** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Hoe zit het dan in Spanje Moon? Doen ze daar ook aan een pre-ondertrouw-proces-formaliteitjes als M46-en?

Laat mijn geblaat je niet weerhouden he. Jij hoeft het niet zo te ervaren.

En als je in Spanje trouwt, komt de M46 pas op de proppen als je je huwelijk in NL bij de burgerlijke stand gaat aangeven.
kje
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 5 dagen, 4 nachten. Langer is niet mogelijk en dit was ook een betaalbaar ticket.

Ik weet nog niet of we in de stad blijven of ergens anders heengaan. De plannen zijn vaag, we laten t afhangen van de weersomstandigheden, of hij vrij kan krijgen en of hij dat weekend moet verhuizen.

Koekjesbakken staat niet in de planning, ingesneeuwd raken wel.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Oh en koken misschien. Hij zou me leren koken. Kan ik wel gebruiken
Insneeuwen op de planning.

~ hoop dat je het niet eerst in NL krijgt, sjeses wat ben ik dit weer zát~

Samen koken.

Braziliaantje.

En 4 nachten.

~zucht~

Wat heerlijk.
Kjong, wat ik zo graag wilde weten: was er een aanzoek? Heeft je meneer geknield? Of vroeg jij hem?

Ga je groots, met ballonnen en bruidsjonkers en paarden en koetsjes? Of wordt t klein: familie, vrienden, forumsters?

Mag Fille bij jou ook voorop de bus?
quote:kjong schreef op 16 februari 2010 @ 12:52:

Nu ik toch lijstjes maak.

Marg vroeg jij laatst niet iets over tip voor kinderkadootjes?

Marg is trouwens heel goed in Hollandse kitch uitzoeken, mocht je nog memorabilia-ideeen willen.

Films en kinderseries! Voor mijn vriends dochtertje, die wordt 10 in de zomer. En voor haar neefje, die wordt 3 (ik weet alleen niet wanneer).

Ik heb nu Ice Age en Pippi Langkous. Ik kreeg ook de tip "het huis Anubis" en dat komt wel in het Spaans uit maar nog niet.

Ik dacht dat het leuk zou zijn als het ook educatief is, type Willem Wever. Naast de 'alleen leuke' films enzo dan hè. Ze is erg geïnteresseerd in zaakvakken volgens mij. Hoe ze over techniek enzo denkt weet ik niet maar ik verwacht dat ze dat ook interessant vind (tenminste als ik naar mezelf kijk vroeger, ik heb totaal geen wiskundeknobbel maar vind het wel leuk te weten hoe alles werkt, hoe dingen gemaakt worden, enzovoort).

En idd. voor Hollandse kitsch, ben ik your girl.

Trouwens ook voor andere Kitsch hoor!
Kjong, gefeliciteerd! Er moeten weliswaar nog blindelings drie stempels gezet worden, maar dan heb je wel weer drie stempels in je verzameling erbij. En je trouwt niet met mij, ook voor jouw bruiloft huren we een bus, Willeke en doe ik, de dikke neger, het woord! Daarom sta ik op de taart. Maar serieus, wat zijn de plannen?

Euh, ik moet rennen. Ik ben nog niet naar de kapper geweest want heb lang geslapen en ben gaan twijfelen of het wel wijs is om mijn haar te laten kortwieken.

Gisteren weer bier gedronken met de mensen van vrijdag. En ondanks dat ik nauwelijks gegeten had ging het bij mij heel goed (ik kan moeilijk weer in een bierglas gaan zitten kotsen, waar ik nog wel complimenten voor kreeg overigens).

En we hebben het belangrijkste onderwerp weer bereikt: de brazilian! Wist je dat Spijker of is dit stom toeval?

La Moon, je kan toch alvast trouwen en tegen de tijd dat je het huwelijk in NL wilt inschrijven zie je wel weer.

Kjong, wat ben je trouwens toch een creatieve huisvrouw.

Goed, ik ren.
Toeval! Is de brazilian een terugkerend onderwerp hier dan? Zijn brazilians en ldr's onlosmakelijk verbonden? Was dit dan mn definitieve inburgering in dit topic?
terugkerend alom.

En ja, je bent volledig ingeburgerd nu

Ik ga naar het buitenland.

Naar Brussel

Naar mn scharrel.

Zin in!!!!!!!!

Tot morgen!
Nemo geniet ervan!
Even snel, want de hond wil naar buiten en zit me heel zielig aan te kijken..

We hebben even het idee gehad om nog voor de baby te trouwen. Voor juni dus en het liefst nog even eerder. In Spanje geen M46 procedure hoor, maar het is wel Spanje en dan nog erger de Canarische Eilanden: bijzonder trage bureaucratie.

Uiteraard moeten er nog wat documentjes uit Chili en NL komen, maar dat is nog wel te doen. Eenmaal alle benodigde papieren ingeleverd moet je gewoon erg lang wachten. Reken op minimaal 5/6 maanden en dan krijg je een datum toegewezen (mag je niet zelf kiezen). Toevallig ga ik eind van deze maand naar een bruiloft hier van 2 Chilenen, die hebben meer dan anderhalf jaar moeten wachten (maar dat moet ik zeggen, de bruidegom verblijft hier zonder papieren).

In ieder geval, als het dan toch niet snel gaat voor dat het kind er is (plan was ook alleen maar trouwen, verder nog geen feest oid), kunnen we het net zo goed uitstellen en het dan wel in één keer goed doen (incl. feest oid).

Ja Kjong, daar ben ik ook wel benieuwd naar: was er een aanzoek? Hoe gaan jullie het vieren?
Ik neem aan dat je Spaanstalig wilt?

Daar weet ik natuurlijk niks van. Maar internationale hits, voor onder de 5 jaar en unisex,zijn bijv

Pingu

Hopla

Bumba

Dora the explorer (of haar minder popi neefje Diego)

Bob de Bouwer

Sesamstraat

Barbapapa

Mickeys clubhuis

Mijn liefste vriendjes Teigetje en Poeh

beertje Ludovic

Bruine beer in het blauwe huis

Voor 10 jaar is telt het of het voor een jongen of meisje is. Allerhande cartoons als Tom and Jerry, Spongebob en Geronimo Stilton zijn altijd veilig.

Zo ook films van Pixar en Disney.

Oh, wacht. Een meisje(bakvis).

En je wilde series.

High School Musical (bakvisromantiek met liedjes)

Winx Club

Phineas and Ferb.

Hannah Montana

W.I.T.C.H.

Genie in the house.

The cronicles of Narnia (spannender)
quote:La Moon schreef op 16 februari 2010 @ 14:16:

Reken op minimaal 5/6 maanden en dan krijg je een datum toegewezen (mag je niet zelf kiezen).
Oh kijk Kjong daar heb ik wat aan!!!! Ik ga downloaden. Ik wil twee pakketjes maken, één voor haar en één voor hem.
We gaan iets doen met gratis trouwen, honeymoon van een dag of 5 en een (tuin)feest. Maar hoe wanneer waar (wel NL) en in welke volgorde weten we eigenlijk niet.

Hangt ook best van dat M46dingetje af. Want dat kost tijd en hebben geen flauw benul hoe lang het duurt. En tot die tijd mogen we officieel geen datum prikken.

En als we met mooi weer willen, staat er een wachtlijst voor gratis trouwen (die ¤350 -op woensdagmiddag- tot 1000 euro -op zondag- wat het op de niet-gratis trouwdagen kost geven we liever aan wat anders uit), en we kunnen dus nu nog niks plannen. Bla. Dat dus.
Jullie snappen zeker best dat er een 'gevecht om welke ringen' is?
quote:kjong schreef op 16 februari 2010 @ 14:37:

Jullie snappen zeker best dat er een 'gevecht om welke ringen' is?

Nee, zijn jullie t niet eens?

Hij wil n grote gouwe en jij wil diamanten?
Weten jullie dan niet dat ik uiteindelijk vorig jaar rond deze tijd ja heb gezegd, na 4 jaar en 1203891093875 aanzoeken (tussen 'mag ik de aardappels' en 'kom eens kijken wat een leuk computerspelletje' door), en toen zelf van schrik dronken de greppel in ben gelopen?
Nee want toen date-te ik iemand die 10 minuutjes treinen verderop woonde.
Waar.

Wacht, ik trek wel wat uit mijn dagboek, speciaal voor jou.
Hoera, een aanzoeksverhaal!
Ik weet het aanzoeksverhaal ook niet goed meer.

Altijd leuk!

By the way: vind dat ik best ontopic ben met een LDS: Long Distance Scharrel

ben zenuwachtig echt erg.

Maar ga nu echt weg!
Die vakantie met Chipita (in de laatste week van maart 2009) was eigenlijk niet zo heel geweldig.

Ik ben gewend om Koningin te zijn in mijn TRvakanties, en nu liep dat even anders. Kman werkt nl nu overdag.

Eerder nam hij of vrij, of ontslag omdat ze hem geen vrij wilden geven en ging na wat weken daar toch wel weer aan de slag, of hij werkte 's avonds/ 's nachts. En nu van 8.30 tot 19.30. In een winkel, waar je dus ook niet eventjes makkelijk weg kan lopen.

Ik was dus gewoon moeder, stofzuiger en kokkin.

Op mijn vakantie.

Tss.

Aan de andere kant was het wel een klein voorproefje over hoe wij zijn als we eens in de sleur zitten, dus leerzaam. Maar niet spannend. Dus hij was niet spannend. Of eigenlijk gewoonweg saai.

Om mijn dagen door te komen heb ik dingen gedaan die ik in NL niet eens doe (aan toe kom) of ooit gedaan heb, zoals meérdere appeltaarten bakken, en voorraadkastspullen op datum zetten. Gelukkig was het maar een week, anders werd ik knetter van dat huisvrouwen bestaan in dat vissersdorp.

Daarnaast kwam mijn moeder mij niet na een week aflossen (om Chipita langer bij papa te laten), maar was ze er na 2 dagen na mijn landing al.

Gezellig wijf, maar twee kapiteins op 1 schip... enzo.

Ook waren er burgemeester&lokale&provinciale verkiezingen, dus kwam er elke 10minuten een minibusje vol megafoon gehangen schetterend voorbij, met allemaal dezelfde koppen erop geplakplastict, van dezelfde soort type mannetjes die wat te zeggen willen hebben.

Allen hadden een snor of een bril (voor betrouwbare uitstraling), hetzelfde pak aan, met verschrikkelijke nep-poses, als de kin in de duim en wijsvinger gevat. Dag in dag uit, zelfs dat nog tot daar aan toe. Maar het gesprek in het dorp ging ook nergens anders meer over. Dus had ik overdag de keus, brood bakken met de plaktaanmijnbeenbuurvrouw, of politiek in het theehuis.

Om 's avonds door mijn moeder op mijn donder te krijgen dat ik heus een drankje voor mijn meneer kon inschenken als hij van werk thuiskwam.

Mijn moeder. Ineens een mutserige pensionado!

Tss.

De lekkere kleine dingetjes waren er heus wel, omdat ik gewoon soms verdween, omdat moeders dan thuis was om bij Chipita te blijven.

Zo ben ik op een dag gewoon met een tientje op zak weggelopen zonder overleg, en ben ik bij de kapper geëindigd voor manipedi föhnjob met roddelblad. Heerlijk.

En zo konden wij voor de tweede en derde keer in onze relatie op een echte date. Ook heerlijk.

Onze eerste echte date was afgelopen januari pas, want voorheen was of Kjongen erbij, of Kman werkte 's avonds, en brunch telt niet als date vind ik.

Dus nu wel twéé keer uit eten en naar de kroeg.

Waarvan de laatste date helaas zonder alcohol, omdat ze dat op straffe van hoge boete niet mochten schenken de avond voor de verkiezingen, vanwege hoge kans op handgemeen vanwege politieke praat.

Maar de eerste date deze vakantie, daar zijn we toch wel erg lekker tekeer gegaan:

Ik heb hem tijdens het eten maar weer eens uitgehoord over hoe leuk hij me vindt en het feit dat hij met me wil trouwen. En waarom dan wel (ongesteld). Wanneer en hoe hij dat dan zag zo'n dag.

Om vervolgens in de kroeg ineens de woorden van mijn mannelijke collega te horen echoën in mijn bedwelmde brein.

(Ik vertelde een collega afgelopen jaar een verslag van een 'vakantie', en dat ik nog en weer geen antwoord had gegeven op de vraag of ik met hem wilde trouwen.

Waarom dan niet?

Omdat het altijd gesteld wordt tussen 'mag ik de boter' en de afwas door, en dat je zo iemand niet ten huwelijk vraagt, antwoord ik zuinigjes.

Waarop hij zei, de legendarische woorden: Maar hij heeft je wél gevráágd.

Die hakte erin...

Affijn.

'Maar heeft hij je wél gevraágd', dus.

Heel heel heel veel keren.)

Toen heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken, en Kman op de pootjeover-terugweg veilig in de berm heb getrokken, tot stilstaan heb gemaand, zijn hoofd in mijn handen heb gehouden, hem (scheel/dronken) diep in de ogen heb gekeken, en Ja heb gezegd.

En van schrik gleed ik uit. De greppel in.

Verdomde stoute schoenen.

Tss.
Het is eigenlijk geen aanzoek-verhaal. Het is een ik-zeg-eindelijk-eens-Ja-verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven