klein conflict met schoonzus

18-12-2009 12:58 335 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein probleempje met mijn schoonzus en ik zou graag jullie mening willen horen.

2e kerstdag komt mijn schoonfamilie lekker bij ons thuis, gaan we lekker eten en een gezellige dag van maken.

Nu is het zo dat mijn schoonzus 3 honden heeft, 2 kleine honden en 1 hele grote aanwezige hond.

Nu heb ik bij mijn schoonzus aangegeven dat ik die honden liever niet thuis wil hebben. Wij hebben een niet zo groot huis, er komen al veel mensen en dan ook nog die drukke honden erbij zie ik gewoon niet zitten. We hebben ook geen achtertuin ofzo.

Maar ze woont niet in de buurt dus zegt ze dat ze de honden niet thuis kan laten en ze zegt nog geen oplossing te hebben bedacht voor de honden.

Ik heb het idee dat zij die honden gewoon mee gaat nemen, waar ik erg van zou balen omdat ik me niet serieus genomen voel.

Mijn vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en als ze die honden mee neemt dat ik dat gewoon moet accepteren.

Vinden jullie ook dat ik me aanstel? en hoe kan ik dit gewoon op een normale manier oplossen want we zitten nu echt vast in een oplossing.

X Fleur
Maar als zij is uitgenodigd zonder honden en ze wil niet komen zonder honden dan kan ze toch ook gewoon bedanken voor de uitnodiging en verstek laten gaan? Waarom zou je haar dan al op voorhand niet uitnodigen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
.
Ik vind het nogal onbeleefd om iemand uit te nodigen die honden heeft (die je dus niet zomaar thuis kunt laten, zoals bijvoorbeeld met katten wél het geval is) en dan vervolgens te gaan roepen dat ze wel mag komen, maar dat de honden niet welkom zijn.

Nodig dan niet uit, denk ik dan.

Dus jij zegt tegen diegene.. Goh ik zou je graag wille uitnodigen maar omdat je honden hebt blijf je maar lekker thuis zitten terwijl wij lekker genieten van ons 2e kerstdag.. Dat is pas onbeleeft
Het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om mijn hond mee te nemen als ik ergens word uitgenodigd.

Ik zorg ervoor dat iemand anders op hem past als ik een hele dag of nacht weg moet maar echt niet dat ik hem meeneem.

Zelfs niet naar mensen waar hij best welkom zou zijn.
Ik heb zelf ook een hond, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt ze mee te nemen naar een kerstdiner bij mensen thuis.

Of ik accepteer de uitnodiging niet of ik regel zelf wat, dat jij het moet aangeven dat je het niet wilt, vind ik eigenlijk al te gek.
quote:qwertu schreef op 18 december 2009 @ 13:27:

Dan nodig je toch uit onder die beperking? "Joh, zou het leuk vinden als je bij me langs kon komen met de kerst, maar de honden gaan in mijn kleine huisje wel een probleem opleveren." Dan kun je het aan de schoonzus overlaten of ze opvang regelt of dat ze liever een andere uitnodiging aanneemt.Ja, dat kan inderdaad prima, maar als ze die voorwaarde niet heeft gesteld omdat ze er even niet aan heeft gedacht dat de schoonzus honden heeft dan kan haar schoonzus toch zelf gewoon bedenken dat ze beter niet kan gaan? Ik vind het niet meteen heel erg onbeleefd om die honden te weigeren. Onhandig misschien om er niet eerder aan te denken, maar ik vind niet dat ze nu dan maar verplicht is om de honden toch in huis te halen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat BAM zegt dus
.
Hier ook een homndembezitter en snap dus OOK de kant van schoonzus.

Het is gewoon lastig met kerst om iemand te vinden om je hond uit te laten. Maar de honden kunnen er ook niks aan doen en hebben wel recht op gewoon goede verzorging.

Ik kan me alleeen TO ook goed voorstellen.

Ook al eb ik een hond, 3 honden er bij en de visite zouik ook niety blij van worden.

Zie alleen ook niet zo een oplossing.

Ik hou het voor mezelf simpel. Heb ik niemand die de hond kan/wil utlaten en hond kan om wat voor reden niet mee. Dan blijf ik thuis.

Niet altijd leuk, ook voor mezelf niet maar ja consequentie van een hond hebben is dat.

Zoals het er nu uitziet ben ik met oud en nieuw alleen omdat mijn hojnd niet samen met katten kan en bijna iedereen om me heen katten heeft.

Ook niet mijn ideaal, maar ja.......oorzaak/gevolg.
Je hebt het over schoonzus en honden. Betekend dit dat ze geen vriend/man heeft?

Als de honden niet alleen thuis kunnen blijven omdat ze niemand kan vinden die ze met kerst wil uitlaten dan veroordeel jij haar dus tot alleen thuis zijn met de kerst.

De rest van de familie zit immers wel bij jou.

Je man heeft er geen probleem mee zeg je alleen je zelf.

Als je man er geen problemen mee heeft en de rest van de familie ook niet dan vind ik dat jij je er maar overheen moet zetten of je schoonfamilie niet moet uitnodigen met kerst.
quote:qwertu schreef op 18 december 2009 @ 13:25:

En ik vind honden in dit opzicht prima vergelijkbaar met kinderen. Niet omdat je hond als je kind voelt of zou moeten voelen, maar feit is dat je er ooit voor gekozen hebt zo'n beestje in je gezin op te nemen en dat die keuze gepaard gaat met de verantwoordelijkheid van verzorging. Oók op de momenten waarop dat misschien wat minder handig is. En dat je dan op een verjaardag je hond (of je kind) thuis laat, dat is tot daar aan toe. Maar voor een hele kerstdag kun je dat nu eenmaal niet organiseren en als gastvrouw dus ook niet verwachten.

Ja, in de zin van verantwoordelijkheid zijn ze vergelijkbaar. Maar dat was niet wat ik bedoelde. Maar goed, das een andere discussie, dat hoeft hier niet.
quote:ronniemitchel schreef op 18 december 2009 @ 13:15:

[...]

Dan weet je toch ook dat je iemand met honden niet kan uitnodigen, trouwens iemand die mijn hond/honden stinkbeesten noemt daar zou ik niet eens mee omgaan,die is voor mij weer een no no

Precies, ik heb ook geen kindvriendelijk en hondvriendelijk huis. Dus dan ben je ook beperkt in het uitnodigen van mensen.

Bij honden zouden mijn katten van slag zijn. Alles staat hier vrij laag dus bij een grote hond zou ik niet weten waar ik met alle spullen heen zou moeten die kapot zou kunnen gaan.

Maar dit kleine probleem gaat een groot probleem worden. Want je houding is niet zo aardig naar schoonzus toe.

-je zou kunnen voorstellen het bij haar te vieren en dat je bij haar kookt, of bij een ander te vieren.

-afspreken dat de grote hond ook in een hoek of bij het baasje aan de riem zit, neem aan dat het baasje toch kan zorgen dat hij niet op de bank springt en aan het eten zit.

-heb je geen kamertje die je kan inruimen dat de honden daar blijven?

-ik heb geen hond maar als ik die zou hebben zou een tuin of auto geen oplossing zijn. Ook alleen thuis natuurlijk niet.

-verder dat iedereen zegt, het is schoonzus haar probleem, wat als ze kinderen krijgen, dan zeg je toch ook niet dat die met kerst thuis moet blijven?

-anders kijken of er een hondvriendelijk restaurant te vinden is en uiteten gaan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Loreyi schreef op 18 december 2009 @ 13:27:

Heeft je schoonzus geen tuin waar ze de honden die dag kan laten? En dan zorgen voor een lekker beschut plekje en genoeg eten en drinken..Als die honden dat niet gewend zijn lijkt me dat een slecht plan , niet in het minst voor de buren links en rechts.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Volgens mij heeft TO alleen problemen met de grote hond. Mischien kan je vriend, schoonzus en de rest die zin heeft, s'middags een lekkere lange wandeling met de honden maken.

Zorgen dat tie lekker moe word, tegen de tijd dat jullie gaan eten, (grote) hond met kluif in een andere kamer. Of als hij echt zo hard blaft, vastleggen in de woonkamer.
.
Heeft schoonzus geen bench ? Zodat je die in de kamer kan zetten en de hond daarin kan ?

Het is ook wel fijn om met kerst een stuk te wandelen met de hele familie.. Kan hond gezellig mee tijdens het wandelen.
Misschien kun je de honden in het huis van een van de andere genodigden laten die dicht in de buurt woont. Dan zitten de honden niet in de weg en kan schoonzus tussendoor 'n paar keer daar naartoe om ze uit te laten.
.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 december 2009 @ 13:31:

[...]

Als die honden dat niet gewend zijn lijkt me dat een slecht plan , niet in het minst voor de buren links en rechts.Nee, dat bedacht ik me ook na het plaatsen van mijn reactie. Maar als voorbeeld had ik de honden en tuin van kennissen in mijn hoofd, die een gigantische tuin hebben en een schuurtje waar de honden in kunnen als het koud is/regent. Maar niet iedereen heeft dat natuurlijk.. (Maar stel dát schoonzus van TO een grote tuin en schuurtje/afdak heeft.. )
Tja,ik zou om ruzies te voorkomen het maar gewoon aan haar overlaten,en als ze een beetje goed opgevoede honden heeft snapt ze ook wel dat het niet nodig is dat ze de godganse dag rond de tafel rennen.

Laat haar dan de manden meenemen zodat ze event in de keuken of gang kunnen liggen.

En dan even lekker eruit met de honden is misschien nog wel gezellig ook.
quote:sugarmiss schreef op 18 december 2009 @ 13:30:

Als de honden niet alleen thuis kunnen blijven omdat ze niemand kan vinden die ze met kerst wil uitlaten dan veroordeel jij haar dus tot alleen thuis zijn met de kerst.

.

Dus ligt de schuld bij haar???

Dat is helemaal vreemd, schoonzus weet zelf dat ze honden heeft, dus voor het accepteren van de uitnodiging even kortsluiten wat er met de honden gebeurd.
Het valt mij ook steeds meer op dat men honden als legitiem aanhangsel wil zien. In Duitsland heb je in veel restaurants al waterbakjes klaarstaan voor de hond, en dit zie ik nu ook steeds vaker in Nederland. Ik heb me voorgenomen dit niet meer te pikken. Als ik eet en er komt een hond met familie het restaurant binnenwandelen dan sta ik op en ben ik pleite. Zonder de rekening wel te verstaan. Het moet niet gekker worden.
.
Vind je de honden echt vies of is het meer de schoonzus die de touwtjes qua opvoeding laat varen?

Ik bedoel, ik vind het ook GOOR als honden gebakjes opeten. En langs de tafel zwiepen of hijgend boven het eten staan.

Kun je dat niet voorkomen door voor te stellen dat ze benches mee neemt? Of om voor te stellen dat de honden op één plek blijven? Mijn schoonouders hadden een hele lieve hond, die luisterde gewoon goed. Wist dat hij niet moest schooien en werd door mijn schoonouders weggehouden bij de tafel met eten.

Het is hetzelfde als met kinderen. Die moet je ook opvoeden dat ze niet alles in de handen pakken en weer terug leggen (blegh). En als schoonzus dat na laat kan ik me voorstellen dat je het niet leuk vind dat ze meekomen. Als het alleen om de ruimte is, dan zou ik dat nog wel kunnen overzien. Ben niet zo moeilijk. Maar ik vind het ook vreemd dat iemand er vanuit gaat dat ze haar honden altijd mee mag nemen. Heb ook vrienden met honden maar die hebben werkelijk waar nog nooit de honden meegenomen.
quote:elninjoo schreef op 18 december 2009 @ 13:34:

Misschien kun je de honden in het huis van een van de andere genodigden laten die dicht in de buurt woont. Dan zitten de honden niet in de weg en kan schoonzus tussendoor 'n paar keer daar naartoe om ze uit te laten.

Dat vind ik een goeie!

Is dat niet mogelijk, TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven