** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 14 februari 2010 @ 20:40:

Maar is dat ook niet een beetje van het leven genieten op een manier waarin wij knieperige hollanders dan weer heel slecht zijn?

Ik denk het wel. En dan komt de crisis en komt er geen inkomen binnen en zit je tot over je nek in de leningen en valt die hele bubbel waar je de afgelopen tien jaar mee gespeculeerd hebt ineen.

Nee, ik kan er maar weinig in mee gaan. Ik kan zelf niet genieten van iets waar ik geen geld voor heb, maar zie dat niet als een gebrek ofzo, juist als iets goeds

Fille, ik denk ook dat mensen in andere landen (en dat begint volgens mij al in België) meer willen betalen voor écht goed voedsel. Dat heb ik van huis uit wel meegekregen trouwens, wij hadden elke dag vers brood (van de bakker), altijd vlees van de slager en nooit uit de supermarkt, enzovoort.

Wat heerlijk is hier, vind ik, is een typische zondag- of zaterdagmiddaglunch, je begint met een aperitiefje waar ook eten bijhoort, en dan daarna met zijn allen écht eten (vaak weer op een ander terras), dan worden er allerlei schalen en borden op tafel gezet met vanalles en nog wat en dat blijft dan maar doorgaan. Eerst de salades en iets van schelpdieren. Dan groentes. Dan vlees, Dan toetje. Alles natuurlijk onder het genot van een lekkere wijn.

Op vrijdagmiddag stroomt de stad trouwens ook vol, en nemen mensen een aperitief voor ze naar huis gaan.

Wat ik ook leuk vind is BBQ-en, een muziekje erbij, vaak op het strand of in een dorp natuurlijk, een hoop kinderen, dansen, drinken en eten. Eerlijk gezegd vind ik dat tegenwoordig leuker dan uitgaan. Je begint om twee uur, bent om acht of negen uur weer thuis en valt heerlijk rozig je bed in!!!!!!!!

Ik weet niet of mensen vaker uit eten gaan omdat het goedkoper is, of dat omdat mensen zoveel gaan, het ook goedkoop blijft. Ik denk het laatste. Ik zou bv. écht geen 3 ¤ voor een koffie meer willen betalen. Ook niet als het een "hele goeie" is. Ik heb hier voor 1 euro hele goeie koffie, met een gratis broodje erbij .
Nederlanders zijn trouwens wel vrekkig hoor, denk ik, ik ben het zelf in elk geval wel!!!!! Ik heb er zelf geen moeite mee geld uit te geven voor 'onzinnige dingen' zolang ik er zelf plezier aan beleef. Zoals tijdschriften, een massage, ik noem maar wat. Maar wat ik gewoon écht verschrikkelijk vind is geld zomaar door de wc spoelen. Dan voel ik me echt oprecht rot.

Dat je een dvd speler koopt voor 100 euro en hem de volgende dag elders voor 75 ziet. Dan heb ik een rotdag

Maar wat ik ook irritant vond is bv. afspreken met iemand op een afstand van twee metrohaltes, om dan vervolgens samen in de metro te gaan naar waar je gaat eten bv. Dan loop ik die eerste twee haltes dus, omdat ik het echt nonsens vindt om twee keer te betalen voor dat ritje.

Tenzij ik echt moe ben of ongemakkelijke schoenen heb ofzo, dan vind ik het weer het geld waard, maar er gewoon niet over nadenken, dat haat ik (dit deden mijn studiegenoten in Madrid dus vaak). Het gaat dan om geen geld, een euro ongeveer, maar het gaat mij dan om het idee.

Toen mijn vriend net in Nederland was gingen we een keer uiteten. Bij de parkeermeter deed mijn vader er toen voor een bepaalde tijd in. Toen zei mijn moeder, wil je niet liever voor de hele avond betalen alvast? En toen zei mijn vader, nee, als we langer blijven zitten loop ik wel effe terug.

Zo ben ik dus ook. En dan blijven we gerust langer zitten hoor als we daar op dat moment zin in hebben, het is niet zo dat we moeten haasten voor de parkeermeter. En dan loop ik ook gerust terug en dat vind ik geen enkel probleem. Maar bij voorbaat al geld weggooien, dat doe ik echt niet.

Mijn vriend vond dat toen zo ongeveer het belachelijkste wat hij ooit gezien had, en nu is hij zelf ook zo!!!!!

Op deze manier hebben we voor we op reis gingen zo'n dikke 4000 ¤ bij elkaar gespaard, trouwens, waar ik echt megatrots op ben, het zijn wel effe 4 maandsalarissen!!!! Nu ben ik weer wat minder zuinig, maar ik probeer wel op ongeveer dezelfde voet door te gaan want er zijn nog een miljoen dingen die geld kosten en die belangrijker voor mij zijn dan al die onzin-dingen waar sommigen gedachteloos hun geld tegenaan smijten.
quote:Jooles schreef op 14 februari 2010 @ 18:29:

Zow, ben je even een middagje in Den Haag om te lunchen en en leuk jurkje bij COS (sorry, kan ff geen plaatje vinden) te shoppen, zijn we weer 3 pagina's verder.

Dus.

Wat dacht je van een dag werken: 5 (!) pagina's!!!

Hebben jullie niks te doen op Valentijnsdag?!

Blijkbaar niet

Ik ben sjago. Niet echt een fijne dag op mijn werk. De jordanier zit tegen me te ouwehoeren op msn en ik reageer niet dus is ie maar online op skype gekomen om daar te praten, waar ik ook niet reageer. ROT TOCH OP!

Mn Paiq date is ook boos, die stuurde (nadat ik had geschreven dat zn kaart lief was maar dat we echt totaal niet op dezelfde lijn zitten): Weet je Nemo, laat ook allemaal maar gewoon zitten, het is voor mij duidelijk dat je niet voor mij wilt gaan, klaar. Op deze manier hoeft het voor mij ook niet. Had leuk kunnen zijn, waarschijnlijk verkeerde moment, plaats, situatie. Succes en sterkte met alles. Grt. J.

Zucht.

Wel knap, zonder spelfouten.

Dan is die collega op mn werk waar ik al 8x keer tegen heb gezegd dat ik niet met hem uit wil, nog steeds bezig. Omdat ik de laatste keer had gezegd: kijk je bent gewoon niet mijn droomman. Dus daarom wil iniet met je uit. Vind het wel gezellig zo als collega's en als vrienden is het vast ook leuk om wat met je te doen, maar that's it. Dus nu zeurt ie heel de tijd aan mn kop om wat te gaan doen, als vrienden. Maar ik heb geen tijd. Leave me alone!

En vanuit Belgie blijft het stil. Box is van de aardbodem verdwenen en van hem wil ik juist wél wat horen. Ben het met iedereen eens: too much is too mucht. Maar dit keer was het van mijn kant echt niet too much. Echt, echt niet. Het gekke is ook dat ik een klein woordenboekje wilde Frans - Nederlands speciaal voor verplegend personeel wat je alleen in Brussel bij een bepaald instituut kon halen. Dus ik had hem al vorige week gevraagd of hij daar mss om wilde. Geen probleem dat ging ie wel even doen. Hij was er alleen nog niet aan toegekomen dus toen ik woensdag afbelde (voor die donderdag) zei ik: dat boekje regel ik zelf nog wel via de post, want je hebt het al druk genoeg. Waarop hij zei: nee hoor, dat doe ik nog wel even heb nu toch nog tot en met maandag om het te regelen.

Snap er niks van.

Met mn mama gaat het ook kut. Die is is helemaal labiel van de chemo. Moet alleen maar huilen en daar word ik zelf ook verdrietig van.

Vind het dus een kutvalentijn.

En ben klaar met die mannen.

We stoppen er weer even mee, dit is ook niks.
Nemo

Ik moest middenin je post erg grinniken om de 'knap zonder spelfouten' maar eigenlijk staat het belangrijkste op het einde en daar kan ik niets over zeggen dan

(oh en over de jordanier op msn; gewoon blokkeren, voor hem is het dan net alsof jij niet online komt)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Je mag wel grinniken.

Eigenlijk moet ik met mn mama beginnen, dan is de rest minder zwaar

Ach, soms is het gewoon kut.

En dan was een lekkere vrijpartij met een jong ding heerlijk geweest.

Thanks for the hugs. Jullie zijn lief

Maarre: mannenpraat mag best. Life goes on. We hebben mn mama vol gestopt met Oxazepam en nu gaat het stukken beter

(we maken er maar grapjes over.. dat helpt.. soms )
Weet je dat ik me dat nu afvraag.. van dat blokkeren.

Het is namelijk zo: ik sta altijd offline. En dat weet hij. Dus stuurt hij altijd, als ie online is, offline berichten. Die ik dan krijg en waar ik dan gewoon niet op reageert (uiteindelijk weet hij toch niet of ik echt niet online ben of wel..) maar als ik hem blokkeer kan ie dat volgens mij niet meer sturen en dan weet hij toch meteen dat ik hem geblokkeerd heb? en dan zit ik nog altijd met Skype en facebook.. Want zo is ie dan ook, dan komt ie overal kijken of ik online ben.

De sukkel.

Sukkeliger dan hem bestaan ze niet hoor.
En die paiq date van je is een melodramatisch wijf.
Oh ik heb geen idee of je offline berichten kan sturen als iemand je geblokkeerd heeft. Zo schiet je een beetje je doel voorbij met stiekem online zijn he

Wat vermoeiend dat hij dan overal gaat controleren of je online bent. Kan je hem niet gewoon overal deleten, of wil je contact houden? Of moet t voor je werk?
Hahahaha, idd een melodramatisch wijf!

Als je 34 bent en nog vrijgezel, dan is er vast ook wat mis met je

Ik heb er over gedacht om hem overal te deleten, maar idd, de kans dat ik hem nog zie met werk is echt groot... Ik zou nu weer naar Jordanie gaan, maar goed, dat gaat dus niet door, maar de kans is groot dat ik daar weer heen ga als ik de kans krijg....

Zodra ie die baan in engeland neemt delete ik hem overal. Dat lijkt me het beste! Volgens mij -zit ik opeens te denken- kan ik dan wel doen op Skype, blokkeren.

Hmm ga ik meteen doen. Zijn we daar ook vanaf

Op msn kan ik natuurlijk altijd blijven doen alsof ik er niet ben

Heb je trouwens tegen je broer gezegd dat je haar niet leuk vond???
Hoe vaak kan je "kans"in een zin gebruiken?

Lang leve mijn woordgebruik
quote:findingnemo schreef op 14 februari 2010 @ 22:20:

Hahahaha, idd een melodramatisch wijf!

Als je 34 bent en nog vrijgezel, dan is er vast ook wat mis met je

Ej! Je hebt het nu wel indirect ook over Bassist hoor!

Nee ik heb mn broer nog niet gesproken, en zij is nog t/m morgen hier. Ik weet het nog niet, hij gaat vast vragen wat ik van haar vind. De waarheid lijkt me te hard, maar liegen wil ik ook niet.
Laat ik jullie dan nog even meedelen in de gehele afloop van de paiq date...

Ik had dit gemaild: (heb het echt aardig gehouden al zeg ik het zelf )

Hoi J,

Alhoewel ik niet echt het gevoel heb dat je nog zit te wachten op een mailtje, toch nog wel een mailtje, want wilde toch nog iets meer zeggen dat in mijn sms stond.

Het meest simpel om het uit te leggen is dat ik het rustig aan wilde doen. Je gewoon nog eens zien, iets leuks gaan doen en kijken hoe dat was. De fout ligt waarschijnlijk bij mij doordat we gezoend hebben op de 1e date. Dat had ik gewoon niet moeten doen dan had ik ook geen verwachtingen geschept (denk ik). Het idee van "samen zijn en de rest van de wereld vergeten" benauwd me gewoon vreselijk. En niet omdat ik geen relatie wil, helemaal niet,maar gewoon omdat ik niet weet of ik dat wel met jóu wil. Dat wilde ik gewoon uitzoeken. Op het gemakje.

Als ik niet zo´n volle agenda had gehad de afgelopen weken (en dat was echt toeval want normaal heb ik nooit vast afspraken op zaterdag, maar nu had ik 2x een verjaardag en een weekend weg met het gezin) dan hadden we elkaar ook echt wel veel eerder gezien en dan was het anders gelopen.

Maar hoe het nu liep was gewoon niks. Niet voor jou en niet voor mij.

Sorry.

Liefs,

Nemo

En nu stuurde ie dit terug:

Heej Nemo,

Bedankt voor je mailtje toch nog. als ik m niet had gekregen was het ook goed geweest idd;) Om te beginnen even een opheldering, ik wilde je gewoon iets leuks sturen vandaag, al doe ik daar eigenlijk niet aan. Daarin geprobeerd iets te mooi te omschrijven. Met wereld vergeten, bedoel ik alleen maar gewoon even samen een leuk moment beleven zonder een hoop toestanden. niet meer niet minder. Jij denkt dat ik ervan uit ga, dat we samen al half iets hebben, dat dus zeker niet, al hadden we elkaar al 10 keer gezien, dan ga ik daar nog niet vanuit, ben daar zelfs heel terughoudend in. live and let live, doe lekker wat je wilt.

Even zoals ik het voel dan. We hadden een leuk contact, en ons zien in Breda was ook leuk en gezellig. niet meer niet minder. Alleen jij begon met twijffel op einde van die avond, waardoor het al raar werd. Ik begrijp je situatie en was idd wel erg extreem met geen tijd hebben. daarom denk ik dan, laat ik je af en toe smsen zodat je niet denkt dat ik je snel vergeet. vind je gewoon een leuke meid, niks mis mee toch?

Vind het wel jammer, want had wel t idee dat we t leuk hadden, leuk konden kletsen, en elkaar wel aantrekkelijk vonden, en elkaar vaker zien was zeker goed besteed geweest. Alleen beetje raar allemaal gelopen...weet nu dus ook niet zo goed wat ik ermee aan moet, dubbel gevoel.

Laten we het even laten rusten, voorlopig heb jij t toch druk, en mocht je over tijdje keer zin en tijd hebben om iets leuks te ondrnemen, dan contacten we wel even...of niet;)

grts J

Nu speelt ie opeens de coole kikker.

Ik bedoel als je sochtends nog die tekst stuurt op die kaart ("Vanaf dat ik je leerde kennen, zei mn gevoel dat je de moeite waard bent, na we elkaar hadden gezien en hadden gekletst, een fijne zoen, wist ik dat mn gevoel me het juiste had gezegt. Al is het nu even lastig, en voelt het soms raar, weet dat er snel weer een moment komt dat wij fijn weer even samen zijn, en even de wereld gaan vergeten om ons heen... Dit kaartje, dit kleine gebaartje, om je te laten weten dat ik je echt leuk vind en waardeer, en je snel weer in je mooie ogen mag kijken X") ....

Nou ja.

Klaar ermee.

Marg: je plaatjes waren briljant!
Spijker: iets er tussenin lijkt me het beste. Je hoeft het niet zo hard te brengen, maar je hoeft ook niet te doen alsof je haar geweldig vond, toch? Alhoewel dat wel altijd gevoelig ligt, dus je moet het wel een beetje voorzichtig aanpakken denk ik...

Weet niet hoe open en eerlijk jouw broer en jij normaal zijn met elkaar?
Tegen de Jordaniër zou ik gewoon zeggen dat je een nieuwe man in je leven hebt en daarom geen contact meer met hem kan hebben.
Normaal zijn we keihard open en eerlijk. Dus dat maakt t er niet makkelijker op. Hij gaat er vanuit dat wat ik zeg ook is wat ik vind.

Hmmm... Misschien is het tijd voor wat meer diplomatie in mn leven.

Rare afloop van de paiq-date!!!
Hier echt heeeeel weinig tijd en inspiratie om te schrijven. Huis vol, forumster op bezoek (heel gezellig!) en veel aan mijn hoofd. Mijn moeder is gelukkig komen helpen, anders had ik het never nooit gered en had ik gezwommen in de ellende en troep overal. Nog twee weken en zaterdag de Ergste Dag van het Jaar, de grote wisseldag, dan is het voorbij, daarna is het heel relaxt en dan eind maart is het helemaal over met het seizoen. Ook wel weer fijn.

Nu mijn moeder er is kan ik ook af en toe even de deur uit, dat is ook lekker. Gisteren was er een feest in het dorp, wat heel gezellig was.

Mijn au pair van vorig jaar is er ook en ze blijft wrs ook nog iets langer. Dat is ook erg leuk!

Jooles, de scones waren heerlijk!

Ze zien er niet echt uit, heel rommelig, maar de smaak was goed. En de volgende keer moet ik mijn oven iets minder heet zetten, omdat ze nu aan de buitenkant iets te snel gingen en dus iets te hard werden.

Verder eigenlijk geen nieuws hier. Architect heeft het nog steeds heel druk, hij is hier ook echt nauwelijks in het dorp. Maar ik heb het ook druk, dus het is ook wel oke. Het komt wel weer. Hoop ik dan maar.

En gisteravond de buurman getroffen op een feestje. Hij was niet in een goed humeur, had de avond ervoor een uitgebreide werkborrel gehad met extreem veel alcohol en ondervond nog steeds de gevolgen. Dus dat werd niet meer dan wat kletsen en elkaar vertellen hoe leuk we elkaar vonden en vinden, maar dan als vrienden en niet als een relatie. Op de een of andere manier vind ik het ineens heel prettig om van mensen bevestigd te krijgen dat ik voor hun ook belangrijk ben en iets beteken. Ik kan iemand wel heel belangrijk vinden, maar dat hoeft niet automatisch te beteken dat ik ook belangrijk ben voor de ander. De buurman zit miss helemaal niet te wachten op een vriendin erbij. Maar dat was juist wel zo, hij vindt ons contact ook waardevol en is ook blij met mij.

Echt jammer dat we geen romantische klik hebben, dat zou ik ergens wel heel leuk gevonden hebben. Maar dit is ook fijn.

Lees vluchtig over zuinige NLers. Volgens mij hebben NLers vreemde prioriteiten. Iedereen moet een prachtig huis hebben, groot wonen, dure meubels, dure auto's voor de deur en vooral voor het hele gezin ook dure merkkleding in de kast.

Skiers hebben elk jaar spiksplinternieuwe outfits, want stel je voor dat iemand nog weet dat jij die rode jas vorig jaar ook aan had! Dus koop je dit jaar maar een nieuwe witte. Ze zouden kunnen denken dat je het geld daar niet voor hebt.

Ik denk dat veel NLers op het randje leven en dat als er dan iets mis gaat, zoals een ontslag, ze dat ook meteen voelen en het grote gevolgen heeft als in huis moeten verkopen.

Hier in Tirol zit iedereen op zijn geld. Mensen die eruit zien als daklozen, hebben vaak tonnen op hun bankrekening staan. Of het zit in een sok onder het matras, want die banken zijn ook niet te vertrouwen, vinden ze, en de belastingdienst moet ook geen zicht kunnen krijgen op je financiele situatie.

Maar ze zijn ontzettend zuinig. Rijden lang in hun auto's - slechts een enkeling hecht waarde aan dure auto's, dragen kleding uit de jaren 80, omdat dat nog prima kleren zijn en waarom zou je ze dan wegdoen. Ski-outfits die niet meer van deze tijd zijn? Zolang ze nog lekker warm zijn, kunnen ze prima. Uiterlijk vertoon is hier veel minder belangrijk dan in NL.

Ze zijn zuinig op hun kleding en hun spullen, waardoor ze er ook lang mee kunnen doen.

Mmm. Nu begin ik weer te kletsen als een waterval. Ik moet gaan slapen. Ben zooo brak van gisteravond, toen ik weer eens ladderzat naar huis ben gerold .
Spijker, ik zou iets positiefs zeggen over het meisje (bv. knappe meid) en zeggen dat je haar graag beter wilt leren kennen en vragen of ze haar portemonnaie vergeten was ofzo?
Marg, ze had haar tasje bij zich... Oh misschien ook een raar vooroordeel van me, maar ze had haar arm helemaal stukgesneden. Allemaal van die oude littekens. Dan denk ik: mental case. Mag ik niet denken, ik heel erg als iemand dat doet. Maar ik denk t wel. (hoop dat ik nu niemand op een pijnlijke plek raak)

Maar goed, dat valt gewoon op, ze had ook korte mouwen aan. Dus uiterlijk is ook geen geheel veilig onderwerp.
Spijker, ik denk dat hij waarschijnlijk wel gaat merken dat je niet enorm enthousiast over haar bent. Ik zou er niet teveel over zeggen. Als je haar tot de grond toe afbrandt, schiet hij waarschijnlijk vooral in de verdediging. Van alle mensen die niet enthousiast waren over Berliner, had ik dat ook wel door. Daar hoefde niemand iets over te zeggen.

Nemo, de opmerking over de spelfouten was briljant. En wat een gedoe. Misschien bedoelde hij het inderdaad niet zo zwaar als jij het opvatte. Als ik iemand niet zo leuk vind, die mij wel leuk vindt, dan raak ik geïrriteerd door elk aardig woord. Uit een soort angst omdat ik al weet dat ik diegene niet leuk vind en dus moet gaan teleurstellen. Misschien speelt dat ook mee? Hij is iets te aardig en jij reageert iets te gevoelig? In ieder geval is het nu ingewikkeld tussen jullie, dus ik zou het voorlopig laten.

Jammer dat je Jordaniër niet kan deleten.

voor al het andere. Grappen kunnen veel helpen (ik ben gezegend met een familie die over de ergste dingen nog grappen kunnen maken en ik waardeer dat zeer). En box weet niet wat hij mist!

Ik vind vandaag ook mooi kut. Dus moet zo maar naar bed gaan. Kan waarschijnlijk niet slapen omdat mijn ritme nogal verlegd is, maar ja.
Fille, jouw gebrek aan valentijnskaarten komt doordat je zó vaak verhuist dat niemand je adres weet!

Ben je nog op dat hipster-feestje geweest? Barman nog gezien?
Of misschien ligt er een stapel kaarten op mijn adres in NL te wachten!

Ja was op feestje. Was leuk, vond de muziek erg leuk en heb het best lang uitgehouden!
Jaloers! Ja die feestjes zijn leuk, ik vind ook dat hij goed draait. Als je weer in NL bent kunnen we ook wel eens naar een van die feestjes hier!

(geen barman tegengekomen dus?)

Ik ben overigens ook uit mn ritme. En ik wil niet in slaap vallen want straks word ik weer niet wakker als Bassist belt, zoals vorige week.
Ok, vraagje: waarom zou je in godsnaam een unisex-kapsel willen?
Ja leuk (naar feestje gaan).

Nee barman niet gezien, maar denk niet dat hij dat soort dingen zou bezoeken. Wel gevonden op facebook. Ik ben heel erg. Ik vond trouwens de mensen gisteravond redelijk jong. Is dat in NL ook zo of lag het aan de gelegenheid hier?

Hoelaat belt bassist dan altijd?

Ben je al zenuwachtig dat je gaat? Het is al heel snel namelijk.

Ik moet bedenken wat ik per post naar NL ga sturen. En zoals altijd kan ik door 'op te ruimen' een grotere chaos creëren dan er al was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven