Klaar met 'online' daten

01-05-2021 15:34 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal...

Best wel spannend dit topic te delen, maar ik doe het toch. Zoals de titel al zegt: Ik ben helemaal klaar met online dating-apps. Ik heb deze apps al ruim 10 jaar op mijn telefoon staan, nog nooit is er iet serieus uit gekomen. Ook bij serieuze datingsites waar je voor betaald. Daar wordt ik keer op keer afgewezen, ook al stuur ik gewone geintereseerde berichtjes. Ik heb normale foto's en een normale profielbeschrijving.

Alle mannen op dating-apps zijn alleen maar uit op ***. Niemand toont echt serieuze interesse in wat ik doe. Helaas heb ik nog geen relatie gehad (ik ben bijna 29 en nog nooit verliefd geweest). Mijn sociale kring is klein. Voor Corona had ik wel wat opgebouwd, maar alles wat ik deed en waar ik mensen tegen kwam, kan nu niet meer.

Is dit echt hoe het tegenwoordig gaat..? Ik wordt er soms echt verdrietig van dat mannen geen serieuze intenties hebben. Om me heen krijgt iedereen een relatie, gaat samenwonen, krijgen kinderen.. Ik ben nog niet verliefd geweest. Er zijn wel mannen geweest waar ik contact mee heb gehad, maar die woonden te ver weg of ik durfde niet af te spreken.

Gewoon even van me afschrijven.. kijken of er herkenbaarheid is.
Alle reacties Link kopieren
"of ik durfde niet af te spreken."
Dat schiet ook niet echt op dan, he.

Ik zou gewoon meer gaan daten en niet meteen die verliefde gevoelens verwachten.
... high heels and a bad attitude
Hi TO!

Heb je in die 10 jaar veel gedate? Wat voor type mannen like je in het algemeen? Heb je al meteen te hoge verwachtingen wellicht bij een date? Ik suggereer nu maar dingen .. Mijn ervaring is dat er inderdaad genoeg mannen puur voor seks erop zitten maar ook genoeg leuke mannen ! Het is soms wel even wat swipen en geduld hebben .. Deze coronatijd maakt het er natuurlijk ook niet makkelijker op.
Oh zie nu wel dat er mannen wel geïnteresseerd waren.. Maar je durft niet af te spreken maar gaat hier wel plaatsen dat datingsites niet werken. Tsja als je niet durft af te spreken word het lastig he.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 02-07-2021 22:16
99.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even nuanceren:

Ik heb nog niet gedate.. Als er al een match is, is dat eens in de 3 maanden, ook na heel wat swipen. Dan moeten ze nog terugpraten, ook dat is zeldzaam. En als er sprake is van afspreken, is er ook vaak sprake dat mannen meer willen, waardoor ik niet durf af te spreken, bang dat ze over mijn grens heen gaan.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 02-07-2021 22:15
99.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt er soms echt verdrietig van dat mannen geen serieuze intenties hebben. Om me heen krijgt iedereen een relatie, gaat samenwonen, krijgen kinderen..
Dit rijmt niet met elkaar natuurlijk.
Honey, you should see me in a crown
Je bent dus klaar met online daten voordat je er eigenlijk mee begonnen bent ;)

En het lijkt alsof je je frustraties hierover vooral op 'de mannen' afreageert. Het is vervelend dat je nog geen leuke match hebt gevonden, en online daten kan ook zeker heel frustrerend zijn, maar ik denk niet dat je alle mannen nu over één kam kan scheren.

Je schrijft dat je in de liefde nog niet veel meters hebt gemaakt. Wat houdt je tegen? Waarom durf je niet af te spreken?mEn wat verwacht je van een relatie, wat voor soort man zoek je?
Op welke dating apps ben je actief?
Alle reacties Link kopieren
In die 10 jaar ben ik al heel wat mannen tegen gekomen, maar uiteindelijk willen ze echt maar 1 ding.. Of wijzen ze me af. Ik vind het lastig om te reageren, gezien de felle reacties.. Alsof ik onzin praat. Dit is echt iets wat me heel verdrietig maakt en waar ik in het echte leven niet over durf te praten.

Op een date ben ik bang dat het gesprek stil valt, dat ik het niet gaande kan houden. En ja, waarschijnlijk heb ik teveel verwachtingen en zie ik een perfect plaatje voor me. Zo werkt het natuurlijk niet, dat weet ik ook. Maar het is niet zo gek toch om niet zomaar met iedere man te daten, ook al weet je dat het tegen kan vallen?

ik weet nog niet zo goed op wie ik val. Dat is echt een gevoel wat ik heb bij een foto of tekst.
Alle reacties Link kopieren
maxime— schreef:
01-05-2021 15:52
Op welke dating apps ben je actief?
Tinder, Happn, Lexa en e-matching.
vrouw-92 schreef:
01-05-2021 15:57
In die 10 jaar ben ik al heel wat mannen tegen gekomen, maar uiteindelijk willen ze echt maar 1 ding.. Of wijzen ze me af. Ik vind het lastig om te reageren, gezien de felle reacties.. Alsof ik onzin praat. Dit is echt iets wat me heel verdrietig maakt en waar ik in het echte leven niet over durf te praten.

Op een date ben ik bang dat het gesprek stil valt, dat ik het niet gaande kan houden. En ja, waarschijnlijk heb ik teveel verwachtingen en zie ik een perfect plaatje voor me. Zo werkt het natuurlijk niet, dat weet ik ook. Maar het is niet zo gek toch om niet zomaar met iedere man te daten, ook al weet je dat het tegen kan vallen?

ik weet nog niet zo goed op wie ik val. Dat is echt een gevoel wat ik heb bij een foto of tekst.
Hoe meer je gaat daten uiteindelijk hoe minder spannend het gaat worden, ik vond het in het begin ook spannend maar als je er nuchter en neutraal instaat en het op je af laat komen! Als je te veel verwacht merken mannen dit al snel op..
vrouw-92 schreef:
01-05-2021 15:57
In die 10 jaar ben ik al heel wat mannen tegen gekomen, maar uiteindelijk willen ze echt maar 1 ding.. Of wijzen ze me af. Ik vind het lastig om te reageren, gezien de felle reacties.. Alsof ik onzin praat. Dit is echt iets wat me heel verdrietig maakt en waar ik in het echte leven niet over durf te praten.

Op een date ben ik bang dat het gesprek stil valt, dat ik het niet gaande kan houden. En ja, waarschijnlijk heb ik teveel verwachtingen en zie ik een perfect plaatje voor me. Zo werkt het natuurlijk niet, dat weet ik ook. Maar het is niet zo gek toch om niet zomaar met iedere man te daten, ook al weet je dat het tegen kan vallen?

ik weet nog niet zo goed op wie ik val. Dat is echt een gevoel wat ik heb bij een foto of tekst.

Heb je nare ervaringen gehad met mannen? Of met mensen in het algemeen? Dit vraag ik omdat je eerder aangaf dat je bang bent dat over jouw grenzen heen gegaan wordt.

Als dat de kern van je probleem is (grenzen niet kunnen bewaken) dan kun je beter daar iets aan doen.

Verder schrijf je dat je hierover niet durft te praten. Schaam je je hiervoor? Dat je afgewezen wordt?
Alle reacties Link kopieren
vrouw-92 schreef:
01-05-2021 15:57
In die 10 jaar ben ik al heel wat mannen tegen gekomen, maar uiteindelijk willen ze echt maar 1 ding.. Of wijzen ze me af. Ik vind het lastig om te reageren, gezien de felle reacties.. Alsof ik onzin praat. Dit is echt iets wat me heel verdrietig maakt en waar ik in het echte leven niet over durf te praten.

Op een date ben ik bang dat het gesprek stil valt, dat ik het niet gaande kan houden. En ja, waarschijnlijk heb ik teveel verwachtingen en zie ik een perfect plaatje voor me. Zo werkt het natuurlijk niet, dat weet ik ook. Maar het is niet zo gek toch om niet zomaar met iedere man te daten, ook al weet je dat het tegen kan vallen?

ik weet nog niet zo goed op wie ik val. Dat is echt een gevoel wat ik heb bij een foto of tekst.
Felle reacties? Ach kom, niet zo overgevoelig.

Niet zomaar met iedere man of helemaal niet, zit een verschil in natuurlijk.
Spreek gewoon af en loopt het gesprek niet lekker, dan is het jammer maar helaas en door.

Laat dat ideale plaatje los.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
01-05-2021 16:03
Heb je nare ervaringen gehad met mannen? Of met mensen in het algemeen? Dit vraag ik omdat je eerder aangaf dat je bang bent dat over jouw grenzen heen gegaan wordt.

Ik heb wel wat nare ervaringen gehad met mannen ja. Vooral online dan. Mannen die zich anders voordoen dan ze waren. Met wie ik een date had afgesproken, maar die vervolgens aangaven heel iemand anders te zijn dan op de foto.

Vandaag nog het volgende bericht ontvangen: ''Ik laat graag gelijk alles zien van mijn lichaam..'' Gelijk blokkeren natuurlijk.

Als dat de kern van je probleem is (grenzen niet kunnen bewaken) dan kun je beter daar iets aan doen.

Grenzen aangeven kan ik prima (online dan) , op een date heb ik dat nog niet hoeven doen, omdat dat er nog niet van is gekomen.

Verder schrijf je dat je hierover niet durft te praten. Schaam je je hiervoor? Dat je afgewezen wordt?
Ik wordt vaker afgewezen dan dat er een match is. Ook op straat krijg ik vervelende opmerkingen, terwijl ik er echt normaal uitzie. Ben niet de knapste, maar dat hoeft ook niet. Ik ben tevreden met hoe het nu is en waar ik vandaan kom (45 kilo afgevallen).
Alle reacties Link kopieren
Vrouw-92 ja herkenbaar hoor dat ze graag meteen ergens op aansturen. Meestal kom je hier in de gesprekken voorafgaand aan de date al achter.

Ik denk dat je misschien beter via zo'n relatie (bemiddelings)bureau kan proberen. Hier zijn de mannen wel meer echt op zoek naar een goede match omdat het ook meer geld kost.
En single reizen als dat in de toekomst weer kan.
Alle reacties Link kopieren
Meatlover schreef:
01-05-2021 16:11
Vrouw-92 ja herkenbaar hoor dat ze graag meteen ergens op aansturen. Meestal kom je hier in de gesprekken voorafgaand aan de date al achter.

Ik denk dat je misschien beter via zo'n relatie (bemiddelings)bureau kan proberen. Hier zijn de mannen wel meer echt op zoek naar een goede match omdat het ook meer geld kost.

Ik zal daar eens naar kijken, dank je! Bij serieuze datingsites, die meer geld kosten wordt ik tot nu toe alleen maar afgewezen. Maar ik ga zeker eens verder kijken.

En single reizen als dat in de toekomst weer kan.

Heb ik gedaan (3 grote en een kleine reis), zou heel fijn zijn als dit weer kan inderdaad.
Als jij zegt dat mannen maar één ding willen ligt dat waarschijnlijk aan jou. Lang niet alle mannen willen maar één ding of wijzen je af. Als dat dus is wat je aantrekt doe je iets fout. Als je zo naar mannen kijkt zal je re ook een hoop zien. Wat verwacht je te vinden als je er op deze negatieve manier instaat?

Niet verliefd zijn geweest op die leeftijd is denk ik niet zo vreemd. Je zal jezelf ook een beetje open moeten stellen en gewoon een " risico " nemen door af te spreken. Door dingen gewoon te doen wordt het ook makkelijker en vanzelfsprekender, met afwachten en denken kom je op dit vlak niet verder.
knap van je dat je zo veel bent afgevallen!

Je klinkt wat mij betreft vooral nog onzeker over jezelf. Klopt dat? Vind je jezelf leuk / houd je van jezelf?

Bumble vind ik overigens een leuke app. Daar begint de vrouw met praten na een match en kun je op je profiel ook aangeven wat je zoekt (in jouw geval: relatie). Dan kun je filteren op de mannen die ook een relatie zoeken. Dat maakt de kans dat je iemand tegen komt die alleen maar wil seksen ook kleiner.

En ja, het is echt geduld hebben. Ik heb vanmiddag een date gehad en dat was ook echt geen match. Ben na drie kwartier weg gegaan. En dat hoort er allemaal bij.
Alle reacties Link kopieren
niet zo somber, joh. je spreekt jezelf tegen in twee opeenvolgende zinnen:

"Ik wordt er soms echt verdrietig van dat mannen geen serieuze intenties hebben. Om me heen krijgt iedereen een relatie, gaat samenwonen, krijgen kinderen..".

dan zijn er dus wel serieuze mannen, toch?
Vrouw92, reageer je niet iets te gevoelig als je wél in gesprek komt met een man, gezien je schreef dat je hier felle reacties leest? Ik zie ze in ieder geval niet namelijk.

En vul je ook niet teveel zelf in, want hoe weet je nou dat iedere man meteen seks wilt als je nog nooit hebt gedate?
In_Tenebris schreef:
01-05-2021 16:17
Als jij zegt dat mannen maar één ding willen ligt dat waarschijnlijk aan jou. Lang niet alle mannen willen maar één ding of wijzen je af. Als dat dus is wat je aantrekt doe je iets fout. Als je zo naar mannen kijkt zal je re ook een hoop zien. Wat verwacht je te vinden als je er op deze negatieve manier instaat?
Waar ze een date zoekt lijkt me eerder iets waar de oorzaak ligt.
Heb je weleens een korte fling gehad, alleen voor de seks en de leuk? Zo verkeerd is dat nog niet hoor. Ik denk dat het je zelfvertrouwen goed zal doen, en je dan wat meer ontspannen "serieuze" mannen kan ontmoeten.
Sophiever schreef:
01-05-2021 16:41
Waar ze een date zoekt lijkt me eerder iets waar de oorzaak ligt.

Ze gebruikt toch gewoon gangbare sites? Volgens mij is dat altijd wel lastig en moet je goed filteren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven