Kan een man veranderen? Wat moet ik hiermee?

22-10-2008 22:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben sinds een kleine 2 maanden weer dolverliefd.

Nu waren wij vorig weekend met een bevriend koppel in een kroeg en zag daar een goede kennis van me. Ze vroeg of X mijn vriend was. Toen vertelde ze me dat een goede vriendin van haar zijn vorige ex is en dat hij haar zeker de laatste tijd helemaal niet goed behandeld heeft, gekleineerd, afgekraakt, cru ed. Schrok er compleet van moet ik wel zeggen! Hij heeft tegen mij niet veel gezegd over zijn vorige ex, alleen dat hij geen toekomst zag met haar, o.a. omwille van leeftijdsverschil.

Ok, ik weet dat de één relatie de andere niet is en voor mij voelt het bij hem goed aan (tja, zit natuurlijk ook nog wel op een roze wolk) en wou het dus gewoon naast mij neerleggen, maar dat lukt mij op de één of andere manier toch niet goed. Moet constant denken aan wat die kennis zei.

Nu weet ik wel dat jullie mijn vriend niet kennen, maar kan het zijn dat mijn vriend toen zo gedaan heeft omdat hij zich niet goed voelde in die relatie (geen excuus natuurlijk)? Mijn vriend merkt trouwens dat ik ergens mee zit, maar vindt het nogal delicaat om over te beginnen.

Groetjes
Sommige mensen halen het slechtste in elkaar naar boven , zeker als de relatie ten einde loopt . En vergeet niet dat je maar één kant van het verhaal hebt gehoord.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou het gewoon bespreekbaar maken. Wellicht heeft hij een heel ander verhaal?
Ik zou het ook gewoon vertellen. Daar is toch niets mis mee? Het zal geen enorme verrassing zijn dat een ex slechte verhalen rondbazuint over iemand. Ik zou inderdaad zijn verhaal aanhoren en daarna eventueel pas conclusies gaan trekken..
1 kant, en niet van eerste hand ook nog. praat er met je vriend over en ga op je eigen intuïtie af.
Vind 't wel herkenbaar klinken. Zolang 'n man into iemand is, is ie hartstikke lief, attent etc. maar zodra ie de relatie niet meer ziet zitten wordt 't een hork qua gedrag. Zolang jullie relatie goed is zou ik me geen zorgen maken, als ie horkerig gaat doen dan is dat 'n teken aan de wand dat ie de relatie zat begint te worden.
Mijn ex was ook poeslief in zijn nieuwe relatie. Gelijk uit zijn werk douchen en zichzelf beter verzorgen, meer in het huishouden doen da hij hier ooit heeft gedaan, ....

We zijn nu een tijdje verder en hij loopt weer onverzorgder rond en is weer meer in zijn oude gewoontes vervallen...

Denk niet dat mensen écht kunnen veranderen, wel dat ze kunnen leren en sommige dingen anders aan kunnen pakken. Maar in essentie veranderen, neuh. Daar geloof ik niet zo in.
quote:elninjoo schreef op 22 oktober 2008 @ 22:52:

Vind 't wel herkenbaar klinken. Zolang 'n man into iemand is, is ie hartstikke lief, attent etc. maar zodra ie de relatie niet meer ziet zitten wordt 't een hork qua gedrag. Precies, daarom dwing ik Wuilesman met harde hand om into-me te blijven. Het is wat bloederig af en toe maar een loyaliteit dat ik er voor terug krijg!
Je kunt mensen niet veranderen. Mannen al helemaal niet en zeker niet als vrouw. Alleen accepteren dat ze zijn zoals ze zijn en er mee om kunnen gaan. Of een andere man zoeken die je niet wilt veranderen. Tuurlijk is dit een beetje zwart-wit. Maar zoals Carrie zegt, in essentie kun je mensen niet veranderen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Goed iets om je vriend wat beter te leren kennen...

Namelijk waar twee dansen ...

Als je hem vraagt naar de scheiding met zijn ex en hij geeft haar alle schuld dan zegt dat al iets over hem...

Daarnaast : over wat die ex zegt is moeilijk wat te zeggen maar door de band kan je dit aannemen :

Als 1 persoon klaagt over iemands gedrag zegt dit weinig,

Maar als meerdere mensen steeds met dezelfde klacht komen.

Waarschijnlijk zal je meer weten als je meerdere mensen uit zijn omgeving leert kennen en dit heeft tijd nodig.

Natuurlijk zijn jullie nu in de 'verliefdheidsfase' en geen enkele man gaat zich in die periode slecht gedragen natuurlijk.
Wat altijd een hele goede graadmeter is voor ieder nieuw persoon in je leven ...

Een persoon met een goed zelfbeeld is goed voor anderen én zichzelf.

Ook erg belangrijk: heeft hij langdurige vriendschappen?

Hoe is de relatie met zijn familie?

Is hij stabiel ( heeft ie allag dezelfde baan?Verhuist hij veel of woont hij allang op dezelfde plaats?)
Ik vind t allemaal hartstikke normaal klinken hoor

Maar foremost: there are two sides on every story...
Ja hoor een man kan wel veranderen. Als je hem vaak genoeg kust, wordt ie vanzelf weer een kikker!
Een man kan wel veranderen, als hij dat zelf wil, net als een vrouw.

Sta zelf ook heel anders in mijn huidige relatie dan in mijn vorige, ook als er mot is. Actie = reactie, andere actie = andere reactie.

En nog iets, dat wat voor een ander kleinerend en kwetsend is, daar haalt de ander zijn/haar schouders over op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven