Lastige ex
woensdag 31 juli 2019 om 16:57
Een jaar geleden gescheiden na 24 jaar (2 kinderen) . Ik was goed maar niet meer genoeg. Hij stelde voor om er wat vrouwen bij te nemen (ik als koningin en zij de prinsessen, zijn woorden). toen ik dat niet zag zitten was hij weg. Ik was de vrouw van zijn leven en hij zou me toch niet zomaar kunnen vervangen ,zei hij , maar binnen het jaar had hij nieuwe vrouw.
Een jaar van rouw maar ook van nieuwe verhelderende inzichten:
beiden leegte willen invullen van emotionele verwaarlozing als kind, ik door teveel geven hij door teveel nemen.
Ik aanvaard dat het geen gezonde relatie was en ben langzaam uit de put gekomen.
lang de relatie terug willen hebben omdat die vlot en fijn liep (wij waren het gelukkige voorbeeldkoppel voor de vrienden). maar ook dat is voorbij. tot zover zo goed.
Nu doet de ex lastig omdat ik grenzen stel en hij is boos:
- als ik vraag om hem even niet te zien staat hij onverwacht bij me binnen
- na een maand een nieuw lief wil hij haar meenemen naar een etentje van gezamenlijke vrienden waar ik ben uitgenodigd (met mij praten is echter te moeilijk)
- komt financiele afspraken niet na (volgens hem heeft hij het niet makkelijk nu hij alleen is, nu hij een 2de eigendom heeft bijgekocht)
- wil graag gezamenlijke rekening gebruiken voor meubels voor de kinderen in zijn huis
- enzovoort
ik denk dat hij zich schuldig voelt (bewust of onbewust) hoe de breuk is verlopen, dus ik geef hem een slecht gevoel waardoor hij zich rot tegen mij gaat gedragen (ben ik gek?)
of hij is zo gewoon zijn zin te krijgen dat hij zelf niet ziet hoe onredelijk hij zich gedraagt
hij vraagt nu teveel energie en aandacht en daar wil ik van af zodat we vlot afspraken kunnen maken. contact volledig verbreken is geen optie omdat we kinderen samen hebben.
tips?
Een jaar van rouw maar ook van nieuwe verhelderende inzichten:
beiden leegte willen invullen van emotionele verwaarlozing als kind, ik door teveel geven hij door teveel nemen.
Ik aanvaard dat het geen gezonde relatie was en ben langzaam uit de put gekomen.
lang de relatie terug willen hebben omdat die vlot en fijn liep (wij waren het gelukkige voorbeeldkoppel voor de vrienden). maar ook dat is voorbij. tot zover zo goed.
Nu doet de ex lastig omdat ik grenzen stel en hij is boos:
- als ik vraag om hem even niet te zien staat hij onverwacht bij me binnen
- na een maand een nieuw lief wil hij haar meenemen naar een etentje van gezamenlijke vrienden waar ik ben uitgenodigd (met mij praten is echter te moeilijk)
- komt financiele afspraken niet na (volgens hem heeft hij het niet makkelijk nu hij alleen is, nu hij een 2de eigendom heeft bijgekocht)
- wil graag gezamenlijke rekening gebruiken voor meubels voor de kinderen in zijn huis
- enzovoort
ik denk dat hij zich schuldig voelt (bewust of onbewust) hoe de breuk is verlopen, dus ik geef hem een slecht gevoel waardoor hij zich rot tegen mij gaat gedragen (ben ik gek?)
of hij is zo gewoon zijn zin te krijgen dat hij zelf niet ziet hoe onredelijk hij zich gedraagt
hij vraagt nu teveel energie en aandacht en daar wil ik van af zodat we vlot afspraken kunnen maken. contact volledig verbreken is geen optie omdat we kinderen samen hebben.
tips?
maandag 5 augustus 2019 om 18:55
Wat een kleuter. Die vriendin helemaal en dat zou je de volgende keer gewoon moeten vragen aan haar; of ze zich niet vreselijk ongemakkelijk voelt dat haar vriendje het blijkbaar op zijn leeftijd nog nodig heeft om te gaan zoenen als een pubertje om zijn ex te zieken terwijl hij die situatie ook nog eens bewust heeft opgezocht. Raar wijf dat ze zich daarvoor leent.
Waarom zeiden je vrienden er niks van? Ik zou dat soort gezeik echt niet willen in mijn huis. Als je niet bent uitgenodigd kun je gaan.
Waarom zeiden je vrienden er niks van? Ik zou dat soort gezeik echt niet willen in mijn huis. Als je niet bent uitgenodigd kun je gaan.
Creativity is intelligence having fun
maandag 5 augustus 2019 om 19:18
Nou inderdaad!Kirby schreef: ↑05-08-2019 18:55Wat een kleuter. Die vriendin helemaal en dat zou je de volgende keer gewoon moeten vragen aan haar; of ze zich niet vreselijk ongemakkelijk voelt dat haar vriendje het blijkbaar op zijn leeftijd nog nodig heeft om te gaan zoenen als een pubertje om zijn ex te zieken terwijl hij die situatie ook nog eens bewust heeft opgezocht. Raar wijf dat ze zich daarvoor leent.