen invloed op. Wat jij doet, daar heb je des te meer invloed op. Maak er iets van. Dit is een gouden kans.
Mooi gezegd Vlammetje! Kan me wel voorstellen dat je je zo voelt hoor TO. Dat mag er toch ook zijn... je hebt ook van hem gehouden (neem ik even aan). Maar laat je niet al te lang uit het veld slaan. Je hebt juist een hele sterke beslissing gemaakt!

Succes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven