Koophuis vriend wanneer op beider naam

19-11-2009 22:14 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik lees al vaker mee, maar heb me nu maar eens geregistreerd. Weet niet of dit al vaker aan de orde is geweest, maar ik zit met het volgende. Ik woon sinds 3 jaar samen in het koophuis van mijn vriend. De notaris zei tegen ons dat het vrij normaal was op een gegeven moment het huis op beider naam te zetten ivm op een gegeven moment recht hebben op de overwaarde. Ik draag dus al 3 jaar mijn steentje bij aan alles, maar mijn vriend is hier faliekant tegen. Hij wil ook niet samen iets anders kopen maar dus ook niet het huis op allebei onze namen. Ik wil toch samen echt iets opbouwen het niet zo, maar hij begrijpt het niet. Wat vinden jullie een normale gang van zaken?

Wij hebben hier verleden week grote ruzie over gehad en maar gestopt hierover maar niks opgelost. Voor mij is het toch wel belangrijk. Moet ik dat nu maar laten varen? Hij vindt het belachelijk dat een relatie daarop gebaseerd moet zijn en vindt het brutaal van mij. Nou, ben benieuwd, misschien ligt het wel gewoon aan mij, maar is fijn om andere meningen te horen.
Voor je vertrekt moet je eerst dat geleende geld terug hebben anders krijg je het ws niet!

Heel veel sterkte, heb er niet een goed gevoel bij....
Hoe is het nu Anna? Is de rust inmiddels wat weergekeerd? Ik hoop het..

Nogmaals, houd die begrafenis (als het zover is, want uit jouw verhaal maak ik uit dat je ex-schoonvader nog wel leeft maar op sterven ligt..) voor jezelf. Respecteer dat jouw vriend daar geen boodschap aan heeft, hoe lullig dit ook voor jou voelt. Ga daarheen met een goede vriendin ofzo. Maar probeer in de nabije toekomst wel het gesprek aan te gaan over het huis. Misschien beter om het nu even te laten rusten, de gemoederen zijn nogal hoog opgelopen begrijp ik. Maar over een paar weekjes ofzo. Probeer voor jezelf en voor je vriend hierover een goede constructie op papier te zetten en probeer je vriend over te halen om hierin mee te gaan. Doe dit op een goed moment, wees daarin een beetje creatief als vrouw zijnde, en dit is niet manipulerend bedoeld maar dit is ws. de enige manier om het bij een vriend als de jouwe voor elkaar te krijgen. Dan zijn jullie straks beide tevreden, hij heeft weer een lieve vriendin, en jij hebt je zaakjes toch goed voor elkaar voor jezelf en voor je kind.

Begrijp je wat ik bedoel?

Probeer nu niet koste wat het kost je recht te krijgen, want dat verlies je, en dan is jullie relatie inderdaad over.

Speel dit slim. Vliegen vang je met stroop in dit geval..
Hoi allemaal, dank jullie voor de reacties. Vrijdagavond hebben we tot diep in de nacht zitten praten en de emoties liepen hoog op, het was eigenlijk bijna uit. Hij voelt zich door mij aangevallen en onzeker omdat ik bepaalde dingen zeg (ben niet erg tactisch) en daarop reageert hij weer. Hij wil wel een samenlevingscontract met testament en verblijvingsbeding, hij zit alleen met het huis op twee namen vooral omdat we er steeds een issue van maken. Hij wil het op een gegeven moment wel, maar niet nu ivm de onrust. Tsja, voor mij nog steeds geen optimaal gevoel, maar we laten het even rusten, wel afspraak bij de notaris morgen maken. Dus een compromis voor nu. Wat de begrafenis betreft, dat wil hij echt niet, hij heeft een hekel aan mijn ex (die heeft mij geslagen terwijl wij samen waren) en vindt het daarom hypocriet om te gaan. Als hij het zo uitlegt heb ik er wel weer begrip voor. Rust beetje teruggekeerd. Gelukkig heb ik aankomende week saunadagje en vrijdagavond stappen met een vriendin, even er tussenuit, helpt ook, steeds op elkaars lip ivm de verbouwing is ook niet goed. Nou dames, nogmaals heel erg bedankt voor jullie steun en ik laat wel iets horen nog hoor.
Dat is mooi. Fijn dat je nu als zover gekomen bent dat er wederzijds begrip is. Bedenk dat dit je vriend ook allemaal erg onzeker maakt, jullie relatie zit nu niet bepaald op een hoogtepunt, en hij is bang dat als hij je hierin nu tegemoet komt, jij straks weg bent (met je kind) weg en hij er financieel flink bij-in schiet..

In zekere zin is dit voor hem ook een stukje controle houden op de situatie/ op jou. Hij houd van je, heeft jou en je kind in huis genomen, voor hem moet dit genoeg zijn. Wat moet hij nog meer doen? Financieel kaal laten plukken? (dit is niet hoe ik het zie hoor, maar hoe ik denk dat hij het ziet..)

Houd dit altijd in je achterhoofd als je straks toch verder gaat op dit onderwerp. Hier speelt voor hem ook een groot stuk angst mee.
Toch vind ik het jammer dat hij niet naar die begrafenis gaat. Goed, hij heeft een hekel aan je ex (en als ik het zo lees, geheel terecht). Maar juist DAAROM zou hij een signaal af kunnen geven dat hij je steunt en dat laat hij nu (mijns inziens) toch weer achterwege. Erg jammer en een gemiste kans om jou te laten zien dat het hem om JOU gaat en dat ie er voor JOU wil zijn......
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Nee hoor, je kunt ook problemen zoeken. Respecteer zijn beslissing hierin. Je kunt wel iemand anders meenemen naar die begrafenis als het zover is.

Als je thuiskomt zet je vriend misschien wel een lekker kopje thee voor je. Dat zou heel fijn zijn. Maar je kunt niet van hem eisen dat hij meegaat naar de begrafenis van de vader van jouw ex. Echt niet doen hoor! Zelfs niet verder over hebben.
Wanneer je naar de begrafenis van de vader van je ex gaat....... dan betekent dat mijns inziens dat je je ex nog niet echt losgelaten hebt.

Je hebt nu een relatie met je vriend - heel logisch dat hij niet mee wil maar ook heel coulant van hem dat hij jou niet verbiedt om daar heen te gaan - en ik denk dat jouw vriend aanvoelt dat jij nog niet los van je ex bent en zolang je dat niet bent zal hij in financieel opzicht geen huis met je willen delen. Dat gaat namelijk om veel geld, dus ik heb alle begrip voor hem.

Denk daar eens over na en bespreek dat met je vriend.
Ik zie dat niet zo Kate. TO geeft aan dat ze juist zo'n goede band met de vader van haar ex heeft/ had, terwijl deze ex zelf haar mishandeld heeft.

Ik concludeer hieruit dat de vader wellicht door alles heen achter TO is blijven staan, "haar kant heeft gekozen", en niet die van zijn eigen zoon. Nogmaals, dit is mijn interpretatie, het kan ook anders zijn. Begrijp in ieder geval best dat TO straks graag naar deze begrafenis wil, ook al is het verhaal anders dan ik schets, en dat dit helemaal los staat van de relatie die ze had met haar ex.

Neemt niet weg dat ik vind dat haar huidige vriend hier niet mee naartoe hoeft te gaan. Ze kan zelf haar laatste eer bewijzen aan deze man, en als ze het heel moeilijk vindt om alleen te gaan kan ze een vriendin meenemen. Ze moet dit in ieder geval niet eisen van haar huidige vriend (en dit doet ze gelukkig ook niet meer..).
Sorry Kate, maar de vader van mijn ex is ook de opa van mijn kind en de man is altijd goed voor me geweest. Dus ik zou het heel respectloos vinden om niet te gaan. Ik ga ook naar het ziekenhuis om hem te bezoeken, hij vraagt daar ook specifiek om. En mijn ex is mijn ex, dat is waar en de reden waarom ik mijn huidige partner mee wilde hebben is voor steun en omdat mijn ex de laatste jaren heel labiel is geworden (allerlei factoren) en als hij in een emotionele achtbaan zit, heel vreemd kan reageren (agressief, zichzelf niet onder controle) vandaar dat ik mijn vriend ook graag bij me heb. Maar goed, dat heb ik laten varen, maar ik zou het andersom wel gedaan hebben, niet eens vraagtekens zetten, maar gewoon, hij vraagt het, dus het is belangrijk, dus ik ga mee. Maar we zijn niet allemaal hetzelfde.
Nooit op beider naam, onthoud dat: NOOIT!
voer eendjes geen oorlog!
want? Petit?
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, waarom zo stellig: NOOIT! ?

Ben het overigens eens hoor met je Anna v.w.b. de begrafenis.

Fijn als je vriend voor jou mee was gegaan, voor jou dus. Als je daar samen heengaat geeft dat toch een ander signaal af. Maar ja, jammer hij denkt er anders over en wil niet overstag. Door Ayla ook helder geschreven. Zo denk ik er ook over.

Vind het overigens ook wel betreurenswaardig dat er niet goed over valt te praten om het huis op beider naam te zetten.

Hij heeft het over vertrouwen? Beetje krom vind ik, want hij kan het ook omdraaien. Hij moet dat vertrouwen ook naar jouw kant uitstralen en dat mis ik in zijn verhaal.

En ja niet iedereen is en denkt hetzelfde. Dat heeft zo z`n voor en z`n nadelen dus. Jammer genoeg in jouw situatie meer nadelen.

Hoop dat jullie er naar alle redelijkheid op korte termijn wél uit gaan komen.
Heb zojuist het hele topic doorgelezen....mwa, niet echt een fijne situatie dit. *zachtjes uitgedrukt* De argumenten die hij aankaart vind ik écht beneden alle gelijkwaardigheid. Het moet écht anders in mijn ogen. Het kán ook anders, maar dan zul jij zelf op je strepen moeten gaan staan. Want jij trekt ten allertijde aan het kortste eind, op vele vlakken: financieeel, juridisch, emotioneel. Het lijkt wel of je angstig bent eens met je vuist op tafel te slaan? Dit zijn geen zaken om te laten hangen, omdat meneer geen zin in het gesprek aangaan heeft. Laat je niet van de wijs brengen, of je laten aanpraten dat je een zeur, dwingeland of whatever bent. Want dat ben je zéker niet.

Hier moet in alle redelijkheid over gesproken kunnen worden, niks geks aan.
anoniem_80704 wijzigde dit bericht op 05-12-2009 02:20
Reden: aanpassing...
% gewijzigd
oja, en alles wat je aan hem leent t.b.v. ZIJN huis, zou ik op papier zetten en hem ervoor laten tekenen. Want je kunt het anders nooit hard maken dat hij een schuld aan/bij jou heeft.

En als hij dat niet wenst, zou ik me toch écht eens achter m`n oren krabben als ik jou was. Krijg steeds meer de indruk dat hij van jou profiteert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven