Lastige man

01-10-2011 22:32 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, even iets heel kleins, maar het zit me een beetje dwars en ik wil graag wat objectieve feedback.

Mijn vriend en ik wonen net samen. Zijn familie (oma, vader, moeder, zus) wonen allemaal binnen 10 minuten fietsen bij ons vandaan. Mijn familie (opa, oma, vader, stiefmoeder, twee halfbroers, moeder, drie zussen, één zwager) is minimaal 1 uur reizen, dus die zien we minder/hij eigenlijk helemaal niet (ik ga altijd alleen).

Ik heb een hele goede band met zijn familie en kom graag vaak bij hen langs (soms ga ik alleen bij zijn oma op de thee). Dat mijn vriend geen goede band heeft met mijn familie, is geen aanwijsbare reden voor; ze vinden hem leuk en zien hem graag.

Nu is mijn vriend volgende maand jarig en hij wil mijn familie niet uitnodigen, terwijl zij heel graag zouden komen en ook al gevraagd hebben of hij nog van plan is zijn verjaardag te vieren. Hij heeft immers maar vier familieleden en tjah... ik heb er tien. 'Ik ga geen taart kopen die jouw familie opeet,' zegt hij dan.

Daarnaast wil hij ook niet naar de verjaardagen van mijn familie. 'Want jij hebt maar twee verjaardagen van mijn familie per jaar, terwijl ik er tien heb,' zegt hij dan (zijn vader viert het nooit en zijn oma en moeder zijn op dezelfde dag jarig - heb ik weer).

Ik vind 't oneerlijk en frustrerend, omdat ik graag zie dat hij een deel gaat uitmaken van mijn familie, maar hij wil dit duidelijk niet. Terwijl ik al wel een deel uit maak van zijn familie, alleen ziet hij dat niet zo (ik nodigde overigens zijn familie wél uit voor mijn verjaardag).

Nu snap ik ook wel dat tien verjaardagen heel veel is; hij hoeft van mij niet naar de verjaardagen van mijn halfbroertjes (zijn ook pas 8 en 1 jaar oud) of naar die van mijn opa en oma en stiefmoeder. Maar die van mijn vader, moeder en drie zussen vind ik eigenlijk wel belangrijk.

Vraag ik dan te veel?
quote:abigail87 schreef op 01 oktober 2011 @ 22:32:

Oké, even iets heel kleins, maar het zit me een beetje dwars

iets heel kleins. De reacties zo lezende dien je het vooral heel erg te vinden, en genoeg om je relatie voor te verbreken.

Nogmaals, ik denk dat je er meer mee opschiet als jullie elkaar serieus nemen en beiden jezelf niet wijsmaakt dat je eigen manier de enige aanvaardbare manier is.

Het schijnt wel eens voor te komen dat mensen in een relatie naar elkaar toe te bewegen, in plaats van een eisenlijstje af te vinken, en de ander te dumpen zodra een puntje niet afgevinkt kan worden.

Maar goed, ik ben natuurlijk extreem ouderwets.
Volgens mij is het een behoorlijke krent, die man van je TO.

Ik snap al dat afhouden van contact nog wel een beetje, je woont pas 3 maanden samen, bent nou niet direct getrouwd. Er is nog genoeg tijd om elkaar te leren kennen. Maar het gevoel wat ik er bij heb is dat het hem erg om de centen gaat. Het samenwonen, voor wie hij taart moet kopen, etc. Hij vindt het wel snel zonde van tijd en geld allemaal.

Een familieman zou ik zelf niet willen (ik moet er niet aan denken dat mijn man mijn moeder zou uitnodigen voor zijn verjaardag!) maar iets royaler in het leven staan qua tijd en geld vind ik wel heel belangrijk.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:abigail87 schreef op 02 oktober 2011 @ 09:49:

Bedankt voor jullie reacties, allemaal.

Ik heb 'n brief geschreven aan hem, met sommige van jullie rake reacties daarin verwerkt. Vanmiddag ga ik 't even goed met hem hierover hebben.

Serieus?!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Nou ja, afhankelijk van hoe ze de brief schrijft kan dat natuurlijk best. Ze kwam hier voor hulp en die heeft ze gekregen. Ik ga er toch vanuit dat ze slim genoeg is om alleen zaken in deze brief te zetten waar ze helemaal achter staat. En geen dingen als 'ja, al die mensen vinden dat ik je moet dumpen'.

Abigail, ga inderdaad even een goed gesprek aan met je vriend. Natuurlijk hoeft het niet alleen maar op jouw manier, maar als ik je reacties leest, is het net alsof jij je wel steeds aanpast aan hem. Hierin moeten jullie een gezamenlijke manier vinden waarin jullie je allebei kunnen vinden. En als het echt goed tussen jullie zit, als jullie 't fijn hebben in jullie huisje met elkaar, dan loop het wel los.

Als hij zijn verjaardag liever zonder jouw familie viert, is dat zijn goed recht. Zolang hij maar beseft dat zijn opmerkingen echt niet handig zijn geweest, of zelfs kwetsend. Heeft hij het überhaupt overwogen om je familie uit te nodigen, maar heeft hij er uiteindelijk toch van af gezien? Zo klinkt het namelijk niet.

Maar dat hij per se niet mee wil naar de verjaardagen van je ouders (!!) en je zussen en ook zo zijn best doet om je vrienden te ontwijken, daar zou je wel wat eisen mogen stellen. Als hij gelukkig met je is en graag een deel van je leven uitmaakt, krijgt hij dat er gewoon gratis bij.
quote:lolapaloeza schreef op 02 oktober 2011 @ 11:47:

Maar het gevoel wat ik er bij heb is dat het hem erg om de centen gaat. Het samenwonen, voor wie hij taart moet kopen, etc. Hij vindt het wel snel zonde van tijd en geld allemaal.Ja... de naam Dagobert Duck ging al door mijn hoofd toen ik dit topic doorlas.
World of Warcraft: Legion
Ik zou je familie trouwens uitnodigen en zeggen dat ze op verzoek van vriend dan wel even hun eigen stukje taart mee moeten brengen. Kan ie daar niet meer over zeiken.
Ik zou tegen je vriend zeggen dat jouw ouders gevraagd hebben wanneer hij zijn verjaardag viert en dat hij ze zelf maar moet bellen om ze te vertellen dat ze niet welkom zijn.
quote:mocy schreef op 02 oktober 2011 @ 01:47:

[...]

Dit vind ik wel een hele goeie (die leen ik en ga ik vaak gebruiken)Ik zal eerlijk bekennen dat ik deze opmerking al in een ander topic gelezen heb, maar hij is vaak bruikbaar. Weet niet meer van wie het orgineel was, hoop dat die het niet erg vindt naamloos geciteerd te worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou eens met je vriend in gesprek gaan.

Maar dat is minder stoer natuurlijk dan wat hier zoal wordt voorgesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven