Leuk is middelmatig?
maandag 18 september 2017 om 13:09
Beste lezers,
Afgelopen donderdag sprak ik een man, die ik zelf heel aantrekkelijk, succesvol, slim, knap en charismatisch vind. Een type man waarvan ik week in mijn benen word
en gewoon veel te goed voor mij is. Gedurende het gesprek merkte ik op dat ik veel kan twijfelen en ook onzeker kan zijn, waarop hij antwoordde dat dat nergens voor nodig is en dat ik er leuk uitzie. Nu ging ik dat "leuk" analyseren. Als een man zoiets zegt, is dat dan een teken dat hij de vrouw aantrekkelijk vindt? Er leuk uitzien, is anders dan er mooi uitzien denk ik; eerder een mwah- kan-er-net-mee-door-vrouw. Het klinkt wat minder dan mooi of prachtig. Ik wilde bijna zeggen dat ik hem wel goddelijk vind, maar hield me in
Liefs,
Shy girl
Afgelopen donderdag sprak ik een man, die ik zelf heel aantrekkelijk, succesvol, slim, knap en charismatisch vind. Een type man waarvan ik week in mijn benen word
Liefs,
Shy girl
maandag 18 september 2017 om 13:13
Jezelf naar beneden halen is onaantrekkelijk, dat ten eerste. Overal het negatieve in (willen) zien/ horen ook.
En afgaande op je korte omschrijving en het feit dat jij direct hem vertelde dat je onzeker bent, denk ik dat je idd voor hem niet aantrekkelijk bent 'op die manier' (de manier die jij misschien graag zou willen).
Je uitstraling en houding veranderen kan ervoor zorgen dat je wel aantrekkelijk 'op die manier' voor mannen (niet hem, maar knappe mannen in het algemeen) wórdt. Daarvoor hoef je geen stunning beauty te zijn (helpt wel)
En afgaande op je korte omschrijving en het feit dat jij direct hem vertelde dat je onzeker bent, denk ik dat je idd voor hem niet aantrekkelijk bent 'op die manier' (de manier die jij misschien graag zou willen).
Je uitstraling en houding veranderen kan ervoor zorgen dat je wel aantrekkelijk 'op die manier' voor mannen (niet hem, maar knappe mannen in het algemeen) wórdt. Daarvoor hoef je geen stunning beauty te zijn (helpt wel)
maandag 18 september 2017 om 13:15
maandag 18 september 2017 om 13:16
Volgens mij analyseer je veel te veel.
Niet iedereen laat het achterste van zijn tong zien en zegt meteen dat hij de ander ge-wel-dig vindt, maar begint wat gematigder met gewoon: ik vind jou leuk.
Misschien is die man ook verlegen, alleen verwacht jij dat niet van hem omdat je me veel tegen hem op kijkt?
En misschien vindt hij jou gewoon leuk.
Doe niet zo onzeker.
Natuurlijk is hij niet te goed voor jou.
Maar goed, onzekerheid hoort erbij in de beginfase wanneer je iemand leuk vindt.
Zie je, ik gebruik ook leuk hier.
Ik weet natuurlijk niet hoe hij erbij keek terwijl hij dat zei.
Misschien gewoon even daten en zien wat er gebeurt?
Niet iedereen laat het achterste van zijn tong zien en zegt meteen dat hij de ander ge-wel-dig vindt, maar begint wat gematigder met gewoon: ik vind jou leuk.
Misschien is die man ook verlegen, alleen verwacht jij dat niet van hem omdat je me veel tegen hem op kijkt?
En misschien vindt hij jou gewoon leuk.
Doe niet zo onzeker.
Natuurlijk is hij niet te goed voor jou.
Maar goed, onzekerheid hoort erbij in de beginfase wanneer je iemand leuk vindt.
Zie je, ik gebruik ook leuk hier.
Ik weet natuurlijk niet hoe hij erbij keek terwijl hij dat zei.
Misschien gewoon even daten en zien wat er gebeurt?
maandag 18 september 2017 om 13:18
Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:09Beste lezers,
en gewoon veel te goed voor mij is. Gedurende het gesprek merkte ik op dat ik veel kan twijfelen en ook onzeker kan zijn, waarop hij antwoordde dat dat nergens voor nodig is en dat ik er leuk uitzie. Nu ging ik dat "leuk" analyseren. Als een man zoiets zegt, is dat dan een teken dat hij de vrouw aantrekkelijk vindt? Er leuk uitzien, is anders dan er mooi uitzien denk ik; eerder een mwah- kan-er-net-mee-door-vrouw. Het klinkt wat minder dan mooi of prachtig. Ik wilde bijna zeggen dat ik hem wel goddelijk vind, maar hield me in
![]()
Liefs,
Shy girl
Niet doen!
En werk aan die onzekerheid!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
maandag 18 september 2017 om 13:22
Tja, de ene man bedoelt er dit mee, voor de andere man is het gewoon zijn stopwoordje. Leg niet zoveel nadruk op dat ene woordje. En bestaat 'gemiddelde' schoonheid? Schoonheid is maar één onderdeel van aantrekkelijkheid, vind ik. Uitstraling, een mooie stem etc. maken daar ook allemaal onderdeel van uit.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dat je er leuk uit ziet en dat hij je niet wil neuken.Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:20Ik ben vooral benieuwd wat een man bedoelt met: je ziet er leuk uit. Is dat net ff beter dan gemiddeld, maar geen schoonheid?
Ik voelde me onzeker over n beslissing. Niet tijdens ons gesprek. Hij probeerde me op te beuren?? Dus dan meende hij dat leuk zijn niet eens
maandag 18 september 2017 om 13:24
Probeer je grappig te zijn?
maandag 18 september 2017 om 13:26
heb jij hulp bij je onzekerheid?Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:22Ik voelde me onzeker over n beslissing. Niet tijdens ons gesprek. Hij probeerde me op te beuren?? Dus dan meende hij dat leuk zijn niet eens
maandag 18 september 2017 om 13:28
Leuk, als in, leuk. Gewoon een woord wat je als man kan gebruiken tegen een vrouw zonder dat ze meteen dingen gaat denken.Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:20Ik ben vooral benieuwd wat een man bedoelt met: je ziet er leuk uit. Is dat net ff beter dan gemiddeld, maar geen schoonheid?
Had ie gezegd dat ie je prachtig vond, uitzonderlijk mooi, super aantrekkelijk; dat was zwaar ongepast geweest.
Maar waarschijnlijk bedoelde hij gewoon dat je er leuk uit ziet. Ik zou er niets achter zoeken verder, maar mezelf ook zeker niet onzeker maken om een woord dat voor hem echt helemaal niets betekende.
maandag 18 september 2017 om 13:29
Ik denk dat je overanalyseert door je onzekerheid.Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:22Ik voelde me onzeker over n beslissing. Niet tijdens ons gesprek. Hij probeerde me op te beuren?? Dus dan meende hij dat leuk zijn niet eens
Een gemiddeld persoon word van zoiets niet onzeker.
Ik zou inderdaad hulp vragen bij dit want je leven word een stuk makkelijker als je meer zelfverzekerd bent.
maandag 18 september 2017 om 13:32
Stel je voor jullie krijgen een relatie.
Hij zegt: ik houd van je.
Jij denk: "Houd ie echt van me? Hoeveel dan? Meent ie het wel?"
Hij zegt: Wat een mooie jurk heb je aan.
Jij denkt: Mooi? Hij bedoeld dus dat ie niet goed is. Hij vind het matig.
Denk je eens in als jij je vriend was. Die zou helemaal gek van je worden.
maandag 18 september 2017 om 13:35
Ik word er eerlijk gezegd nu al een beetje moe van..Rogita92 schreef: ↑18-09-2017 13:32Stel je voor jullie krijgen een relatie.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 18 september 2017 om 13:35
je ziet er leuk uit, als in leuk zoals het buurmeisje/ collega. als ie op je zou vallen zou ie andere woorden gebruikenVigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:20Ik ben vooral benieuwd wat een man bedoelt met: je ziet er leuk uit. Is dat net ff beter dan gemiddeld, maar geen schoonheid?
maandag 18 september 2017 om 13:38
Het betekent vast niets nee. Ik zal als een middelmoot door het leven gaan helaas. Leuk ja, had liever het zwaar ongepaste superaantrekkelijk gehoord ofzojulius schreef: ↑18-09-2017 13:28Leuk, als in, leuk. Gewoon een woord wat je als man kan gebruiken tegen een vrouw zonder dat ze meteen dingen gaat denken.
Had ie gezegd dat ie je prachtig vond, uitzonderlijk mooi, super aantrekkelijk; dat was zwaar ongepast geweest.
Maar waarschijnlijk bedoelde hij gewoon dat je er leuk uit ziet. Ik zou er niets achter zoeken verder, maar mezelf ook zeker niet onzeker maken om een woord dat voor hem echt helemaal niets betekende.