kinderwens
donderdag 29 maart 2018 om 07:58
Toen ik 37 was heb ik mijn relatie uitgemaakt. Ik heb meerdere relaties gehad, maar ik kwam steeds op een punt dat ik eigenlijk veel liever terug single was en me niet oud zag worden met mijn partner. Ik heb me ook nooit eenzaam gevoeld als single en ik heb al vaker met het idee gespeeld om bam-moeder te worden. Dit gaf me ook helemaal geen slecht gevoel. Na mijn laatste relatie ben ik er beginnen over nadenken om bam-moeder te worden. Ik ben nu bijna 38 en ik zit al heel ver in het proces. Ik was vast van plan om voor mijn 38e te starten met de inseminaties. Nu het bijna zo ver is, heb ik regelmatig last van paniekaanvallen: Ga ik dit wel kunnen? Wat als ik me heel onzeker ga voelen en continu ga twijfelen over mijn capaciteiten als moeder? Wat als het kind vindt dat ik een slechte moeder ben? Wat als mensen me zielig vinden omdat ik geen partner heb kunnen vinden? Wat als mensen me negatief beoordelen? Vooral het oordeel van anderen leek me steeds meer en meer angst aan te jagen. Mijn eigenwaarde is ook flink gezakt de laatste maanden. Nu ben ik een paar weken geleden een man tegen het lijf gelopen waar ik helemaal gek van ben. Hij is helemaal mijn type en iemand waar ik direct zou voor gaan. Nu is hij een paar jaar geleden gescheiden en heeft hij al oudere kinderen en wil hij zeker wel een vrouw die kinderen heeft, maar geen vrouw die nog moet starten met kinderen (zoals ik). Hij wil zelf ook geen kinderen meer omdat hij al begin 40 is en zich hier te oud voor voelt. Hij wil wel heel graag een relatie met mij en hij is ook echt helemaal gek op mij. Hij wil er volledig voor gaan. Het is echt iemand waar ik heel erg naar opkijk (veel bereikt, ziet er goed uit) en misschien dat ik net voor hem val omdat mijn eigenwaarde heel laag is op dit moment.
De hele situatie maakt me heel verward. Vooral omdat ik de laatste tijd met die faalangst zit en ik niet weet of het wel een goed idee is om met die gevoelens alleen aan een kind te beginnen. Wat zouden jullie doen?
De hele situatie maakt me heel verward. Vooral omdat ik de laatste tijd met die faalangst zit en ik niet weet of het wel een goed idee is om met die gevoelens alleen aan een kind te beginnen. Wat zouden jullie doen?
donderdag 29 maart 2018 om 08:07
Ik zou me niet eens zo druk maken over wat andere mensen "er van vinden" maar meer of je op deze leeftijd nog wel een gezond kind de wereld op kunt schoppen.
Want als het een kind is met "special needs" wordt het verrekte moeilijk om dat in je eentje te doen.
Daarnaast: die man en jij zijn geen match, jullie willen allebei wat anders.
Als laatste: ga alsjeblieft wat aan je eigenwaarde doen, als jij je bevestiging moet halen uit de meningen van anderen en een man die veel bereikt heeft en er goed uit ziet, klinkt dat echt niet goed.
Want als het een kind is met "special needs" wordt het verrekte moeilijk om dat in je eentje te doen.
Daarnaast: die man en jij zijn geen match, jullie willen allebei wat anders.
Als laatste: ga alsjeblieft wat aan je eigenwaarde doen, als jij je bevestiging moet halen uit de meningen van anderen en een man die veel bereikt heeft en er goed uit ziet, klinkt dat echt niet goed.
donderdag 29 maart 2018 om 08:27
Hij wil niet helemaal voor jou gsan, want jouw kinderwens zou moeten wijken.
In mijn omgeving is een vrouw die bammoeder is, en de reacties waren juist heel positief; respect dat je je sterke wens doorzet onafhankelijk van anderen!
Het enige wat jij je af moet vragen is of je het opvoeden alleen aankan.
Wanneer jij dat gevoel hebt; ga ervoor!!
In mijn omgeving is een vrouw die bammoeder is, en de reacties waren juist heel positief; respect dat je je sterke wens doorzet onafhankelijk van anderen!
Het enige wat jij je af moet vragen is of je het opvoeden alleen aankan.
Wanneer jij dat gevoel hebt; ga ervoor!!
donderdag 29 maart 2018 om 08:30
Als ik het zo lees, zit je jouw hele leven al met faalangst; schrik om een partner te houden, schrik om een kind te krijgen ... en nu alweer een reden gevonden om zelf geen kind te (moeten) krijgen; altijd is er wel een excuus en maak je jezelf wat wijs, zo kan je toch niet gelukkig zijn.
Ik vind dit droevig.
donderdag 29 maart 2018 om 08:30
Ze is 37..doe eens normaal jij. en wat is er mis met één ouder?redbulletje schreef: ↑29-03-2018 08:04Je bent al erg oud en je zou je kind maar één ouder kunnen bieden.
donderdag 29 maart 2018 om 08:33
Volgens mij is het redelijk normaal om het eng te vinden om moeder te worden. Ik krijg ook regelmatig angsten, maar, zoals in de boeken staat, hebben meer vrouwen daar last van. Wellicht kan je met een maatschappelijk werker eens van gedachten wisselen. De meeste ziekenhuizen bieden ondersteuningen van een maatschappelijk werker aan bij inseminatietrajecten. Denk ook na over de eventuele gevolgen van je leeftijd (ik ben hier niet zo in thuis, maar wel belangrijk om over na te denken).
Daarnaast zou ik geen kinderwens opgeven voor een man die je pas net kent. Vooral niet, omdat de 'relatie' niet erg gezond klinkt. Je moet gelijkwaardig aan elkaar zijn als partners en daarnaast ook geen hele grote wensen moeten opgeven voor zo een prille relatie.
Daarnaast zou ik geen kinderwens opgeven voor een man die je pas net kent. Vooral niet, omdat de 'relatie' niet erg gezond klinkt. Je moet gelijkwaardig aan elkaar zijn als partners en daarnaast ook geen hele grote wensen moeten opgeven voor zo een prille relatie.
donderdag 29 maart 2018 om 08:34
Als je nu je kinderwens opgeeft (voor die man), en het gaat over een paar jaar uit, dan heb je spijt als haren op je hoofd. Natuurlijk kun je het!
Wat andere mensen ervan vinden is onbelangrijk, het gaat om wat JIJ wil. Ik ben ook bang dat je door dit topic nog meer aan het twijfelen wordt gebracht, je komt kwetsbaar over en er zitten hier vrouwen die jou vanalles gaan aanpraten.
Wat andere mensen ervan vinden is onbelangrijk, het gaat om wat JIJ wil. Ik ben ook bang dat je door dit topic nog meer aan het twijfelen wordt gebracht, je komt kwetsbaar over en er zitten hier vrouwen die jou vanalles gaan aanpraten.
donderdag 29 maart 2018 om 08:34
Eens. Ze is zeker niet meer de jongste maar 'erg oud' is ze ook niet. Niet in 2018 iig.Fizzyhideous schreef: ↑29-03-2018 08:30Ze is 37..doe eens normaal jij. en wat is er mis met één ouder?
donderdag 29 maart 2018 om 08:35
Wat is er mis met een bam moeder?
Liever een bam moeder dan een vrouw die een relatie heeft met iemand omdat ze kinderen wil en dan die kinderen een scheiding aan doen omdat het "gevoel" nooit goed zat.
Laat je kinderwens niet liggen voor deze man, je was al voordat je, je zo onzeker voelt bezig met een kind de gevoelens voor deze man zijn er pas sins je, je slecht voelt.
Wat is oprechter?
Liever een bam moeder dan een vrouw die een relatie heeft met iemand omdat ze kinderen wil en dan die kinderen een scheiding aan doen omdat het "gevoel" nooit goed zat.
Laat je kinderwens niet liggen voor deze man, je was al voordat je, je zo onzeker voelt bezig met een kind de gevoelens voor deze man zijn er pas sins je, je slecht voelt.
Wat is oprechter?
donderdag 29 maart 2018 om 08:49
Nu ben ik een paar weken geleden een man tegen het lijf gelopen waar ik helemaal gek van ben. Hij is helemaal mijn type en iemand waar ik direct zou voor gaan. Nu is hij een paar jaar geleden gescheiden en heeft hij al oudere kinderen en wil hij zeker wel een vrouw die kinderen heeft, maar geen vrouw die nog moet starten met kinderen (zoals ik). Hij wil zelf ook geen kinderen meer omdat hij al begin 40 is en zich hier te oud voor voelt.
Klinkt als een heel verstandige man!
Hij wil wel heel graag een relatie met mij en hij is ook echt helemaal gek op mij. Hij wil er volledig voor gaan. Het is echt iemand waar ik heel erg naar opkijk (veel bereikt, ziet er goed uit) en misschien dat ik net voor hem val omdat mijn eigenwaarde heel laag is op dit moment.
Dit is geen goede basis voor een relatie, dat begrijp je zelf toch ook wel mag ik hopen?
Als jij denkt dat je kinderwens niet zo diep zit en je ook tevreden zou zijn zonder (geprobeerd te hebben) kinderen (te krijgen) dan kun je stoppen met je BAM-traject. Of je dan met deze man verder moet gaan? Mwah, het klinkt allemaal niet gezond.
TS, ik raad je aan om hoe dan ook naar de huisarts te gaan met je klachten (faalangst, lage eigenwaarde) en gesprekken te gaan hebben. Het is veel fijner als je goed in je vel zit en je maakt dan betere en gezondere keuzes (ook voor een eventueel kind is dat belangrijk).
donderdag 29 maart 2018 om 08:51
Het klinkt waarschijnlijk rotter dan bedoeld, hoe echt is die kinderwens als je bereid bent daar van af te zien voor een man die je net (en niet echt dus) kent? En hoe gelijkwaardig kan dat nou zijn als jij naar hem opkijkt? Ik vind dat heel gevaarlijke gevoelens.
Als ik in jouw schoenen stond dan zou ik mijn eigen plan door laten gaan: stoppen met die man, bam moeder worden en nog tijdens die zwangerschap gaan werken aan mezelf. Het is zo ontzettend zonde om je op je 38e druk te maken over wat anderen van je denken. Dat is niet per se faalangst, dat is onzeker zijn en daar kan je echt bij geholpen worden.
Als ik in jouw schoenen stond dan zou ik mijn eigen plan door laten gaan: stoppen met die man, bam moeder worden en nog tijdens die zwangerschap gaan werken aan mezelf. Het is zo ontzettend zonde om je op je 38e druk te maken over wat anderen van je denken. Dat is niet per se faalangst, dat is onzeker zijn en daar kan je echt bij geholpen worden.
donderdag 29 maart 2018 om 08:56
Zeer wijs. Dit TO.
En trek je niks aan van wat anderen mogelijk kunnen denken of zullen vinden. Dat gaan ze sowieso. Of je nu single, samen of bam bent.
Twijfels heeft trouwens ook vrijwel elke ouder af en toe.
Gewoon voor je kindje gaan!
donderdag 29 maart 2018 om 08:58
Ach meisje, ga voor dat kind!
Natuurlijk maakt dat je verward en onzeker maar dat is ‘koudwatervrees’ je gaat voor iets wat je leven totaal veranderen zal maar je weet niet wat! Dat is toch ook super heftig? Je hebt er met je volle verstand voor gekozen, je kunt dit echt wel. Bovendien, wat maakt het uit wat anderen ervan vinden? Als je alleen blijft zonder kind zullen er ook mensen zijn die je sneu vinden.
En die man....hoe leuk, mooi en aantrekkelijk ook. Het is niet jouw man, hij past niet in je leven hoe graag hij je dit ook wil doen geloven.
Al stort je je nu in die relatie, die kinderwens komt echt terug....ooit.
Natuurlijk maakt dat je verward en onzeker maar dat is ‘koudwatervrees’ je gaat voor iets wat je leven totaal veranderen zal maar je weet niet wat! Dat is toch ook super heftig? Je hebt er met je volle verstand voor gekozen, je kunt dit echt wel. Bovendien, wat maakt het uit wat anderen ervan vinden? Als je alleen blijft zonder kind zullen er ook mensen zijn die je sneu vinden.
En die man....hoe leuk, mooi en aantrekkelijk ook. Het is niet jouw man, hij past niet in je leven hoe graag hij je dit ook wil doen geloven.
Al stort je je nu in die relatie, die kinderwens komt echt terug....ooit.
donderdag 29 maart 2018 om 08:58