Kans van slagen?
woensdag 21 april 2021 om 10:51
Ik herken je 'reserves'. Mijn partner is overleden en ik had me ook voorgenomen geen relaties meer aan te gaan. Het is moeilijk om weer van dat voornemen af te stappen en gewoon te kijken waar het schip strandt. Zeker als de relatie met je overleden partner een heel fijne relatie was. Ik heb er nog geen goed antwoord op.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
woensdag 21 april 2021 om 11:11
TO, je relatie hoeft niet aan de normen van je moeder te voldoen. Je bent een volwassen vrouw.
Ik ken wel meer stellen die niet of half samenwonen. Een appartement in de stad en een woonboot bijvoorbeeld. 3 of 4 dagen in de week samen en de andere helft van de week apart, eigen tijd, werken, hobbys en verder een fijne tijd samen.
Laat het idee los dat een traditionele relatie de enige vorm is, dat geldt misschien voor je moeder maar die komt uit een ander tijdsperk en heeft blijkbaar veel meer zekerheden nodig dan jij.
Ik ken wel meer stellen die niet of half samenwonen. Een appartement in de stad en een woonboot bijvoorbeeld. 3 of 4 dagen in de week samen en de andere helft van de week apart, eigen tijd, werken, hobbys en verder een fijne tijd samen.
Laat het idee los dat een traditionele relatie de enige vorm is, dat geldt misschien voor je moeder maar die komt uit een ander tijdsperk en heeft blijkbaar veel meer zekerheden nodig dan jij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 21 april 2021 om 11:15
TO, nu ik wat meer gelezen heb over de redenen waarom het de eerste twee keren uit is gegaan wil ik mijn advies om in therapie gaan graag intrekken. ik was in de veronderstelling dat dit kwam doordat het jullie allemaal te benauwend was.
maar als jullie voor zijn buitenlandverblijf een goede modus hadden gevonden, wat is er dan mis mee om dat gewoon voort te zetten? hier zijn jullie toch allebei tevreden mee?
samenwonen is niet het ultieme goal van iedere relatie, vind je eigen vorm hierin.
maar als jullie voor zijn buitenlandverblijf een goede modus hadden gevonden, wat is er dan mis mee om dat gewoon voort te zetten? hier zijn jullie toch allebei tevreden mee?
samenwonen is niet het ultieme goal van iedere relatie, vind je eigen vorm hierin.
woensdag 21 april 2021 om 11:21
Ik vind het na deze aanvulling niet echt klinken als een knipperlichtrelatie. De vorige keer was overmacht door zijn werk.
Ik zou gewoon zo verder gaan als jullie deden en je niet teveel aantrekken van wat anderen daar van vinden. Misschien durft hij nu ook wat minder goed omdat het de eerste keer uitging? Hij zal vast verdriet hebben gehad omdat het uit was. Kan zijn dat hij bang is dat dat nogmaals gebeurt en dat hij zich daarom niet 100% durft te geven. Dat lees ik verder niet in je nieuwste bericht maar in de OP een beetje.
Ik zou gewoon zo verder gaan als jullie deden en je niet teveel aantrekken van wat anderen daar van vinden. Misschien durft hij nu ook wat minder goed omdat het de eerste keer uitging? Hij zal vast verdriet hebben gehad omdat het uit was. Kan zijn dat hij bang is dat dat nogmaals gebeurt en dat hij zich daarom niet 100% durft te geven. Dat lees ik verder niet in je nieuwste bericht maar in de OP een beetje.
woensdag 21 april 2021 om 11:32
Ik sluit me aan bij de laatste paar reacties. Na je laatste reactie klinkt het helemaal niet als een knipperlicht relatie, want de redenen waren in eerste instantie 'nieuwigheid' denk ik en de tweede keer was het vooral praktisch. Sterker nog, die tweede keer klinkt het als een weloverwogen keuze, en door veranderde omstandigheden (lees: hij die maar kort weg was en niet wil blijven daar) lijkt het me niet meer dan logisch om samen verder te gaan als jullie dat allebei willen.
Trek je niks aan van je omgeving TO. Doe wat jij wilt. Het is jouw leven, niet die van iemand anders.
Trek je niks aan van je omgeving TO. Doe wat jij wilt. Het is jouw leven, niet die van iemand anders.
woensdag 21 april 2021 om 12:04
Ooh eens inderdaad met wat er nu wordt gezegd. Jullie hadden al een supertoffe modus samen en toen moest hij opeens naar het buitenland en kwam weer terug
Gewoon lekker de draad oppakken waar jullie gebleven waren en schijt hebben aan wat de rest denkt. Als jullie hier gelukkig mee zijn, helemaal prima toch?
Ik kan me gezien jouw geschiedenis helemaal voorstellen dat de eerste liefde na je overleden man heel eng is, op het moment dat je bepaalde gevoelens weer krijgt en in dat licht bezien ook helemaal niet gek dat je toen op de rem hebt getrapt. Daarna hebben jullie je gewoon herpakt, dus moedig voorwaarts!
Gewoon lekker de draad oppakken waar jullie gebleven waren en schijt hebben aan wat de rest denkt. Als jullie hier gelukkig mee zijn, helemaal prima toch?
Ik kan me gezien jouw geschiedenis helemaal voorstellen dat de eerste liefde na je overleden man heel eng is, op het moment dat je bepaalde gevoelens weer krijgt en in dat licht bezien ook helemaal niet gek dat je toen op de rem hebt getrapt. Daarna hebben jullie je gewoon herpakt, dus moedig voorwaarts!
woensdag 21 april 2021 om 12:22
precies dit, niks mis met ; "zo lang het leuk is, is het leuk!"chirimoya schreef: ↑21-04-2021 11:15TO, nu ik wat meer gelezen heb over de redenen waarom het de eerste twee keren uit is gegaan wil ik mijn advies om in therapie gaan graag intrekken. ik was in de veronderstelling dat dit kwam doordat het jullie allemaal te benauwend was.
woensdag 21 april 2021 om 15:25
Dit! Eens.viva-amber schreef: ↑21-04-2021 11:11TO, je relatie hoeft niet aan de normen van je moeder te voldoen. Je bent een volwassen vrouw.
Vaak worden mensen bestookt door omstanders, hij/zij kiest niet echt voor je. Dit omdat ze zelf in een traditionele relatie of in een andere situatie zitten. Volg je eigen hoofd en gevoel..
woensdag 21 april 2021 om 15:32
Grappig, had ik met die sneer van jou laatst ook!docotrandus schreef: ↑21-04-2021 09:13Gelukkig Mumper! Ik ben jou wel wat gewend, maar zelfs ik was geschrokken.
woensdag 21 april 2021 om 16:18
Dit lijkt me inderdaad een hele goede. Onze naasten geven ons ook maar advies vanuit hun eigen referentiekader. Zo duidelijk als je het hier in je topic omschrijft, zul je ook tegen familie en vrienden moeten zijn. Anders loop je het risico dat zij je twijfels blijven aanpraten, op basis van een toekomstbeeld wat zij zelf nastreven.
woensdag 21 april 2021 om 16:24
Wat hebben jullie veranderd waardoor de relatie nu wel slaagt?
Je schrijft dat je niet meer aan de slag wil gaan met jezelf (als in dagelijks bezig zijn met herstellen, dingen veranderen, in therapie gaan). Dat vind ik wel een valkuil in deze relatie. Ik denk dat je omgeving je een relatie gunt met een stabiele man bij wie jij jouw angsten kwijt kan, maar waarin je niet om te gaan hoeft met zijn angsten. Dat lijkt me ook veel fijner.
De situatie zoals jij die schetst klinkt mij als een niet-duurzame relatie. Een waarin jullie niet het beste in elkaar naar bovenhalen en groei stimuleren. Meer als glad ijs dat elk moment kan breken.
Je schrijft dat je niet meer aan de slag wil gaan met jezelf (als in dagelijks bezig zijn met herstellen, dingen veranderen, in therapie gaan). Dat vind ik wel een valkuil in deze relatie. Ik denk dat je omgeving je een relatie gunt met een stabiele man bij wie jij jouw angsten kwijt kan, maar waarin je niet om te gaan hoeft met zijn angsten. Dat lijkt me ook veel fijner.
De situatie zoals jij die schetst klinkt mij als een niet-duurzame relatie. Een waarin jullie niet het beste in elkaar naar bovenhalen en groei stimuleren. Meer als glad ijs dat elk moment kan breken.