Kans van slagen?
dinsdag 20 april 2021 om 22:23
Wat een goede vraag! Als je er zo in staat als TO beschrijft vraag ik me ook wel af wat slagen betekent. Dat je uiteindelijk toch een stabiele relatie hebt terwijl je eigenlijk die vastigheid niet wil?
Misschien is het een goed idee om eens met een relatie coach te praten voor jezelf. Er zijn heel veel verschillende soorten relaties, de een vrijer dan de andere, maar niet minder geslaagd.
dinsdag 20 april 2021 om 22:27
Ik ben totaal geen deskundige wat relaties aangaat, maar ik denk wel: voelt hij hetzelfde als jij?
Hebben jullie dezelfde behoefte aan vrijheid?
Verder denk ik:
Jullie hoeven niet samen te wonen als jullie elkaar elke dag willen zien.
2 huizen met 500 meter ertussen kan ook.
Hebben jullie dezelfde behoefte aan vrijheid?
Verder denk ik:
Jullie hoeven niet samen te wonen als jullie elkaar elke dag willen zien.
2 huizen met 500 meter ertussen kan ook.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dinsdag 20 april 2021 om 22:30
Als jullie je er beiden gelukkig bij voelen, is dat prima toch?
Ik kan me er alleen niets bij voorstellen. Het lijkt me niet leuk om niet 'veilig' te zijn in de relatie. Je geeft aan iets duurzaams op te willen bouwen, maar jullie kunnen het tegelijkertijd niet over de toekomst hebben want dan checken jullie uit. Ik snap de scepsis bij jullie omgeving wel.
Ik kan me er alleen niets bij voorstellen. Het lijkt me niet leuk om niet 'veilig' te zijn in de relatie. Je geeft aan iets duurzaams op te willen bouwen, maar jullie kunnen het tegelijkertijd niet over de toekomst hebben want dan checken jullie uit. Ik snap de scepsis bij jullie omgeving wel.
dinsdag 20 april 2021 om 22:32
Dat lijkt me ook wel een zeer goed punt.nessemeisje schreef: ↑20-04-2021 22:30Als jullie je er beiden gelukkig bij voelen, is dat prima toch?
Of je moet beiden houden van de drama. Die zijn er. Dan hoeft dat niet.
dinsdag 20 april 2021 om 22:50
Waarom zijn jullie zo bang afhankelijk van elkaar te worden en afhankelijk in welk opzicht? Je hoeft niet samen te wonen en zelfs als je dat wel zou doen kan ieder toch zijn eigen ruimte houden en zijn dingen doen als je dat beiden fijn vindt? Anderzijds kan je ook als je apart woont er één teveel claimen en dus afhankelijk gedrag vertonen. Zet even lekker op en rijtje wat jullie allebei verwachten van een relatie en als dat goed matcht lekker van genieten, de rest van vrienden en familie zit niet in jullie relatie en hoeven ook niet te verwachten dat jullie "standaard" hetzelfde doen als wat zij doen.
dinsdag 20 april 2021 om 22:53
Er is ook echt niets mis met niet ( meer) willen samenwonen. Ook is er niks mis mee om te leren van vorige relaties over jezelf en wat je wel of niet wil.
Je moet alleen wel op dezelfde golflengte zitten anders gaat gewoon niet werken of een van de 2 gaat dingen voor de ander doen terwijl ze dat niet (meer) willen.
Dat loopt dan ook fout.
Je moet alleen wel op dezelfde golflengte zitten anders gaat gewoon niet werken of een van de 2 gaat dingen voor de ander doen terwijl ze dat niet (meer) willen.
Dat loopt dan ook fout.
dinsdag 20 april 2021 om 22:59
Helemaal waar. Ik denk inderdaad dat we allebei die drang niet hebben om te gaan samenwonen. Ik in ieder geval niet. Hij houdt dat wat meer in het midden. Het zal hier toch een keer over moeten gaan, om erachter komen hoe het zit met die golflengteLuci_Mster2 schreef: ↑20-04-2021 22:53Er is ook echt niets mis met niet ( meer) willen samenwonen. Ook is er niks mis mee om te leren van vorige relaties over jezelf en wat je wel of niet wil.
Dat loopt dan ook fout.
dinsdag 20 april 2021 om 23:04
dinsdag 20 april 2021 om 23:07
dinsdag 20 april 2021 om 23:30
Het is maar waar je zin in hebt. Als je door vorige relaties kennelijk zo “beschadigd” bent dat je gillend weg rent van ook maar het kleinste beetje stabiliteit kan je je beter afvragen of het niet eens tijd is om met jezelf aan de slag te gaan en tot die tijd gewoon single blijft. Het is nou toch wel duidelijk dat jullie niet het beste in elkaar naar boven halen.
dinsdag 20 april 2021 om 23:44
Ik heb de knipperlicht relatie gestopt, nooit samengewoond.
Ik zou aan jezelf gaan werken. Ik heb nog nooit gehoord dat een knipperlicht relatie stabiel wordt, vaak is er iets in de basis dan niet gelijk.
dinsdag 20 april 2021 om 23:48
Hoe bedoel je dat? Als in: zij weten dingen waar ik me niet bewust van ben? Of iets anders? Ik denk nl dat ze eigenlijk heel weinig weten omdat ik er niet zoveel over verteld heb. Ik vind dat ook niet altijd nodig, alle ins en outs van een intieme relatie tussen 2 volwassenen delen met anderen.
dinsdag 20 april 2021 om 23:52