leeftijdsverschil

30-04-2019 10:22 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_385626 wijzigde dit bericht op 01-05-2019 17:11
Reden: Zou het liever verwijderen
0.00% gewijzigd
ouwewijsneus schreef:
30-04-2019 12:55
de enige indruk die ik van je krijg is dat je erg koel en berekenend bent.
je geeft echt nergens de indruk dat je holderdebolder verlieft bent op die meid.
.....

Dit. Als je haar echt leuk vindt (en zij jou) dan gaat zoiets eigenlijk vanzelf. En denk je echt niet van tevoren na over hoe het zal gaan in de toekomst. Zeker niet op jullie leeftijd.
ouwewijsneus schreef:
30-04-2019 12:55
de enige indruk die ik van je krijg is dat je erg koel en berekenend bent.
je geeft echt nergens de indruk dat je holderdebolder verlieft bent op die meid.
niets leuk aan om verkering met jou te hebben
Als ik er niets om zou geven zou ik er geen topic over maken om advies te vragen he...

hmmmm... met koel en berekend heb je mss een punt, ik houd mijn emoties idd meestal voor mezelf.
/
anoniem_385626 wijzigde dit bericht op 30-04-2019 13:07
Reden: dubbele post
99.58% gewijzigd
beeldhouwer schreef:
30-04-2019 13:03
Als ik er niets om zou geven zou ik er geen topic over maken om advies te vragen he...

hmmmm... met koel en berekend heb je mss een punt, ik houd mijn emoties idd meestal voor mezelf.
en waar gaat het alleen maar over bij verliefdheid......?
Wat denk jij ver vooruit. Je weet toch nooit of een relatie 3 maanden of 2 jaar duurt of voor altijd is? Ik viel vroeger op wat ouder en had op mijn 17e ook een vriend die 20 was al studeerde. Is uiteindelijk niet goed gegaan nee, maar mijn zus en zwager waren 15 en 19 toen ze een relatie kregen en zijn nu al 20 jaar samen. Als je haar echt leuk vindt, vraag je haar gewoon een keer mee uit en kijk je of jullie het leuk hebben samen. Als je bij haar zo over de toekomst begint, zal ze je waarschijnlijk snel zat zijn.
beeldhouwer schreef:
30-04-2019 13:03

Ben ik de enige met Sheldon Cooper associaties?
ouwewijsneus schreef:
30-04-2019 13:08
en waar gaat het alleen maar over bij verliefdheid......?
Verliefdheid is maar tijdelijk. Dat is niet voldoende om een relatie langdurig in stand te houden. Enkel om een relatie te starten.

Niet dat ik veel ervaring mee heb met relaties, maar zo denk ik erover 😅
Dus je maakt het bij voorbaat al uit met een fictief persoon van je eigen leeftijd.
Helder.
beeldhouwer schreef:
30-04-2019 13:19
Verliefdheid is maar tijdelijk. Dat is niet voldoende om een relatie langdurig in stand te houden. Enkel om een relatie te starten.

En hoe weet je of je een vrouw leuk genoeg vindt om een relatie langdurig mee in stand te houden?
pamelacourson schreef:
30-04-2019 13:12
Ben ik de enige met Sheldon Cooper associaties?

Nee :-D
Lucifer2018 schreef:
30-04-2019 12:09
Alsof de rest van het pleps weet als ze gaan daten of iets voorbij gaat na 2 jaar of niet.
Geen idee wat het pleps betreft, maar het plebs weet het het ook niet. :biggrin:
We used to be friends...
beeldhouwer schreef:

Het leven is sowieso maar tijdelijk. Alleen doen de meeste mensen er niet zo fatalistisch over. :clown:
We used to be friends...
beeldhouwer schreef:

maar je komt er pas na de start achter of je die relatie langdurig in stand wil houden hoor
niet van te voren
beeldhouwer schreef:

Okay, jij bent meer iemand die een relatie wilt niet gebaseerd om verliefdheid, maar op een heel ander aantal factoren.

Wat zijn voor jou factoren die WEL van belang zijn? Ik lees vooral waar ze niet aan voldoet. Ik ben het wel met je eens dat je verder moet kijken dan verliefdheid alleen. En dat de basis van een goede relatie vaak ligt in een groot aantal andere factoren. Maar ik ben ook meer het nuchtere type.

Jij zou graag willen dat deze meid aan meer factoren zou voldoen, en dat je niet weet wat voor haar belangrijk is wanneer zij een volwassen vrouw is.

Dan kan je een paar dingen doen;
- stap op haar af en maak een afspraak. Ga daten, geniet, leer ervan en kijk waar het op uitdraait. Eén dat betekent niet direct dat je voor altijd en eeuwig samen moet zijn.
- wacht tot dat zij ouder is en meer duidelijkheid heeft wat zij belangrijk vindt in het leven. Hoe zij staat ten opzichten van relatie, werk, inkomen, religie, kinderen, financiën, vriendschappen, etc. Want je hebt gelijk dat hoe een 17 jarige denkt niet het zelfde hoeft te zijn als iemand van 20 of 25.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
30-04-2019 13:48
- wacht tot dat zij ouder is en meer duidelijkheid heeft wat zij belangrijk vindt in het leven. Hoe zij staat ten opzichten van relatie, werk, inkomen, religie, kinderen, financiën, vriendschappen, etc. Want je hebt gelijk dat hoe een 17 jarige denkt niet het zelfde hoeft te zijn als iemand van 20 of 25.

Iemand van 20 denkt weer anders dan iemand van 40 en iemand van 40 denkt weer anders dan iemand van 60. Je weet gewoon niet van tevoren of je voor altijd met iemand samen gaat zijn. TO kan dat idee maar beter loslaten.
hamerhaai schreef:
30-04-2019 13:48
Okay, jij bent meer iemand die een relatie wilt niet gebaseerd om verliefdheid, maar op een heel ander aantal factoren.

Wat zijn voor jou factoren die WEL van belang zijn? Ik lees vooral waar ze niet aan voldoet. Ik ben het wel met je eens dat je verder moet kijken dan verliefdheid alleen. En dat de basis van een goede relatie vaak ligt in een groot aantal andere factoren. Maar ik ben ook meer het nuchtere type.

Jij zou graag willen dat deze meid aan meer factoren zou voldoen, en dat je niet weet wat voor haar belangrijk is wanneer zij een volwassen vrouw is.

Dan kan je een paar dingen doen;
- stap op haar af en maak een afspraak. Ga daten, geniet, leer ervan en kijk waar het op uitdraait. Eén dat betekent niet direct dat je voor altijd en eeuwig samen moet zijn.
thx hamerhaai, dit is goed advies.
Best knap dat jij een relatie al kapot weet te redeneren voordat die relatie zelfs maar begonnen is.
Niet geschoten is altijd mis
nerdopviva schreef:
30-04-2019 13:51
Iemand van 20 denkt weer anders dan iemand van 40 en iemand van 40 denkt weer anders dan iemand van 60. Je weet gewoon niet van tevoren of je voor altijd met iemand samen gaat zijn. TO kan dat idee maar beter loslaten.
Het klopt, maar je kan wel op voorhand proberen in te schatten of een relatie kans maakt om lang te duren, dan blindelings te starten omdat je een crush hebt.

Ik probeer de voor en nadelen af te wegen tegenover elkaar. Maar ik zie de leeftijd als een groot nadeel.
beeldhouwer schreef:
30-04-2019 13:58
Het klopt, maar je kan wel op voorhand proberen in te schatten of een relatie kans maakt om lang te duren, dan blindelings te starten omdat je een crush hebt.

Ik probeer de voor en nadelen af te wegen tegenover elkaar. Maar ik zie de leeftijd als een groot nadeel.
verliefdheid weeg je niet af in voor en nadelen, daar ga je voor
beeldhouwer schreef:
30-04-2019 13:58

Wat is er mis met 3 jaar leeftijdsverschil? Dat is toch helemaal niks, man. En ken je haar überhaupt wel of alleen van gezicht?
kom je zelf uit een gezin waar je vader en moeder wel genegenheid toonde aan elkaar, een warm en liefdevol gezin?
anoniem_352904 wijzigde dit bericht op 30-04-2019 14:06
6.42% gewijzigd
.
Wat vindt ze eigenlijk van jou? Want misschien wil ze van haar lang zal ze leven niets met jou en kun je je tijd beter besteden dan hierover na te denken.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 30-04-2019 14:07
5.65% gewijzigd
ouwewijsneus schreef:
30-04-2019 14:00
verliefdheid weeg je niet af in voor en nadelen, daar ga je voor
Stel, je hebt een 10 jaar durende relatie met iemand. En houd van elkaar (dat is niet hetzelfde als verliefdheid). Ga je deze relatie dan beindigen voor een plotse verliefdheid?

Ik denk van niet.
Want de voordelen wegen niet op tegen de nadelen...
beeldhouwer schreef:
30-04-2019 14:07
Stel, je hebt een 10 jaar durende relatie met iemand. En houd van elkaar (dat is niet hetzelfde als verliefdheid). Ga je deze relatie dan beindigen voor een plotse verliefdheid?

Ik denk van niet.
Want de voordelen wegen niet op tegen de nadelen...

Wat heeft dit met je vraag te maken? Je zit toch niet in een relatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven