Lang leven de intuïtie! (verdriet om een vent!)

07-12-2008 19:28 27 berichten
Hallo lieve meiden,

Kennen jullie dat? Je onderbuik gevoel vertelt je vanaf het begin dat er ergens iets niet goed zit, en tóch negeer je dat stemmetje, en hoop je dat het goed komt, alsnog.

Ik ken "hem" nu een aantal maanden, via een datingsite.

Vond zijn profiel meteen geweldig. Mailde hem en hij had ook interesse in mij. Na een aantal mails heb ik het contact even afgekapt. Ik voelde dat er shit van ging komen. Later toch eens afgesproken, en op het eerste gezicht was hij niet eens direct mijn type. Maar toch, er stroomde iets. Ik liet hem toe.

Hij is een man met een nog redelijk onverwerkt verleden; echtscheiding, burnout, en nog wat van die dingen. En ik, ik was (nu even niet) een vrouw die langzaamaan leert in haar kracht te staan, die eindelijk liefde durft toe te laten, die haar angsten durft te laten zien.

Hij vond me lief, leuk, mooi en geweldig. Toch voelde ik bij hem twijfel. Maar altijd had hij daarvoor een reden; hij kon zich nog niet openstellen, hij was te zeer gekwetst, hij was bang.

Ik heb hem vaker de optie gegeven van: "misschien ben ik het gewoon niet voor je"?

Dat wist hij niet. Hij trok me aan en duwde me weer weg. Ik liet het zelf toe.

Meerdere malen (in zoverre mogelijk in deze korte tijd), heb ik hem geprobeerd los te laten.

Steeds kwam hij terug. Hij kon me niet laten gaan, ik was te bijzonder.

Ik heb steeds onbewust geweten dat hij me gewoon nodig had. Dat ik zijn spiegel was voor dit moment, en dat hij door mij kon groeien. Hij heeft zijn hart bij mij uitgestort, en ik heb hem mijn hart gegeven. Het was "liefde" versus "nodig hebben" realiseer ik me nu.

Ik heb hem een uur geleden voorgoed laten gaan. Het is de eerste keer in mijn leven (en ik heb meerdere relaties gehad) dat ik geen twijfel voelde. Ik had echt voor hem willen gaan, en dat maakt me bang. Bang om nooit echte wederzijdse liefde te ervaren.

Hem laten lopen doet pijn. Ik ben zó gek op hem. Maar ook op het beeld van wat er had kunnen zijn. Want wat hij me gaf, was niet genoeg. Mijn "ego"”is beschadigd, maar ik weet dat ik er bovenuit kan stijgen.

Intuïtie heeft altijd gelijk, zo blijkt maar weer. Nu nog even mijn gevoel meekrijgen.

Tis een heel verhaal geworden zie ik, maar moet even ergens heen met mijn gevoel.

Wie herkent dit?

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Sounds like mijn ex...
Yep. Knap dat je de knoop hebt durven doorhakken! Je mag best trots zijn op jezelf, veel vrouwen blijven proberen en redden. Voelt nu rot, maar je bespaart jezelf een boel ellende. Petje af voor jou!
quote:Vinyl schreef op 07 december 2008 @ 19:36:

Sounds like mijn ex...Sounds like myself en geloof me, dat wordt nooit wat
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Sounds like mijn ex...

Sounds like mijn ex...

Ook van mij

Maar natuurlijk ook voor TO
Volgens mij heb je jezelf een hoop meer onderbuikgevoel en niet-in-de-haak- momenten bespaard.

Sterkte met je gevoel nu, maar denk ook dat het wel goed is zo. En de echte liefde is er echt wel ergens!

Sounds like mijn ex...

Been there done that.

Wees blij dat het klaar is...en leer er wat van.
Thanks!

Vinyl, ook sterkte! Heb jij er ook uit "zelfbescherming" een punt achter gezet?
Hey,

Idd. knap dat je het zo verstandig gebleven bent al die tijd en je niet gewoon door je gevoelens hebt laten leiden.

Tuurlijk doet het pijn, omdat je hem graag zag en omdat het zo anders had kunnen zijn.

Herken het gedeeltelijk wel. Heb mijn vorige ex ook vrij snel gedag gezegd, omdat hij mij bot behandelde en mij een ongelukkig gevoel gaf. Wist gewoon dat als ik in die relatie bleef, nog maar een schim van mezelf zou zijn. Heb er ook pijn van gehad, maar wist ook dat ik beter verdiende dan dat en jij ook.

Dikke knuf
quote:Very Cherry schreef op 07 december 2008 @ 20:05:

[...]

Sounds like myself en geloof me, dat wordt nooit wat
Ik dacht al, waar blijf je T kinkt namelijk ook verdacht veel als jou
Goed van je zeg. Goed dat je er mee bent gestopt. Pijn he? Poeh. Maar de pijn van het 'in de wacht hangen' van het 'aangetrokken en afgestoten worden' is veel en veel erger uiteindelijk. Huil maar en gil maar, drink een wijntje meer, rook een sigaar, eet chocoladesoesjes en sla af en toe eens een kussen in elkaar.

Je hebt jezelf een goede vriendin van jezelf getoond. Mag je trots op zijn. Op jou!

En Vinyl ook op jou lieve schat!
Oooh, maar die ex is al 1,5 jaar terug hoor!

Maar ik werd net 2 weken geleden benaderd door degene na mij, en hij heeft haar precies hetzelfde geflikt. Apart...

Nu ik hoorde dat het ook met vriendin nr 3 net uit is, vond ik dit topic TE toevallig

Maar goed, lieve TO, deze man ben je echt liever kwijt dan rijk. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen!
Been there, done that...

Alleen heb ik 9 maand lijdzaam afgewacht tot hij eindelijk de knoop doorhakte en afscheid van me nam.

Goed van je dat je zelf de touwtjes in handen houdt!!!!

Sterkte met verwerken van dit alles

quote:Very Cherry schreef op 07 december 2008 @ 21:21:

Ik dacht al, waar blijf je T kinkt namelijk ook verdacht veel als jou Heel confronterend hoor er wordt mij hier gewoon een spiegel voor gehouden.!!
quote:Vinyl schreef op 07 december 2008 @ 21:31:

Oooh, maar die ex is al 1,5 jaar terug hoor!Ik moest ook denken aan die ex van pas geleden Kikkertje, waar je dat topic over opende. Dat is een vergelijkbaar verhaal, toch....?
quote:superstar_2 schreef op 07 december 2008 @ 21:57:

[...]Heel confronterend hoor er wordt mij hier gewoon een spiegel voor gehouden.!! Suup wat denk je; zullen we die arme dame(s) uit de onzekerheid verlossen, en gewoon maar vertellen dat er simpelweg gewoon egoistische, bindingsangstige, een-dimensionale, relationeel geandicapten bestaan zoals jij, ik, en de meeste kerels? En dat al die moeite, aandacht en bezorgdheid helaas goedbedoelde parels voor de zwijnen zijn?
quote:Very Cherry schreef op 07 december 2008 @ 22:13:

[...]

Suup wat denk je; zullen we die arme dame(s) uit de onzekerheid verlossen, en gewoon maar vertellen dat er simpelweg gewoon egoistische, bindingsangstige, een-dimensionale, relationeel geandicapten bestaan zoals jij, ik, en de meeste kerels? En dat al die moeite, aandacht en bezorgdheid helaas goedbedoelde parels voor de zwijnen zijn?Ja cherry laten we ze eindelijk maar uit hun lijden verlossen.
quote:superstar_2 schreef op 07 december 2008 @ 22:15:

[...]Ja cherry laten we ze eindelijk maar uit hun lijden verlossen. Okee, vertel jij het dan effe? Of zullen we erom dobbelen pokeren?
Nou ja weet je, ik heb niet het gevoel dat hij mij iets geflikt heeft. Hij is een mooi, warm, en integer persoon. En ik geloof oprecht dat hij het niet wist. Dat hij oprecht met zijn gevoel in de knoop zat. Hij is gedumpt en beschadigd, en aan het herontdekken. Ik zei tegen hem "als er liefde is dan voel je het". Heb hem de film 'as it is in heaven" gisteravond laten zien, om een doorbraak te forceren, omdat ik wist dat hij daarbij zou breken. Ik heb hem ook gezegd, als je niet genoeg voelt, moet je niet voor mij gaan, dan moet je voor iemand gaan waar je dat wel voor voelt. Hij deed zowel mij als zichzelf te kort. Tis alleen zó verdomde klote dat ik dat gevoel wel voor hem had. Ik baal ervan dat ik hem moet voorkauwen ik het niet voor hem ben, ik had het zo graag willen zijn. Maar ik voelde zijn twijfel, en we zijn idd meer waard dan dat. Gevoelens komen en gaan.., toch?
quote:funnylittlefrog schreef op 07 december 2008 @ 22:21:

Nou ja weet je, ik heb niet het gevoel dat hij mij iets geflikt heeft. Hij is een mooi, warm, en integer persoon. En ik geloof oprecht dat hij het niet wist. Dat hij oprecht met zijn gevoel in de knoop zat. Hij is gedumpt en beschadigd, en aan het herontdekken. Ik zei tegen hem "als er liefde is dan voel je het". Heb hem de film 'as it is in heaven" gisteravond laten zien, om een doorbraak te forceren, omdat ik wist dat hij daarbij zou breken. Ik heb hem ook gezegd, als je niet genoeg voelt, moet je niet voor mij gaan, dan moet je voor iemand gaan waar je dat wel voor voelt. Hij deed zowel mij als zichzelf te kort. Tis alleen zó verdomde klote dat ik dat gevoel wel voor hem had. Ik baal ervan dat ik hem moet voorkauwen ik het niet voor hem ben, ik had het zo graag willen zijn. Maar ik voelde zijn twijfel, en we zijn idd meer waard dan dat. Gevoelens komen en gaan.., toch?Waarom moest hij eerst "breken"? En waarom moest jij dat zonodig "forceren"?
quote:Very Cherry schreef op 07 december 2008 @ 21:58:

[...]

Ik moest ook denken aan die ex van pas geleden Kikkertje, waar je dat topic over opende. Dat is een vergelijkbaar verhaal, toch....?

Nee, godzijdank niet.

Die vent is gelukkig goudeerlijk, zit alleen met zichzelf in de knoop. Lullig genoeg hoor, daar niet van...

Bij hem heb ik nooit een stemmetje gehad. Het zat gewoon goed. En dat weet ik nog steeds. Dat is wel frustrerend trouwens. Maar goed, who knows als hij uit zijn zooi is.

Maar goed...

Nee, ex-ex was een leugenaar, een bedrieger, maakte misbruik van zijn burnout, zit voor jan joker te genieten van een uitkering, etc. Beloofde keer op keer beterschap als hij me pijn deed en uiteindelijk flikte hij het de meid erop weer...

Daar deed dit topic me aan denken.
quote:wuiles schreef op 07 december 2008 @ 22:25:

[...]

Waarom moest hij eerst "breken"? En waarom moest jij dat zonodig "forceren"?Omdat ik het gevoel had dat hij anders teveel in zijn twijfel bleef hangen. Ik wilde dat er duidelijkheid kwam, en ik had geen zin om het moment af te wachten dat hij er zelf mee zou komen. En omdat het voor mij gemakkelijker is iemand uit te zwaaien die aangeeft echt niet genoeg te voelen, dan iemand die aangeeft het nog niet te weten.
Vinyl, denk dat "mijn" vent dan eerder bij je recente ex in de buurt komt, al heb ik dat stemmetje wel. Het zal niet vergelijkbaar zijn.. Hoop dat het goed uitpakt bij jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven