Langzame apper

19-01-2022 20:38 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week donderdag heb ik een date gehad met iemand die ik via Bumble ken.
Hij stuurde toen al weinig berichtjes, vaak duurde het een halve dag tot een dag voordat ik een reactie kreeg. Dat vond ik geen probleem!

De date zelf was heel leuk, we zouden een rondje gaan wandelen in het park maar dit rondje werd een 2 uur durende wandeling waarin we heel veel hebben gekletst. Bij het afscheid zij hij, zullen we de volgende keer verder kletsen en wandelen?

Ik liep vanaf de date naar huis en kreeg gelijk al een berichtje waarin hij aangaf dat hij het gezellig vond en zijn nummer.

Wanneer ik nu een appje stuur dan krijg ik meer dan een dag later pas een reactie. Hij reageert dan wel uitgebreid maar doordat er zoveel tijd tussen zit is het niet echt een vloeiend en fijn gesprek. Vriendinnen zeggen allemaal "Als hij zo traag reageert dan heeft hij geen interesse".

Hij heeft een eigen bedrijf en ik weet dat hij echt heel veel werkt.. ik begrijp dus wel dat hij niet constant kan appen en dat er veel tijd tussen zit maar toch maakt het me een beetje onzeker.

Mijn vraag aan jullie is nu, wat is jullie ervaring op dit gebied?

Zijn er echt 'langzame appers' of is dit gewoon een teken dat er geen interesse meer is? Ik ben heel benieuwd naar jullie eigen ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een langzame apper. De meeste mensen heb ik ook op mute staan, anders wordt ik horendol van de piepjes. Ik antwoord dus pas wanneer ik de telefoon pak en eens kijk of er iemand wat heeft gezegd. Als je uitgebreide reacties krijgt lijkt het me dat er in elk geval wel enige interesse is. Ik zou gewoon weer een wandeldate plannen :)
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een eigen leven, lijkt mij wel zo gezond.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet afspreken om eens te bellen ipv te appen? Dan heb je meteen een vloeiend gesprek.
Als hij zo al was voor de date kan je daar echt niets uit opmaken...
Alle reacties Link kopieren
Langzame apper meldt zich! Mensen weten het van mij en andersom heb ik ook veel langzame appers om mij heen. Heerlijk om niet de druk te voelen meteen overal op te reageren! Echt belangrijke dingen reageer ik natuurlijk wel op zodra ik het zie.

Zolang hij nog ieder appje op een leuke manier reageert zou ik mij er niet al te druk over maken, zoals je zelf al zegt heeft hij het super druk.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Als je een vloeiend en fijn gesprek wil, bel hem dan?

Wa is blijkbaar niet zijn communicatiemiddel van voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een eigen bedrijf.

Het werk gaat voor het meisje dus.
Niet dat dat verkeerd is, een eigen onderneming kost meestal veel tijd én energie.
Alle reacties Link kopieren
Als je een vloeiend gesprek wil, moet je met hem bellen en afspreken. Appen is niet bedoeld voor dit soort gesprekken.

Ik bespreek zoveel meer in 10 minuten bellen, dan aan een half uur appen, dat heeft echt mijn voorkeur.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Een dag later is prima toch ik heb ooit iemand gekend die appte helemaal niet terug dus die stond ook enorm voor.lul uiteindelijk.
Ik vind dat constante geappt altijd zo’n invasie van mijn personal space. Waarom moet ik de godganse dag beschikbaar zijn voor contact? Ik ben niet te druk om te appen en ik heb ook niet allerlei andere prioriteiten. Ik heb er gewoon geen zin in.

Na een date heb ik juist even een beetje afstand nodig, om m’n gedachten te ordenen en gewoon te voelen wat er is. Dat lukt niet als iemand constant ‘in my face’ is met appberichten.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof hij rustig de tijd neemt voor een reactie. Ik zou het de tijd geven. Je komt er vanzelf achter of hij echt into je is
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Maar wacht... de date is een week geleden.... al sprake van een tweede date?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een langzame apper, nog veel erger dan de man die jij beschrijft, ik hou er ook gewoon niet van als communicatiemiddel. Dus ja, ze bestaan. En dat kan je ding niet zijn. Heel eerlijk hebben veel vriendschappen er bij ook onder geleden maar so be it, ik bel liever, maar dat lijkt tegenwoordig dan opeens not done.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
20-01-2022 10:06
Maar wacht... de date is een week geleden.... al sprake van een tweede date?
Nee helaas niet!

We hebben tijdens de eerste date 2 uur gewandeld en hij zei dat hij dat wel lekker vond. Dus ik zei `Mooi zullen we er dan de volgende keer 3 uur van maken?". Hij zei toen "Ja maar dan wel overdag op de Veluwe". Ik heb daarna nog geappt maar nu heeft hij 2 dagen niets gezegd.

Dus dat is een beetje de status haha
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen appen nou eenmaal niet zo snel terug. Ik zou dat niet meteen zien als 'geen interesse', maar als je het heel irritant vindt is dit wel het moment om je af te vragen of je het kunt accepteren. Je kunt hem niet dwingen om ineens de hele dag met zijn telefoon in zijn hand te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hooofdzaken schreef:
20-01-2022 10:15
Nee helaas niet!

We hebben tijdens de eerste date 2 uur gewandeld en hij zei dat hij dat wel lekker vond. Dus ik zei `Mooi zullen we er dan de volgende keer 3 uur van maken?". Hij zei toen "Ja maar dan wel overdag op de Veluwe". Ik heb daarna nog geappt maar nu heeft hij 2 dagen niets gezegd.

Dus dat is een beetje de status haha
Tja... moeilijk hoor, dat daten...
Je kan een appje sturen ‘bellen we even vanavond?’ en dan afwachten...
Maar na een eerste date een week geleden, geen sprake van een vervolgdate en 2 dagen geen reactie op een app had ik gisteren de conclusie al getrokken dat er geen vervolg meer komt.
Alle reacties Link kopieren
Hooofdzaken schreef:
20-01-2022 10:15
Nee helaas niet!

We hebben tijdens de eerste date 2 uur gewandeld en hij zei dat hij dat wel lekker vond. Dus ik zei `Mooi zullen we er dan de volgende keer 3 uur van maken?". Hij zei toen "Ja maar dan wel overdag op de Veluwe". Ik heb daarna nog geappt maar nu heeft hij 2 dagen niets gezegd.

Dus dat is een beetje de status haha
En hoe vaak is er voorgesteld om te béllen. Dus via die groene knop? Of videobellen in de avond, na werk, elk op de bank?
Je kunt zelf nog voorstellen om dit weekend naar de Veluwe te rijden en dat jij de picknickmand meeneemt bijvoorbeeld. Dan weet je gauw genoeg welke kant het opvalt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
o, geweldig, een drammer. ik maak zelf wel uit wanneer ik wellen niet aap. En niet-appen heeft de voorkeur, want ik vind dat maar een tweedehands communicatiemiddel. als er iets is kun je gewoon bellen. ik heb nog wel wat anders te doen dat steeds maar te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Bel hem eens. Meeste mannen zijn geen appers….
Alle reacties Link kopieren
grenada schreef:
20-01-2022 10:53
o, geweldig, een drammer. ik maak zelf wel uit wanneer ik wellen niet aap. En niet-appen heeft de voorkeur, want ik vind dat maar een tweedehands communicatiemiddel. als er iets is kun je gewoon bellen. ik heb nog wel wat anders te doen dat steeds maar te reageren.
Een drammer ben ik niet. Ik stuur een appje en ga daarna niet doordrammen. Maar ik probeer gewoon mijn verhaal te delen en ervaringen van anderen te lezen. Ik wil een situatie altijd vanuit meerdere perspectieven bekijken en niet alleen uitgaan van mijn eigen gedachten, omdat die natuurlijk niet altijd reëel zijn en kloppen. Ik praat daarom graag met mensen over dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Integrale schreef:
20-01-2022 10:55
Bel hem eens. Meeste mannen zijn geen appers….
Dit idd. Mijn man reageert vaak ook niet of gewoon door te bellen maar dat komt ws ook mede door zijn dyslexie 😊. Ik zou niet te veel appen nu, gewoon z.s.m. een nieuwe date plannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageerde toen ik mijn vriend leerde kennen (ook via Bumble) ook niet zo snel op berichtjes, hij ook niet. We stuurden ook best lange berichten, en ik had dan even tijd nodig om een goede reactie te schrijven. Dat deed ik dus niet even snel tussendoor op m’n werk. Hij liet in het begin zijn berichtjes checken door een vriendin, zo bleek later. Ik zou achter het laat reageren niet zo snel iets zoeken. Dat er een week later nog geen nieuwe afspraak staat vind ik wel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Appen is wat mij betreft niet bedoeld voor een vloeiend gesprek. Als je een vloeiend gesprek wil, moet je bellen of afspreken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staan alle apps op mute behalve die van mijn vriend. Die komen er altijd doorheen igv nood ofzo. Appen doet hij zelden. In de avond check ik even of er appjes zijn die antwoord behoeven. En dan bel
Ik die persoon.
Alle reacties Link kopieren
Langzaam appen kan, maar ik vind het zelf nooit zo leuk. ik denk niet dat het een teken is van desinteresse, maar hij neemt wel zijn tijd waardoor je je kunt afvragen hoeveel zin hij heeft in een vervolgdate. Maar dat merk je snel!
Ik vind ook buiten daten, langzame appers niet zo leuk. Zo had ik een kennisdie had bedacht eens per drie dagen zijn apps te checken en dan kan je dus niet normaal even een berichtje sturen. Echt leuk vind ik dat niet en ik app hem nu ook nooit meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven