Kunnen mannen en vrouwen alleen vrienden zijn

21-10-2019 01:02 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Willen mannen altijd maar één ding, of kun je als vrouw prima bevriend met ze zijn zonder dat er seksuele gevoelens bij komen kijken?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
21-10-2019 16:10
Huh? Dus hier zeg jij dat alle mannen met vrouwelijke vrienden, deze vrouwen allemaal aantrekkelijk zijn? Hoe kun je dat nou zeggen, want wat voor de 1 aantrekkelijk is kan voor een ander afstotelijk zijn.

Ik zeg dat mannen hun vrouwelijk vrienden allemaal aantrekkelijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
21-10-2019 16:41
Volgens jou is de wereld verdeeld in aantrekkelijke vrouwen waarmee je dus geen vriendschap kan onderhouden en onaantrekkelijke vrouwen die dus wel in aanmerking kunnen komen voor vriendschap.

Dat is best lastig uitleggen aan mensen van wie de liefdesrelatie gegroeid is vanuit een vriendschap of vice versa. Zou dan hun smaak veranderd zijn? Ik val niet meer op blond dus nu kunnen we eindelijk vrienden worden - vs - ik val nu wel op blond dus we kunnen geen vrienden meer zijn?

Apart dat jij vriendschappen verdeeld in mogelijk/onmogelijk op basis van uiterlijk.
volgens mij bedoelt Julius juist dat alleen aantrekkelijke vrouwen mannelijke vrienden hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
21-10-2019 16:41
Volgens jou is de wereld verdeeld in aantrekkelijke vrouwen waarmee je dus geen vriendschap kan onderhouden en onaantrekkelijke vrouwen die dus wel in aanmerking kunnen komen voor vriendschap.
Ehh, nee. Ik kan sowieso geen vriendschap hebben met een vrouw. Als ik iemand leuk genoeg vind om vrienden mee te zijn en ze ziet er nog leuk uit ook, dan wil ik meer.

Dat is best lastig uitleggen aan mensen van wie de liefdesrelatie gegroeid is vanuit een vriendschap of vice versa. Zou dan hun smaak veranderd zijn? Ik val niet meer op blond dus nu kunnen we eindelijk vrienden worden - vs - ik val nu wel op blond dus we kunnen geen vrienden meer zijn?

Bij liefdesrelaties die groeien uit een vriendschap, is het vaak de man die uit de friendzone is ontsnapt. En nee, toegeven dat hij haar al vanaf het begin leuk vindt doet ie niet.

Apart dat jij vriendschappen verdeeld in mogelijk/onmogelijk op basis van uiterlijk.

Ik vind daar weinig aparts aan. Ik wil geen platonische vriendin waar ik 's nachts over droom.
julius schreef:
21-10-2019 16:44
Ik zeg dat mannen hun vrouwelijk vrienden allemaal aantrekkelijk vinden.

Ik zie het je zeggen .. dat maakt het nog niet waar natuurlijk. Je brengt het als een soort observatie. Blijkbaar zie jij het zo en blijkbaar vind jij daar wat van. En blijkbaar vind je dat met zo'n overtuiging dat je dingen ziet die er niet zijn. Dus ben ik wel benieuwd wat jij er nou van vind?
julius schreef:
21-10-2019 16:47
Ehh, nee. Ik kan sowieso geen vriendschap hebben met een vrouw. Als ik iemand leuk genoeg vind om vrienden mee te zijn en ze ziet er nog leuk uit ook, dan wil ik meer.





Bij liefdesrelaties die groeien uit een vriendschap, is het vaak de man die uit de friendzone is ontsnapt. En nee, toegeven dat hij haar al vanaf het begin leuk vindt doet ie niet.





Ik vind daar weinig aparts aan. Ik wil geen platonische vriendin waar ik 's nachts over droom.

Ik vind het goed dat je vanuit jezelf praat. Maar zie je ook dat dit dus allemaal jouw beperkingen zijn?
kadanz schreef:
21-10-2019 11:49
Hoe moet ik het anders verwoorden. Een vriendschap tussen the heteromannen is erg ééndimensionaal. Het is simpel. Geen complicaties. Geen diepere lagen. Geen onbeantwoorde vragen. Nooit op je hoede, nooit ergens rekening mee houden.

Maar ook nooit met elkaar knuffelen in bed of iets dergelijks!

Vriendschap met vrouwen betekent plotselinge openbaringen, halve avances die dan half af worden geslagen, gebroken harten die gelijmd zijn, nooit zeker weten of er niet meer speelt, knuffelen in bed, besluiten nooit meer te knuffelen in bed, of uiteindelijk zelfs kinderen en een huwelijk.

Hoe genuanceerd wil je mijn antwoord hebben? Dit is mijn ervaring. Ik heb aan beide kanten gestaan, de vriend die stiekem verliefd is en de vriend die in het geniep aanbeden wordt. Ik hecht er geen waardeoordeel aan, ik zeg alleen maar dat het gecompliceerder is met een vrouw of homo.
Maar hoe groot is die kans nou dat een man die toevallig homo is dan specifiek bij jou denkt: hmmm stiekem toch best interessant/spannend?

De kans is toch miljoen keer groter dat het ook gewoon ongecompliceerd en zonder openbaringen gewoon gezellig een biertje drinken is zoals je ook met heterovrienden zou doen?

De kans dat ie ook maar iets seksueels of romantisch voelt is toch zo goed als nul?
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
21-10-2019 16:53
Ik zie het je zeggen .. dat maakt het nog niet waar natuurlijk. Je brengt het als een soort observatie. Blijkbaar zie jij het zo en blijkbaar vind jij daar wat van.

Er is geen enkele stelling 100% waar, waar het om mensen gaat. Mijn ervaring is echter zo. En daar vind ik verder weinig van hoor, ik snap het volledig.
En blijkbaar vind je dat met zo'n overtuiging dat je dingen ziet die er niet zijn.

Vreemde gevolgtrekking. Maar als jij een andere mening hebt dan ik hierover, is dat uiteraard prima.
Dus ben ik wel benieuwd wat jij er nou van vind?

Ik vind vriendschappen met vrouwen onnodig problematisch en begin er dan ook niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
21-10-2019 16:55
Ik vind het goed dat je vanuit jezelf praat. Maar zie je ook dat dit dus allemaal jouw beperkingen zijn?

Ik vind mijn gevoel totaal geen beperking. Het maakt me wie ik ben. Ik zal niet snel meer de fout maken om mijn gevoel te negeren. Daar komt alleen maar narigheid van.
Ik heb een vriendschap met een man van ruim 20 jaar ouder.
we spreken ELKE week af om samen een kop koffie te drinken of te lunchen of een wandeling te maken of wat er dan op dat moment maar in ons opkomt. heeeeel soms een dagje samen weg.
In de vakanties is het enige moment dat we niet afspreken.
Partners weten dit.

Ik kan en kon altijd al beter met het andere geslacht overweg.
Gaat prima hoor!
julius schreef:
21-10-2019 16:59
Er is geen enkele stelling 100% waar, waar het om mensen gaat. Mijn ervaring is echter zo. En daar vind ik verder weinig van hoor, ik snap het volledig.




Vreemde gevolgtrekking. Maar als jij een andere mening hebt dan ik hierover, is dat uiteraard prima.




Ik vind vriendschappen met vrouwen onnodig problematisch en begin er dan ook niet meer aan.
En dan alleen heteroseksuele vrouwen? Of zou het anders zijn als je zou denken/vermoeden/wijsmaken dat ze lesbisch is?
Alle reacties Link kopieren
forumvivaa schreef:
21-10-2019 17:00
Ik heb een vriendschap met een man van ruim 20 jaar ouder.
we spreken ELKE week af om samen een kop koffie te drinken of te lunchen of een wandeling te maken of wat er dan op dat moment maar in ons opkomt. heeeeel soms een dagje samen weg.
In de vakanties is het enige moment dat we niet afspreken.
Partners weten dit.

Ik kan en kon altijd al beter met het andere geslacht overweg.
Gaat prima hoor!
En die man wil jou echt wel neuken !
julius schreef:
21-10-2019 16:59
Ik vind vriendschappen met vrouwen onnodig problematisch en begin er dan ook niet meer aan.
En als een van je vrienden een relatie heeft met een in jouw ogen lekker wijf, droom je daar dan niet 's nachts van? Ga je die dan actief uit de weg?
beetjegek schreef:
21-10-2019 17:04
En die man wil jou echt wel neuken !
Die kans lijkt me klein.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
21-10-2019 17:02
En dan alleen heteroseksuele vrouwen? Of zou het anders zijn als je zou denken/vermoeden/wijsmaken dat ze lesbisch is?

Seksuele oriëntatie maakt niet uit. Uiterlijk en uitstraling wel. Zo oppervlakkig ben ik kennelijk. Gelukkig weet ik dat van mezelf :lol:
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
21-10-2019 17:04
En die man wil jou echt wel neuken !
nou en? Zolang hij dat niet doet en ook geen hints daar toe geeft, mag hij denken en voelen wat ie wil.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Julius eerlijk en leuk om te lezen.
Ik denk dat er zo velen zijn, alleen denken de meesten er helemaal niet over na en dan zit je opeens in een situatie die awkward is geworden..

Blijkbaar kan het wel, dat lees ik hier, maar ik denk dat het vaker niet werkt.

Dit is mijn mening (+ervaring) maar hoor, leuk dat anderen het wel kunnen, voor mij werkt het niet.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
21-10-2019 17:04
En die man wil jou echt wel neuken !
:HA: yup
Alle reacties Link kopieren
Aalbes schreef:
21-10-2019 17:04
En als een van je vrienden een relatie heeft met een in jouw ogen lekker wijf, droom je daar dan niet 's nachts van? Ga je die dan actief uit de weg?

De vriendin van 1 van mn vrienden zal nooit een vriendin van mij worden, hoogstens een kennis.

Maar dat hangt denk ik ook af van de definitie van vriendschap. Ik heb een stuk of vijf goede vrienden en heb eigenlijk geen tijd of ruimte voor meer. Maar als Facebookvriend ook telt, dan is ze wel een 'vriend'.
julius wijzigde dit bericht op 21-10-2019 17:08
0.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
21-10-2019 17:05
Die kans lijkt me klein.
Want?
beetjegek schreef:
21-10-2019 17:04
En die man wil jou echt wel neuken !
Maar hoe doen homomannen dat dan? Of lesbische vrouwen? Of bi’s?
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
21-10-2019 17:06
nou en? Zolang hij dat niet doet en ook geen hints daar toe geeft, mag hij denken en voelen wat ie wil.

Maakt dat een vriendschap niet ontzettend ongelijkwaardig?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
21-10-2019 17:09
Maakt dat een vriendschap niet ontzettend ongelijkwaardig?
Vind ik wel!!!
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
21-10-2019 17:09
Maakt dat een vriendschap niet ontzettend ongelijkwaardig?
dat kan, maar dat ligt er ook aan hoe beiden er mee om gaan.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
julius schreef:
21-10-2019 17:09
Maakt dat een vriendschap niet ontzettend ongelijkwaardig?
In welke zin? Dat de één een verlangen heeft die de ander niet heeft? Zijn niet alle vriendschappen ongelijkwaarddig als je het zo bekijkt?
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
21-10-2019 17:10
dat kan, maar dat ligt er ook aan hoe beiden er mee om gaan.

Meestal wordt er niet mee omgegaan, maar wordt het onderwerp gewoon genegeerd.

En logisch ook, want aan een vriendin uitleggen waarom je niet met haar naar bed wil is nooit leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven