Koffie doen met een ''ex''

25-02-2020 15:21 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,

Ik ben een jongen en post hier om wat vrouwen perspectief te krijgen, ik heb hier eerder plaatst toen het zich afspeelde. Ik heb heel veel last van een prille relatie die gestrand is begin december. Ik loop inmiddels bij de pscycholoog, heb meer contact met mijn vrienden en familie, maar desondanks is het iets wat mijn leven heel erg (negatief) beinvloedt.

Ik begon te daten met een vriendin die ik al een paar maanden kenden en met wie ik veel deed. We zijn een maand lang extreem intens intiem geweest. Door deze intensiviteit verloor ik mijzelf een beetje en kreeg ik last van angst gevoelens. Deze gevoelens hebben er toe geleid dat ik een semi-herspenspinsel creërde.

Die angst werd getriggered door dat ik dacht haar sneaky te zien appen met 1 of andere gast naast me op de bank toen ze aangeschoten was. De dag daarna cancelde ze onze date. In plaats van het ooit te benoemen tegen haar ben ik me raar gaan gedragen. Dat uitte in claimerig gedrag, gecompenseerd door negeer gedrag omdat ik minder claimerig wilde over komen, en ander gedrag wat totaal niet mijn persoonlijkheid is. 2 weken na de trigger heeft ze het afgekapt.

Ik heb nooit verteld wat er nou echt bij mij speelde.

Ik merk nu, inmiddels bijna 3 maanden later, dat ik ontzettend de behoefte heb om een koffietje met haar te doen en voor het eerst mijn gevoel te uiten. Ik heb dit gevoel geuit naar vrienden, familie en de pscyholoog maar het voelt nog steeds heel erg opgepropt. Verder heb ik nu al een maand lang een opgepropt gevoel omdat ik haar wil vragen voor een koffietje om voor het eerst mijn kant van het verhaal te laten zien. Tevens hoop ik er achter te komen of dat voor haar de reden was of niet. Ik leef namelijk al 3 maanden in een intens schuld gevoel dat ik dit mogelijk heb verpest daardoor.

Mijn vraag aan jullie is: zouden jullie haar bellen voor een koffietje, of een appje sturen. Ik weet ook niet of ik de reden ervoor moet benoemen. Ik wil niet dat zij denkt dat het een date is, ik wil gewoon praten en het achter me laten.







Ik heb hier
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar 1 bericht sturen (niet bellen) met dat je wil afspreken omdat je graag wat wil uitleggen en uitpraten en meer niet.
Als ze niet of afwijzend antwoordt het daarbij laten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, lekker met rust laten. Eerst maar eens je eigen leven op orde krijgen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou het een bevestiging zijn dat ik er goed aan gedaan had om ermee te stoppen. Je bent een beetje eng aan het doen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik haar was, zou ik geen behoefte hebben aan jouw gedoe
Alle reacties Link kopieren
Een koffietje?
Alle reacties Link kopieren
Nee
Je klinkt obsessief
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
25-02-2020 16:34
Voor mij zou het een bevestiging zijn dat ik er goed aan gedaan had om ermee te stoppen. Je bent een beetje eng aan het doen.
Bedankt voor je reactie. Ik vind het zelf totaal geen eng gedrag. Maar dat gezegd hebbende heb ik deze situatie nooit normaal benaderd en daardoor dus ook wellicht verpest. Dus ik kan totaal niet inschatten of mijn gedrag eng is of niet.

Wat vind je precies eng aan mijn gedrag?
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
25-02-2020 16:48
Nee
Je klinkt obsessief
Ben ik ook helaas, maar dat blijft dus versterkt worden door dit hele gevoel. Het is voor mijn gevoel nog niet helemaal afgesloten omdat ik nooit heb kunnen zeggen wat ik wilde zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
25-02-2020 16:33
Nee, lekker met rust laten. Eerst maar eens je eigen leven op orde krijgen.
Maar ik heb het gevoel dat dit nodig is om het af te sluiten en verder te gaan.
em1328 schreef:
25-02-2020 16:50
Bedankt voor je reactie. Ik vind het zelf totaal geen eng gedrag. Maar dat gezegd hebbende heb ik deze situatie nooit normaal benaderd en daardoor dus ook wellicht verpest. Dus ik kan totaal niet inschatten of mijn gedrag eng is of niet.

Wat vind je precies eng aan mijn gedrag?
Je bent obsessief, zeg je zelf ook. Dat is eng.
em1328 schreef:
25-02-2020 16:52
Maar ik heb het gevoel dat dit nodig is om het af te sluiten en verder te gaan.
Nee dat maak je jezelf wijs, je gaat van haar echt niet de antwoorden krijgen die je denkt te krijgen of waar je op hoopt.
Je bent al langer bezig met dat zogeheten afsluiten dan dat jullie iets hadden.
Alle reacties Link kopieren
Dus je vraagt eerst waarom je gedrag een beetje eng overkomt, en zegt in de volgende reactie, ik ben inderdaad obsessief bezig.
Wat denk je zelf dan?
En koffietje? En dat koffietje wil je hebben om een relatie van 3 maanden "af te sluiten". Maar de relatie is al net zo lang voorbij als dat je er een had.
Wat zegt je psycholoog hierover? 3 maanden therapie is best kort. Dat zijn wat, 10 sessies van een uur?

Ik kan mijn vinger er niet op leggen, maar ik heb het idee dat er dingen missen in je op. Of dat je wat er gebeurd is nogal bagatelliseert.
Sowieso, in therapie omdat je in 3 maanden relatie hufterig gedrag ging vertonen..?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Niet doen.
En wat een vreselijke uitdrukking "een koffietje doen".
Alle reacties Link kopieren
He dit heb ik op een ander forum gelezen. En daar zegt ook iedereen dat je het niet moet doen.

Lieve to... Je moet dit echt los laten.

Bedenk een reden voor jezelf en heb er vrede mee. Het heeft geen nut om je hier nog druk om te maken.

Of het nou komt doordat je raar deed of omdat ze een ander leuker vond... ze vond jou niet leuk genoeg. Ze heeft een maand het leuk gehad met je maar het was het niet voor haar. De reden doet er niet toe want zij is niet alle vrouwen. Wat zij niet leuk aan je vind kan een ander juist wel leuk aan je vinden.

Ik heb ook een keer heel veel moeite gehad met een verbroken relatie. Ik bleef de hele tijd allerlei scenario's in mijn hoofd afspelen. Wat als ik dit had gedaan... of lag het misschien aan dat... Ik kon geen contact met hem opnemen want hij wilde er met mij niet over praten. Dit heeft me wel echt lang in de greep gehouden. Zeker een half jaar. Uiteindelijk heb ik langzaam.maar beetje geaccepteerd dat we niet bij elkaar passen. Ik heb een reden in mijn hoofd en dat is mijn reden. Of het ook zijn reden is doet er niet toe.
Ik heb een boek gelezen "how to heal a broken heart" en dat heeft me echt geholpen.

Inmiddels is t al wat jaren geleden en hen inmiddels een nieuwe vriend. Alles wat de eerste niet leuk aan me vond vind deze juist super tof aan me. En die eerste die doet er helemaal niks meer toe. Als ie morgen voor mijn deur zou staan met een verklaring zou ik mijn schouders ophalen. Lekker belangrijk.

Het enige wat ik kan zeggen is... neem echt geen contact op. Liefdesverdriet is vergelijkbaar met afkicken van cocaïne. Elke keer als je haar weer ziet of spreekt kan je weer opnieuw beginnen. Zelfs een gedaxhte aan haar is weer een "shot" en helpt je niet bij je genezing. Overigens maakt het niet uit hoe lang je met haar was. Liefdesverdriet kan heftig zijn na een maand en minder heftig na langere tijd. Met diegene waar ik zo een verdrier km had giing ik een jaar. Met mijn ex man 11 jaar en daar had ik veel Minder last van.

Sterkte to. Het komt echt goed. Al lijkt het nu van niet. Geloof mij. Over zes maanden is alles anders.
abracadabra wijzigde dit bericht op 25-02-2020 17:05
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je woordkeus ook.. "intens extreem intiem"..?
Maar daarom wil je dus een luchtig koffietje doen, om het "opgepropte" gevoel kwijt te raken..?
Alle reacties Link kopieren
Met alle respect, ik denk dat je dit beter met je psycholoog kan bespreken. Misschien weet hij/zij een manier om het af te sluiten voor je zonder dat je het object van je obsessie moet gaan opzoeken.
Ze heeft het niet uitgemaakt omdat jij iets anders had moeten doen. Iemand die écht op je valt kan wel wat gedoe handelen. De meeste prille relaties stranden, dat betekent niet dat je het voor de rest van je leven verpest hebt.

Vergelijk het met een puppy in huis halen: die schijt op je tapijt en knaagt je schoenen kapot, maar toch bouw je er een band mee op. Jouw ex kwam tot de conclusie dat ze liever een kitten wilde. Daar kan de puppy niks aan doen en overtuigen heeft dus ook geen zin.

Laat het los.
starbright schreef:
25-02-2020 17:13
Ze heeft het niet uitgemaakt omdat jij iets anders had moeten doen. Iemand die écht op je valt kan wel wat gedoe handelen. De meeste prille relaties stranden, dat betekent niet dat je het voor de rest van je leven verpest hebt.

Vergelijk het met een puppy in huis halen: die schijt op je tapijt en knaagt je schoenen kapot, maar toch bouw je er een band mee op. Jouw ex kwam tot de conclusie dat ze liever een kitten wilde. Daar kan de puppy niks aan doen en overtuigen heeft dus ook geen zin.

Laat het los.

Jaja. Mooi de verantwoording bij de ander leggen.

:facepalm:
En nee, laat het los.

Of stuur alleen een oprechte excuses en verwacht er verder niks van.
Dan kan je het ook 'afsluiten'.
Luci_Morgenster schreef:
25-02-2020 17:19
Jaja. Mooi de verantwoording bij de ander leggen.

:facepalm:
Er is juist geen verantwoording, aan beide kanten niet. Het is toch een super raar idee dat een relatie iets is dat je “verdient” omdat je je “perfect” gedraagt? We zijn allemaal mensen, met betere en mindere kanten.

Jullie praten hier tegen TO of hij een misdadiger is. Hij was verliefd en onzeker, dat heeft iedereen.

Het ongezonde is dat hij er maanden in blijft hangen. Daar helpen dit soort uitspraken niet bij.
starbright schreef:
25-02-2020 17:24
Er is juist geen verantwoording, aan beide kanten niet. Het is toch een super raar idee dat een relatie iets is dat je “verdient” omdat je je “perfect” gedraagt? We zijn allemaal mensen, met betere en mindere kanten.

Jullie praten hier tegen TO of hij een misdadiger is. Hij was verliefd en onzeker, dat heeft iedereen.

Het ongezonde is dat hij er maanden in blijft hangen. Daar helpen dit soort uitspraken niet bij.
Hij schrijft letterlijk “claimgedrag, raar en negeren” nogal het andere uiterste van je perfect gedragen. En imo ook niet gedrag wat iedereen vertoont bij verliefdheid.
Alle reacties Link kopieren
Schrijf een brief aan haar en verbrand het :)

Misschien voelt het als een goed idee om af te spreken, maar als zij geen begrip toont ben je weer terug bij af.
Alle reacties Link kopieren
starbright schreef:
25-02-2020 17:24

Jullie praten hier tegen TO of hij een misdadiger is. Hij was verliefd en onzeker, dat heeft iedereen.

Het ongezonde is dat hij er maanden in blijft hangen. Daar helpen dit soort uitspraken niet bij.
Verliefd en onzeker? Dan moet hij aan zijn onzekerheid wat gaan doen ipv haar te claimen en daar achteraf zijn schuldgevoel daarover bij haar willen lozen, want dat lijkt de enige reden dat hij graag nog een koffietje wil doen met haar. Niet om zijn oprechte excuses te maken voor zijn nare gedrag naar haar toe. En dat hij er maanden in blijft hangen duidt ook op een fragiel ego. Lekker met rust laten die meid, en anders eerst maar eens beginnen met oprecht excuses maken. Als zij daarna nog het ziet zitten om koffie met je te drinken weet je zeker dat je stom geweest bent om haar bij je weg te jagen. Maar ik zou je energie maar steken in hoe je volgende keer niet gaat claimen en op een volwassen manier kunt reageren als er iets gebeurt wat je onzeker maakt. Met je partner praten ofzo in plaats van emotioneel onvolwassen gedrag als claimen, negeren etc. Het is maar een idee.
vriendgedumpt wijzigde dit bericht op 25-02-2020 18:46
9.96% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven