Kopen of kappen...?

25-03-2008 22:46 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Kappen en een boomhut bouwen. Dan zit je er niet zo aan vast.
Als dit de keuze is: KAPPEN.

Maar ik vind het een belachelijke keuze. Dat je zou "moeten" kopen is typisch iets van deze generatie. Ik heb tot mijn 40ste gehuurd, niks mis mee.
..
Als je koopt en noodgedwongen weer snel moet verkopen als jullie uit elkaar gaan, stink je er financieel behoorlijk in.
Maar even serieus. Wat is nou précies het probleem. Dat je je niet thuis voelt. Daar gaan jullie koop of huur toch sowieso wat aan doen? Niet echt een reden om je relatie te verbreken lijkt mij. Waarom twijfel je nog meer?
..
Bij twijfel niet inhalen, dus vooral geen huis kopen samen.

Jullie kunnen toch ook samen een andere woning huren of desnoods een tijdje apart gaan wonen.
Cum non tum age
Dan zet je het huis op één van jullie naam?
..
..
..
Jij weet alleen wat de kip en wat het ei is.

Géén thuisgevoel-twijfel-geen sex

Geen sex-twijfel-niet willen samenwonen

Depri-geen sex-twijfel-niet willen samenwonen.

Depri-confronterend-uitmaak gedachtes-twijfel

Ik denk dat je nu flink wat dingen door elkaar aan het halen bent. En ik weet niet of we je misschien niet nog meer door de war gaan maken maar als ik jou hoor denk ik. Er is heeeeel veel gaande en er lijkt weinig ruimte in je hoofd te zijn om alles af te kunnen vinken. Zet het eerst eens op een rijtje. Vaak valt de hoeveelheid wel mee achteraf.
..
quote:Meisje116 schreef op 25 maart 2008 @ 22:57:

[...]

Ja maar dan kunnen we geen huis van xxx euro kopen, wat we graag willen. Alleen op zijn salaris kunnen we weinig kopen.Nee is ook zo. Maar het geeft wel rust. Niet meteen te hoog inzetten meisje.
Jij schrijft; ik kan toch ook niet zonder hem??????????

Ik denk van wel.

En raad jou aan; probeer het
..
Ik denk dat voor jou het huren of kopen nu even bijzaak is, maar dat jij enorm twijfelt of je je de rest van je leven met hem samen ziet!

Als je een huis koopt, omdat die huizen zo mooi zijn, en je gaat uit elkaar zit je met de ellende.

Dat is het helemaal niet waard. Dan kun je beter nu eerst uitzoeken of je uberhaupt nog wel met hem wil samenwonen, en de rest van je leven wil doorbrengen!

Als je dat helder hebt kun je altijd nog gaan kopen!

Het zou kunnen dat je twijfels te maken hebben met het feit dat je niet lekker in je vel zit. Maar ik denk ook dat je diep van binnen misschiel wel weet wat je wil.

Succes!
Ja, maar dat duurdere huis houdt ook in dat wanneer het toch niet goed gaat, jullie het sowieso moeten verkopen en de kans is groot dat je dan met een schuld zit. Bovendien lijkt mij dat helemaal extra spanning opleveren en ik denk dat je een beslissing als het kopen van een huis niet moet maken als je niet echt stabiel bent.
Cum non tum age
quote:Meisje116 schreef op 25 maart 2008 @ 23:05:

Overigens vind ik dat als het huis op 1 naam (zijn naam) gezet zou worden, dat betekend dat het niet goed zit tussen ons. Je gaat ervoor of niet, toch? Ook apart wonen lijkt me niets, dan is het zo over denk ik.

Dat apart wonen snap ik. Maar dat eerste ben ik het niet mee eens. Je mag best een beetje voorzichtig met jezelf zijn. En je hoeft toch niet meteen álles te geven? Ik denk eerder gezegd dat jij bang bent dat je overkomt alsóf je er niet helemaal voor gaat. "toch?"

Nou antwoord op jou vraag. Nee niet mee eens. Ik zou je geloven als je zegt dat je net zoveel van hem houd als jullie dat huis niet samen kopen. En vaak is het (volgens de statistieken) ook nog eens 'verstandig'.

Heel veel succes bij de prof meisje. Lijkt me een goed idee als je alles op papier zet. Dan kunnen jullie samen afvinken.
..
quote:Meisje116 schreef op 25 maart 2008 @ 22:46:

maar de tijd dringt...

Haast is een slechte raadgever. Als jij meer tijd nodig hebt om te beslissen moet je die nemen. Hoe dan ook. Dus toch (tijdelijk) huren, een time-out of wat dan ook.

Wat zou hij doen nu hij het huis uit moet en als jij er niet was? En wat zou jij doen als je het huis uitmoest en hem niet had?

Gesprek met een pro kan zeker helpen. Ik heb twijfels bij mijn relatie gehad en voelde ook die 'haast' vanwege kinderwens (dit móet de ware zijn en zo niet, dan moet ik nú kappen). Door gesprek met pro heb ik me wel gerealiseerd dat de druk van de tijd door jouzelf opgelegd wordt. Geef jezelf tijd.
..
..
KAPPENKAPPENKAPPENKAPPENKAPPEN!!!!

bij twijfel verlaat het pand!

als het DE man voor jou is, zou je dat nu wel weten en dan maken hinderrnissen en verschillen niks uit, maar als je nog steeds twijfelt is dit hem niet....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven