Lastige vriendin

27-01-2020 13:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik heb iets waar ik mee zit. Ik heb een vriendin die al 14 jaar ken. Ze heeft laatst te horen gekregen dat ze depressief is en zit aan de antidepressiva. Vanaf het moment dat ik haar ken heeft ze er altijd moeite mee gehad dat ik meer vriendinnen had. Ik ben inmiddels gewend dat ze lastig kan reageren op nieuwe contacten. Ze is een moeilijk persoon en heeft een vrij arrogante uitstraling naar mensen die ze niet kent, ik ben dit gewend en kan er mee om gaan. Ik heb sinds een jaar een vriend. Hij is super lief en doet zijn best contact met haar te maken. Helaas maakt ze lullige opmerkingen naar hem, praat ze door zijn verhalen heen, haakt ze af tijdens zijn verhalen en ze zegt nooit dankjewel als hij voorbeeld na het eten de afwas voor haar doet. Mijn vriend heeft aangegeven dat die dit heel erg vervelend vind en hier klaar mee is. Hij zei dat die niet meer mee wilde naar etentjes bij haar. Hij is bang dat als hij haar confronteert dat ze heel emotioneel word en er vervolgens niks mee doet behalve afstand van hem nemen.

Ik zit nu in een situatie waar ik niet in wil zitten. Mijn vriend is heel belangrijk voor mij en ik vind dat hij gelijk heeft, maar als ik mijn vriendin confronteer met haar gedrag word ze extreem emotioneel, slaat ze dicht en vervolgens veranderd er helemaal niks (dit weet ik uit ervaring).

Hebben jullie misschien tips over hoe ik dit moet aanpakken?

Liefs
Je kan toch gewoon alleen naar die vriendin gaan of zijn jullie een Siamese tweeling ofzo? Het is toch jouw vriendin?
Haar gedrag is haar karakter, niet per se te maken/door depressies.

Je kan je eigen vrienden kiezen, dus waarom ben je nog met haar bevriend?
En je kan prima zonder je vriend bij vriendinnen/vrienden langs.
Zonder hem met je vriendin afspreken en dingen zeggen zoals hij kon helaas niet...
Verder niets. Geen uitleg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ghost79 schreef:
27-01-2020 14:12
Je kan toch gewoon alleen naar die vriendin gaan of zijn jullie een Siamese tweeling ofzo? Het is toch jouw vriendin?
Eens, je hoeft niet alles samen te doen
Maar waarom moet je vriend leuk en aardig doen tegenover je vriendin en waarom moeten ze elkaar goed liggen?
En trouwens lees eens de openingspost door hoe jij over je vriend schrijft waarom confronteren? Met wat? Omdat ze beiden niet bij elkaar passen?
*2020* schreef:
27-01-2020 14:17
Maar waarom moet je vriend leuk en aardig doen tegenover je vriendin en waarom moeten ze elkaar goed liggen?
En trouwens lees eens de openingspost door hoe jij over je vriend schrijft waarom confronteren? Met wat? Omdat ze beiden niet bij elkaar passen?
Nou als iemand dwars door iemand anders heen tettert en iemand voor paal zet mag je daar best iets van zeggen. Ik zou dat niet pikken zulk onbeschoft gedrag.
Waarom zou hij verplicht mee moeten? Ik geef hem groot gelijk dat hij er geen zin meer in heeft. Wat jij zelf doet, moet jij weten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat is de oorzaak van haar depressie?

Want bijvoorbeeld autisme kan dit soort onaangepast gedrag geven, en ook depressies veroorzaken
Star² schreef:
27-01-2020 14:25
Nou als iemand dwars door iemand anders heen tettert en iemand voor paal zet mag je daar best iets van zeggen. Ik zou dat niet pikken zulk onbeschoft gedrag.
Dat ligt er aan of hij de hele tijd zijn verhalen graag vertelt onder dat etentje en andere niet aan het woord laat.
Het kan een wisselwerking zijn.
To klinkt heerlijk verliefd ga lekker leuke dingen met twee doen of gezellig met vriend of gezellig met vriendin.
Ze hoeven niet bij elkaar aan tafel.
Wat een softie die vriend van je dat ie vrijwillig meeging naar je depressieve vriendin.

Had hij niks beters te doen?
waarom zou het met zijn 3en moeten klikken?
Ik vind sommige van mijn man's vrienden niet veel aan, gaat hij heerlijk alleen heen
je vriendin is niet lastig, ze is kinderachtig en onvolwassen. Geen excuus
Karl_Marx schreef:
27-01-2020 14:35
je vriendin is niet lastig, ze is kinderachtig en onvolwassen. Geen excuus
maar het is een vriendin van TO, dus blijkbaar is er wel iets, dat TO al die tijd leuk vond aan de vriendin
Waarom moet hij mee?
Wat lekker dat hij het probleem dáár laat waar het hoort. Bij haar.
Zou jij ook moeten doen.

Dit gedrag vertoond ze vast ook bij jou. Waarom mag zij dit van jou wel bij jou doen, maar is het respectloos als ze hetzelfde naar je vriend doet?
Poker schreef:
27-01-2020 14:41
Waarom moet hij mee?
Lekker alleen gaan voortaan.
Je vriendin is een grote kut-wijf, maar blijfbaar is ze leuk genoeg voor jou om
niet kwijt te willen. Als mijn vriendin zo'n K-wijf als vriendin zou hebben dan zou
ik zelf ook ervoor keizen om geen tijd door te brengen met dat K-wijf.

Je kan af en toe je toxic vriendin blijven zien, maar let wel op dat je altijd voor je vriend dient op te komen want anders heb je zelf ook geen ruggegraat en geloof mij , jouw vriendin weer precies waar jouw grenzen liggen en hoe ver zij kan gaan met
haar walgelijke gedrag.
TO?
Ik zou een gesprek met haar voeren met als vraag waarom ze zich dit gedrag veroorlooft.
Ben je niet belangrijk voor haar, doen jouw gevoelens er niet toe?
Verder zie ik mijn vrienden vaak 1 op 1.
Op jaloers gehint en gedoe zit ik niet te wachten dus daar zou ik verder niet op reageren.
Poker schreef:
27-01-2020 14:41
Waarom moet hij mee?
Hij moet niet mee zeker niet. Hij zit gewoon erg met haar gedrag en vind het belangrijk om betrokken te zijn bij dit soort etentjes.
Het-groepje schreef:
27-01-2020 19:03
Ik zou een gesprek met haar voeren met als vraag waarom ze zich dit gedrag veroorlooft.
Ben je niet belangrijk voor haar, doen jouw gevoelens er niet toe?
Verder zie ik mijn vrienden vaak 1 op 1.
Op jaloers gehint en gedoe zit ik niet te wachten dus daar zou ik verder niet op reageren.
Dankjewel!! Dit ga ik zeker proberen.
Ghost79 schreef:
27-01-2020 14:12
Bedankt voor de nuttige reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven