Kan ik dit maken?

26-12-2013 23:50 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik de beslissing genomen om het contact tussen mij en mijn ouders te verbreken. Dit had een rede waar ik verder niet op inga.

Gisteren kreeg ik een mail van mijn vader met de vraag wat mijn ouders voor mij kunnen doen om mij terug te krijgen. Ik heb er eigenlijk geen behoefte aan om terug te gaan omdat ze eigenlijk te ver zijn gegaan en omdat ik volwassen genoeg ben om me zelf te redden. Ze zouden wel iets voor mij kunnen doen waarmee ze veel goedmaken, maar ik weet niet of ik het kan maken om dit te vragen. Het is het volgende.

Ik studeer nog, maar ik volg een particuliere opleiding die behoorlijk geld kost. Ik moet de opleiding half zelf bekostigen. De opleiding wordt in termijnen betaald, dus dit collegejaar is nog niet volledig betaald. Als mijn ouders één termijn volledig zouden betalen, zorgt dit ervoor dat ik op het einde van het jaar geen studieschuld heb, maar je praat hier wel over ¤. 1000,-. Zoals het er nu uitziet heb ik aan het einde van het jaar wel een kleine schuld.

Ik weet niet of ik dit kan maken. Vraag ik hiermee misschien te veel?
Ik zou er ook nog minstens vijfhonderd kamelen en duizend schapen bij eisen...
Beter niet nee, en dan meteen eens heel goed bij jezelf te raden gaan of je wel geld van ze aan zou willen nemen. Want óf het is niet zo erg wat ze gedaan hebben en dan is breken ook wel heel drastisch, óf het is wel erg, ze kopen je af en je bent hen weer van alles schuldig...wil je dat?
Quote: en omdat ik volwassen genoeg ben om me zelf te redden

Uit de OP blijkt daar helemaal niets van
Met recht een hoerestreek.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2013 @ 00:11:

Trap die mensen op hun hart, troggel ze daarna 1000 euro af en trap ze daarna nog eens op hun hart. Daar zijn ouders voor. Toch?Voordat ik hun op het hart heb getrapt hebben zij hetzelfde bij mij gedaan. Ik verbreek immers niet voor niks het contact. Op de vraag die sommigen hier stellen wat er dan gebeurd is, ga ik zoals in de openingspost niet verder op in.
quote:bmwyouknow schreef op 27 december 2013 @ 00:13:

[...]

Voordat ik hun op het hart heb getrapt hebben zij hetzelfde bij mij gedaan. Ik verbreek immers niet voor niks het contact. Op de vraag die sommigen hier stellen wat er dan gebeurd is, ga ik zoals in de openingspost niet verder op in.Dan moet je ook geen geld aannemen, gewoon je eigen bonen doppen en elkaar met rust laten.
Wat heeft je studie te maken mmet de breuk en waarom zou poen alles goed maken?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dan moet je ook niet verwachten dat je een ander antwoord krijgt dan je tot nu toe gekregen hebt,.
Waarom vraag je niet meer dan die lullige 1000 euro? Dat zal ze leren. Jou een beetje laten wachten op de erfenis; zijn ze gek geworden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[...]

Voordat ik hun op het hart heb getrapt hebben zij hetzelfde bij mij gedaan. Ik verbreek immers niet voor niks het contact. Op de vraag die sommigen hier stellen wat er dan gebeurd is, ga ik zoals in de openingspost niet verder op in.

O, het was wraak?

Ouders en kinderen trappen elkaar wel eens op het hart, dat hoort er bij, maar om nu uit wraak contact te verbreken is erg onvolwassen.

In een volwassen relatie moet je ook elkaar in de ogen kunnen kijken en sorry kunnen zeggen en elkaar vergeven.

[...]

Voordat ik hun op het hart heb getrapt hebben zij hetzelfde bij mij gedaan. Ik verbreek immers niet voor niks het contact. Op de vraag die sommigen hier stellen wat er dan gebeurd is, ga ik zoals in de openingspost niet verder op in.Waarom zou je geld willen van iemand die op je hart heeft getrapt? Dat snap ik echt niet. En dat schrijf ik als iemand die geen contact meer heeft met haar moeder.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2013 @ 00:15:

Waarom vraag je niet meer dan die lullige 1000 euro? Dat zal ze leren. Jou een beetje laten wachten op de erfenis; zijn ze gek geworden?smartegeld of chantage. Roep het maar
Volgens mij heb je wat met BMW's, gezien je nickname. Ik zou gewoon een mooie auto eisen. En dan alsnog het contact verbreken.
Ik zou het geld niet vragen aan je ouders. En 1000 euro is niet zo'n hoge schuld. Verder ben ik het eens met de rest
Heb je je beugel al? Ik zou een BMW én een beugel vragen/ eisen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2013 @ 00:17:

Volgens mij heb je wat met BMW's, gezien je nickname. Ik zou gewoon een mooie auto eisen. En dan alsnog het contact verbreken.

Ik heb al een mooie BMW en die gaat de eerste tijd nog niet de deur uit hoor!

Hier werd door iemand gezegd dat ik dan ook geen andere antwoorden moet verwachten als ik niet vertel waarom ik het contact heb verbroken. Mag een beetje privacy nog a.u.b. Ik weet niet wie hier allemaal meeleest.
En aangezien je op oudere vrouwen valt zou ik meteen aan je moeder vragen wie van haar vriendinnen ze met je wil delen.
quote:bmwyouknow schreef op 27 december 2013 @ 00:19:

[...]

Hier werd door iemand gezegd dat ik dan ook geen andere antwoorden moet verwachten als ik niet vertel waarom ik het contact heb verbroken. Mag een beetje privacy nog a.u.b. Ik weet niet wie hier allemaal meeleest.Vonden je ouders je oudere vriendin niet aardig?
Nee, een goede relatie red je niet met geld.

Ik vind het misselijkmakend, hoe kom je erop.

[...]

Voordat ik hun op het hart heb getrapt hebben zij hetzelfde bij mij gedaan. Ik verbreek immers niet voor niks het contact. Van mensen die je niet moet heb je zeker geen geld nodig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je lijkt m'n neefje wel, die verbrak alle banden met z'n vader, maar stuurde nog een briefje: Oom had beloofd zijn rijbewijs te betalen dus of hij even over de brug wilde komen..

Ongelofelijk. Egoïstisch. Kinderachtig.
quote:bmwyouknow schreef op 27 december 2013 @ 00:19:

[...]

Ik heb al een mooie BMW .Vraag je een paar mooie velgen.
quote:bmwyouknow schreef op vrijdag 27 december 2013 00:19 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="blijfgewoonbianca in "Kan ik dit maken?"" class="messagelink">blijfgewoonbianca schreef op 27 december 2013 @ 00:17</a>:</b>

Volgens mij heb je wat met BMW's, gezien je nickname. Ik zou gewoon een mooie auto eisen. En dan alsnog het contact verbreken.</div></blockquote>

Hier werd door iemand gezegd dat ik dan ook geen andere antwoorden moet verwachten als ik niet vertel waarom ik het contact heb verbroken. Mag een beetje privacy nog a.u.b. Ik weet niet wie hier allemaal meeleest. Prioriteiten kerel, prioriteiten. Als je BMW belangrijker dan je studie is, so be it. Als je contact hebt verbroken hoef je niet om 1000 euro te gaan schooiebalken.
Ik denk dat er niks mis mee is om je ouders een bijdrage te vragen voor je studie. Maar niet als je niet van plan bent om aan de relatie te werken tussen je ouders en jezelf. Geef ze een kans. Je hebt maar een stel ouders.

En als het voor jezelf en je gemoedsrust beter is om geen contact te hebben, dan kies je daarvoor. En dan ga je ook niet vragen om geld. Dat is niet zoals het hoort. Ook al ben je nog zo gekwetst.
Ach een dikke BMW en in oktober had je nog een Volvo C30, als je nu een van die auto's verkoopt heb je ook geen studieschuld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven