Koffer nog op schiphol

26-07-2024 16:09 76 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn gisteren via schiphol met vulling naar Spanje gevlogen voor een 2 weekse vakantie.
Omdat koffers meenemen best duur is namen we (ik man en kind) maar 1 koffer mee en ieder een stuk kleine handbagage.
We wilden gisteren onze koffer afgeven maar er was een storing aan het bagagesysteem. We moestenonze koffer achterlaten bij honderden andere koffers, onbeheerd. Ik heb nog snel onze zwemkleding in de handbagage kunnen proppen want ze gaven aan dat er een kans was dat de bagage niet meegenomen zou worden. En dat bleek dus ook, onze koffer staat nog op schiphol. We hebben een claim ingediend en we kunnen online ook zien hoe ver ze zijn met hun onderzoek.
Er is nog niks gebeurd. Wat ik ook niet gek vind aangezien er duizenden koffers zijn achtergebleven gisteren.
We hebben onze reisverzekering gebeld, zij gaven aan dat we voor maximaal 100 euro aan Essentiële toiletartikelen en kleding mogen aanschaffen.
Mijn vraag is, als wij direct bij onze vliegmaatschappij zouden declareren ipv bij de reisverzekering, zit er dan ook een limiet aan?
Het limiet is volgens mij gebaseerd op het feit dat de meeste koffers binnen 72 uur weer boven water zijn maar nu denk ik dat het lang zal gaan duren omdat het om duizenden koffers gaat.
Kortom mijn vraag is of er verschil zit (in het bedrag) met declareren via reisverzekering of rechtstreeks.
Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij is die vergoeding gebaseerd op Europese regelgeving, dus het zal zowel bij de verzekering als bij de vliegmaatschappij eenzelfde bedrag zijn. Maar vraag het anders even na bij Vueling.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://help.vueling.com/hc/nl/articles ... BK4C602T5A
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is geen harde limiet aan het bedrag. Want afhankelijk van de omstandigheden. Wat zegt de luchtvaartmaatschappij?

Basisregel: in redelijkheid de kosten die je moet maken zolang je de bagage niet hebt.

Als je een dag of twee moet wachten op je vakantiekoffer, kun je relatief goedkoop wat noodspullen aanschaffen. Als een volledige kinderwagen, of erger, rolstoel, ontbreekt zijn de kosten veel hoger. Maar ook bijvoorbeeld als je kostuum in de koffer zit voor een zakelijke afspraak. En als je koffer op de retourvlucht kwijtraakt heb je meestal nauwelijks/geen kosten, want thuis wacht een volle kast.

Ik zou in eerste instantie ook claimen bij de luchtvaartmaatschappij. Zij hebben immers de schade veroorzaakt. Maar verzekering is wellicht sneller/minder gedoe.
Bewaar in ieder geval alle bonnetjes goed, ook van die tandpasta of haarborstel.
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. (Desmond Tutu)
Alle reacties Link kopieren Quote
We hadden die vorig jaar op de terugweg met Lufthansa. Nieuwe kleding kregen we 50% vergoed. Als bagage kwijt is (langer dan 3 weken) mag je hogere claim indienen. Je moet wel overal bonnetjes van hebben.

Luchtvaartmaatschappij, bagageafhandelaar en reisorganisatie wezen in eerste instantie naar elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gewoon de noodzakelijke dingen kopen en dan later zien hoe en wat je van wie vergoed krijgt. Eventueel een paar tientjes zelf betalen als 100 euro te weinig blijkt te zijn.

Het vakantieplezier nu zou mij zo veel meer waard zijn dan misschien een paar onderbroeken zelf moeten betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mugske schreef:
26-07-2024 16:50
We hadden die vorig jaar op de terugweg met Lufthansa. Nieuwe kleding kregen we 50% vergoed. Als bagage kwijt is (langer dan 3 weken) mag je hogere claim indienen. Je moet wel overal bonnetjes van hebben.

Luchtvaartmaatschappij, bagageafhandelaar en reisorganisatie wezen in eerste instantie naar elkaar.
Dat is voor de terugweg best schappelijk. Volgens mij heeft Transavia de regel dat je niks terugkrijgt als het je terugreis (naar land waar je woont) betreft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Twee keer meegemaakt met Transavia. Twee keer voor 3 dagen bonnetjes ingediend en zonder gemor rond de 300 euro teruggehad. Eerste keer was een heel gedoe omdat m'n medicatie in m'n koffer zat. Tweede keer had ik wel geleerd en betrof her vooral kleding en crèmes. Vooral laatste wel een beetje bewerkelijk en duur, omdat ik veel allergieën heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
26-07-2024 17:01
Ik zou gewoon de noodzakelijke dingen kopen en dan later zien hoe en wat je van wie vergoed krijgt. Eventueel een paar tientjes zelf betalen als 100 euro te weinig blijkt te zijn.

Het vakantieplezier nu zou mij zo veel meer waard zijn dan misschien een paar onderbroeken zelf moeten betalen.
Zo dacht ik eerst ook, maar telkens is er weer iets wat ik nodig heb en dan bedenk ik me: ohnee, zit in m'n koffer...
Maar ik ben ook gewoon geïrriteerd over alles. Dat we die koffer in een hal moesten achterlaten zonder enig toezicht. Dat het meenemen van een koffer veel geld kost en dat we dat niet terug krijgen. Dat ik nu elke aankoop moet verantwoorden met een bonnetje. Dat m'n dochter haar extra sandalen met aangepaste steunzolen nodig heeft. Dat ik een grote maat draag en dat er hier weinig in mijn maat verkrijgbaar is. Dat ik voor werk iets moest maken met een Houtbrander maar die zit in de koffer. Zonnebrillen liggen in de koffer. Nieuwe kleding speciaal voor deze vakantie: in de koffer...
Ik weet dat het zat erger kan en misschien maak ik het te groot, maar ik baal er even heel erg van. Als we nou veel geld zouden hebben dan was het ook een stuk makkelijker geweest, maar we hebben maar een beperkt budget.

Bedankt voor jullie input en dat ik m'n ei even kwijt kon.
Alle reacties Link kopieren Quote
andnowwedance schreef:
26-07-2024 17:09
Twee keer meegemaakt met Transavia. Twee keer voor 3 dagen bonnetjes ingediend en zonder gemor rond de 300 euro teruggehad. Eerste keer was een heel gedoe omdat m'n medicatie in m'n koffer zat. Tweede keer had ik wel geleerd en betrof her vooral kleding en crèmes. Vooral laatste wel een beetje bewerkelijk en duur, omdat ik veel allergieën heb.
Ooh wat vind ik dit fijn om te lezen, dankjewel! Wat zuur zrg dat je het al vaker meegemaakt heb.


Ohja, ik had ook nog dure teva sandalen voor ons alledrie gekocht voor de wandelingen die we zouden gaan maken.
Andere sandalen kan m'n dochter niet op lopen en met deze konden we ook gewoon door het water lopen.
Zooo irritant dit!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon schreef:
26-07-2024 17:12
Zo dacht ik eerst ook, maar telkens is er weer iets wat ik nodig heb en dan bedenk ik me: ohnee, zit in m'n koffer...
Maar ik ben ook gewoon geïrriteerd over alles. Dat we die koffer in een hal moesten achterlaten zonder enig toezicht. Dat het meenemen van een koffer veel geld kost en dat we dat niet terug krijgen. Dat ik nu elke aankoop moet verantwoorden met een bonnetje. Dat m'n dochter haar extra sandalen met aangepaste steunzolen nodig heeft. Dat ik een grote maat draag en dat er hier weinig in mijn maat verkrijgbaar is. Dat ik voor werk iets moest maken met een Houtbrander maar die zit in de koffer. Zonnebrillen liggen in de koffer. Nieuwe kleding speciaal voor deze vakantie: in de koffer...
Ik weet dat het zat erger kan en misschien maak ik het te groot, maar ik baal er even heel erg van. Als we nou veel geld zouden hebben dan was het ook een stuk makkelijker geweest, maar we hebben maar een beperkt budget.

Bedankt voor jullie input en dat ik m'n ei even kwijt kon.
Oh dat je er enorm van baalt snap ik echt heel goed. En dat je van alles mist wat je niet zomaar even snel vervangt ook.

Ik hoop gewoon voor jou dat je zo snel mogelijk van je vakantie kunt genieten, aangezien alle tijd die je hiermee bezig moet zijn niet terugkrijgt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooit onze koffers kwijt geweest bij aankomst in de VS, 1 koffer kwam na veel gedoe na twee weken aan de ander is na drie weken weer retour Amsterdam gegaan. Die hebben we dus nooit gezien.
We kregen toen nog geen 100 euro pp om dingen te vervangen. Was via de verzekering trouwens. Luchtvaartmaatschappij was totaal niet behulpzaam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ik snap dat je ontzettend baalt. Ik zou er ook sjagrijnig van worden, je wil gewoon je eigen spullen! En geen kleding uit nood kopen die niet je smaak is of niet goed past. Je móet dan gaan shoppen waar je helemaal geen zin in hebt. Het kost ook onnodig veel tijd, tijd die je aan het zwembad wil doorbrengen. En is al helemaal niet fijn verplicht shoppen als je beperkt de kosten vergoed krijgt.

Je hebt er nu niks meer aan, maar ik neem áltijd één handbagagekoffertje mee met kleding voor iedereen voor 2 dagen (dus 2 onderbroeken, 1 BH, 1 korte broek en 2 t-shirts pp), badkleding, en voor mezelf een paar sandalen want ik ben moeilijk met schoenen.. Allemaal sneakers aan. En de medicatie uiteraard.
Just to be safe. Paar jaar geleden waren we alle koffers kwijt in Amerika. Ik was zoooooo blij dat we wat kleding bij hadden, korte broek aan konden met 38 gr. Veel mensen hadden niets in de handbagage zitten dus die moesten of shoppen of wachten op de koffers die 2-3 dagen later arriveerden. Kwamen we ze toevallig tegen onderweg, liepen ze met zijn allen in lange spijkerbroek. Men, wat was ik blij toen.

Hoop dat je toch een fijne vakantie kunt hebben!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel vervelend voor je TO maar koop even wat spulletjes voor 2 of 3 dagen.
Ik begrijp alleen niet dat je zegt dat een koffer meenemen zo duur is. Voor € 27.- mag er een koffer van 20 kg mee. Dat is toch een flutbedrag als je geld uitgeeft aan een vakantie
Alle reacties Link kopieren Quote
Theeleutje schreef:
26-07-2024 18:10
Heel vervelend voor je TO maar koop even wat spulletjes voor 2 of 3 dagen.
Ik begrijp alleen niet dat je zegt dat een koffer meenemen zo duur is. Voor € 27.- mag er een koffer van 20 kg mee. Dat is toch een flutbedrag als je geld uitgeeft aan een vakantie
Als je een klein budget hebt en met 3 personen bent kunnen die spulletjes toch aardig oplopen. Koffers zijn tegenwoordig soms wel €70 retour, per koffer. Dus ook dat loopt aardig op. Ik zou ook enorm balen. Zeker als je allemaal kleding hebt gekocht voor je vakantie.
Helaas verder geen tips voor nu, maar wel in de toekomst: AirTag in je bagage doen, dan kun je hem volgen en altijd in je handbagage wat setjes kleding meenemen. Succes to en probeer ook te genieten van je vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Theeleutje schreef:
26-07-2024 18:10
Heel vervelend voor je TO maar koop even wat spulletjes voor 2 of 3 dagen.
Ik begrijp alleen niet dat je zegt dat een koffer meenemen zo duur is. Voor € 27.- mag er een koffer van 20 kg mee. Dat is toch een flutbedrag als je geld uitgeeft aan een vakantie
Ik ken zo geen maatschappijen waar het voor 27 euro kan.
Tenminste niet heen en terug.
Dus dan zit je al op 54 euro.
X2 =108.
Ik ga daarvan ook liever bv ui eten. Hoeveel bagage heb je nu echt nodig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Craziestcatlady schreef:
26-07-2024 18:39
Ik ken zo geen maatschappijen waar het voor 27 euro kan.
Tenminste niet heen en terug.
Dus dan zit je al op 54 euro.
X2 =108.
Ik ga daarvan ook liever bv ui eten. Hoeveel bagage heb je nu echt nodig?
Dit dus, tegenwoordig betaal je bij veel maatschappijen al voor je handbagage trolley (je mag alleen een rugzak of kleiner meenemen). Voor mij de reden om voor stedentrips tegenwoordig ook met KLM te vliegen. Minder vertraging, handbagage trolley en accessoire en minder gedoe met inchecken van uiteindelijk toch weer die trolley te moeten inchecken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen mijn koffer vorig jaar zoek was, ben ik erachter gekomen dat de afhandelaar moeite doet om binnen drie dagen de koffer bij de reiziger te krijgen. Binnen die drie dagen hoeven ze weinig te vergoeden. Elke dag beginnen ze dus bij de nieuwe koffers en de koffers die er al > 3 dagen staan, moeten blijven staan tot er eens iemand tijd voor heeft. De kans is dus klein dat TO haar koffer nog krijgt op haar vakantie-adres.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jij een grote maat hebt en je dochter speciale sandalen neem je dat toch in je handbagage mee?

Dure les voor de volgende keer. Met speciale wensen altijd voldoende handbagage boeken en meerdere koffers waarover je kunt verdelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
26-07-2024 18:46
Toen mijn koffer vorig jaar zoek was, ben ik erachter gekomen dat de afhandelaar moeite doet om binnen drie dagen de koffer bij de reiziger te krijgen. Binnen die drie dagen hoeven ze weinig te vergoeden. Elke dag beginnen ze dus bij de nieuwe koffers en de koffers die er al > 3 dagen staan, moeten blijven staan tot er eens iemand tijd voor heeft. De kans is dus klein dat TO haar koffer nog krijgt op haar vakantie-adres.
Waarom? TO vloog gisteren dus de 3 dagen zijn nog niet om.
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon schreef:
26-07-2024 17:12
Zo dacht ik eerst ook, maar telkens is er weer iets wat ik nodig heb en dan bedenk ik me: ohnee, zit in m'n koffer...
Maar ik ben ook gewoon geïrriteerd over alles. Dat we die koffer in een hal moesten achterlaten zonder enig toezicht. Dat het meenemen van een koffer veel geld kost en dat we dat niet terug krijgen. Dat ik nu elke aankoop moet verantwoorden met een bonnetje. Dat m'n dochter haar extra sandalen met aangepaste steunzolen nodig heeft. Dat ik een grote maat draag en dat er hier weinig in mijn maat verkrijgbaar is. Dat ik voor werk iets moest maken met een Houtbrander maar die zit in de koffer. Zonnebrillen liggen in de koffer. Nieuwe kleding speciaal voor deze vakantie: in de koffer...
Ik weet dat het zat erger kan en misschien maak ik het te groot, maar ik baal er even heel erg van. Als we nou veel geld zouden hebben dan was het ook een stuk makkelijker geweest, maar we hebben maar een beperkt budget.

Bedankt voor jullie input en dat ik m'n ei even kwijt kon.
Je mag er ook van balen, want zo had je je het begin van je vakantie gewoon niet voorgesteld. En noodgedwongen spullen kopen is ook niet aangenaam. Ik neem wel vaak ondergoed extra mee en kleding die niet groot is (en kreukvrij). Misschien kan het hotel je nog wel helpen aan een tandenborstel of hebben ze een klein winkeltje ter plaatse.

Mijn man heeft het een keer gehad: tussen een intercontinentale vlucht en een helicopter (!) vlucht bleek de koffer zoek geraakt. Waarschijnlijk gestolen en dat werd ruimhartig vergoed. En samen hebben we het met British Airways gehad dat de koffer achterbleef op het vakantie adres. Heb ik niets voor geclaimd, want had geen schade al baalde ik dat ik op kerstavond toen het werd thuisbezorgd alles kon wassen…

Ik hoop dat jullie snel weer herenigd worden met jullie spullen. Overigens een tip: nooit waardevolle spullen in een koffer doen, zoals een dure zonnebril of sieraden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
lonelycat schreef:
26-07-2024 17:45
Ooit onze koffers kwijt geweest bij aankomst in de VS, 1 koffer kwam na veel gedoe na twee weken aan de ander is na drie weken weer retour Amsterdam gegaan. Die hebben we dus nooit gezien.
We kregen toen nog geen 100 euro pp om dingen te vervangen. Was via de verzekering trouwens. Luchtvaartmaatschappij was totaal niet behulpzaam.
Dat valt wel onder de gierige acties van de verzekering (even afhankelijk van wat er in de polis staat), want twee weken kleding en een budget van €100 per persoon is nogal karig - zelfs als je het in een outlet koopt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
26-07-2024 20:42
Ik hoop dat jullie snel weer herenigd worden met jullie spullen. Overigens een tip: nooit waardevolle spullen in een koffer doen, zoals een dure zonnebril of sieraden.
Tja, wat is waardevol?
Voor de een is dat een zonnebril van 500 euro, voor een andere sandalen van 60 euro. Hoe dan ook, een koffer vol kleding, schoenen etc, is vrijwel altijd al snel honderden euros waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
26-07-2024 18:46
Toen mijn koffer vorig jaar zoek was, ben ik erachter gekomen dat de afhandelaar moeite doet om binnen drie dagen de koffer bij de reiziger te krijgen. Binnen die drie dagen hoeven ze weinig te vergoeden. Elke dag beginnen ze dus bij de nieuwe koffers en de koffers die er al > 3 dagen staan, moeten blijven staan tot er eens iemand tijd voor heeft. De kans is dus klein dat TO haar koffer nog krijgt op haar vakantie-adres.
Ah bah, dat klinkt ruk.
Maar als ie nog op schiphol staat probeer ik de koffer zelf wel te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tegenwoordig mag je alleen nog een kleine rugzak meenemen als handbagage. Bij de meeste maatschappijen moer je boeken en betalen voor een trolley. En de kosten voor een koffer zijn zo tussen de 60.en 80 euro.

Ik heb zelf altijd een speciale handbagage rugzak mee. En de kinderen hebben dat ook. Daarin zit voor iedereen een noodsetje aan kleding, tandenborstel, ondergoed en zwemkleding. Gewoon heel strak oprollen en in een paking cube. Daarnaast natuurlijk de waardevolle spullen in de handbagage en de zonnebril.

Niets zo vervelend om in je warme en stinkende kleding te staan. En ter plaatse op zoek te moeten naar spullen. Op veel plekken zijn alleen toeristen winkels of hebben ze spullen die absoluut niet mijn maat of smaak zijn. En je moet maar afwachten wat je vergoed krijgt of wanneer die koffers komen. Vriendin mocht ooit alles gaan wassen omdat de koffer open is gegaan en duidelijk op straat had gelegen. Heel erg vies.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven