LAT-relatie en huisdieren

06-04-2020 17:24 198 berichten
Even een kort praktisch vraagje : Hoe doen andere mensen dat met een LAT-relatie en hun huisdieren?

Ik wilde het komende Paasweekend naar mijn vriend. Mijn kinderen zijn dan bij hun vader. We hebben alleen een klein hondje en mijn vriend wil niet dat ik die meebreng. Zijn huis, zijn regels natuurlijk.

Dat sloeg me even uit het lood want ik kan het beestje niet zomaar even een weekendje alleen achter laten natuurlijk. Mijn vriend zei dan geef je hem maar met de kinderen mee, maar de keren dat ik dat deed komt m'n hondje onder de vlooien terug.

M'n vriend zei net tot vrijdag, maar ik geloof niet dat dat er nog inzit nu :|
Mijn vriend naar mij laten komen is geen optie want mijn vriend moet gaan werken dat weekend.

Hoe doen andere koppels dit eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Kun je daar geen bench in huis neerzetten? Zou hem niet alleen thuis laten. Anders met de kinderen mee.
huisduif schreef:
07-04-2020 00:00
Kun je daar geen bench in huis neerzetten? Zou hem niet alleen thuis laten. Anders met de kinderen mee.
Dat is fijn voor dat beest. Een lang weekend in een kooitje.
fluttershy schreef:
06-04-2020 20:38
Uitmaken is helemaal geen thema hier. Ik heb dieren, hij houdt niet van dieren. We wonen niet samen dus ik kan en mag doen in mijn eigen huis wat ik wil. Alleen trekt hij nu de grens bij zijn eigen huis. Dat is prima, dat respecteer ik. Alleen praktisch nu dus een probleempje wat aan mij is om op te lossen (en waar ik benieuwd van ben hoe anderen dat oplossen).
Nou ja de echte dierenliefhebber lost dat in het begin op. Mijn dier niet in jouw huis? Ik ook niet in jouw huis. :)
Ik denk wel dat hij nu misschien leuk is, en seks natuurlijk. Maar dat de lange termijn dit geen blijvertje is.
Dieren zijn meestal wel een dealbreaker. Als je echt gek bent op je dier dan.
Mijn vriend was als de dood voor honden. Wij latten al jaren en ik wilde een hond. Niet eens zomaar een hond maar een rugzakjes hond.
Hond gaat dus gewoon mee en hij is er ondertussen stapelverliefd op :D
Als wij naar hem gaan dan gaan de 2 katten én de hond dus gewoon mee. Als mijn dieren niet welkom waren hadden we daar niet meer naar toe gegaan en was dat waarschijnlijk het begin van het einde van de relatie geweest.

Zijn huis en idd zijn regels. Maar dat jij daar in mee gaat ten koste van je hondje vind ik een beetje een zwakte bod.
Wat is er zo aantrekkelijk aan die man dan, de seks?
Eggo schreef:
06-04-2020 19:33
Dat vind ik echt zo'n onzin! Hoe leuk ik iemand ook vind, no way dat zijn eventuele hond hier zou mogen zijn een heel weekend lang. Ik vind honden echt enorm stinken (ja echt bijna allemaal) en heb er totaal niks nakkes nada mee. Zeg maar gerust een schurfthekel aan honden. Ben ik dan een wandelende dierenbeul ? Neuh mijn 2 katten krijgen alle liefde van de wereld. Maar honden? Nee echt dikke trauma's aan die beesten naast dat ik ze gewoon echt heel goor vind. Mijn moeder denkt de hond ook elke keer mee te kunnen nemen eh nope. Dus ik snap de vriend van TO heel goed.
Ik kijk in mijn kristallen bol en zie dat jij never nooit niet een relatie krijgt met een man met een hond.
Als een vent zijn hond te kort doet om bij jou te kunnen zijn is hij geen relatie waard.
Niq schreef:
06-04-2020 19:59
Al dat Amerikaanse.
Maar als m'n dochter van 15 een vriendje heeft die ook nog bij zijn ouders woont dan LATten zij dus ook?
Dan woont ze nog bij haar ouders. Je weet heus wel dat het om volwassen relaties gaat.
Buffie schreef:
06-04-2020 20:07
Het gaat om je woonsituatie. Woon je alleen en heb je een relatie is dat dus een latrelatie. Kinderen die thuiswonend zijn kunnen verkering hebben.
Nou nee niet helemaal. Latten is echt samen de huishoudens regelen. Als je er alleen maar af en toe slaapt is het logeren.
Het is een term die aangeeft dat je je levens met elkaar leeft en niet een eigen leven los van die ander. Dus alles alsof je getrouwd bent alleen niet in één huis.
Karl_Marx schreef:
06-04-2020 20:10
Nederlands voor LAT relatie? Lange afstands relatie
Natuurlijk niet. Je kunt ook latten met de buurman achter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 honden en ben vrijgezel.
Voor mij is het heel eenvoudig. Mijn honden maken deel uit van mijn leven, ik heb zelfs ethologie gestudeerd, ben altijd met mijn honden aan het werk. Ook met mijn paarden, trouwens.
Een partner die dat belangrijke aspect in mijn leven niet leuk vindt, vind mij niet leuk. Ze zijn namelijk een deel van mij.
Hetzelfde geldt ook voor mijn kinderen. Trek je mijn kinderen niet, dan trek je mij niet en dan zijn we niet voor elkaar bestemd.
Mijn gezin bestaat uit mijn kinderen, honden, paarden en mijzelf. Dat is de complete ik, en ik zou alleen een relatie willen met iemand die dat ook leuk vindt.
In geen enkel geval zou ik concessies doen wat mijn dieren betreft. Ze hoeven niet overal mee naartoe, ze hoeven niet in andermans huis en nee, diegene hoeft er niet zo gek van te zijn als ik. Maar helaas, pindakaas, zij gaan wel voor als het om dit soort dingen gaat.
Heb ik geen oppas, dan kan ik niet komen/afspreken/daten, etc.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-04-2020 08:58
Ik heb 2 honden en ben vrijgezel.
Voor mij is het heel eenvoudig. Mijn honden maken deel uit van mijn leven, ik heb zelfs ethologie gestudeerd, ben altijd met mijn honden aan het werk. Ook met mijn paarden, trouwens.
Een partner die dat belangrijke aspect in mijn leven niet leuk vindt, vind mij niet leuk. Ze zijn namelijk een deel van mij.
Hetzelfde geldt ook voor mijn kinderen. Trek je mijn kinderen niet, dan trek je mij niet en dan zijn we niet voor elkaar bestemd.
Mijn gezin bestaat uit mijn kinderen, honden, paarden en mijzelf. Dat is de complete ik, en ik zou alleen een relatie willen met iemand die dat ook leuk vindt.
In geen enkel geval zou ik concessies doen wat mijn dieren betreft. Ze hoeven niet overal mee naartoe, ze hoeven niet in andermans huis en nee, diegene hoeft er niet zo gek van te zijn als ik. Maar helaas, pindakaas, zij gaan wel voor als het om dit soort dingen gaat.
Heb ik geen oppas, dan kan ik niet komen/afspreken/daten, etc.
+100
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
07-04-2020 01:36
Natuurlijk niet. Je kunt ook latten met de buurman achter.
ohja, nu weet ik wat het was! living apart together
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
07-04-2020 01:35
Nou nee niet helemaal. Latten is echt samen de huishoudens regelen. Als je er alleen maar af en toe slaapt is het logeren.
Het is een term die aangeeft dat je je levens met elkaar leeft en niet een eigen leven los van die ander. Dus alles alsof je getrouwd bent alleen niet in één huis.
nee bij een LAT-relatie heb je geen gezamenlijke huishouding. Eigenlijk is het (wettelijk) niet veel meer dan logeren bij je verkering. Geen rechten en plichten. (alleen voelt het wellicht anders).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Latrelatie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gezamenlijke_huishouding
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-04-2020 08:58
Ik heb 2 honden en ben vrijgezel.
Voor mij is het heel eenvoudig. Mijn honden maken deel uit van mijn leven, ik heb zelfs ethologie gestudeerd, ben altijd met mijn honden aan het werk. Ook met mijn paarden, trouwens.
Een partner die dat belangrijke aspect in mijn leven niet leuk vindt, vind mij niet leuk. Ze zijn namelijk een deel van mij.
Hetzelfde geldt ook voor mijn kinderen. Trek je mijn kinderen niet, dan trek je mij niet en dan zijn we niet voor elkaar bestemd.
Mijn gezin bestaat uit mijn kinderen, honden, paarden en mijzelf. Dat is de complete ik, en ik zou alleen een relatie willen met iemand die dat ook leuk vindt.
In geen enkel geval zou ik concessies doen wat mijn dieren betreft. Ze hoeven niet overal mee naartoe, ze hoeven niet in andermans huis en nee, diegene hoeft er niet zo gek van te zijn als ik. Maar helaas, pindakaas, zij gaan wel voor als het om dit soort dingen gaat.
Heb ik geen oppas, dan kan ik niet komen/afspreken/daten, etc.
+ ook hetzelfde, behalve dat ik geen ethologie heb gestudeerd, wel kind en huisdieren.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
07-04-2020 08:58
Ik heb 2 honden en ben vrijgezel.
Voor mij is het heel eenvoudig. Mijn honden maken deel uit van mijn leven, ik heb zelfs ethologie gestudeerd, ben altijd met mijn honden aan het werk. Ook met mijn paarden, trouwens.
Een partner die dat belangrijke aspect in mijn leven niet leuk vindt, vind mij niet leuk. Ze zijn namelijk een deel van mij.
Hetzelfde geldt ook voor mijn kinderen. Trek je mijn kinderen niet, dan trek je mij niet en dan zijn we niet voor elkaar bestemd.
Mijn gezin bestaat uit mijn kinderen, honden, paarden en mijzelf. Dat is de complete ik, en ik zou alleen een relatie willen met iemand die dat ook leuk vindt.
In geen enkel geval zou ik concessies doen wat mijn dieren betreft. Ze hoeven niet overal mee naartoe, ze hoeven niet in andermans huis en nee, diegene hoeft er niet zo gek van te zijn als ik. Maar helaas, pindakaas, zij gaan wel voor als het om dit soort dingen gaat.
Heb ik geen oppas, dan kan ik niet komen/afspreken/daten, etc.
Precies! It goes with the package.

Je mag je bij mij nog niet eens ergeren aan de honden, want dan flikker je maar op!
We hebben alleen een klein hondje en mijn vriend wil niet dat ik die meebreng. Zijn huis, zijn regels natuurlijk.

Hoe doen andere koppels dit eigenlijk?

Ik zou die vent weg doen.

Geen grap. Hij accepteert jou en wat er bij je hoort of hij zoekt maar een ander.
Alle reacties Link kopieren
fluttershy schreef:
06-04-2020 20:38
Uitmaken is helemaal geen thema hier. Ik heb dieren, hij houdt niet van dieren. We wonen niet samen dus ik kan en mag doen in mijn eigen huis wat ik wil. Alleen trekt hij nu de grens bij zijn eigen huis. Dat is prima, dat respecteer ik. Alleen praktisch nu dus een probleempje wat aan mij is om op te lossen (en waar ik benieuwd van ben hoe anderen dat oplossen).

Dingen als petbnb etc kende ik nog niet, dus ik ben zeker geholpen met dit topic. Bedankt voor het meedenken :)

Wauw. Een relatie willen onderhouden die ten koste gaat van je hond.
Karl_Marx schreef:
07-04-2020 09:02
ohja, nu weet ik wat het was! living apart together
Ach het is weer eens wat anders dan living apart together wat tegenwoordig ook veel gebeurt :D
lilalinda schreef:
07-04-2020 09:10
nee bij een LAT-relatie heb je geen gezamenlijke huishouding. Eigenlijk is het (wettelijk) niet veel meer dan logeren bij je verkering. Geen rechten en plichten. (alleen voelt het wellicht anders).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Latrelatie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gezamenlijke_huishouding
We hadden het over wat het inhoud, niet hoe het volgend de belasting gezien wordt :)
strings-attached schreef:
07-04-2020 19:16
We hadden het over wat het inhoud, niet hoe het volgend de belasting gezien wordt :)
Het zal voor iedereen wat anders inhouden.
Alle reacties Link kopieren
En fluttershy, wat ga je doen?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
07-04-2020 20:29
En fluttershy, wat ga je doen?
Mijn beste vriendin heeft aangeboden dat mijn hondje bij haar mag komen logeren.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
07-04-2020 19:16
We hadden het over wat het inhoud, niet hoe het volgend de belasting gezien wordt :)
wat is volgens jou het verschil tussen Latten en Verkering dan?
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Pindy8 schreef:
06-04-2020 17:34
Nou het zou mijn vriend niet wezen. Accepteer mij en m'n hondje anders niet.
Dit!
#doeslief
fluttershy schreef:
07-04-2020 20:48
Mijn beste vriendin heeft aangeboden dat mijn hondje bij haar mag komen logeren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 21:42
Reden: ongepaste opmerking verwijderd
12.85% gewijzigd
RocketScienceFiction schreef:
07-04-2020 20:55
Pardon ?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-04-2020 21:42
Reden: quote verwijderd
18.80% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven