Kan het ooit goedkomen

18-06-2018 09:17 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang meelezen en twijfelen een account gemaakt.
Ik weet niet precies wat ik wil bereiken, maar wil mijn verhaal kwijt.

Ik ben 16 jaar bij mijn man, 3 schatten van kinderen. Nu is mijn man altijd een beetje emotioneel terughoudend geweest, terwijl ik meer open, vrolijk en kroelerig ben. Volgens hem leef ik in een bloemetjes/bijtjes wereld en komt veel altijd goed. Ik ben of was nooit heel negatief verder.
Hij raakt in een depressie en kruipt meer in zichzelf. Aangezien hij zegt dat depressie voor zwakke mensen is en hij dat dus niet heeft duurt dit al 3 jaar. Hij raakt tussendoor ernstig ziek en ik ploeter maar gewoon door. Alles komt immers goed. Ik ben voor de kinderen beide ouders en hou alle ballen hoog. Op een gegeven moment trek ik het niet meer, de rek raak er een beetje uit. Ik stel een ultimatum en hij meld zich aan voor therapie/psycholoog. Hier is een wachtlijst van 12 weken. Tussen ons gaat het steeds slechter. Met alles ligt de focus op negativiteit. Wat ik fout doe, beter kan, slecht ben en noem maar op. Mijn zelfbeeld wordt totaal de grond in getrapt. Ik laat mij op het werk gebruiken tot werken dag en nacht/weekend diensten van 50uur per week. Dit is ook een vlucht weg van huis voor mij. En zo naïef als ik ben laat me misbruiken door een manager. Vatbaar voor complimenten en aandacht. Ik ga 2x vreemd, voel me vreselijk. Niks van dit alles praat goed wat ik heb gedaan, nooit had ik dit mogen laten gebeuren.
Mijn man gaat in therapie, ziet de problemen en werkt er hard aan. Er lijkt verbetering te komen.
Hij is communicatief heeft sterk en iedereen is fout, hij ziet de wereld op zijn manier en dat is enkel de juiste manier. Ik val vaak stil, knik en hoor t aan. Nu wil ik enkele keren met hem praten om het vreemdgaan te vertellen, maar hij draait t gesprek zo dat ik mijn mond hou. Hij komt er zelf achter. Hell op aarde uiteraard. Hij is in staat zelfmoord te plegen, zit er totaal doorheen, maar wil mij niet kwijt en ervoor vechten.
Ik vertel hem alle ins en puts. Ga zelf in therapue. Stop met mijn baan. Hij weet letterlijk alle details. Hij als controle freak wil elke stap weten zodat het in zijn hoofd klopt. Hij speelt nu 1.5 jaar erna nog de filmpjes af hoe het gegaan is. En daar loop ik nu vast. Ik doe alles om het vertrouwen terug te winnen, heb een nieuwe baan. Heb gps op mijn auto en telefoon. Kom nergens meer tenzij bij vriendinnen. Elke app weet hij van, wat er gezegd is alles. Geeft niks, ik snap dat dit nodig is om hem weer vertrouwen te geven.
Nu heeft ie gister avond weer een uitbarsting, dit is om de paar dagen, dan zit ie eraan te denken en lijkt alles wat ik verteld heb gelogen, overal word aan getwijfeld en alle details worden nog eens doorgenomen voor de aardigheid. Er komt dus te spraken dat ik voorzichtig zeg dat dit niet voor altijd tussen ons in kan staan, we hebben ervoor gekozen door te gaan... Hij is van mening dat ik voor altijd het boetekleed aan moet houden. Ik loop nu al zolang op mijn tenen, mag zoveel niet doen of zeggen, omdat hij dat dan de linkt daaraan legt. Dit hou ik niet vol nog zoveel jaar. Het voelt niet gelijkwaardig. Zodra ik een mening geef wordt t afgekapt met, jij heb je door een ander laten naaien ! Dit is ook soort manipuleren denk ik dan.

Ik weet dat ik dit verdien en het ernaar gemaakt heb en net wat hij zegt zwak ben als ik langzaamaan vind dat ik genoeg geboet heb, maar hoever gaat dit.

Ik ben zoo blij dat ik mag blijven, maar gaat t wel werken denk ik dan.

Enorm lang verhaal, via mobiel dus hoop niet teveel autocorrect. Bedankt dat ik mijn verhaal kwijt mag.
Alle reacties Link kopieren
ik zou er voor passen...
Alle reacties Link kopieren
Het gaat alleen maar werken als hij jouw vreemdgangerij niet langer gebruikt als stok om mee te slaan. Jullie hebben toch samen besloten verder te gaan? Dan moet je dat achter je laten. Dit is toch geen leven zo?

Zit hij je ook te tracken met die GPS op je telefoon en auto?
Heftig!
Het duurt erg lang om iemand weer te vertrouwen. Maar na 1,5 jaar mag hij er zich wel eens over zetten.
Tips kan ik niet geven. Therapie?
Alle reacties Link kopieren
Boetekleed schreef:
18-06-2018 09:17
Ik weet dat ik dit verdien en het ernaar gemaakt heb en net wat hij zegt zwak ben als ik langzaamaan vind dat ik genoeg geboet heb, maar hoever gaat dit.

Ik ben zoo blij dat ik mag blijven, maar gaat t wel werken denk ik dan.
Dus vanwege een nare thuissituatie, een man die jou niet geeft wat je nodig hebt en een paar domme fouten moet jij de rest van je leven ongelukkig zijn?

Denk even niet aan schuldgevoelens, of wat je man wil, of je boetekleed. Wat wil jij op dit moment? Waar verlang jij naar?
Ik denk dat je nog meer therapie nodig hebt, want met jouw zelfbeeld zit het nog lang niet goed. En met jullie relatie ook niet en dat komt echt niet alleen omdat jij vreemd bent gegaan. Wat een verziekte situatie zitten jullie in.
Daar moet je niet me willen doorgaan, iedereen verdient het om een fijn leven te hebben, ook jij.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
18-06-2018 09:27
Ik denk dat je nog meer therapie nodig hebt, want met jouw zelfbeeld zit het nog lang niet goed. En met jullie relatie ook niet en dat komt echt niet alleen omdat jij vreemd bent gegaan. Wat een verziekte situatie zitten jullie in.
Daar moet je niet me willen doorgaan, iedereen verdient het om een fijn leven te hebben, ook jij.
Dit. Wat een rotsituatie, zeg. Je bent nu wel diep genoeg door het stof gegaan. Hij heeft ook een aandeel in hoe de relatie nu is, maar jouw vreemdgaan is een handige bliksemafleider voor hem.
Ik zou inderdaad werken aan je zelfbeeld, je rug rechten en duidelijk aangeven wat je wil. Laat je niet meer zo vernederen, dat heb je niet verdiend, ook al heb je fouten gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Wat Pijnboompitje25 zegt...

Hij dreef je door zijn eigen gedrag in de armen van een ander én nu bijna tot wanhoop achteraf. Je bent volwassen en in staat om voor jezelf te kiezen. Hij heeft geeneens het recht om constant te weten waar je uithangt, moet je helemaal zelf weten. Dat heet 'vrijheid', daar heb je recht op! Net als iedereen.

Je kunt therapie overwegen maar zo te horen heeft je man een lange weg te gaan... Hij is depressief zeg je? Deze situatie houdt dát ook nog eens in stand en haalt jou (nog steeds) omlaag. Een neerwaartse spiraal dus. Met z'n tweeën gaan jullie dit in ieder geval niet oplossen, beloofd.

By the way: Je bent niet misbruikt hè? Je koos een keer voor jezelf en daar was toevallig iemand anders bij betrokken. Niet jezelf zien als slachtoffer.. nergens voor nodig.
Quote;
En zo naïef als ik ben laat me misbruiken door een manager. Vatbaar voor complimenten en aandacht. Ik ga 2x vreemd, voel me vreselijk.

Hij heeft je niet gebruikt, je bent een volwassen vrouw. Je zocht afleiding en hebt dat hierin gevonden.

Het leven overkomt je niet en komt ook niet vanzelf goed. Tijd om keuzes te maken die goed zijn voor jou.
En trek dat boetekleed uit, daar haal je geen kracht uit. Vechten voor een betere situatie voor je kinderen en je jezelf, als je man wil aansluiten zal hij zijn eigen (juiste) keuzes moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk alleen aan jullie kinderen. Zo sneu om op te moeten groeien in een gezin waar vaak ruzie is en altijd spanning heerst. Je hebt t nu alleen over jezelf, jullie eerste prioriteit zou de kinderen moeten zijn.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik vind vreemdgaan een onomkeerbare breuk in het vertrouwen .

Je kan de breuk wel lijmen,maar de breuk blijft aanwezig en gevoelig . Het blijft een pijnpunt .

Als vreemdganger vind je dat hij zich er nu maar eens over heen moet zetten m.a.w doe alsof er niets is gebeurd . Heb een normale, fijne relatie waarin vertrouwen de basis is .

Echter : er is heel veel gebeurd ! Hij vergee(f)t dit niet zondermeer. Hij kan dat misschien wel helemaal niet meer : vertrouwen is onherstelbaar stuk ?

Voor mij is vreemdgaan absolute reden om er mee te stoppen . In goedmaken en wegpoetsen geloof ik niet. Zodra je voor een ander kiest dan is dat de keuze .
Spijt is niet de weg terug, de keuze is : niet meer met je partner maar met iemand anders , al dan niet tijdelijk .

Die achterdocht en dat wantrouwen in jullie relatie is niet gelukmakend, maar het is het resultaat van het vreemdgaan.

Wil jij zo verder ? En hij ook?
Alle reacties Link kopieren
Als de ander vreemdgaat, besluit je de relatie te stoppen of je zet je eroverheen, en dat zal misschien niet van de ene op de andere dag lukken, maar al op voorhand roepen dat die ander voorgoed het boetekleed aan moet houden, is belachelijk gedrag. Het komt op mij bijna over alsof hij het wel lekker vindt dat hij een wapen in handen heeft om jou van alles de schuld te geven, nooit meer naar zijn eigen aandeel te hoeven kijken en alle aandacht van zijn eigen gedrag af te leiden. Jij hebt al die jaren op eieren gelopen en de kar alleen getrokken, maar door één fout, heb jij het nu allemaal gedaan.

Ik zou er ook voor passen. Eerlijk gezegd vind ik dit gewoon een vorm van machtsmisbruik. Hij zoekt het maar uit met zijn sh*t. Zoals ik het lees, mis je bar weinig aan zijn gezelschap en is hij eerder degene die erop achteruit gaat als je de stekker eruit trekt. Hij had gehoopt dat hij je wel onder druk kon zetten met jouw fout, ik zou hem zeggen dat het een gevalletje gegokt en verloren is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb 1 vraag: hoe wil jij je leven verder leven?
Alle reacties Link kopieren
Stop deze relatie. Jij bent baas over hoe jij wil leven.

Word weer je eigen vrolijke zelf.
Alle reacties Link kopieren
Aan het einde van je post had ik gedacht dat je tips zou vragen om bij hem weg te gaan, maar jij hoopt dat je mag BLIJVEN?

Sorry, geen tips in dat geval..
Alle reacties Link kopieren
WoW, eerst is een depressie de reden waarom jouw man jouw zelfbeeld stukslaat en vervolgens gebruikt hij de gevolgen daarvan om te slaan...

Ik zeg niet dat ik vreemdgaan goedkeur, maar als jullie samen de keuze maken om samen verder te gaan, dan moet dat geestelijk mishandelen afgelopen zijn. En als hij geen vertrouwen meer heeft in jou en jullie relatie, dan is het gewoon over. Je kan moeilijk de komende 50 jaar diepongelukkig zijn omdat jouw man vindt dat zijn gevoelens en ideeën meer waarde hebben dat die van jou!

Wat krijgen jouw kinderen hiervan mee? Zou jij dit acceptabel vinden als jouw zoon/dochter met dit verhaal bij jou komt? Ik vermoed van niet. Waarom accepteer je dit dan wel voor jouw leven? Jij geeft het voorbeeld voor jouw kinderen. En in mijn ogen is dit het verkeerde voorbeeld. Geestelijke mishandeling blijft mishandeling. En gps-tracking en de hele tijd deze periode herbeleven is niet gezond.

Nou ja, mijn man zou het niet meer zijn.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Nee dit komt nooit meer goed. Jouw man is een heel eng manipulatief persoon. Hij heeft stelselmatig jouw zelfvertrouwen weg genomen, door je continu naar beneden te halen. Zo erg dat je het zelf gaat geloven.
Het vreemd gaan is niet goed te praten, maar in dit geval komt het je man wel extra goed uit, zo heeft hij nog meer in handen om je omlaag te halen en je tot totale onderdanigheid te krijgen. Sommige mensen verstaan deze kunst uitstekend, hij hoeft niet te slaan of fysiek te mishandelen, maar het effect is precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
18-06-2018 10:00
Nee dit komt nooit meer goed. Jouw man is een heel eng manipulatief persoon. Hij heeft stelselmatig jouw zelfvertrouwen weg genomen, door je continu naar beneden te halen. Zo erg dat je het zelf gaat geloven.
Het vreemd gaan is niet goed te praten, maar in dit geval komt het je man wel extra goed uit, zo heeft hij nog meer in handen om je omlaag te halen en je tot totale onderdanigheid te krijgen. Sommige mensen verstaan deze kunst uitstekend, hij hoeft niet te slaan of fysiek te mishandelen, maar het effect is precies hetzelfde.
+1
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
18-06-2018 10:00
Nee dit komt nooit meer goed. Jouw man is een heel eng manipulatief persoon. Hij heeft stelselmatig jouw zelfvertrouwen weg genomen, door je continu naar beneden te halen. Zo erg dat je het zelf gaat geloven.
Het vreemd gaan is niet goed te praten, maar in dit geval komt het je man wel extra goed uit, zo heeft hij nog meer in handen om je omlaag te halen en je tot totale onderdanigheid te krijgen. Sommige mensen verstaan deze kunst uitstekend, hij hoeft niet te slaan of fysiek te mishandelen, maar het effect is precies hetzelfde.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar als volwassen vrouw laat je toch niet toe dat je partner een GPS tracker op JOUW telefoon installeert. Deze manier van controle zit heel dicht tegen geestelijke mishandeling aan.

Hij behandelt jou niet als gelijkwaardige, jij moet jouw identiteit volledig inleveren en schikken naar zijn grillen.

Ik ben een absolute voorstander in je relatie te investeren en je stinkende best doen om er samen uit te komen. In jouw geval had ik de stekker er echt wel uit getrokken
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
OK, dus je wilt verder met hem. Vertel eens over de leuke kanten van jullie relatie? Ik bedoel de liefde, steun, trots zijn op elkaar en zo.
Alle reacties Link kopieren
Hij lijkt mij niet zo aardig, omdat hij zich rot voelt moet de rest van het gezin zich ook rot voelen? Oke, je bent flink fout geweest, maar jullie hebben samen besloten om door te gaan. Je hoeft niet te blijven lijden, eens moet het over zijn. Als hij boos wil blijven, prima, doet hij dan maar fijn alleen.
Alle reacties Link kopieren
Dit komt m.i. nooit meer goed.
En ik denk persoonlijk dat je dat ook niet moet willen!!
Denk aan je kinderen welk voorbeeld je ze nu geeft!

Je hebt een fout begaan en hij blijft daar steeds op een vervelende manier op terug komen... hij heeft de macht, over jouw
lattemachiato schreef:
18-06-2018 10:00
Nee dit komt nooit meer goed. Jouw man is een heel eng manipulatief persoon. Hij heeft stelselmatig jouw zelfvertrouwen weg genomen, door je continu naar beneden te halen. Zo erg dat je het zelf gaat geloven.
Het vreemd gaan is niet goed te praten, maar in dit geval komt het je man wel extra goed uit, zo heeft hij nog meer in handen om je omlaag te halen en je tot totale onderdanigheid te krijgen. Sommige mensen verstaan deze kunst uitstekend, hij hoeft niet te slaan of fysiek te mishandelen, maar het effect is precies hetzelfde.
:applause:

Zo jammer dat de persoon die hier middenin zit dit niet door heeft en het boetekleed aan blijft trekken. Een hele nare toxische situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven