Klaar met 'online' daten

01-05-2021 15:34 231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal...

Best wel spannend dit topic te delen, maar ik doe het toch. Zoals de titel al zegt: Ik ben helemaal klaar met online dating-apps. Ik heb deze apps al ruim 10 jaar op mijn telefoon staan, nog nooit is er iet serieus uit gekomen. Ook bij serieuze datingsites waar je voor betaald. Daar wordt ik keer op keer afgewezen, ook al stuur ik gewone geintereseerde berichtjes. Ik heb normale foto's en een normale profielbeschrijving.

Alle mannen op dating-apps zijn alleen maar uit op ***. Niemand toont echt serieuze interesse in wat ik doe. Helaas heb ik nog geen relatie gehad (ik ben bijna 29 en nog nooit verliefd geweest). Mijn sociale kring is klein. Voor Corona had ik wel wat opgebouwd, maar alles wat ik deed en waar ik mensen tegen kwam, kan nu niet meer.

Is dit echt hoe het tegenwoordig gaat..? Ik wordt er soms echt verdrietig van dat mannen geen serieuze intenties hebben. Om me heen krijgt iedereen een relatie, gaat samenwonen, krijgen kinderen.. Ik ben nog niet verliefd geweest. Er zijn wel mannen geweest waar ik contact mee heb gehad, maar die woonden te ver weg of ik durfde niet af te spreken.

Gewoon even van me afschrijven.. kijken of er herkenbaarheid is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Stellar goed de kern raakt van je probleem; je bent daar zelf voor een groot deel de oorzaak van. Ik vind je zelfreflectie dus helemaal niet zo sterk.

Je vindt dat hier al hard gereageerd wordt en gaat direct de verdediging in. Er wordt hier niet hard gereageerd; er wordt to the point gereageerd en daar kun je blijkbaar niet mee omgaan.

Hetzelfde met dat daten. Alle mannen zijn alleen op seks uit, maar dat klopt helemaal niet. Anderen hebben namelijk wel gewoon relaties. Er zijn mannen die alleen op seks uit zijn, dat klopt. De éen vindt dat prima, jij niet.

Je komt zwaar op de hand over. Dat zullen potentiële dates ook merken. Je hebt een torenhoge verwachting van daten, want het moet gelijk iemand zijn waar je iets mee op kunt bouwen. Maar tegelijkertijd heb je nog nooit een date gehad in 10 jaar. Dan schrijf je toch heel tegenovergestelde dingen?

Ga losser in dat daten staan. En ga dan ook wel dates aan. Ga mannen leren kennen, want ik denk dat je daar een verkeerde kijk op hebt. Ja, je zal eikels treffen, maar wellicht ook wel een goede. Maar daar kun je pas over oordelen door het aan te gaan. Weinig mannen en vrouwen zitten te wachten op een desperate date.

En als je geen of nauwelijks matches hebt, dan zal je iets anders moeten proberen. Voor sommige mensen is internetdaten gewoon niks.
Ik vind het wel opvallend dat je nog nooit verliefd bent geweest, TO, en seks lijk je ook niet echt te willen. Zoek je wel een romantische relatie? Ben je niet eigenlijk op zoek naar een (hechte) vriendschap? Je zegt dat je hoge verwachtingen hebt - wat zijn die verwachtingen dan?
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens speeddaten overwogen? (kan dat eigenlijk Corona-proof?)

Daar zijn de mannen denk ik iets serieuzer dan op zo'n app. En als je daar eenmaal op locatie bent is 'niet durven' eigenlijk geen optie meer.

Mijn ervaring is ook dat het hele online datinggebeuren een beetje rommelig is met mensen die een relatie zoeken, of een scharrel, of eigenlijk helemaal niks maar gewoon hun tijd wat zitten te verdrijven....
Alleen heb ik wel altijd een paar matches per dag (op Paiq dus niet op grond van foto) en dan vraag ik me af hoe je maar 1 match per maand kunt krijgen.
Je kunt méér.
ik vind het heel vervelend voor je. Maar ik word al moe en down als ik dit topic lees. Je opent een topic maar je wilt verder niks delen. Je denkwijze lijkt op een negatieve vicieuze cirkel.
Jij zelf bent de sleutel mop. Je zegt dat je zelfreflectie hebt maar ik lees het niet terug.

ik zou als ik jou was stoppen met online daten voorlopig en praktische activiteiten gaan ontplooien. Ga vrijwilligerswerk doen of iets in je buurt. En onthou dit: je hebt maar 1 man nodig. Maar voor je die hebt moet je misschien wel 100 mensen leren kennen. En niet alles is duidelijk in een bliksemflits. Soms duurt het even voor je iemand leert kennen of voor je aantrekkingskracht voelt.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo weinig matches hebt ben je dan niet te kieskeurig?

Ben je in de beginfase al bezig met praten over toekomst, kinderen, huis, etc?

De meeste mannen willen hier pas over praten als ze met een vrouw ge-date hebben en dat ze weten daadwerkelijk geïnteresseerd te zijn om hier verder op in te gaan.

Overigens gaan niet alle mannen voor de seks, maar dat is wel iets wat bij de opbouw naar een relatie hoort.
Wil je feedback op je profiel info misschien? Wellicht kunnen we helpen met het herschrijven van dingen.

Mijn ervaring is juist dat mannen zo'n beetje alles naar rechts swipen op tinder om te kijken wat er blijft hangen. Heb het idee dat kerels juist minder kieskeurig zijn.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
01-05-2021 16:17
Als jij zegt dat mannen maar één ding willen ligt dat waarschijnlijk aan jou. Lang niet alle mannen willen maar één ding of wijzen je af. Als dat dus is wat je aantrekt doe je iets fout. Als je zo naar mannen kijkt zal je re ook een hoop zien. Wat verwacht je te vinden als je er op deze negatieve manier instaat?

Niet verliefd zijn geweest op die leeftijd is denk ik niet zo vreemd. Je zal jezelf ook een beetje open moeten stellen en gewoon een " risico " nemen door af te spreken. Door dingen gewoon te doen wordt het ook makkelijker en vanzelfsprekender, met afwachten en denken kom je op dit vlak niet verder.
Eens!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Ik heb precies het tegenovergestelde, nooit es een simpele dick pic
permafrost schreef:
01-05-2021 17:42
Ik heb hierover op dit forum ooit een kort essay geschreven, dat viel niet echt in goede aarde.
:rofl:
vrouw-92 schreef:
01-05-2021 15:44
Even nuanceren:

Ik heb nog niet gedate.. Als er al een match is, is dat eens in de 3 maanden, ook na heel wat swipen. Dan moeten ze nog terugpraten, ook dat is zeldzaam. En als er sprake is van afspreken, is er ook vaak sprake dat mannen meer willen, waardoor ik niet durf af te spreken, bang dat ze over mijn grens heen gaan.
Als je maar eens in de 3 maanden een match hebt en wel veel swiped, dan denk ik zeker dat je nog eens goed naar je profiel moet kijken. Tenzij jij zelf natuurlijk nooit iemand accepteert. Maar het zou echt wel moeten lukken om wekelijks een match te hebben, ook als je geen fotomodel bent. Uiteraard ga je je foto's niet delen, maar kun je je profiel omschrijven? Wat voor soort foto's heb je en wat voor tekst?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het gevoel, dat zoals iemand eerder al noemde, je misschien een beetje out of your league kijkt.
Als je zelf maar gewoontjes bent hoef je het echt niet te proberen bij de superknappe, hoogontwikkelde mannen, die hebben keus genoeg.
Reageer je wel op berichtjes van minder knappe mannen? Mijn ervaring is dat heel veel mannen ALTIJD reageren, of je nou met of zonder foto er op staat, ik zie het bij vriendinnen. En guess what, die mannen zijn soms in het echt heel leuk, niet iedereen is fotogeniek.
Alle reacties Link kopieren
Het is tegenwoordig zo dat de 'leuke' mannen ook echt superveel keus hebben. Dus leuke kop, 1,80 of langer, sportief, carrière etc. Ik ken iemand (die ken ik uit het echte leven) die aan dat plaatje voldoet en zoveel reacties kreeg dat hij ze weer uit gezet heeft en wellicht ook niet iedereen geantwoord heeft. Lag niet aan de dames persoonlijk, het was gewoon te veel.

En dan zijn er de mannen die wat kleiner zijn en wat steviger en kaal...die krijgen maar weinig matches.

Ik weet niet wat jij liket maar als het de eerste categorie is dan kan het zijn dat je weinig respons krijgt.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
02-05-2021 12:14
Het is tegenwoordig zo dat de 'leuke' mannen ook echt superveel keus hebben. Dus leuke kop, 1,80 of langer, sportief, carrière etc. Ik ken iemand (die ken ik uit het echte leven) die aan dat plaatje voldoet en zoveel reacties kreeg dat hij ze weer uit gezet heeft en wellicht ook niet iedereen geantwoord heeft. Lag niet aan de dames persoonlijk, het was gewoon te veel.

En dan zijn er de mannen die wat kleiner zijn en wat steviger en kaal...die krijgen maar weinig matches.

Ik weet niet wat jij liket maar als het de eerste categorie is dan kan het zijn dat je weinig respons krijgt.
Vriendinnen van mij swipen echt gruwelijk onaantrekkelijke mannen. Die vinden ze ook nog oprecht leuk om te zien. Het zijn zelf stuk voor stuk leuke vrouwen om te zien. Ik denk dat op ieder potje een deksel past. En eigenlijk moet je mensen live zien om te weten of je er op valt. Ik vond de profielfoto van mijn date echt niet bijzonder. Zijn profiel was wel leuk, en gezien zijn werk dacht ik dat ik er in ieder geval wel een leuke avond mee zou hebben.

Toen ik hem live zag, viel ik voor hem als een baksteen. Wat een leuke man! (Ik ken ook een mooie man, die er op werkelijk alle foto's bijzonder onaantrekkelijk uit ziet. )

Ik ken wel meer echt leuke mannen, die ik op Tinder of een andere app direct naar links zou sturen, terwijl ze live echt leuk zijn, en zeker wel relatie materiaal.

Ik zou dus juist wel zo snel mogelijk afspreken. Gewoon om kennis te maken. Je hoeft toch niet meteen te trouwen met zo'n man? Je zal onaantrekkelijke mannen ontmoeten die wel degelijk uit zijn op een serieuze relatie. Of niet. Of ze zijn best leuk, maar jij valt er niet op. Het kan allemaal. Zo gaat dat nu eenmaal.
Zie het als een kroeg. Soms maak je een praatje en ga je daarna weer verder.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Mijn tante ging internetdaten toen het net een paar jaar 'bestond'. Ze was 55 en wilde geen kalende man met een buikje.

Hoe het precies gegaan is weet ik niet, maar ze is al jaren zielsgelukkig met haar kalende man met buikje. :hihi:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
02-05-2021 12:40
Mijn tante ging internetdaten toen het net een paar jaar 'bestond'. Ze was 55 en wilde geen kalende man met een buikje.

Hoe het precies gegaan is weet ik niet, maar ze is al jaren zielsgelukkig met haar kalende man met buikje. :hihi:
Wat leuk!
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
claudia1966 schreef:
02-05-2021 11:58
Ik krijg het gevoel, dat zoals iemand eerder al noemde, je misschien een beetje out of your league kijkt.
Als je zelf maar gewoontjes bent hoef je het echt niet te proberen bij de superknappe, hoogontwikkelde mannen, die hebben keus genoeg.
Wat een onzin. Swipe gewoon rechts wie je leuk en aantrekkelijk vindt, anders heeft het toch geen enkele zin?
Alle reacties Link kopieren
Adelaide schreef:
02-05-2021 15:07
Wat een onzin. Swipe gewoon rechts wie je leuk en aantrekkelijk vindt, anders heeft het toch geen enkele zin?
Natuurlijk is dat geen onzin.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
louti schreef:
02-05-2021 15:32
Natuurlijk is dat geen onzin.
Ik heb als lelijke vrouw met vrij waardeloos salaris toch nooit het gevoel gehad dat iemand "out of my league" was - en heb trouwens ook regelmatig met fotomodellen (m/v) en mensen met betere carrières gedate. Bovendien benader ik mensen liever als mensen. Ik vind het heel raar om te gaan zitten wegen van tevoren, op basis van oppervlakkige kenmerken, of iemand een 8 of een 9 is, en of ik zelf een 7 of een 6 ben. Dus ja, ik vind het onzin. Ik zou het ook helemaal niets vinden als iemand op mij afstapt omdat ik ook een 6 ben - terwijl hij eigenlijk liever die 9 aan de bar had aangesproken. Echt zo'n incel denkwijze.
Alle reacties Link kopieren
Betaal eens een maandje op tinder zodat je kunt zien wie jou leuk vindt!
Adelaide schreef:
02-05-2021 16:54
Ik vind het heel raar om te gaan zitten wegen van tevoren, op basis van oppervlakkige kenmerken, of iemand een 8 of een 9 is, en of ik zelf een 7 of een 6 ben.
In het echte leven ben ik het met je denkwijze eens maar we hebben het hier over een app waarop alleen foto's te zien zijn die gespeedswipet worden met een snelheid van eentje per seconde of zo. Die hele app is als een menu bij een afhaalchinees. Dus ik ben bang dat mensen dat het juist precies dat is: op basis van oppervlakkige kenkermerken schatten hoe hoog je in kan zetten.
vrouw-92 schreef:
01-05-2021 15:57
In die 10 jaar ben ik al heel wat mannen tegen gekomen, maar uiteindelijk willen ze echt maar 1 ding.. Of wijzen ze me af. Ik vind het lastig om te reageren, gezien de felle reacties.. Alsof ik onzin praat. Dit is echt iets wat me heel verdrietig maakt en waar ik in het echte leven niet over durf te praten.

Op een date ben ik bang dat het gesprek stil valt, dat ik het niet gaande kan houden. En ja, waarschijnlijk heb ik teveel verwachtingen en zie ik een perfect plaatje voor me. Zo werkt het natuurlijk niet, dat weet ik ook. Maar het is niet zo gek toch om niet zomaar met iedere man te daten, ook al weet je dat het tegen kan vallen?

ik weet nog niet zo goed op wie ik val. Dat is echt een gevoel wat ik heb bij een foto of tekst.
Als het 10 jaar lang zo loopt is het denk ik toch ook wat tijd voor zelfreflectie, want er zijn heel veel mannen die online daten met het doel om een relatie te krijgen.

Kan dus ook liggen aan de mannen die je liked.
Alle reacties Link kopieren
vrouw-92 schreef:
01-05-2021 17:56
Hi,
Dat tegenspreken herken ik wel, en vind ik ook lastig. Vroeger ben ik altijd veel te zwaar geweest (112 kilo max). Toendertijd waren mannen echt alleen op mijn uiterlijk gericht. Nu ik een normale maat heb, vind ik het lastig om te geloven dat niet alle mannen zo zijn.
Dit snap ik wel... Maar het heeft denk ik echt met je eigen instelling te maken. Ik ben ook veel te zwaar geweest en nu nog steeds wat te zwaar, maar niet meer bizar zwaar. Toch hing het "aan de haak slaan" van mannen niet daarmee samen. Wel met hoe ik over mezelf dacht en mijn gedrag. Ik had ook een negatieve blik op liefde en mannen, uit angst voor afwijzing. En dan was ik verbaasd, verdrietig, maar ook bevestigd in dat ik altijd afgewezen zou worden. In ieder geval was ik niet bepaald een feestnummer toen, haha!

Hoe logisch ook, als je mannen (of gewoon mensen...) op afstand houdt, moet je niet verbaasd zijn dat ze op afstand blijven. En niet omdat jij niet deugt, maar omdat je jezelf iets hebt aangeleerd wat je een tijd heeft geholpen waarschijnlijk, maar wat je nu - hopelijk - aan het ontgroeien bent.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan een knappe, rijke man een lelijke, arme vrouw kiezen, maar de kans dat dat via een dating-app gebeurt lijkt me klein. Dan moet je andere kwaliteiten in huis hebben, een sprankelende persoonlijkheid, zelfverzekerdheid. Dan moet je wel een heel knap profiel in elkaar kunnen zetten, en bovendien moet zo'n man jouw foto ook nog de moeite waard vinden om jouw profiel te gaan lezen.
Mwah ook al maak je een heel kunstwerk van je profiel, dan val je in het echt toch weer door de mand. Ik zou er gewoon niet teveel hoop op hebben dat je zo de liefde van je leven tegenkomt. Je kunt lager inzetten en specifiek swipen op onooglijke kale mannetjes met bierbuiken en een gebrek aan toekomstperspectief, of misschien gewoon niet daten.
Ik zou nieuwe dingen gaan proberen in het echte leven, waarbij je mensen ontmoet met wie je eerst leuk kunt praten zodat je elkaar op een luchtige manier leert kennen. Dan kunnen ze zien hoe leuk je bent zonder dat het meteen gericht is op iets moeten met elkaar. Darten of bloemschikken of zo. Nee wacht niet bloemschikken voor om heteromannen te leren kennen, darten lijkt me goed want daar hebben er veel een bierbuik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven