Kerstkaarten: hoeveel, naar wie en hoe?

30-11-2023 18:01 119 berichten
Poll spreekt voor zich

Kerstkaarten sturen:

Totaal aantal stemmen: 494

Fuck no (21%)
Ja: digitaal (email/app) (3%)
Ja: semi-digitaal (Greetz ofzo) (2%)
Ja: kaart en adres handgeschreven (17%)
Met persoonlijke boodschap erin (10%)
Met alleen mijn naam erin (6%)
Ja: zelfgemaakte kaart (3%)
Naar familie (18%)
Naar vrienden (15%)
Alleen naar kerstkaartzenders (6%)
Ja, hele leuke ook!
Naar familie en nabije vrienden, met persoonlijke, handgeschreven kerst- en nieuwjaarswensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies nul!
Ben er niet van, maar mijn moeder steekt altijd veel tijd in een zelfgemaakte, dus zij krijgt er een. SM ook.

Ik vier al kerst met heeeel veel mensen dit jaar, dus ik vind het wel prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stuur al een paar jaar geen kaarten meer. Ik krijg er vanzelfsprekend ook steeds minder. Helemaal prima, ik heb er altijd een hekel aan gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroeger schreef ik er 80 per jaar, en daarvan zeker 20 met beide kantjes van de dubbele kaart vol gepend. Daar ben ik wel mee opgehouden. Zeker nu postzegels zo duur zijn (hallo 19.- per vel) en steeds minder mensen het leek te waarderen. Nu schrijf ik vooral aan mijn innercircle en bekenden die zelf een kaart sturen. Wel een persoonlijk bericht, en soms iets zelfgemaakts.

Ik heb echt een grafhekel aan digitale kerstwensen per mail, vooral voorzien van een of andere sneue boomerige zomervakantiefoto erbij, of gewoon een foto van een bos bloemem. Of zo'n fotokaart met gezinsfoto en een lellijk krullerig lettertype, ook zoiets. Dat vind ik van zo'n luiheid, doe dan niks. Maar goed, das mijn mening.
Dat is mijn mening ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stuur er welgeteld één, naar mijn vader. Die man is bijna tachtig en hij is dol op kaartjes, die hangt ie altijd op de wc. Sinds ik weer op vakantie ga stuur ik hem ook altijd zo'n lekkere lullige ansicht en daar is ie bereblij mee.

Zelf stuurt ie trouwens geen kaartjes hoor, hij doet gewoon een appje :lol:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben 2 jaar geleden weer begonnen met (papieren) kerstkaarten te sturen. Maar ik geloof dat ik dit jaar geen zin heb :D
...
Alle reacties Link kopieren Quote
0

Jaren geleden mee gestopt. Enige die nog een kaart kreeg was mijn moeder.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alleen nog naar familie, m'n ouders, ooms en tantes enzo. Allemaal 75+, het worden er steeds minder. En een paar buren, ook bejaard, die gooien bij ons altijd een kaartje in, dus stuur ik maar een kaartje terug. Ze hechten er blijkbaar nog waarde aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat alle mannen nu maar eens kaarten gaan versturen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben vast de laatste der Mohicanen, en met mij nog elke vrienden, om ieder jaar opnieuw een zelfgemaakte, geprinte kerstkaart / O&N wens te sturen.
Niks nie digitaal, geen glitterende kerstboom of engeltje op W'app. Gewoon een kaart in de brievenbus en op de schoorsteen.

Er zijn zoveel mooie schilderijen voor vrede, kun je delen.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeps, ik klikte fuck no maar stuur waarschijnlijk wel naar een stel die onlangs een kind zijn verloren en naar een bejaarde oud-buurvrouw die mij ook altijd eentje stuurt.

Jammer is dat ik vorig jaar een pakje kerstkaarten heb gekocht waarvan de meeste dus nog over zijn, maar dan krijgt die buurvrouw wederom dezelfde kaart. Of is dat niet erg?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sharing* schreef:
30-11-2023 18:37
Ben vast de laatste der Mohicanen, en met mij nog elke vrienden, om ieder jaar opnieuw een zelfgemaakte, geprinte kerstkaart / O&N wens te sturen.
Niks nie digitaal, geen glitterende kerstboom of engeltje op W'app. Gewoon een kaart in de brievenbus en op de schoorsteen.

Er zijn zoveel mooie schilderijen voor vrede, kun je delen.
Nu ik dit lees, ik stuur ook altijd een zelfgetekende en geprinte nieuwjaarswens naar klanten.
Dus fuck yes ik stuur wel kaarten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik knip, plak en borduur me momenteel een ongeluk om kaarten te maken. Ik denk niet dat ik er genoeg kan maken dus ik verstuur ook kant en klare kaarten. Ik verstuur wel steeds minder en hier in het dorp loop ik even een rondje en speel ik zelf voor postbode.
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stuur aan mijn bejaarde tantes

Van Engelse familie krijg je altijd een verslag van het jaar, leuk om te lezen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een paar oudere familieleden en buren die het waarderen. Als ik ze daar blij mee kan maken, doe ik dat graag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stuur ze al zeker 15 jaar niet meer. En krijg er met de jaren natuurlijk ook steeds minder. Paar ouwe tantes die nog braaf kerstkaarten sturen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-11-2023 18:47
Ik stuur aan mijn bejaarde tantes

Van Engelse familie krijg je altijd een verslag van het jaar, leuk om te lezen
Oh ja, ik zit ook in de Christmas letter lijst vanuit Engeland en de VS (ook een paar per e-mail). Ik lees het eigenlijk nauwelijks, heel erg van me… Ik vind de gedachte leuk, maar verder kan het me niet oprecht boeien.

Vroeger deed mijn wijlen vader het ook nog wel, maar ik vond de dingen die hij er over ons in zette tenenkrommend… op zich neutrale dingen hoor, maar zo op papier vond ik het allemaal wat minder.
lorem_ipsum wijzigde dit bericht op 30-11-2023 19:01
20.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, maar niet veel. Mijn cliënten krijgen er eentje en verder het gezin en beste vrienden. En de buren.
Ooms, tantes en dergelijke begin ik niet aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik mis: via socials
Alle reacties Link kopieren Quote
Elk jaar koop ik twintig postzegels en dan maak ik een keuze aan wie ik/wij een kaart sturen. Soms koop ik gewoon een setje kaarten, soms maak ik een leuke foto .... net waar ik tijd en zin aan heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gestopt met alle ooms, tantes, ouders van vrienden, collega’s etc. Voorheen stuurde ik echt een hele stapel, nu alleen ouders, broers en zussen en een paar stellen goede vrienden. Die postzegels zijn ook veel te duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er eigenlijk jaren geleden al mee gestopt. Maar misschien dat ik er dit jaar weer eens een paar stuur.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven