korte date avontuur
dinsdag 7 augustus 2018 om 19:19
Enkele weken geleden iemand via Tinder ontmoet. Gezellig via Tinder en later via whatsapp gekletst. Stiekem vond ik hem toen al snel leuk worden, terwijl ik normaal niet zo snel iemand leuk vind. Waarschijnlijk omdat hij best wel wat moeite deed en hij er wel voor zorgde dat we elke dag contact hadden. Ook hadden we veel dingen met elkaar gemeen. En dan bedoel ik ook op de vlakken zoals hoe we in het leven staan en de toekomst voor ons zien.
Afgelopen week is de date geweest. Ik was behoorlijk zenuwachtig en hij ook. We zaten op het terras en het was echt gezellig en er vielen geen stiltes. Ik heb de date op me af laten komen en ik vond het nogal overweldigend allemaal. na 3.5 uur gaf hij aan dat we er maar een einde aan moesten breien. We hebben afscheid genomen met 3 zoenen op de wang. (dooddoener, i know!)
En dat was het korte avontuur. De volgende dag appte hij mij dat hij het gezellig vond, maar dat hij een beetje de klik miste. Hij merkte dit ook een beetje bij mij en vroeg of dat ook klopt. Dus ik heb hem netjes een appje teruggestuurd (terwijl ik nog aan het bijkomen was van alle indrukken), dat ik er nog niet overuit ben of we wel of geen klik hebben. En dat dit voor mij altijd wat langer duurt. Daarna niets meer van hem gehoord. (had ik hier iets anders moeten doen?, ik vind het ook nogal raar dat als bij hem de klik er niet is en dit graag ook nog bevestigd wil horen van mij?) Mijn gevoel zegt stuur hem nog een appje. Maar waarom? Hij heeft toch zijn punt gemaakt!
En het stomme is dat ik met toch wel een beetje een gebroken hart zit, nadat alle indrukken zijn verwerkt. En ik weet het, ik ken hem nog niet zo goed, er zijn waarschijnlijk meerdere mannen op deze aardbol en that's life, maar toch... het voelt gewoon even niet goed aan. stom he? Ik baal er van en had toch wel al gevoelens(STOM!). voel me ook net een puber
Wat ik met deze topic wil bereiken? geen idee... een beetje van mij afschrijven, schop onder mijn kont (voel me ook wel een beetje een aansteller), misschien tips / ervaringen? Kom maar op!
Afgelopen week is de date geweest. Ik was behoorlijk zenuwachtig en hij ook. We zaten op het terras en het was echt gezellig en er vielen geen stiltes. Ik heb de date op me af laten komen en ik vond het nogal overweldigend allemaal. na 3.5 uur gaf hij aan dat we er maar een einde aan moesten breien. We hebben afscheid genomen met 3 zoenen op de wang. (dooddoener, i know!)
En dat was het korte avontuur. De volgende dag appte hij mij dat hij het gezellig vond, maar dat hij een beetje de klik miste. Hij merkte dit ook een beetje bij mij en vroeg of dat ook klopt. Dus ik heb hem netjes een appje teruggestuurd (terwijl ik nog aan het bijkomen was van alle indrukken), dat ik er nog niet overuit ben of we wel of geen klik hebben. En dat dit voor mij altijd wat langer duurt. Daarna niets meer van hem gehoord. (had ik hier iets anders moeten doen?, ik vind het ook nogal raar dat als bij hem de klik er niet is en dit graag ook nog bevestigd wil horen van mij?) Mijn gevoel zegt stuur hem nog een appje. Maar waarom? Hij heeft toch zijn punt gemaakt!
En het stomme is dat ik met toch wel een beetje een gebroken hart zit, nadat alle indrukken zijn verwerkt. En ik weet het, ik ken hem nog niet zo goed, er zijn waarschijnlijk meerdere mannen op deze aardbol en that's life, maar toch... het voelt gewoon even niet goed aan. stom he? Ik baal er van en had toch wel al gevoelens(STOM!). voel me ook net een puber
Wat ik met deze topic wil bereiken? geen idee... een beetje van mij afschrijven, schop onder mijn kont (voel me ook wel een beetje een aansteller), misschien tips / ervaringen? Kom maar op!
dinsdag 7 augustus 2018 om 19:23
Het klinkt alsof dit je eerste date ever was, klopt dat?
Tips: niet eerst weken met iemand kletsen. Dan krijg je een plaatje in je hoofd, en dat komt nooit overeen met de werkelijkheid. Sneller afspreken dus. En zie het niet als date, maar als gewoon iets gaan drinken met iemand, je hoeft niet gelijk met hem te trouwen, tenslotte.
En 3,5 uur is best lang voor een eerste date. Zoals je zelf al merkt, je hebt aardig wat indrukken te verwerken. Spreek wat korter af, en spreek ook een tweede date af, waarbij je iets gaat doen (wandelen, fietsen, etentje), zodat je wat minder zenuwachtig bent dan de eerste keer, en elkaar wat beter kunt leren kennen.
Wat dit geval betreft: je hebt niks fout gedaan in het contact na de date, vind ik. Juist goed dat je zegt dat je daar wat meer tijd voor nodig hebt. Hij voelde geen klik, dat mag. Het is dus nog niet definitief afgebroken, begrijp ik dat goed? Als je hem nog eens terug zou willen zien, kun je dat best voorstellen, dan heb je tenminste duidelijkheid.
Tips: niet eerst weken met iemand kletsen. Dan krijg je een plaatje in je hoofd, en dat komt nooit overeen met de werkelijkheid. Sneller afspreken dus. En zie het niet als date, maar als gewoon iets gaan drinken met iemand, je hoeft niet gelijk met hem te trouwen, tenslotte.
En 3,5 uur is best lang voor een eerste date. Zoals je zelf al merkt, je hebt aardig wat indrukken te verwerken. Spreek wat korter af, en spreek ook een tweede date af, waarbij je iets gaat doen (wandelen, fietsen, etentje), zodat je wat minder zenuwachtig bent dan de eerste keer, en elkaar wat beter kunt leren kennen.
Wat dit geval betreft: je hebt niks fout gedaan in het contact na de date, vind ik. Juist goed dat je zegt dat je daar wat meer tijd voor nodig hebt. Hij voelde geen klik, dat mag. Het is dus nog niet definitief afgebroken, begrijp ik dat goed? Als je hem nog eens terug zou willen zien, kun je dat best voorstellen, dan heb je tenminste duidelijkheid.
dinsdag 7 augustus 2018 om 19:50
Hij wil je niet. Simpel.
Snap niet dat je dan nog een heel verhaal over hem gaat schrijven, eerlijk gezegd. Nu ben je wat gekwetst. Maar dat trekt wel weg.
En je gaat hem toch niet echt een bericht sturen?! Dan zet je jezelf pas voor schut en je bereikt er niets mee. Behalve dat hij je gaat uitkotsen en je bevestigt zijn gevoel dat hij je niet wil.
Snap niet dat je dan nog een heel verhaal over hem gaat schrijven, eerlijk gezegd. Nu ben je wat gekwetst. Maar dat trekt wel weg.
En je gaat hem toch niet echt een bericht sturen?! Dan zet je jezelf pas voor schut en je bereikt er niets mee. Behalve dat hij je gaat uitkotsen en je bevestigt zijn gevoel dat hij je niet wil.
dinsdag 7 augustus 2018 om 20:08
Wanneer is iets definitief afgebroken? Hij geeft aan dat hij het gezellig vond, maar dat hij een klik miste. En hij merkt aan mij dat er ook geen klik was en vraagt aan mij of hij dat terecht heeft opgemerkt. en ik heb dus als antwoord gegeven dat ik er nog niet over uit ben of er wel of geen klik is en dat dit altijd even duurt. en daar stopt nu het contact. Volgens mij is dit van hem een vriendelijke manier van afwijzen, toch?MokThee schreef: ↑07-08-2018 19:23Wat dit geval betreft: je hebt niks fout gedaan in het contact na de date, vind ik. Juist goed dat je zegt dat je daar wat meer tijd voor nodig hebt. Hij voelde geen klik, dat mag. Het is dus nog niet definitief afgebroken, begrijp ik dat goed? Als je hem nog eens terug zou willen zien, kun je dat best voorstellen, dan heb je tenminste duidelijkheid.
dinsdag 7 augustus 2018 om 20:20
Dat weet ik wel zeker, zoals jij het schrijft. Je loopt er te hard achteraan en hoopt teveel.truusisthuus01 schreef: ↑07-08-2018 20:08Wanneer is iets definitief afgebroken? Hij geeft aan dat hij het gezellig vond, maar dat hij een klik miste. En hij merkt aan mij dat er ook geen klik was en vraagt aan mij of hij dat terecht heeft opgemerkt. en ik heb dus als antwoord gegeven dat ik er nog niet over uit ben of er wel of geen klik is en dat dit altijd even duurt. en daar stopt nu het contact. Volgens mij is dit van hem een vriendelijke manier van afwijzen, toch?
Bij de volgende man:
* Sneller afspreken en niet lang chatten / mailen
* Niet teveel verwachten, ook al duurt eerste date 3.5 uur
* En, zoals anderen al zeggen, eerste date kort houden, max. een uur.
dinsdag 7 augustus 2018 om 20:54
Mag misschien niet, inhaken op een bericht van een ander, dan haal ik m meteen weg hoor. Maar ik heb iets soortgelijks, hoewel misschien gecompliceerder. Date via tinder, die duurde vier dagen, weken erna weekend samen doorgebracht. Gesproken over wat we willen, vinden elkaar leuk, beter leren kennen etc etc. Bijkomend iets is wel dat hij niet in nederland woont maar regelmatig in nederland is. Dus contact via app. Daar was het plannen van de date leuk, maar sinds we het hebben uitgesproken naar elkaar is het contact heel weinig en moet het van mij komen. Voor jullie gaan zeggen he is not that into you, als ie dan nog wat zegt dan is het hoe leuk hij me vindt. Hoeft niet als je niks meer wil. Twijfel of ik hiermee door moet gaan. Kan m vanalles vragen en hij geeft toch een positief antwoord maar het voelt niet zo. Kennen jullie dat gevoel?
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:13
Voor hem is het met de date afgelopen. Dus stuur ook niks meer terug en kijk lekker verder.
Volgende keer sneller afspreken ja. Vriend en ik hadden na 1,5 dag al afgesproken, date duurde toch wel langer dan de hier geadviseerde 1 uur en werd afgesloten met een ordinaire tongzoensessie in de parkeergarage.
Volgende keer sneller afspreken ja. Vriend en ik hadden na 1,5 dag al afgesproken, date duurde toch wel langer dan de hier geadviseerde 1 uur en werd afgesloten met een ordinaire tongzoensessie in de parkeergarage.
dinsdag 7 augustus 2018 om 22:56
Je had beter eerlijk kunnen zeggen dat je wel wat voelde. Al zou het een afwijzing zijn, wat maakt het uit dat jij hem wel leuk vond? Het is misschien eng om je kwetsbaar op te stellen, maar je hebt ook niks te verliezen. Het is verder een vreemde man die je waarschijnlijk niet snel meer tegenkomt. En misschien was hij jou een beetje aan het peilen en haakte hij af omdat jij zei geen klik te voelen. Misschien voelt hij zich nu ook wel beleefd afgewezen.
Als je durft: stuur hem nog een berichtje. 'Ik durfde het een paar dagen geleden niet goed te zeggen, maar ik voelde die klik toch wel. Als je nog een keer af wil spreken zou ik dat leuk vinden. Maar als die klik er bij jou niet zit, evengoeie vrienden en dan ga het je goed.'
Je riskeert een blauwtje, maar wie niet waagt, wie niet wint. Succes
Als je durft: stuur hem nog een berichtje. 'Ik durfde het een paar dagen geleden niet goed te zeggen, maar ik voelde die klik toch wel. Als je nog een keer af wil spreken zou ik dat leuk vinden. Maar als die klik er bij jou niet zit, evengoeie vrienden en dan ga het je goed.'
Je riskeert een blauwtje, maar wie niet waagt, wie niet wint. Succes
pluk de nacht
woensdag 8 augustus 2018 om 10:15
Dank je
Je hebt naar niemand te luisteren, behalve naar jezelf. Ik zeg niet dat hij je perse niet leuk vindt, maar je moet kijken naar zijn gedrag en niet zijn woorden. De afstand zal ook zijn parten wel spelen, maar stop nu eens met initiatief nemen. Je bent gewoon op zoek naar een bevestiging dat hij je ziet zitten en die kun je alleen krijgen door je terug te trekken.
Je hebt naar niemand te luisteren, behalve naar jezelf. Ik zeg niet dat hij je perse niet leuk vindt, maar je moet kijken naar zijn gedrag en niet zijn woorden. De afstand zal ook zijn parten wel spelen, maar stop nu eens met initiatief nemen. Je bent gewoon op zoek naar een bevestiging dat hij je ziet zitten en die kun je alleen krijgen door je terug te trekken.
woensdag 8 augustus 2018 om 10:24
woensdag 8 augustus 2018 om 10:32
Hij heeft het keurig opgelost, appje gestuurd dat voor hem de klik er niet was. Daarna heeft hij niet meer gereageerd, maar dat is een beetje zoals het werkt in datingland. Probeer het als iets luchtigs te zien, dat voorkomt teleurstellingen. Dit gaat vaker gebeuren, daar moet je wel tegen bestand zijn als je online gaat daten.
...
woensdag 8 augustus 2018 om 10:36
Ik zou niks meer sturen hoor. Neem de tips hier ter harte en probeer niet meteen te serieus te zijn. Is de afspraak gezellig, wie weet komt er nog een afspraak maar misschien ook niet. Jij hoeft niet alle moeite te doen. Doet de ander geen moeite dan vindt hij je niet leuk genoeg. Daar wil je geen genoegen mee nemen toch?
Ik heb weleens een date gehad die de hele dag duurde, hartstikke leuk en gezellig. 's Avonds belde hij dat hij het leuk had gevonden en mij ook maar niet leuk genoeg. Dat was het dus. Vond het heel jammer want het was een leuke vent maarja je kunt het voor een ander niet bepalen.
Uiteindelijk is het met mij helemaal goedgekomen met een man die ook initiatief nam tot contact en afspreken en moeite deed dus kop op! Lekker verder swipen
Ik heb weleens een date gehad die de hele dag duurde, hartstikke leuk en gezellig. 's Avonds belde hij dat hij het leuk had gevonden en mij ook maar niet leuk genoeg. Dat was het dus. Vond het heel jammer want het was een leuke vent maarja je kunt het voor een ander niet bepalen.
Uiteindelijk is het met mij helemaal goedgekomen met een man die ook initiatief nam tot contact en afspreken en moeite deed dus kop op! Lekker verder swipen
woensdag 8 augustus 2018 om 12:52
Ik denk dat ik iets fout heb gedaan. We zouden eerst op het terras gaan zitten en als het voor mij goed voelde zouden we naar zijn huis gaan om film te kijken (echt niets meer dan dat!). IK heb echter tijdens de date nooit aangegeven dat het goed voelde (en hij durfde dit misschien ook niet te vragen? Hij wilde geen druk er op leggen?). nogmaals ik vond het overweldigend en de uren vlogen voorbij. En bij het afscheid nemen had ik een totale black-out, misschien wilde hij idd wel zoenen, maar weet ik er gewoon niets meer vanaf.... complete idioot ben ik als ik iemand toch wel leuk vind. en ik verwerk dingen / emoties misschien net iets anders dan de meeste mensen (HSP). Alle details en emoties komen 10x harder binnen (die van mijzelf en die van de ander) en heb ik gewoon even tijd nodig.VelvetVolvo schreef: ↑08-08-2018 10:35Misschien vond jij je wel leuk maar dacht hij dat jij niks voor hem voelde. Misschien had hij willen zoenen en was hij teleurgesteld dat je afsloot met de standaard drie kusjes.
Als je hem echt leuk vind kun je dat ook gewoon zeggen.
En dan kan ik me zijn reactie wel voorstellen. Hoe voelt op dat moment inderdaad geen klik en misschien zelfs wel afgewezen....
En dan probeert hij via mij te vragen wat ik er van vond (hoop?). Misschien overanalyseer ik te veel. Doen wij vrouwen ook
Daten is niet zo mijn ding, denk ik
woensdag 8 augustus 2018 om 13:47
Je bent nu vanalles aan het invullen voor hem. Feit blijft dat hij zelf heeft aangegeven dat hij de klik niet voelde, en daarna een reactie meer gaf op jouw antwoord.truusisthuus01 schreef: ↑08-08-2018 12:52Ik denk dat ik iets fout heb gedaan. We zouden eerst op het terras gaan zitten en als het voor mij goed voelde zouden we naar zijn huis gaan om film te kijken (echt niets meer dan dat!). IK heb echter tijdens de date nooit aangegeven dat het goed voelde (en hij durfde dit misschien ook niet te vragen? Hij wilde geen druk er op leggen?). nogmaals ik vond het overweldigend en de uren vlogen voorbij. En bij het afscheid nemen had ik een totale black-out, misschien wilde hij idd wel zoenen, maar weet ik er gewoon niets meer vanaf.... complete idioot ben ik als ik iemand toch wel leuk vind. en ik verwerk dingen / emoties misschien net iets anders dan de meeste mensen (HSP). Alle details en emoties komen 10x harder binnen (die van mijzelf en die van de ander) en heb ik gewoon even tijd nodig.
En dan kan ik me zijn reactie wel voorstellen. Hoe voelt op dat moment inderdaad geen klik en misschien zelfs wel afgewezen....
En dan probeert hij via mij te vragen wat ik er van vond (hoop?). Misschien overanalyseer ik te veel. Doen wij vrouwen ook![]()
Daten is niet zo mijn ding, denk ik![]()
...
woensdag 8 augustus 2018 om 14:03
Dit dus.
Hou op met excuses te verzinnen. Hij had geen klik. Accepteer dat. Daar ligt echt geen schuldvraag bij.
Jij hebt honderden mannen in jouw leven afgewezen in allerlei vormen, alsof die iets fout gedaan zouden hebben waardoor jij niet meteen een klik zou hebben gehad anders. Zo werkt het niet. Hoe groot jouw Ego ook is, er zijn altijd mannen die niet op jou vallen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 8 augustus 2018 om 16:21
Je hebt niets fout gedaan. Stop met die onnodige analyses. Het boeite echt niet wat je zegt of doet. Als het goed zit zit het goed en dat je dan niet naar de film gaat boeit niet.truusisthuus01 schreef: ↑08-08-2018 12:52Ik denk dat ik iets fout heb gedaan. We zouden eerst op het terras gaan zitten en als het voor mij goed voelde zouden we naar zijn huis gaan om film te kijken (echt niets meer dan dat!). IK heb echter tijdens de date nooit aangegeven dat het goed voelde (en hij durfde dit misschien ook niet te vragen? Hij wilde geen druk er op leggen?). nogmaals ik vond het overweldigend en de uren vlogen voorbij. En bij het afscheid nemen had ik een totale black-out, misschien wilde hij idd wel zoenen, maar weet ik er gewoon niets meer vanaf.... complete idioot ben ik als ik iemand toch wel leuk vind. en ik verwerk dingen / emoties misschien net iets anders dan de meeste mensen (HSP). Alle details en emoties komen 10x harder binnen (die van mijzelf en die van de ander) en heb ik gewoon even tijd nodig.
En dan probeert hij via mij te vragen wat ik er van vond (hoop?). Misschien overanalyseer ik te veel. Doen wij vrouwen ook![]()
Daten is niet zo mijn ding, denk ik![]()
woensdag 8 augustus 2018 om 18:20
Je hoef het niet als een afwijzing te zien, hij voelde gewoon niet genoeg klik om weer eens af te spreken. Maar het is inderdaad over. Op naar een volgende date met iemand anders.truusisthuus01 schreef: ↑07-08-2018 20:08Wanneer is iets definitief afgebroken? Hij geeft aan dat hij het gezellig vond, maar dat hij een klik miste. En hij merkt aan mij dat er ook geen klik was en vraagt aan mij of hij dat terecht heeft opgemerkt. en ik heb dus als antwoord gegeven dat ik er nog niet over uit ben of er wel of geen klik is en dat dit altijd even duurt. en daar stopt nu het contact. Volgens mij is dit van hem een vriendelijke manier van afwijzen, toch?
woensdag 8 augustus 2018 om 18:22
NEEEEEEE niet doen hoor, deze man was duidelijk geen klik niet meer afspreken! Vrouwen maken het altijd zo ingewikkeld met een boodschap te zoeken in een duidelijke nee.annemariem schreef: ↑07-08-2018 22:56Je had beter eerlijk kunnen zeggen dat je wel wat voelde. Al zou het een afwijzing zijn, wat maakt het uit dat jij hem wel leuk vond? Het is misschien eng om je kwetsbaar op te stellen, maar je hebt ook niks te verliezen. Het is verder een vreemde man die je waarschijnlijk niet snel meer tegenkomt. En misschien was hij jou een beetje aan het peilen en haakte hij af omdat jij zei geen klik te voelen. Misschien voelt hij zich nu ook wel beleefd afgewezen.
Je riskeert een blauwtje, maar wie niet waagt, wie niet wint. Succes![]()
woensdag 8 augustus 2018 om 18:24
Probeer afleiding te zoeken. Je bent aan het tollen. Hij gaat echt niet van gedachte veranderen als jij maar blijft overanaleseren. Je hebt in het leven vrij weinig invloed op wat een ander doet, voelt, denk etc. Probeer dat te beseffen en probeer echt even streng voor jezelf te zijn en dit af te sluiten. Je gaat jezelf echt voor je kop slaan later als je hier weken in blijft hangen. Helaas gebeuren dit soort dingen in de liefde.