Kans van slagen?

20-04-2021 19:25 67 berichten
Niet meer van toepassing
anoniem_404332 wijzigde dit bericht op 21-05-2021 17:21
98.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik zou denken dat je omgeving het kennelijk niet begrijpt. Als er niks ernstigs is voorgevallen en je gewoon even een time-out nodig had dan is daar niks mis mee. Misschien moesten jullie allebei gewoon nog wat rijpen.
Ik denk dat de enige manier waarop dit echt een kans van slagen heeft is als jullie in therapie gaan; individueel of samen. Het klinkt alsof jullie vastzitten in een cirkel waar jullie zelf niet uitkomen.
Wanneer telt het voor jou als slagen?
madamzonderm schreef:
20-04-2021 22:12
Wanneer telt het voor jou als slagen?
Wat een goede vraag! Als je er zo in staat als TO beschrijft vraag ik me ook wel af wat slagen betekent. Dat je uiteindelijk toch een stabiele relatie hebt terwijl je eigenlijk die vastigheid niet wil?

Misschien is het een goed idee om eens met een relatie coach te praten voor jezelf. Er zijn heel veel verschillende soorten relaties, de een vrijer dan de andere, maar niet minder geslaagd.
Ook gewoon een beetje schijt kunnen hebben aan alles is ook serieus een optie.
Het klinkt als een verkrampte relatie. Leer relaxed te worden samen!
Ik ben totaal geen deskundige wat relaties aangaat, maar ik denk wel: voelt hij hetzelfde als jij?

Hebben jullie dezelfde behoefte aan vrijheid?

Verder denk ik:
Jullie hoeven niet samen te wonen als jullie elkaar elke dag willen zien.

2 huizen met 500 meter ertussen kan ook.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Je hoeft helemaal niet samen te wonen he?

En verder is het geslaagd als je beiden hetzelfde idee hebt over hoe je een relatie wil met elkaar. En als je daar dan blij van wordt.
Als jullie je er beiden gelukkig bij voelen, is dat prima toch?
Ik kan me er alleen niets bij voorstellen. Het lijkt me niet leuk om niet 'veilig' te zijn in de relatie. Je geeft aan iets duurzaams op te willen bouwen, maar jullie kunnen het tegelijkertijd niet over de toekomst hebben want dan checken jullie uit. Ik snap de scepsis bij jullie omgeving wel.
nessemeisje schreef:
20-04-2021 22:30
Als jullie je er beiden gelukkig bij voelen, is dat prima toch?
Ik kan me er alleen niets bij voorstellen. Het lijkt me niet leuk om niet 'veilig' te zijn in de relatie. Je geeft aan iets duurzaams op te willen bouwen, maar jullie kunnen het tegelijkertijd niet over de toekomst hebben want dan checken jullie uit. Ik snap de scepsis bij jullie omgeving wel.
Dat lijkt me ook wel een zeer goed punt.

Of je moet beiden houden van de drama. Die zijn er. Dan hoeft dat niet.
Waarom zijn jullie zo bang afhankelijk van elkaar te worden en afhankelijk in welk opzicht? Je hoeft niet samen te wonen en zelfs als je dat wel zou doen kan ieder toch zijn eigen ruimte houden en zijn dingen doen als je dat beiden fijn vindt? Anderzijds kan je ook als je apart woont er één teveel claimen en dus afhankelijk gedrag vertonen. Zet even lekker op en rijtje wat jullie allebei verwachten van een relatie en als dat goed matcht lekker van genieten, de rest van vrienden en familie zit niet in jullie relatie en hoeven ook niet te verwachten dat jullie "standaard" hetzelfde doen als wat zij doen.
Knipperlichtrelaties zijn toch juist per definitie niet volwassen?
Wow treffend, zo heb ik er nog niet naar gekeken. Het is idd best onveilig zo, met een verboden thema. Ergens saboteren we de boel dus hiermee.
Op zich zijn we trouwens absoluut niet van de drama of eindeloze gesprekken
Er is ook echt niets mis met niet ( meer) willen samenwonen. Ook is er niks mis mee om te leren van vorige relaties over jezelf en wat je wel of niet wil.

Je moet alleen wel op dezelfde golflengte zitten anders gaat gewoon niet werken of een van de 2 gaat dingen voor de ander doen terwijl ze dat niet (meer) willen.
Dat loopt dan ook fout.
Champoo schreef:
20-04-2021 22:50
Knipperlichtrelaties zijn toch juist per definitie niet volwassen?
[/quote

Weet ik niet of dat zo is. Ik bedoelde hier wel meer mee dat we niet meer zo jong zijn of onervaren qua relaties
Denk je nu werkelijk dat het na 3(!) plots anders zal gaan? Ik snap je omgeving wel. Maar als jij wéér je wilt stoten aan deze relatie. Ga je gang.
Luci_Mster2 schreef:
20-04-2021 22:53
Er is ook echt niets mis met niet ( meer) willen samenwonen. Ook is er niks mis mee om te leren van vorige relaties over jezelf en wat je wel of niet wil.

Je moet alleen wel op dezelfde golflengte zitten anders gaat gewoon niet werken of een van de 2 gaat dingen voor de ander doen terwijl ze dat niet (meer) willen.
Dat loopt dan ook fout.
Helemaal waar. Ik denk inderdaad dat we allebei die drang niet hebben om te gaan samenwonen. Ik in ieder geval niet. Hij houdt dat wat meer in het midden. Het zal hier toch een keer over moeten gaan, om erachter komen hoe het zit met die golflengte
P80 schreef:
20-04-2021 22:54
Denk je nu werkelijk dat het na 3(!) plots anders zal gaan? Ik snap je omgeving wel. Maar als jij wéér je wilt stoten aan deze relatie. Ga je gang.
Nee dat denk ik niet. Zeker niet plots. Hoop het wel.

Daarom vraag ik wat raad en gedachten van anderen. Waarvoor dank!
Lekker LAT-en en goed communiceren. Ik zie eigenlijk niet echt problemen, gezien jullie beide niet de behoefte hebben om samen te wonen.

Zelf ook (ook wat ouder) in een knipperlicht relatie gezeten. maar dit kwam om dat één van ons met spoed samen wilde wonen (met kinderen).
Ging die relatie dan uit, of gingen jullie weer apart wonen en verder latten?
Ik denk dat jouw omgeving meer weet over jouw relatie dan je in dit zeer neutrale verhaal los laat
Het is maar waar je zin in hebt. Als je door vorige relaties kennelijk zo “beschadigd” bent dat je gillend weg rent van ook maar het kleinste beetje stabiliteit kan je je beter afvragen of het niet eens tijd is om met jezelf aan de slag te gaan en tot die tijd gewoon single blijft. Het is nou toch wel duidelijk dat jullie niet het beste in elkaar naar boven halen.
Esmaloca schreef:
20-04-2021 23:16
Ging die relatie dan uit, of gingen jullie weer apart wonen en verder latten?
Ik heb de knipperlicht relatie gestopt, nooit samengewoond.

Ik zou aan jezelf gaan werken. Ik heb nog nooit gehoord dat een knipperlicht relatie stabiel wordt, vaak is er iets in de basis dan niet gelijk.
Mumper schreef:
20-04-2021 23:22
Ik denk dat jouw omgeving meer weet over jouw relatie dan je in dit zeer neutrale verhaal los laat
Hoe bedoel je dat? Als in: zij weten dingen waar ik me niet bewust van ben? Of iets anders? Ik denk nl dat ze eigenlijk heel weinig weten omdat ik er niet zoveel over verteld heb. Ik vind dat ook niet altijd nodig, alle ins en outs van een intieme relatie tussen 2 volwassenen delen met anderen.
Ik zou je graag advies geven, maar snap er eigenlijk geen drol van. Als je allebei graag je onafhankelijkheid wil behouden EN allebei hartstikke gek op elkaar bent, dan moet je daar samen toch gewoon uit komen? Waar zijn jullie nu echt zo bang voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven