Leeftijdsverschil

21-05-2018 11:34 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb nu al een langere Tijd gevoelens voor een jongen. Hij is echter 5 jaar jonger dan ik. (Ik ben 22) We hebben het heel leuk en gezellig samen. Hiervoor had ik al gevoelens voor hem, maar heb ik het proberen te onderdrukken en te negeren want ja, de leeftijd he. Afgelopen maand hebben we elkaar veel gezien en gesproken en Ik heb gister naar hem uitgesproken dat ik wel wat voor hem voelde en dat ik daardoor in de war was. Hij vertelde dat hij dus hetzelfde heeft. Gevoelens, maar ja.. de leeftijd.

We hebben er langere tijd over gesproken, en ging al snel over wat er fout zou kunnen gaan omdat we zo veel verschillen in leeftijd. Hij is bang dat hij straks een meisje van eigen leeftijd vind, want er kan nog zo veel gebeuren nu hij jong is. Ook zouden onze vrienden waarschijnlijk veel van elkaar verschillen. En ik ben vooral bang voor wat iedereen zou denken en voor reacties die je krijgt.

Aan de andere kant, we hebben allebei gevoelens, we hebben het leuk, dan zou het toch zonde zijn om het te laten gaan omdat “de buitenwereld” het niet normaal vind, of omdat het in de toekomst misschien mis kan gaan?

Wat denken jullie? Is het gedoemd te mislukken omdat we van leeftijd verschillen ?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik vind op die leeftijd het verschil wel groot. Hij is nog op de middelbare school of net begonnen aan de beroepsopleiding en jij ziet wellicht al het einde van je studietijd. Dat is zo’n verschillende fase. Over tien jaar kijkt niemand meer raar bij een dergelijk leeftijdsverschil.

Is een paar jaartjes wachten geen optie?
De buitenwereld vindt trouwens altijd wel iets, daar zou ik het niet vanaf laten hangen.
Mijn broer was 19 toen hij een relatie kreeg met een vrouw van 25. Nu, 15 jaar later zijn ze nog altijd samen en inmiddels hebben ze samen een kind. Dus het kan, maar vaak zijn jongens wat minder snel volwassen en zeker als hij dan nog maar 17 is. Ga het gewoon ervaren.
17, dus minderjarig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik denk dat je eerder oordelen krijgt omdat je als vrouw ouder bent dan de man.
Meisje 18 jaar met een vriend van 23 jaar vindt iedereen normaal.
Er is nu eenmaal de overtuiging dat een vrouw een oudere partner hoort te hebben.

In mijn familie genoeg gelukkige huwelijken waarbij de vrouw ouder dan de man is.
Mijn oom is getrouwd met een 5 jaar oudere vrouw. Daar vonden sommige mensen wat van. Maar ja, die mensen zijn inmiddels gescheiden, terwijl oom van zijn pensioen geniet met zijn vrouw.

Dus: maak je niet zo'n zorgen.
Leeftijdsverschil van 5 jaar hoeft geen showstopper te zijn.
En een garantie dat je de komende 60 jaar samen bent heb je niet.
Jullie zijn allebei nog zo jong. Ga er gewoon voor. Als het werkt, top. Zo niet, dan weet je dat ook. Wat de rest van de wereld denkt, maakt toch niet uit?
Ik vind wel dat in deze fase van jullie leven het verschil redelijk groot is. Maar dat wordt steeds kleiner, en over een paar jaar maakt het helemaal niets meer uit. Zie gewoon waar het schip strandt en geniet ervan.
viva-amber schreef:
21-05-2018 11:43
17, dus minderjarig.
16+, dus het mag gewoon.

Maar los daarvan is hij inderdaad minderjarig, en mag hij dus niet stappen, niet drinken. Niet naar festivals die 18+ zijn. En hij is 'bang' dat hij een meisje van zijn eigen leeftijd leuk gaat vinden. Dat komt echt heel puberaal en totaal niet 'ik voel wat voor jou' over. Waarom zou je dit willen?
Leeftijd is Maar een getal.
Kasboom schreef:
21-05-2018 11:48
En hij is 'bang' dat hij een meisje van zijn eigen leeftijd leuk gaat vinden. Dat komt echt heel puberaal en totaal niet 'ik voel wat voor jou' over. Waarom zou je dit willen?
Precies. Dit is een groter probleem dan het leeftijdsverschil.
Ik had op die leeftijd een soortgelijke relatie.
Dat van die vrienden maakte niet uit, mijn vrienden en ikzelf vonden het juist heel leuk om een soort 'tweede jeugd' te hebben, wij hadden de slaapplekken, zij wisten de leuke feestjes dus geen probleem.
Later is het wel uitgegaan omdat hij echt wel heel kinderlijk bleek maar dat had niet zoveel met leeftijd te maken.
Ik ben nog steeds bevriend met die vriendengroep namelijk en die waren helemaal niet zo.
viva-amber schreef:
17, dus minderjarig.
Dit is niet de USA...
Wat hier al gezegd is.

Doe gewoon de dingen die jullie nu ook doen en plak niet al een stempel relatie erop. Dan zie je vanzelf hoe het loopt.
viva-amber schreef:
17, dus minderjarig.
Dit.
Ik zet er geen consequenties bij het is een constatering. Daarbij vind jij hem leuker dan hij jou. Hij is niet toe aan iets vasta.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vivalamor schreef:
21-05-2018 12:21
Dit.
Dat betekent niet drinken en naar festivals (de meesten zijn 18+), maar intimiteit en sex mag wel.
Ik leerde mijn nu man kennen toen hij 17 was en ik nog wat jaartjes ouder dan jij. 't Was wel in een tijd dat er nog geen 18+ festivals waren en dat hij gewoon een drankje mocht drinken. De eerste tijd hebben wij onze relatie een beetje onder de pet gehouden om te ontdekken of we echt bij elkaar pasten. En dat bleek zo te zijn. We zijn 26 jaar samen en hebben net onze 20ste trouwdag gevierd.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Op zich vind ik het leeftijdsverschil niet zo groot. Ik was 18 en mijn vriend 23 toen we wat met elkaar krijgen. We zijn nog steeds samen en ik ben inmiddels 31. Wel kán dit leeftijdsverschil in deze levensfase moeilijker zijn dan wanneer je allebei ouder bent. Jullie "werelden" kunnen verschillen. Bijv als hij nog op de middelbare school zit en jij net met een carrière bent begonnen.

Wanneer wordt hij 18? Nu is hij minderjarig, dat zou ook nog een dingetje kunnen zijn.
creativeguy schreef:
21-05-2018 14:12
Dat betekent niet drinken en naar festivals (de meesten zijn 18+), maar intimiteit en sex mag wel.
Sommige feesten zijn zelfs 21 plus. Ik vind persoonlijk minderjarig een grotere drempel dan de 5 jaar die zij schelen. Als hij meerderjarig was zou ik zeggen dat ze voor moet gaan. Maar ook de verschillende levensfases waar ze in zitten, zou ook een belemmering kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven