Kunnen mannen en vrouwen alleen vrienden zijn

21-10-2019 01:02 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Willen mannen altijd maar één ding, of kun je als vrouw prima bevriend met ze zijn zonder dat er seksuele gevoelens bij komen kijken?
NYC schreef:
21-10-2019 21:31
Helemaal niemand.
Precies.
En homo mannen ook niet elke man die ze tegen komen of waar ze mee bevriend zijn.

Dus waarom zou een man dan wel elke vrouw willen neuken.
Ik hoop van wel, dacht altijd makkelijker met mannen bevriend te zijn. Maar toen mijn lange relatie uit ging kreeg ik toch een hele andere kant te zien van een aantal vrienden. Kon ik die ene die er altijd al eerlijk voor uit kwam meer waarderen dan de rest.

Maar het zou toch gewoon moeten kunnen, gewoon als normale volwassenen.
Suðri schreef:
21-10-2019 21:32
Precies.
En homo mannen ook niet elke man die ze tegen komen of waar ze mee bevriend zijn.

Dus waarom zou een man dan wel elke vrouw willen neuken.
Ik snap het ook niet... Ik weet dat ik niet helemaal representatief ben in dit opzicht, maar ik kan me niet voorstellen dat voor mannen dan geldt dat ze het merendeel wel zouden willen doen... Eerder dat verreweg de meeste contacten vriendschappelijk/platonisch blijven. Als het al tot een vriendschap komt. Maar dat er seksuele gevoelens bij komen kijken vind ik persoonlijk niet heel vanzelfsprekend.
lollypopje schreef:
21-10-2019 07:11
Sommigen kunnen het
Anderen kunnen het niet.

Dat heeft menig discussie hier al wel geleerd. Het probleem zit hem er in dat sommigen van mening zijn dat omdat zij het wel/niet kunnen, dat dat voor iedereen moet gelden.

Het veelal genoemde probleem is het risico's op gevoelens. Ik ben zelf blij dat ik niet verliefd wordt op iedereen met wie ik vriendschappelijk contact heb, anders zou ik als biseksuele vrouw toch echt een probleem hebben. Dan zou ik met niemand bevriend kunnen zijn :P

Overigens ben ik wel één keer, in 30 jaar, verliefd geweest op iemand met wie ik bevriend was en dat was, tromgeroffel, een vrouw. Dat was overigens niet wederzijds en toen is er een tijd afstand tussen ons geweest. Uiteindelijk is de vriendschap wel verwaterd, maar dat had een andere reden.

Dus kun je gevoelens ontwikkelen voor vrienden, ja dat kan, is dat risico heel groot? Bij mij valt dat wel mee, als ik kijk naar hoe vaak het is gebeurd. Anders zou ik nooit meer een vriendschap kunnen aangaan :P
Ik moest ff hardop lachen dat jij anders als biseksuele vrouw met niemand bevriend zou kunnen zijn.

Idd, dat is knap kut voor jou, het kan niet er zit altijd meer achter.

Gelukkig is bovenstaande onzin en kan het wel.
Alle reacties Link kopieren
benmamma schreef:
21-10-2019 22:01
Ik moest ff hardop lachen dat jij anders als biseksuele vrouw met niemand bevriend zou kunnen zijn.

Idd, dat is knap kut voor jou, het kan niet er zit altijd meer achter.

Gelukkig is bovenstaande onzin en kan het wel.
Al heb ik in een soortgelijke discussie echter weleens te horen gekregen dat dat weer anders was, geen idee waarom :P

Maar alleen al vanwege mijn geaardheid, moet ik altijd heel erg grinniken om dit soort discussies. Want als je de logica volgt waarom man-vrouw vriendschappen niet kunnen, zou ik toch echt een probleem hebben :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
21-10-2019 22:11
Al heb ik in een soortgelijke discussie echter weleens te horen gekregen dat dat weer anders was, geen idee waarom :P

Maar alleen al vanwege mijn geaardheid, moet ik altijd heel erg grinniken om dit soort discussies. Want als je de logica volgt waarom man-vrouw vriendschappen niet kunnen, zou ik toch echt een probleem hebben :P
Maar het trieste is natuurlijk wel dat sommigen het ook nog echt menen. Die denken dat jij het eigenlijk met iedereen in principe zou kunnen/willen doen.

Echt, dit soort dingen heeft mij altijd best dwars gezeten en het makkelijkst (en misschien zelfs in mijn geval wel dichtst bij de waarheid?) is dat ik geaardheidloos ben en dus in principe met iedereen alleen bevriend kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
21-10-2019 22:11

Maar alleen al vanwege mijn geaardheid, moet ik altijd heel erg grinniken om dit soort discussies. Want als je de logica volgt waarom man-vrouw vriendschappen niet kunnen, zou ik toch echt een probleem hebben :P

;-D
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Natuurlijk kunnen een man en vrouw alleen bevriend zijn.

Ik heb meer mannelijke vrienden dan vrouwelijk en tussen hun en mij is 0.0% sprake van seksuele gevoelens. Ik ken ze al meer dan 10 jaar en durf dat met alle zekerheid te zeggen. Ik kan met mijn mannelijke vrienden ook gewoon in een bed/tent slapen zonder dat er sprake is van seksuele spanning.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
21-10-2019 22:19
Maar het trieste is natuurlijk wel dat sommigen het ook nog echt menen. Die denken dat jij het eigenlijk met iedereen in principe zou kunnen/willen doen.

Echt, dit soort dingen heeft mij altijd best dwars gezeten en het makkelijkst (en misschien zelfs in mijn geval wel dichtst bij de waarheid?) is dat ik geaardheidloos ben en dus in principe met iedereen alleen bevriend kan zijn.
Ik verbaas me er ook best over.

Veel mensen projecteren hun eigen ervaring/beleving op anderen. Daardoor kunnen ze bijvoorbeeld ook niet geloven dat ik best een keer seks kan hebben met een vriend (in) zonder dat het vaker hoeft en dat het de vriendschap veranderd. Of een goede kennis van mij, ik ben zijn type, hij niet de mijne. Het schijnt heel bijzonder te zijn dat wij daar normaal mee om kunnen gaan en het zelfs een grap is tussen ons.

Dat die dingen bijzonder zijn, wil ik best geloven, maar de redenatie dat omdat een ander het niet kan, ik (en die vrienden) dat ook niet zouden kunnen, blijf ik altijd heel wonderlijk vinden.

Ik heb gewoon de gewoonte van dingen niet meer te maken dan ze zijn en dat geld ook voor mijn vrienden, scheelt een hoop gedoe :) En mocht er toch een keer iemand verliefd worden, zoals ik op die vriendin, dan bespreek je dat gewoon en ga je normaal met elkaar om.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
NYC schreef:
21-10-2019 16:57
Maar hoe groot is die kans nou dat een man die toevallig homo is dan specifiek bij jou denkt: hmmm stiekem toch best interessant/spannend?

De kans is toch miljoen keer groter dat het ook gewoon ongecompliceerd en zonder openbaringen gewoon gezellig een biertje drinken is zoals je ook met heterovrienden zou doen?

De kans dat ie ook maar iets seksueels of romantisch voelt is toch zo goed als nul?
Uuuhh.bedankt voor het compliment :)
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
21-10-2019 22:11
Al heb ik in een soortgelijke discussie echter weleens te horen gekregen dat dat weer anders was, geen idee waarom :P

Maar alleen al vanwege mijn geaardheid, moet ik altijd heel erg grinniken om dit soort discussies. Want als je de logica volgt waarom man-vrouw vriendschappen niet kunnen, zou ik toch echt een probleem hebben :P

Misschien heb je dat probleem ook, maar weet je het nog niet en kom je het wel nooit te weten ook ;)

Maar ik neem aan dat jij geen vriendschap zou beginnen met een man of vrouw waar je heimelijk verliefd op bent. Mannen doen dat wel, wachtend op iets wat vaak nooit komen gaat.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
22-10-2019 00:07
Misschien heb je dat probleem ook, maar weet je het nog niet en kom je het wel nooit te weten ook ;)

Maar ik neem aan dat jij geen vriendschap zou beginnen met een man of vrouw waar je heimelijk verliefd op bent. Mannen doen dat wel, wachtend op iets wat vaak nooit komen gaat.
Ik begin best een vriendschap met iemand waar ik heimelijk verliefd op ben.
Alleen dan niet wachtend op iets dat niet gaat komen, maar gewoon blij zijn met de vriendschap die wel mogelijk is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
21-10-2019 18:31
Ik ken ze niet dus dat weet ik niet, misschien wel hetzelfde
Je kent geen enkele LHBTQ-er??? Zo'n 5-10% van de mensen is niet-hetero, dus allicht dat je er wat kent. Ik neem aan dat je ze niet uit de weg gaat.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf de indruk dat (het antwoord op) de vragen uit de OP een soort Rorsarch vlekkentest zijn. Wat iemand antwoordt zegt meer over die persoon (hun wereldbeeld, hoe ze over mannen en vrouwen en relaties denken) dan over 'de natuur of staat van de mensheid'.

Mensen die het geslacht waar men op valt vooral (of in eerste instantie) als iemand om seks mee te hebben (of vrouwen die hun eigen geslacht zo zien, of denken dat alle mannen zo zijn) zullen het problematischer vinden dan zij die vooral de ander als persoon zien.

Daarom heb je ook soms van die mannen die bij een aardige serveerster al meteen denken dat ze aan het flirten zijn, omdat ze zelf nooit aardig tegen een vrouw zouden doen waar ze geen seks mee willen. Seks met de ander als belangrijkste reden voor contact. Ik hou heus van seks hoor, maar ik vind dat een armoedige manier van leven met anderen. Ook mannen die klagen over 'de friendzone' en zo. Alsof je seks koopt met het aardig doen tegen een ander, iets wat je bij iemand komt halen, ipv leuk met een ander samen doet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Daar heb je het dus. De 'friendzone'. Mannen die over de friendzone klagen willen niet 'leuk iets samen doen'. Ze willen geen 'seks kopen met het aardig doen'. Ze Ze willen juist zo snel mogelijk uit die nutteloze 'friendzone'. Ze willen immers een seksuele relatie. Ze willen niet knuffelen.

Of sommige vrouwen hier stekeblind voor zijn of er juist slim gebruik van maken, daar laat ik me niet over uit.
kadanz schreef:
22-10-2019 00:46
Daar heb je het dus. De 'friendzone'. Mannen die over de friendzone klagen willen niet 'leuk iets samen doen'. Ze willen geen 'seks kopen met het aardig doen'. Ze Ze willen juist zo snel mogelijk uit die nutteloze 'friendzone'. Ze willen immers een seksuele relatie. Ze willen niet knuffelen.

Of sommige vrouwen hier stekeblind voor zijn of er juist slim gebruik van maken, daar laat ik me niet over uit.
Dan is er toch geen sprake van een vriendschap?
Natuurlijk heb ik dat door. En dus wordt dat geen vriendschap. Soms is het best eenvoudig.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
22-10-2019 00:07
Misschien heb je dat probleem ook, maar weet je het nog niet en kom je het wel nooit te weten ook ;)

Maar ik neem aan dat jij geen vriendschap zou beginnen met een man of vrouw waar je heimelijk verliefd op bent. Mannen doen dat wel, wachtend op iets wat vaak nooit komen gaat.
Er zullen vast mannen zijn die dat doen en er zullen vast vrouwen zijn die dat doen, maar ik vind het heel fijn dat ik vriendschappen heb waarbij niet krampachtig over dat soort zaken gedaan wordt. Ik heb het overigens nog nooit meegemaakt, en ga nu niet zeggen dat ze liegen of zaken verzwijgen, want mijn vriendsn weten dondersgoed dat ik een hekel heb aan achterbaksetruukjes en op die manier hun eigen glazen zouden ingooien.

Dus nee, gelukkig zijn niet alle mannen zoals jij.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
22-10-2019 00:46
Daar heb je het dus. De 'friendzone'. Mannen die over de friendzone klagen willen niet 'leuk iets samen doen'. Ze willen geen 'seks kopen met het aardig doen'. Ze Ze willen juist zo snel mogelijk uit die nutteloze 'friendzone'. Ze willen immers een seksuele relatie. Ze willen niet knuffelen.

Of sommige vrouwen hier stekeblind voor zijn of er juist slim gebruik van maken, daar laat ik me niet over uit.
Dan is het toch geen vriendschap, waarom het dan 'friendzone' noemen en niet de 'ik will graag met je neuken(, alleen wil jij niet en stel ik me nu op als slachtoffer)'-zone?

Ik ben namelijk heel leuk als vriend, en mijn mannelijke vrienden ook. Of ze nou wel of niet ooit meer van me hebben gewild, dat scheelt me weinig, maar dat doet niks af aan de oprechte vriendschapsgevoelens. Omdat we allemaal verder kunnen kijken dan ons geslacht lang is en de ander ook als persoon zien, niet als seks optie. Iemand die me alleen als neukobject ziet, nee dat wordt geen vriendschap dus en ook geen seks als ik hem niet aantrekkelijk daarvoor vind. Maar dan alsjeblieft niet mauwen over een 'friendzone' alsof een seksuele afwijzing iets is wat een ander je aan doet.

Dus ja, ik blijf bij mijn punt, hoe iemand op de vraag in de OP antwoordt zegt vooral iets over hoe die persoon over het andere geslacht denkt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel vrienden als vriendinnen. Mijn mannelijke vrienden vind ik fysiek niet mijn type, maar het zijn verder heel leuke gozers. Soms baal ik ervan dat ik niet op ze val maar wel op arrogante lamlullen. Zou me veel pijn besparen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2019 10:17
Reden: Ongepast
98.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
banaanman schreef:
22-10-2019 04:06
[...]
:O Jij bent eng.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2019 10:17
Reden: Quote verwijderd
62.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2019 10:20
Reden: Ongepast
97.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
22-10-2019 04:35
:O Jij bent eng.
Beperking lees ik elders. 1x raden wat voor soort :-o
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2019 10:18
Reden: Ongepast
97.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-10-2019 10:18
Reden: Ongepast
97.20% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven