Kale mannen

17-06-2007 13:17 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

'k vroeg me af wat jullie van kale mannen vinden. Ik ben zelf helaas kaal en ben nog vrij jong. Ik heb collega's van 10 jaar ouder, die al hun haar nog steeds hebben. Soms maken ze er wel eens een opmerking over, dat vind ik dan erg kwetsend. Ik denk dan: "Zullen we eens een dag ruilen?". Ik loop ook niet voor m'n plezier met zo'n kale kop. Heb ook liever het kapsel van Brad Pitt, Johnny Depp etc.

Ook heb ik het idee dat (de meeste jonge?) vrouwen het niets vinden (daarbij ben ik ook nog fijngevoelig/bescheiden/zachtaardig van aard en heb een niet-westers uiterlijk, dus voel me in zekere zin 3x 'genaaid' (pardon my French!).

Ik scheer het maar helemaal glad, omdat ik zo'n monnikskransje/rand nog stommer vind staan (zeker met mijn leeftijd). Ondanks dat je meer kale mannen op staat ziet, heb ik toch heb ik het idee dat men me wel eens aankijkt (bus/tram/straat), alsof ik een melaatse ben.

-Wie heeft er een kale man/vriend? Maakte het voor jou niet uit dat hij kaal was? Ik weet dat het uiteindelijk om het karakter gaat, maar de eerste indruk hè ... (het uiterlijk speelt toch in zekere mate mee)

(Ik zou wel eens een Viva reportage willen zien met leuke vrouwen met een toffe kale vriend.)

ps. Kan me een interview met Miryanna van Reeden herinneren waarin ze zei, dat ze Colin Farrell met z'n kale kop (Bullseye in Daredevil) heel sexy vond... Daar houd ik mij maar aan vast, al heb ik zeker niet de looks van Mr. Farrell
Juist de kale man valt me op.Positief !!!

Heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht op me....mmmmmm.

Maar dan ook echt kaal of super kort geschoren!!

Geen kransje haar die nog eens tig cm is

En wat al eerder gezegd is: uitstraling doet zoveel.

greetzzz..........
quote:

Hallo,

'k vroeg me af wat jullie van kale mannen vinden. Ik ben zelf helaas kaal en ben nog vrij jong. Ik heb collega's van 10 jaar ouder, die al hun haar nog steeds hebben. Soms maken ze er wel eens een opmerking over, dat vind ik dan erg kwetsend. Ik denk dan: "Zullen we eens een dag ruilen?". Ik loop ook niet voor m'n plezier met zo'n kale kop. Heb ook liever het kapsel van Brad Pitt, Johnny Depp etc.

Ook heb ik het idee dat (de meeste jonge?) vrouwen het niets vinden (daarbij ben ik ook nog fijngevoelig/bescheiden/zachtaardig van aard en heb een niet-westers uiterlijk, dus voel me in zekere zin 3x 'genaaid' (pardon my French!).

Ik scheer het maar helemaal glad, omdat ik zo'n monnikskransje/rand nog stommer vind staan (zeker met mijn leeftijd). Ondanks dat je meer kale mannen op staat ziet, heb ik toch heb ik het idee dat men me wel eens aankijkt (bus/tram/straat), alsof ik een melaatse ben.

-Wie heeft er een kale man/vriend? Maakte het voor jou niet uit dat hij kaal was? Ik weet dat het uiteindelijk om het karakter gaat, maar de eerste indruk hè ... (het uiterlijk speelt toch in zekere mate mee)

(Ik zou wel eens een Viva reportage willen zien met leuke vrouwen met een toffe kale vriend.)

ps. Kan me een interview met Miryanna van Reeden herinneren waarin ze zei, dat ze Colin Farrell met z'n kale kop (Bullseye in Daredevil) heel sexy vond... Daar houd ik mij maar aan vast, al heb ik zeker niet de looks van Mr. Farrell Mijn ex werd al vanaf zijn 16e door een erfelkijkheidsprobleem kaal. Ook hij zat hier erg mee maarja hij heeft er voor gekozen om kaal door dit leven te gaan en heeft zich al die tijd van onze relatie netjes geschoren op zn kop.
Ik hou helemaal niet van kaal. Maar vind Eddy Zoey er wel weer leuk uitzien. Dus als de man in kwestie heel leuk zou zijn zou ik me er wel overheen zetten, maar het is niet het eerste waar ik op val
Mijn geliefde is sinds ongeveer zijn 25ste geheel kaal - heeft zelfs geen wenkbrauwen of baardgroei. Ik heb hem op z'n 27ste ontmoet en ik heb hem altijd zeer aantrekkelijk gevonden.

Ik vind kale mannen niet per definitie aantrekkelijk. Maar als een man een sexy uitstraling heeft, kijk ik echt niet naar kaal of niet kaal.
quote:En ik ben toch zelf ook echt erg leuk om te zien ( dit als reactie op dat je nooit leuke vrouwen met een kale man ziet).Haha, waarom denk ik er nou niet aan om zoiets te schrijven... Ik ben Ook Leuk Om Te Zien!
Heb ook een kale vriend! Hij heeft flinke inhammen, een kalende plek op zijn kruin en hele dunne haren :o... dus scheert hij het er al jaaaaaren af. En daar ben ik blij om! Trouwens, ik scheer het er af bij hem haha. Zo ongeveer 1 x in de twee weken.
Ook hier vriend die beetje kalend aan het worden is op de kruin (eigenlijk is zijn haar gewoon wat dunner aan het worden,nog geen echt kale plekken of zo). Hij (nou ja, ik) scheert zijn haar heel kort (paar millimeter lang). Ziet er erg goed uit. Hij zal over een aantal jaar ook wel kaal zijn volgens mij. Vind ik niet erg hoor.

Slierten zijdelings over je hoofd zijn idd walgelijk (nooit doen!) en ook een kransje is nogal een dwaas zicht. Maar als je alles gewoon afscheert (of heel heel kort) vind ik het best mooi.
Ik vind kaal heel erg sexy, een mooie bos haar trouwens ook. Maar alles wat er tussenin zit doet me helemaal niets.;)
Bij sommige mannen vind ik helemaal kaal echt leuk staan! Die hebben een mooi gezicht en zien er daardoor veel jonger uit. Je haar over de kale plekken heen kammen vind ik nooit zo'n succes. Ikzelf val eigenlijk wel altijd op mannen met een mooie bos haar. Zoals de ene persoon naar ogen kijkt, kijk ik naar haar....

Maar goed, hier hebben ze dan een beetje stekels, maar helemaal kaal teken ik ook voor ze!! :P
Niks om je zorgen over te maken, zo zie je wel! Mannen die "voorbestemd" zijn om kaal te zijn/worden, staat een kaal hoofd juist heel mooi!

Mijn vriend heeft hetzelfde probleem en is ook heel onzeker als je over zijn haar begint. Hij is begonnen met heel lang haar en heeft het nu kort. Hij heeft ook van die "inhammen" en nog maar dun haar bovenop het hoofd. Ook heeft hij zo'n "kransje". Het valt nu nog zéker mee (hij heeft het proces kunnen vertragen door zijn lange haar af te knippen), maar ik geef het nog geen drie jaar meer voordat hij het ook volledig kaal scheert. Het is gewoon heel erg met 24 jaar al met zo'n probleem rond te lopen! Maar als ik zijn vader zo zie (hij heeft wel een kransje, maar die man is ook pas 45 jaar!) zal het niet heel erg lelijk staan!
heb mijn lief haast bevolen om het te milimeteren! kaal zou m ook nog wel staan denk ik. . hij had van dat kaarsrechte haar, net n egel! zoals die vent die altijd bij barend en van dorp zat.. pffffff. geen gezicht! nu is het echt n lekker ding :)daarnaast, ken ik n heeeeeeeleboel kale mannen, en tstaat ze allemaal geweldig! ik zou ze niet voor kunnen stellen met n bos haar, nee ieeuw.. beter dan een ringetje haar of inhammen! ik zou zeggen, lekker kaal laten!
Kalende mannen hebben niet (per se) meer testosteron. Kale mannen hebben het enzym 5-alpha reductase (Type I en II), niet kale mannen hebben dat niet. Dat zet aanwezig testosteron om in dihydrotestosteron. En daar zijn bepaalde haarfollikels (erfelijk bepaald) gevoelig voor. Ze verschrompelen. Vandaar dat een gewone haar steeds dunner en fijner wordt. De haar follikel is geleidelijk namelijk steeds minder in staat om een goede haar te maken.

De haargroei-middelen die er zijn richten zich dan ook niet op het indammen van testosteron, want dan krijg je vrouwelijke trekken. Maar ze richten zich op het terugdringen van 5 alpha reductase (en met succes). Er is finasteride, dat voornamelijke 5AR-I aanpakt en er is dutasteride (dat zich op beide richt en daarom meer haargroei genereert).

Mocht je nog veel vellus haar hebben, dan is het gebruik van die middelen een optie als je er zo mee zit. Je kunt het op recept krijgen.

Maar volgens mij zijn er nu veel meer kale mannen dan vroeger, omdat velen ook met haar zich kaal scheren. Ik denk dat veel vrouwen kaalheid helemaal niet erg vinden (ik heb deze thread verder niet gelezen). Ik denk dat het wel meespeelt, maar zelfvertrouwen en rust spreken denk ik meer aan? Maar dat laat ik maar aan de dames over...
Hey hallo,

Zie nu op Ned 3 bij Wat heet! Rob Kamphues zitten. Bij hem vind ik het wèl staan en ook bij de eerder genoemde Eddy Zoey. Bij sommigen kan ik er echter niet aan wennen (Colina die Italiaanse scheidsrechter, Roderick Velo en Frits Wester.) Humberto Tan vind ik altijd een twijfelgeval, maar bij Jack van Gelder vind ik het wel weer staan. Vraag me altijd af wat er van een type als Chris Zegers 'overblijft' als ie helemaal gekortwiekt is.

Wat vinden jullie trouwens van Agassi, Vinnie Jones (niet echt kaal, maar heeft het wel altijd kort), Tyson Beckford, Tyrese Gibson, Boris Kodjoe?

De volgende 2 zijn nu ook kaal, maar waren met haar volgens mij wel populair: Billy Zane en Kelly Slater?

Grtzz,

van  een Kale Neet
Vinnie Jones......................wowwwww, maar die is met een Bassiepruik ook nog goed te pruimen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Om van je stoel af te glijden.....Tyson Huppeldepup
Tyrese Gibson..........wie let op zijn hoofd met zó 'n lijf ?????

lekker koppie , bedacht ik dus na enige tijd........
Boris Kodjoe

sja , eh...........smak(k)elijk
Doe dan maar zónder, ..............ik heb het niet zo op John de Wolff kapsels............. maar ook mét haar een leuke man
Mwah, nee, vind IK niet zo'n enorme spetter.
kelly slater ; ook leuk

Rob kamphuys, leuk , niet bijzonder knap

Kees Geel ; niet mijn type

, maar zou mét haar ook mijn type niet geweest zijn

Net zo leuk mét als zonder haar........maar dit nétnietnétwel kapsel vond ik een beetje jammer :
Grappig.....................mét snor en ringbaardje ? stuk leuker .
Met andere woorden ; een leuke man wordt niet leuker of minder leuk van een kale kop . Andersom zal dat ook wel gelden ......:D
Nou nou, wat een positieve berichtjes over kaalheid (leuk voor mijn ego:P)

Mijn dank is groot
Hey, Mijn man is ook kaal, hij scheert zich al een jaar of 10 en ik moet zeggen: Ik vind het super stoer en enorm sexy, en daarbij heeft hij een mooi sportief lichaam met een mooi tintje.
Boris Kodjoe mmmmmmmmmmmm......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven