LAT-verkering is ziek - ga jij er heen?

03-12-2025 12:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds een klein jaar verkering (beiden 50+). We wonen niet samen - allebei nog thuiswonende kinderen - en wonen een klein uurtje bij elkaar vandaan. Zien elkaar als we geen kinderen hebben dus niet supervaak. Komend weekend zouden we samen zijn.

Nu is hij sinds vandaag ziek. Een virus. Koorts, spierpijn, hoofdpijn en diarree. Had hem net aan de telefoon en hij sprak de verwachting uit dat ik misschien het weekend wel naar hem kon komen.

Ik zou hem graag komen vertroetelen hoor maar ik zit eigenlijk niet zo te wachten op zijn virus. Heb een kwetsbare dochter die straks weer naar mij komt waar ik voor moet zorgen en het is niet handig als hij mij aansteekt en ik vervolgens haar. Ze is net herstelt van weer de zoveelste longontsteking. Als ik dat uitleg snapt hij dat wel. Maar ergens voel ik me toch ook schuldig. Als dochter er niet was geweest zou ik namelijk ook niet staan te springen om aangestoken te worden.

Hoe doen jullie dat? Het is vooral even wennen. Ik kom uit een lange relatie en dan hielden we altijd afstand als de ander ziek was. Omdat iemand voor dochter moest zorgen maar ook omdat wij niet zo liefdevol naar elkaar waren dat we voor elkaar zorgden. Nieuwe vriend zou direct op de stoep staan als ik ziek was. Dat weet ik vrij zeker.

Voel ik me terecht schuldig?
Seniccrocodile326 schreef:
03-12-2025 22:18
Ik zou wel langs gaan, hij loopt andersom net zo hard als ik ziek ben. Vangt van alles op en doet de boodschappen. Een lat relatie is toch een normale relatie alleen met de keus niet of nog niet samen te wonen.

lk vind sommige reacties best hard, alsof er een soort mannenhaat is, neem dat van een feminist met een eigen bedrijf maar aan.
Heel bijzondere, vergezochte constatering. Hoe kóm je erop!
Ik zou wel langs gaan, hij loopt andersom net zo hard als ik ziek ben. Vangt van alles op en doet de boodschappen. Een lat relatie is toch een normale relatie alleen met de keus niet of nog niet samen te wonen.

Ik vind sommige reacties best hard, alsof er een soort mannenhaat is, neem dat van een feminist met een eigen bedrijf maar aan.
Huh, ik lees helemaal geen mannenhaat. Je wil de ziekte ontlopen, niet de man. Als mijn thuiswonende dochter buikgriep heeft, houd ik ook zoveel mogelijk afstand. Niet van haar als persoon maar van haar (op dat moment) besmettelijke ziekte.

Ik vind sommige reacties best hard, alsof er een soort mannenhaat is, neem dat van een feminist met een eigen bedrijf maar aan.

Wat raar dat je er een manvrouwding van maakt. Lees je niet dat veel vrouwen die aangeven dat ze niet zouden gaan, zelf ook geen mensen om zich heen zouden willen bij ziekte? Ik zelf ben dan echt t liefst alleen, laat me maar gewoon.
En ik denk daf als de partner in kwestie vrouw zou zijn dat de reacties niet anders waren.
Natuurlijk kan jij dat nog steeds hard vinden, maar met mannenhaat heeft t niets te maken.
Koettie schreef:
03-12-2025 22:05
Wat komt dit ongezellig over van sommige. Snap iedereen wel hoor, ben zelden ziek dus voor besmetting niet bang. Maar voel me altijd mega verrot als ik ongesteld ben en snap best dat hij dan overslaat want ben niet op mn best en kan best soep opwarmen. Maar vind het fijn en lief als hij komt, juist ook als ik niet op mn best ben. En beetje pamperen, kopje thee en voor me koken wordt erg gewaardeerd. En andersom ook.
Ja snap ik, logisch ook, maar dat is nu totaal niet besmettelijk voor je vriend. Dus dan vind ik het eigenlijk wel wat onaardig als hij daarom over zou slaan. Terwijl in dit geval ze juist haar kwetsbare dochter hoopt te beschermen door niet te gaan.

Waar maak je precies uit op dat het om mannenhaat zou gaan? Misschien is het handiger om eerst te vragen hoe iemand iets bedoelt, in plaats van er meteen een etiket op te plakken. Zo’n stempel drukt bepaalde meningen meteen in een negatieve hoek, terwijl het ook gewoon kan gaan om iemand die niet zo van het overdreven verzorgen bij een griepje is, man of vrouw maakt dan niks uit.
een schuldgevoel moeten dragen, hoe ziek en ongemakkelijk maakt dat jou? Ik zou dit afwegen en dan de beslissing nemen om wel of niet te gaan.
Man en ik willen als we ziek zijn ook met rust gelaten worden. Het enige is dat degene die niet ziek is even wat te eten en drinken brengt en verder niets. We slapen voornamelijk en hebben beiden geen zin in dat anderen in ons huis zijn, want dat voelt niet ontspannen.

De vriend van TO klinkt lief. Maar voor de gezondheid van haar kwetsbare dochter zou ik het er niet voor over hebben om hem te gaan verzorgen.
Monsters are real, ghostes are real too. They live inside us, and sometimes, they win.
Stephen King
Koettie schreef:
03-12-2025 22:05
Wat komt dit ongezellig over van sommige. Snap iedereen wel hoor, ben zelden ziek dus voor besmetting niet bang. Maar voel me altijd mega verrot als ik ongesteld ben en snap best dat hij dan overslaat want ben niet op mn best en kan best soep opwarmen. Maar vind het fijn en lief als hij komt, juist ook als ik niet op mn best ben. En beetje pamperen, kopje thee en voor me koken wordt erg gewaardeerd. En andersom ook.
Jij bent voor besmetting niet bang. TO dus wel, voornamelijk vanwege haar dochter.

Als TO komend weekend niet haar kindvrije weekend had gehad, had ze ook niet kunnen gaan.
Ook zonder kwetsbare dochter denk ik niet dat ik zou gaan. Wat heb je er aan als je straks allebei loopt te kotsen? Misschien ben ik gevoelig maar ik pik buikgriepvirussen vrij makkelijk op en daar zou ik dus helemaal geen zin in hebben.

Nou wonen man en ik samen in een klein huis en hebben we niet eens een logeerbed, dus zijn we doorgaans samen de pineut, maar gedeelde smart is halve smart gaat in dit geval toch niet op hoor.

Misschien dat je wat boodschappen kan brengen, maar ik zou er niet het hele weekend doorbrengen.

Wat heeft zijn geslacht ermee te maken? En jouw eigen bedrijf?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven