Leeftijdsverschil

15-11-2019 12:45 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Na lang twijfelen heb ik een maand geleden Tinder maar eens gedownload. Ik was wel weer toe aan een relatie, nu ik alweer 2 jaar single ben. Na een tijdje swipen en nutteloze gesprekken kwam ik uit bij een super leuke meid. Ze had staan dat ze 18 was. Ikzelf ben 21, dus vond het best een prima leeftijd.

Na een super gezellig gesprek gehad te hebben gaf ze aan dat ze 16 is ipv 18.
Daar waar ik dus afgestudeerd ben en over 2 jaar uit huis zou willen
zit zij dus in een hele andere levensfase.

Ondanks dat bleven we toch de afgelopen 2 weken super leuk contact houden, en hebben we zelfs 1x gefacetimed. Erg gezellig, maar toch knaagt het feit dat ik 5 jaar ouder ben. Het is zelfs strafbaar als ik iets zou beginnen met haar, toch?

Ik heb geen idee wat ik er nou mee moet doen. We hebben een super leuke klik, en voor iemand van 16 denkt/praat ze wel vrij volwassen.

Wat is wijsheid? Loslaten of kijken of er wat inzit, ondanks het leeftijdsverschil?
Ik zou mij er niet te druk om maken. Jullie hebben het leuk samen. Kijk wat daaruit kan groeien. Natuurlijk is er een grote kans dat jullie uit elkaar zullen groeien, dat het leeftijdsverschil toch te groot zal blijken, enz. Maar slechts een heel beperkt percentage van relaties is bestendig tot de dood. Ik zou bijna willen zeggen dat je dat op jullie leeftijd ook niet zou moeten willen.

Kortom: heb het leuk samen en dan zie je wel.

Doet mij overigens denken aan een vriend van mij die toen hij 22 was een meisje van 13 leerde kennen. Na een paar maanden heeft hij haar laten gaan omdat ze te jong was. Toen hij begin 40 was kwam hij haar weer tegen en nu zijn ze alweer jarenlang een stel. Het leven laat zich lastig voorspellen. :)
Alle reacties Link kopieren
Eefje1985x schreef:
18-11-2019 09:13
Het is geen taboe sommige vrouwen willen gewoon een rijpere man met meer ervaring en schamen zich daar niet voor.
De meesten zullen zich niet begrepen voelen of weinig vriendinnen hebben met deze gezellige avonden kunnen wij daar verandering in brengen.
Om on topic te blijven To is 21 en dat meisje is 16 dus nog lang geen vrouw maar een puber.

Sterkte.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
EvyBlissy schreef:
16-11-2019 06:06
Dus na jouw ontslag volgde zijn ontslag hoop ik. :facepalm:
Nee waarom, denk je nu echt dat ik naar het ziekenhuis ben gegaan om melding te maken dat we verkering hadden :facepalm:
Lila_Lilly_ schreef:
16-11-2019 06:24
Nou inderdaad. :facepalm:
Het waren de jaren 70 toen werd er niet zo moeilijk gedaan als nu door de buitenwereld.
Meisjes die al zo gehaaid zijn dat ze liegen over hun leeftijd om te krijgen wat ze willen...…? Ik weet niet of dat überhaupt een goede keuze is, ongeacht de leeftijd.
Geronimo2 schreef:
18-11-2019 11:03
Meisjes die al zo gehaaid zijn dat ze liegen over hun leeftijd om te krijgen wat ze willen...…? Ik weet niet of dat überhaupt een goede keuze is, ongeacht de leeftijd.
Is dat nieuw? Want ik weet zeker dat toen ik die leeftijd had wij ook allemaal logen over onze leeftijd om een bar binnen te komen, alcohol te kopen, enz.

Ze heeft niet tegen hem gelogen, maar 'tegen Tinder'.

Daarnaast: het is zeker niet ongebruikelijk voor meiden om zich ouder voor te doen als ze een oudere jongen willen versieren. Is mij ook wel eens overkomen. Is onzekerheid. Nou, een 16 jarig meisje die onzeker is, dat lijkt mij geen zeldzaamheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven