last van hormonen, of is hij echt zo egoistisch

20-06-2008 21:51 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
allereerst wil ik even uitleggen dat t ook goed door mijn hormonen kan komen hoor, ik ben bijna 20 wkn zwanger, dus wellicht is dat t, maar toch wil ik graag even jullie humble opinion.

goed, manlief heeft sinds juni vorige jaar een andere functie gekregen. een hogere functie waarbij hij ook meer ging verdienen.. bruto 400 euro meer, maar netto minder omdat hij ook auto van de zaak kreeg en perse een model wilde dat boven zijn lease bedrag was, en dus een eigen bijdrage moet betalen. En daarbij krijgt hij nu zijn overwerk niet meer vergoed.

Sinds juni betekent dit veel werken zowel overwerk, als s`avonds en in t weekend thuis werken..

Daarnaast volgt hij ook nog een zeer intensieve opleiding, waarbij hij 2 tot 3 keer per jaar examen moet doen.

Wanneer hij examen heeft sluit hij zich een maand op, om te leren, hij doet dan niks in t huishouden, vind dat het eten maar klaar moet staan op t moment dat hij thuiskomt( wat dus de ene keer half 6 is en de andere keer half 7)

Daar doe ik nooit moeilijk over, want ik weet dat hij moet leren.

Ook ga ik dan veel weg, zodat hij niet altijd boven hoeft te zitten, want dat vind ik zo rot, zeker in de winter is dat vrij koud.

Nu is het vanaf januari al een gekkenhuis op z`n werk... de maanden jan-feb-mrt heeft hij eigenlijk non stop gewerkt, zowel savonds als in t weekend, en is hij weinig thuis geweest. In april heeft hij de hele maand geleerd voor zijn examen eind april..

in mei heeft hij weer heel veel gewerkt ivm een overname..

Na deze overname is hij 3 dagen naar istanbul geweest met wat vrienden. Om even bij te komen.. hij heeft daar een godsvermogen uitgegeven, maar he... ik klaag niet, hij heeft hard gewerkt, dus vooruit maar weer.

Nu is hij sinds die 3 dagen istanbul weer aan t leren, want hij heeft volgende week examen. maar he, ik klaag niet, laat hem z`n ding doen.

Vanmiddag kwam meneer thuis, hij vertelde blij dat hij voor de vakantie van de 28ste ( 1 week) 4 dgn duiken had geboekt... hmm leuk, maar niet heus, ik duik niet, en zeker niet nu ik zwanger ben, maar goed, laat maar gaan... ik lig wel bij t zwembad met een boek.

Daarna zei hij ook nog even, oh ja, ik ga donderdag naar oostenrijk voor het voetbal, en kom dan zaterdagmorgen thuis( de dag dat wij op vakantie gaan)... als jij dan alle spullen klaar zet, dan kunnen we daarna gelijk door naar schiphol.

Toen ik aangaf dat ik dat niet zo`n goed plan vond, ging hij helemaal uit z`n pan... hij vind dat ik niks voor m over heb, en dat ik hem wat moet gunnen etc etc...

En nu, nu weet ik t allemaal niet meer.... volgens mij heb ik hem alle ruimte van de wereld gegeven... staat alles ver boven mij, ( want ja, met leren heeft hij wel tijd voor voetbal... alle wedstrijden van t ek worden zeker voor de helft gekeken. en NL helemaal) en nu ik 1 keer nee zeg is het huis te klein.... ik ben erg bang straks alleen te staan voor die kleine, want ja, hij moet werken( ik ook, maar dat telt niet) en als hij niet werkt, leert hij of moet hij ontspannen met z`n vrienden...

ligt dit nu echt aan mij, of doe ik echt heel veel voor hem , en komt er weinig terug??

( sorry voor t lange verhaal, t zit me nogal dwars)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
hmmm hier zou ik ook wel van balen....en aan wiens hormonen het ook ligt, vrolijk word je er niet van. je doet genoeg, maar heeft hij dat ook wel in de gaten? of is het zo vanzelfsprekend dat het hem niet opvalt dat wat hij nu vraagt voor jou heel wat is?
Nee, ik vind niet dat je overdreven reageert. Hij zou wel eens wat meer rekening met je mogen houden en kunnen overleggen voor hij besluit een duikcursus te boeken of naar Oostenrijk te gaan. Lijkt me niet meer dan normaal in een relatie.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Persoonlijk vind ik dat zulke dingen in overleg horen te gaan. Hij had naar jou toe moeten stappen om te overleggen hoe of wat. Dan komt het al anders over en kunnen jullie compromissen sluiten. Ik vind het erg egoïstisch van hem om er maar van uit te gaan dat jij je wel aanpast naar zijn grieven.
En hoeveel ruimte is er voor jou?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Hoe kan hij nou een godsvermogen uitgegeven hebben in Istanbul, het is daar spotgoedkoop.
O ja, misschien moet je wat meer op je strepen gaan staan. Je geeft hem wel heel veel ruimte, niet vreemd dat hij die ook neemt. Misschien heeft hij inderdaad niet in de gaten dat hij wel erg egocentrisch bezig is. Tijd voor een wake up call, anders mag je straks ook in je eentje voor alle zorg rond de baby opdraaien. Want dan heeft meneer het in zijn ogen natuurlijk ook te druk.
quote:Zamirah schreef op 20 juni 2008 @ 21:59:

Hoe kan hij nou een godsvermogen uitgegeven hebben in Istanbul, het is daar spotgoedkoop.geloof me, dat kan... ze hebben een jacht gehuurd voor een middag, ze hadden ipv normale hotel kamers, allemaal een suite in een of ander superdeluxe hotel, voor de lunch hebben ze 3 dagen kreeft met champagne gegeten... bij het avond eten lekker sigaren van 50 euro stuk... ( en hij rookt normaal niet eens)... en weet je, ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo erg! maar het kan dus wel!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Jij bent echt heel meegaand en makkelijk en zekere niet te moeilijk. Het is dat je zwanger bent maar anders zou ik zeggen; dumpen die man! Wat een egoisme zeg en helemaal nu je zwanger bent zou hij weleens wat meer rekening met jouw gevoelens mogen hebben. EK/ leren dat doet eigenlijk niet terzake, het zou om jou en de toekomstige kleine moeten gaan!
Wat vind je precies leuk aan hem? Tot nu toe komt hij op me over als een egoistische patser. Houdt hij uberhaupt wel eens rekening met jou?
quote:Dejavu schreef op 20 juni 2008 @ 22:00:

O ja, misschien moet je wat meer op je strepen gaan staan. Je geeft hem wel heel veel ruimte, niet vreemd dat hij die ook neemt. Misschien heeft hij inderdaad niet in de gaten dat hij wel erg egocentrisch bezig is. Tijd voor een wake up call, anders mag je straks ook in je eentje voor alle zorg rond de baby opdraaien. Want dan heeft meneer het in zijn ogen natuurlijk ook te druk.

ik heb hem nu ook gevraagd wanneer het mijn tijd eens is... ik wil hem steunen in alles wat hij doet, maar er moet ook een tijd komen voor mij....

Daarop kwam, ja je wist dat ik t allemaal heel druk ging krijgen, en ik snap niet wat je zeurt.... dat hoort er nou eenmaal bij... en klaar is t verhaal....

ik ben er nog niet over uitgesproken, maar voordat de boel echt escaleerd heb ik maar even niets meer gezegd.... morgen weer...
Hebben jullie wel gepraat voor de zwangerschap? Het lijkt alsof hij alleen aan zichzelf denkt of was hij altijd al zo?
quote:Dejavu schreef op 20 juni 2008 @ 22:06:

Wat vind je precies leuk aan hem? Tot nu toe komt hij op me over als een egoistische patser. Houdt hij uberhaupt wel eens rekening met jou?

tot een jaar geleden was hij ook niet zo carriere gericht... hij zegt nu alles te doen om mij in de toekomst alles te kunnen geven... we zijn inmiddels 2 jaar getrouwd en ik snap ook wel dat hij nu gewoon heel veel moeite in zijn baan moet stoppen en dat dat over een poosje wel beter wordt, maar toch...

Hij is ook best wel lief hoor... hij klinkt nu misschien heel patserig, maar dat is hij niet...eigenlijk integendeel....
Aan de ene kant lijkt het me goed om aan je man te vragen wat hij allemaal precies inlevert/ doet om jouw leven leuker en gemakkelijker te maken.

Aan de andere kant, alle dingen die je opnoemt laat je natuurlijk wel gebeuren! Als je er nooit wat van zegt zou het best kunnen dat je man geen idee heeft dat jij het gevoel hebt dat je zoveel voor hem doet. En wie weet, misschien wil hij eigenlijk wel helemaal niet dat jij het zo aanpakt, misschien, als hij het zou weten, zou hij ook willen dat je wat vaker op je strepen gaat staan.

Want uiteindelijk gaat het niet echt om het inpakken van die tassen, maar om het gevoel dat jij hebt dat jij meer investeerd dan hij. Hopelijk kan het benoemen en er over praten helpen om dat gevoel weg te nemen bij jou, en wat meer oog voor jouw behoeftes bij hem te creeren.
Ik ben van mening dat een relatie iets toe moet voegen aan je leven. Dat het er leuker op wordt en niet dat je omdat je een relatie hebt allerlei dingen moet laten.

Je man werkt hard dus ja ik vind dat hij het recht heeft om die duurdere leaseauto te kiezen en een paar dagen naar Turkije te gaan zonder jou. En ook dat voetbalweekend zou ik hem gunnen. Je ziet hem dan wel weinig maar hij heeft ook gewoon weinig vrije tijd.

Maar dat hij zonder overleg in jullie gezamenlijke vakantie die duikdagen boekt en jij je dus maar in je eentje moet vermaken.

Dat vind ik dan weer absoluut niet kunnen. Hij heeft tijd genoeg voor zich zelf gehad in Turkije en tijdens dat voetbaluitstapje die gezamenlijke vakantie zouden jullie aandacht voor elkaar moeten hebben ipv dat hij alleen aandacht heeft voor zich zelf en jou aan je lot overlaat.

Ook vind ik dat hij meer met jou zou moeten overleggen.

Ik vind het trouwens van de zotte dat jij het huis uitgaat zodat hij kan leren.

Dus de uiteindelijke conclusie is dat hij waarschijnlijk totaal niet ziet wat jij allemaal voor hem over hebt en hij eigenlijk weinig tot geen rekening houd met jou.
Het doet er denk ik niet toe wat ze nou precies zo leuk aan hem vindt, ze is zwanger van hem dus ze zal er het beste van moeten maken. Hij zal wel iets leuks hebben anders raak je niet zwanger neem ik aan :-).

Kom voor jezelf op, geef in een rustig gesprek aan dat hij veel ruimte opeist en dat hij wel wat meer zou kunnen overleggen. Je geeft hem nu veel ruimte en zoals al is geopperd, misschien heeft hij niet in de gaten dat hij egoïstisch bezig is.

Ik woon zelf ook samen met een egoïst, samen hebben we 2 kindjes. Ik heb ook moeten leren voor mezelf op te komen, ik leer nog steeds, maar het is wel noodzakelijk. Je gaat het namelijk niet trekken om de rest van je leven 2 viool te moeten spelen.
Sorry hoor Jaimie, dus omdat hij een egoist is moet zij ermee om leren gaan? Im lost here.
quote:Shera schreef op 20 juni 2008 @ 22:10:

Hebben jullie wel gepraat voor de zwangerschap? Het lijkt alsof hij alleen aan zichzelf denkt of was hij altijd al zo?nee hij was nooit zo... t lijkt er eigenlijk, nu ik t zelf zo terug lees, op dat hij misschien wel zo doet omdat hij z`n baan niet zo goed aankan...
quote:Shera schreef op 20 juni 2008 @ 22:16:

Sorry hoor Jaimie, dus omdat hij een egoist is moet zij ermee om leren gaan? Im lost here.Nee, omdat ze zwanger is van hem.
quote:jaimie schreef op 20 juni 2008 @ 22:18:

[...]

Nee, omdat ze zwanger is van hem.Dus als je zwanger bent moet je alles maar accepteren zelfs als hij zich als een l*l gedraagd?
Hij zegt dat hij je in de toekomst alles wil geven. Maar die toekomst is nu. Jullie hebben nu een relatie, nu een kindje dat eraan komt. Je kunt wel eindeloos gaan zitten wachten tot hij wat tijd voor jou gaat vrijmaken, maar ik vrees dat je dan een hele lange adem zult moeten hebben. Want straks is zijn opleiding af, maakt hij promotie, waarvoor hij nog langere dagen moet maken, en wil hij nog verder zien te komen, want hij is dan nog lang niet aan de top en dan is het einde zoek. Ik ken het ook in mijn eigen relatie, alleen heeft mijn man inderdaad op tijd ingezien dat carriere niet voor alles gaat.

Hij wilde ook goed voor ons kunnen zorgen (dat is een soort natuurlijk drang bij mannen blijkbaar, net zoals de nesteldrang bij vrouwen) en raakte heel nerveus van het idee dat zijn carriere niet snel genoeg verliep. Blij vlagen trouwens nog wel eens, maar hij ziet tegelijkertijd in dat hij ook nu op een prima positie zit en dat die betere positie ons plezier in het leven echt niet zal vergroten.
Ik geloof dat het tijd wordt dat je aangeeft dat jij loon wilt ontvangen voor je werk.

als hij je behandeld als een huishoudster/personal assistent dan kan hij je er ook voor betalen.

Wil hij dat niet, en wil hij een echtgenote, dan wordt het tijd dat hij zich daarnaar gaat gedragen.

en jij ook trouwens.... Jij moet je ook gedragen als een echtgenote, en niet als een moeder/huishoudster/personal assistent.

JOjanneke
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Integendeel trouwens. Nu is er tenminste tijd om leuke dingen met ons gezin te doen en kan ik ook nog wat aan mijn eigen carriere werken (die begon er namelijk wel wat bij in te schieten, omdat ik altijd zoveel rekening met hem probeerde te houden.
Oeps, dat was een aanvulling op mijn eigen post
quote:sugarmiss schreef op 20 juni 2008 @ 22:11:

Ik ben van mening dat een relatie iets toe moet voegen aan je leven. Dat het er leuker op wordt en niet dat je omdat je een relatie hebt allerlei dingen moet laten.

Je man werkt hard dus ja ik vind dat hij het recht heeft om die duurdere leaseauto te kiezen en een paar dagen naar Turkije te gaan zonder jou. En ook dat voetbalweekend zou ik hem gunnen. Je ziet hem dan wel weinig maar hij heeft ook gewoon weinig vrije tijd.

Maar dat hij zonder overleg in jullie gezamenlijke vakantie die duikdagen boekt en jij je dus maar in je eentje moet vermaken.

Dat vind ik dan weer absoluut niet kunnen. Hij heeft tijd genoeg voor zich zelf gehad in Turkije en tijdens dat voetbaluitstapje die gezamenlijke vakantie zouden jullie aandacht voor elkaar moeten hebben ipv dat hij alleen aandacht heeft voor zich zelf en jou aan je lot overlaat.

Ook vind ik dat hij meer met jou zou moeten overleggen.

Ik vind het trouwens van de zotte dat jij het huis uitgaat zodat hij kan leren.

Dus de uiteindelijke conclusie is dat hij waarschijnlijk totaal niet ziet wat jij allemaal voor hem over hebt en hij eigenlijk weinig tot geen rekening houd met jou.

nou je slaat de spijker op z`n kop... ik gun hem eigenlijk van alles.... en die auto, istanbul en zelfs oostenrijk vind ik geen probleem.... maar t zou gewoon fijn zijn als hij wat overlegt.

morgen maar eens in alle rust vragen hoe hij de verhoudingen nou eigenlijk ziet t laatste jaar... zonder boos te worden of ruzie te maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven