Kunnen mannen en vrouwen alleen vrienden zijn

21-10-2019 01:02 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Willen mannen altijd maar één ding, of kun je als vrouw prima bevriend met ze zijn zonder dat er seksuele gevoelens bij komen kijken?
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
21-10-2019 08:16
Maar TO, wat vind jij er zelf van?
Ik denk dat het zeker kan, zelf heb ik getrouwde vriendinnen. Respect voor hun relatie en onze vriendschap vindt ik erg belangrijk. Tuurlijk merk ik het op als ze leuk gekleed zijn, andersom zal dat ook voor vrouwen zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nauwelijks vriendinnen. Mannen liggen mij veel beter. Zijn duidelijker, directer en er is minder miscommunicatie. Ik ben een seksueel wezen, maar heb absoluut platonische vrienden. Om allerlei redenen, omdat ze mijn relatie respecteren, en/of omdat ze zich niet tot mij aangetrokken voelen. Met andere vrienden is ooit wel eens iets gebeurd, de peetoom van mijn oudste is mijn ex. Dat is geëvolueerd in een onbreekbare vriendschap, met mij én met mijn man.

Seks is een belangrijk element van ons leven. Mijn ervaring is dat het altijd wel eens aan de orde komt in een man-vrouw vriendschap. Er is vaak n moment waarop 1 van beide een stap naar meer overweegt. Dat is voor mij nooit een issue geweest. Je vogelt uit wat je wilt en gaat weer door. Of je hebt seks met elkaar, een vriendschap bloest dood, of je gaat verder als vrienden.

Van twee vrienden weet ik dat ze wel meer zouden willen als ik single was, dat stoort mij niet, ze zouden nooit wat proberen. De voordelen van een vriendschap met een man wegen hier 100% tegenop.
Solomio schreef:
21-10-2019 07:36
Dus dan zou ik, als lesbi, nooit bevriend kunnen zijn met vrouwen, omdat daar vroeg of laat altijd gevoelens bij komen?
Of geldt dat alleen voor hetero's?
Leuke vraag.
Laat ik het omdraaien. Ik ben man en hetero. Ik heb geen enkele mening over gays. Homohuwelijk, kinderen adopteren, ik vind het allemaal prima.

Toch zie ik homoseksualiteit als een complicerende factor bij mijn vrienden. Net zoals ik een vrouw niet onbevangen uit drinken/eten/squashen zou vragen. Ik werd laatst gecontacteerd door een homoseksuele collega, die heel geïnteresseerd vroeg of ik ook naar een werk-uitje ging. Dat voelt dan toch ongemakkelijk. Even ongemakkelijk als een vrouwelijke collega mij uit het niets mee uit vraagt.

Bij mijn mannelijke hetero vrienden is alles ongecompliceerd. Je gaat bier drinken en dat is dat . Er zit nooit iets achter. Ik hou van een ongecompliceerd leven :)
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
21-10-2019 08:53
Leuke vraag.
Laat ik het omdraaien. Ik ben man en hetero. Ik heb geen enkele mening over gays. Homohuwelijk, kinderen adopteren, ik vind het allemaal prima.

Toch zie ik homoseksualiteit als een complicerende factor bij mijn vrienden. Net zoals ik een vrouw niet onbevangen uit drinken/eten/squashen zou vragen. Ik werd laatst gecontacteerd door een homoseksuele collega, die heel geïnteresseerd vroeg of ik ook naar een werk-uitje ging. Dat voelt dan toch ongemakkelijk. Even ongemakkelijk als een vrouwelijke collega mij uit het niets mee uit vraagt.

Bij mijn mannelijke hetero vrienden is alles ongecompliceerd. Je gaat bier drinken en dat is dat . Er zit nooit iets achter. Ik hou van een ongecompliceerd leven :)
Ik sta dus meer zo in het leven als Pandax omschrijft: ik vind iemands geslacht totaal oninteressant.
Ik let daarnaast ook totaal niet op uiterlijk.
Bij mij zit er dus sowieso nooit iets achter.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk mijn hele leven al zowel mannen als vrouwen onder mijn vrienden. Tuurlijk is er wel eens iets geprobeerd, maar dat zijn de uitzonderingen. En ook dat hoeft niet te betekenen dat je niet langer bevriend kan zijn.
Het leven is niet eerlijk
Solomio schreef:
21-10-2019 08:57
Ik sta dus meer zo in het leven als Pandax omschrijft: ik vind iemands geslacht totaal oninteressant.
Ik let daarnaast ook totaal niet op uiterlijk.
Bij mij zit er dus sowieso nooit iets achter.
De realiteit is wel dat het gros van de mensen naarstig op zoek is naar seksualiteit.
Alle reacties Link kopieren
Tja wat moet je verder met ze doen, als je een uur hebt volgepraat dan ben je daar wel klaar mee.

Als hij een reuze interessant beroep heeft waar ik toevallig ook nog veel van kan leren dan kan je nog wat meer uren daarmee vullen, en als ik fantastisch kan koken is dat ook leuk voor hem, maar hij heeft thuis een leuke vrouw, een heerlijke fauteuil, al zijn klusspullen en games dus waarom niet naar zijn vrouw?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Grappig al die reacties, ja, het kan! Maar ...
Mijn ervaring is dat vriendschappen best kunnen maar die bff relaties niet kunnen.
retrostar schreef:
21-10-2019 09:10
Tja wat moet je verder met ze doen, als je een uur hebt volgepraat dan ben je daar wel klaar mee.

Als hij een reuze interessant beroep heeft waar ik toevallig ook nog veel van kan leren dan kan je nog wat meer uren daarmee vullen, en als ik fantastisch kan koken is dat ook leuk voor hem, maar hij heeft thuis een leuke vrouw, een heerlijke fauteuil, al zijn klusspullen en games dus waarom niet naar zijn vrouw?
Met eentje ga ik graag dansen, met de ander graag naar bepaalde concerten en musea.
Ja hoor. Niet iedereen valt uit eindelijk toch op elkaar.

En zelfs als dat zo is dat 1 van de 2 meer wil betekend dat niet dat de ander daar ook zin in heeft.

Bepaalde mannen zijn wel meer geneigd om het toch eens te proberen, vriendschap met seks zouden ze dan helemaal niet erg vinden. Dat heeft me wel wat mannelijke vriendschappen gekost. Maar ik heb nog genoeg andere mannelijke vrienden waar dat nooit aan de orde is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
21-10-2019 09:15
Met eentje ga ik graag dansen, met de ander graag naar bepaalde concerten en musea.
Dansen vind ik eigenlijk wel een erotische lading hebben, tenminste dansen waarbij je elkaar aanraakt en uitdagende poses aanneemt maar ik weet dat sommigen dat kunnen scheiden van hun echte seksuele leven. Sommige dansparen zijn broer-zus, exen of hij is homo. Ik zou zelf geen behoefte hebben om in de armen van iemand te dansen waarmee ik geen man-vrouwrelatie heb.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare vraag. Er komen altijd gevoelens bij kijken?
Want iedereen vindt iedereen aantrekkelijk?
Grote onzin !
Alle reacties Link kopieren
Sommige mannen gaan ook klussen bij vrouwen, maar dan denk ik toch: ja waarom? Wat levert dat hem op? Ga bij je vrouw klussen.

Natuurlijk wil ik best wel iemand uit de brand helpen als hij geen lampen op kan hangen of dergelijke maar dan moet me dat iets opleveren. Genoeg om mijn warme huis en haard te verlaten.

Haha dat zie je vaak bij "help mijn man is klusser", dan klust hij bij iedereen behalve bij zijn vrouw.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
21-10-2019 02:03
Tenzij 1 van de 2 gay of lesbi is, komen er vroeg of laat altijd gevoelens bij.

Die niet altijd beantwoord worden, maar sowieso is de vriendschapsrelatie dan om zeep.
Als lesbienne kun je dus per definitie geen platonische vriendinnen hebben en als homoseksuele man geen platonische vrienden en als biseksueel ga je vriendloos door het leven? Ja hoor.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
21-10-2019 09:07
De realiteit is wel dat het gros van de mensen naarstig op zoek is naar seksualiteit.
Dat klopt, ik ook, maar kan dat prima scheiden van vriendschap
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
21-10-2019 08:05
En biseksuelen hebben helemaal geen vrienden :P
Nou dan kan ik vanaf nu vriendenloos door het leven...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
21-10-2019 09:50
Nou dan kan ik vanaf nu vriendenloos door het leven...
Hier nog één :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
En wat ik met mijn mannelijke vrienden doe? Dat is net zo divers als met mijn vrouwelijke vrienden.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
De OP suggereert dat een vriendschap onmogelijk is als er wel een seksuele aantrekking is? Niet mijn ervaring. Ik kan prima bevriend zijn met mensen tot wie ik mij aangetrokken voel. Ik kan ook prima samenwerken met collega's tot wie ik mij aangetrokken gevoel. Ik ben toch geen 1-cellige amoebe zonder zelfbeheersing?

En ja, tuurlijk loopt zo'n vriendschap weleens stuk daardoor. Dat is toch geen drama? Vriendschappen lopen zo vaak stuk of bloeden dood om allerlei redenen. Ik zie niet waarom seksualiteit een vriendschap zou moeten uitsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
21-10-2019 08:40
Nou, slotje maar dan, want Madeliefjes weet het antwoord en weet bovendien wat mensen stiekem doen.

En ja, ik heb mannelijke vrienden gehad, ging heel goed. Inmiddels zoals zoveel vriendschappen verwaterd, helaas.
:HA:

Hier ook mannelijke vrienden en dat gaat goed. Tenminste dat dacht ik altijd, maar blijkbaar hebben we stiekem seks en zijn we stapelverliefd op elkaar. En gezien ik met best veel mannen bevriend ben, heb ik het er heel druk mee.. Ik moet echt in een dagboek bijhouden hoe het gaat met al mijn verliefde gevoelens... En dan dat gedoe met die vrouwen erbij...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat kan niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je dat mannen maar 1 ding willen?

Mannen zijn vaders, vrienden, werken, hebben hobbies etc etc etc. Er is ook voor mannen meer in t leven dan het hebben van sex.

De meeste (zover ik weet) hebben of willen een monogame relatie.

Je beeld van mannen is wel erg een dimentioneel. T is toch ook niet zo dat alle mannen vreemd gaan, of denk je dat dit komt omdat de meeate mannen kort worden gehouden door hun vrouw?

Daarnaast, dat mannen sex willen in een vriendschap, wil de vrouw daar dan automatisch bovenop? Door de sexuele spanning, ofzo? Hoe werkt dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Wat mij wel opvalt, ook in dit topic weer, is dat met name vrouwen vinden dat het mogelijk is. Mannen denken daar blijkbaar toch anders over gezien de verhalen hier en elders op het forum over hengelende vrienden. Nogmaals, het zal andersom ook vast gebeuren maar ik denk dat je wel veilig kunt concluderen dat dat toch echt heel wat minder vaak voorkomt.

Het zorgt er bij mij voor dat ik niet zo snel goed bevriend zal raken met een man, ik heb geen zin in dat gedoe ook al weet ik dat niet alle mannen zo zijn. Het gaat bij mij heel wat minder vanzelfsprekend dan bevriend raken met een vrouw.
Creativity is intelligence having fun
Alle reacties Link kopieren
De eerste inclusief poll:

relaties/vriendschap-met-hetero-man/lis ... ges/428652
relaties/vriendschap-man-vrouw-mogelijk ... ges/344673
relaties/platonische-vriendschap-mogeli ... ges/250111
relaties/m-v-vriendschap-het-wordt-alti ... ges/438017
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Mensen die er zelf niet zo goed mee om kunnen gaan dat er behalve vriendschap ook theoretisch meer zou kunnen zijn, kunnen niet zo goed omgaan met dat soort vriendschappen. Ze hebben zelf niet de handvaten om het onderscheid te maken of om er normaal mee om te gaan en daarom wijzen ze het concept maar als geheel af.

En uiteraard projecteren ze dat dan graag op de rest van de wereld zodat hun beperking tot algemene standaard kan worden verheven en ze niet hoeven te verantwoorden dat ze in beperkingen denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven