Leuk is middelmatig?
maandag 18 september 2017 om 13:09
Beste lezers,
Afgelopen donderdag sprak ik een man, die ik zelf heel aantrekkelijk, succesvol, slim, knap en charismatisch vind. Een type man waarvan ik week in mijn benen word
en gewoon veel te goed voor mij is. Gedurende het gesprek merkte ik op dat ik veel kan twijfelen en ook onzeker kan zijn, waarop hij antwoordde dat dat nergens voor nodig is en dat ik er leuk uitzie. Nu ging ik dat "leuk" analyseren. Als een man zoiets zegt, is dat dan een teken dat hij de vrouw aantrekkelijk vindt? Er leuk uitzien, is anders dan er mooi uitzien denk ik; eerder een mwah- kan-er-net-mee-door-vrouw. Het klinkt wat minder dan mooi of prachtig. Ik wilde bijna zeggen dat ik hem wel goddelijk vind, maar hield me in
Liefs,
Shy girl
Afgelopen donderdag sprak ik een man, die ik zelf heel aantrekkelijk, succesvol, slim, knap en charismatisch vind. Een type man waarvan ik week in mijn benen word
Liefs,
Shy girl
maandag 18 september 2017 om 13:39
maandag 18 september 2017 om 13:43
Hoe meer moeite dan?SweetChili schreef: ↑18-09-2017 13:39Ik denk dat hij je gerust wilde stellen, omdat je je onzekerheid uitte, maar dat hij verder niet zo geïnteresseerd is. Anders had hij meer moeite voor je gedaan.
maandag 18 september 2017 om 13:43
Waarom wil je dat horen?Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:38Het betekent vast niets nee. Ik zal als een middelmoot door het leven gaan helaas. Leuk ja, had liever het zwaar ongepaste superaantrekkelijk gehoord ofzo
En wat is er mis met een middelmoot zijn?
Ik denk dat we allemaal middelmootjes zijn. Niet beter en niet minder dan een ander.
maandag 18 september 2017 om 13:46
Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:20Ik ben vooral benieuwd wat een man bedoelt met: je ziet er leuk uit. Is dat net ff beter dan gemiddeld, maar geen schoonheid?
Volhardend ben je in elk geval wel
s-groot wijzigde dit bericht op 18-09-2017 13:47
5.62% gewijzigd
maandag 18 september 2017 om 13:46
Dat is waar. Ik dacht dat TO het woordje 'leuk' linkte met het zijn van een middelmoot.
Maar het betekent wat het betekent. Leuk. Niet meer niet minder. Ik denk dat TO teveel betekenis geeft aan het woord.
anoniem_254013 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 13:47
6.24% gewijzigd
maandag 18 september 2017 om 13:47
Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:38Het betekent vast niets nee. Ik zal als een middelmoot door het leven gaan helaas. Leuk ja, had liever het zwaar ongepaste superaantrekkelijk gehoord ofzo
De meeste mensen zijn geen supermodel waar de mannen bij bosjes voor vallen. Toch hebben de meeste mensen in die middenmoot een leuke relatie met een leuke partner. Zelfs mensen die niet eens meer in de middenmoot vallen vinden de liefde van hun leven dus dat hangt echt niet allemaal van je uiterlijk af. Blijkbaar ben je niet zo weg van je eigen uiterlijk maar wat zijn wel jouw sterke kanten? Uiterlijk is maar een ding, jij bent veel meer dan je uiterlijk. Probeer je eigen sterke kanten te zien en aan je zelfvertrouwen te werken. Je uitstraling is heel belangrijk voor je uiterlijk, als jij je goed voelt over jezelf straal je dat ook uit en zelfverzekerdheid vinden de meeste mensen aantrekkelijker dan onzekerheid.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
maandag 18 september 2017 om 13:48
heeft hij contactgegevens van je??
maandag 18 september 2017 om 13:50
"Leuk - Niet leuk" ligt op een geheel andere beoordelings-as t.o.v. "mooi-niet mooi" welke beide weer haaks staan op de as "aantrekkelijk - niet aantrekkelijk".
Iemand die mooi is hoeft er nog steeds niet Leuk uit te zien
Iemand die onaantrekkelijk is kan er wel leuk uitzien, of andersom.
Er leuk uitzien is een compliment over jouw persoonlijke presentatie, van hoe jij overkomt tot op hoe jij er uitziet/bij loopt.
Net zoals iemand heel mooi kan zijn maar totaal niet aantrekkelijk, simpelweg doordat die persoon iets mist qua uitstraling waardoor het persoonlijk klikt.
TO, jij bent blijkbaar als leuk gecategoriseerd, de meest onschuldige manier van complimenteren zonder dat men meteen denkt dat het seksueel of beledigend wordt bedoelt. Misschien vond hij jou wel een schoonheid, misschien ook niet. Misschien vond hij jou wel aantrekkelijk, misschien ook niet. Maar hij hield wijselijk zijn mening daarover voor zich. Alleen jammer dat jij, TO, blijkbaar alleen oppervlakkig kan denken en niet verder kunt kijken dan het oppervlakkige uiterlijk en je dus alleen eigenwaarde hecht aan jezelf op basis van hoe anderen jou op jouw oppervlakkige uiterlijk beoordelen. Doet iemand eens wat anders dan raak jij meteen in paniek. Ik zou therapie aanraden, aangezien de meeste volwassen mensen met hun 24ste wel door deze kinderachtige fase zijn heen gegroeid.
Iemand die mooi is hoeft er nog steeds niet Leuk uit te zien
Iemand die onaantrekkelijk is kan er wel leuk uitzien, of andersom.
Er leuk uitzien is een compliment over jouw persoonlijke presentatie, van hoe jij overkomt tot op hoe jij er uitziet/bij loopt.
Net zoals iemand heel mooi kan zijn maar totaal niet aantrekkelijk, simpelweg doordat die persoon iets mist qua uitstraling waardoor het persoonlijk klikt.
TO, jij bent blijkbaar als leuk gecategoriseerd, de meest onschuldige manier van complimenteren zonder dat men meteen denkt dat het seksueel of beledigend wordt bedoelt. Misschien vond hij jou wel een schoonheid, misschien ook niet. Misschien vond hij jou wel aantrekkelijk, misschien ook niet. Maar hij hield wijselijk zijn mening daarover voor zich. Alleen jammer dat jij, TO, blijkbaar alleen oppervlakkig kan denken en niet verder kunt kijken dan het oppervlakkige uiterlijk en je dus alleen eigenwaarde hecht aan jezelf op basis van hoe anderen jou op jouw oppervlakkige uiterlijk beoordelen. Doet iemand eens wat anders dan raak jij meteen in paniek. Ik zou therapie aanraden, aangezien de meeste volwassen mensen met hun 24ste wel door deze kinderachtige fase zijn heen gegroeid.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
maandag 18 september 2017 om 13:52
Nou aan jullie comments te zien, vind hij me dus gewoon gewoon. Hij probeerde me gerust te stellen en op te beuren. Ik zal 1 ding zeggen en dat is dat niemand mij hoeft op tw beuren! Maar omdat ik hem juist leuk vindt, is zijn mening voor mij waardevol. En ik bedoelde onzeker als in de knoop doorhakken en hij zei meteen jnergens voor nodig, je ziet er leuk uit
Dus ik kwam totaal niet onzeker over. Als jullie dat dachten.
maandag 18 september 2017 om 13:56
Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:52Nou aan jullie comments te zien, vind hij me dus gewoon gewoon. Hij probeerde me gerust te stellen en op te beuren. Ik zal 1 ding zeggen en dat is dat niemand mij hoeft op tw beuren! Maar omdat ik hem juist leuk vindt, is zijn mening voor mij waardevol. En ik bedoelde onzeker als in de knoop doorhakken en hij zei meteen jnergens voor nodig, je ziet er leuk uit
Dus hij begreep eigenlijk je opmerking niet want die ging niet over je uiterlijk?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
maandag 18 september 2017 om 13:58
nee zou ik ook nooit hebben gedacht. je komt juist heel onafhankelijk en zelfbewust over. heel erg heel heel heel ergVigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:52Nou aan jullie comments te zien, vind hij me dus gewoon gewoon. Hij probeerde me gerust te stellen en op te beuren. Ik zal 1 ding zeggen en dat is dat niemand mij hoeft op tw beuren! Maar omdat ik hem juist leuk vindt, is zijn mening voor mij waardevol. En ik bedoelde onzeker als in de knoop doorhakken en hij zei meteen jnergens voor nodig, je ziet er leuk uit
maandag 18 september 2017 om 14:00
Wij kunnen niet in zijn hoofd he. Net zoals jij.Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:52Nou aan jullie comments te zien, vind hij me dus gewoon gewoon. Hij probeerde me gerust te stellen en op te beuren. Ik zal 1 ding zeggen en dat is dat niemand mij hoeft op tw beuren! Maar omdat ik hem juist leuk vindt, is zijn mening voor mij waardevol. En ik bedoelde onzeker als in de knoop doorhakken en hij zei meteen jnergens voor nodig, je ziet er leuk uit
Maar denk niet dat zijn mening jou ZO onzeker moet maken, zelfs niet als die heel waardevol is.
maandag 18 september 2017 om 14:01
Moppie toch... waarom zo bibberen voor een man. Het is maar een vent hoor.
Wedden dat hij in zijn neus peutert en een rare hobby heeft of zijn moeder nog steeds mammie noemt en ze zijn sokken en ondergoed voor hem koopt, of weet ik het, anyway... het punt is dat jij een uniek wezen bent en hij het geluk had dat je met hem aan tafel zat.
Vind hij je 'leuk' in de minst complimenteuze vorm van het woord dan kan hij jou niet op waarde schatten en date je met hopelijk steviger knieën met een volgende kandidaat verder.
Wedden dat hij in zijn neus peutert en een rare hobby heeft of zijn moeder nog steeds mammie noemt en ze zijn sokken en ondergoed voor hem koopt, of weet ik het, anyway... het punt is dat jij een uniek wezen bent en hij het geluk had dat je met hem aan tafel zat.
Vind hij je 'leuk' in de minst complimenteuze vorm van het woord dan kan hij jou niet op waarde schatten en date je met hopelijk steviger knieën met een volgende kandidaat verder.
Lorem Ipsum
maandag 18 september 2017 om 14:03
Het ging idd niet over mijn uiterlijk. Ik was daar totaal niet mee bezig, en ik deed ook niet flirterig. Daarom was zijn opmerking zo'n aangename verrassing... mijn fantasie sloeg meteen op hol. Dat zo n man mij eventueel aantrekkelijk zou kunnen vinden...MwTheelepel schreef: ↑18-09-2017 13:56Dus hij begreep eigenlijk je opmerking niet want die ging niet over je uiterlijk?
maandag 18 september 2017 om 14:03
Niet elke man is even welbespraakt. Als mijn man een compliment geeft over mijn uiterlijk, zegt hij "je ziet er leuk uit." Soms zelfs gewoon "netjes ".
Niet bepaald hetzelfde als "wow, heerlijke sexgodin, ik zou je wel alle hoeken van de kamer laten zien", waar ik eigenlijk meer op mikte. Dat zegt niets over mij, maar over zijn karakter en opvoeding. Niet alles zo analyseren, hoor, daar wordt het leven niet leuker van.
Niet bepaald hetzelfde als "wow, heerlijke sexgodin, ik zou je wel alle hoeken van de kamer laten zien", waar ik eigenlijk meer op mikte. Dat zegt niets over mij, maar over zijn karakter en opvoeding. Niet alles zo analyseren, hoor, daar wordt het leven niet leuker van.
maandag 18 september 2017 om 14:09
Ik snap je onzekerheid wel hoor. Maar er is er maar 1 die je precies uit kan leggen wat dat "leuk" op dat moment en in die context betekende: hij. Maar ik zou het niet vragen.
Volgens mij zei Tomcat (er was al Kater, vandaar) in het begin, een paar maanden geleden, ook dat hij me leuk vond. Ik zei het terug en toen was dat duidelijk. Ook wat dat "leuk" betekende. Maar dat was niet in reactie op een vraag of onzekerheid van mij. En wel met een lieve glimlach erbij...
Zie je hem nog eens vaker? Als het "leuk-leuk" wordt, merk je dat vanzelf. Als jullie allebei die klik hebben. En anders lopen er nog genoeg andere Prince Charmings rond.
Volgens mij zei Tomcat (er was al Kater, vandaar) in het begin, een paar maanden geleden, ook dat hij me leuk vond. Ik zei het terug en toen was dat duidelijk. Ook wat dat "leuk" betekende. Maar dat was niet in reactie op een vraag of onzekerheid van mij. En wel met een lieve glimlach erbij...
Zie je hem nog eens vaker? Als het "leuk-leuk" wordt, merk je dat vanzelf. Als jullie allebei die klik hebben. En anders lopen er nog genoeg andere Prince Charmings rond.
maandag 18 september 2017 om 14:15
En dan gaan klagen dat hij je alleen voor de seks wilt .....................Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:38Het betekent vast niets nee. Ik zal als een middelmoot door het leven gaan helaas. Leuk ja, had liever het zwaar ongepaste superaantrekkelijk gehoord ofzo
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 18 september 2017 om 14:16
Aan alle comments te zien weet niemand dus wat hij van jou vindt. Elke man is anders en uit zich op verschillende manieren. Er zijn mannen die je pas echt leuk gaan vinden als ze je beter kennen en niet meteen smoor verliefd worden op het eerste gezicht. Er zijn ook mannen die dit juist wel hebben. Zo'n forum gaat geen antwoord geven op je vraag en laat je alleen nog meer twijfelen.Vigilant11 schreef: ↑18-09-2017 13:52Nou aan jullie comments te zien, vind hij me dus gewoon gewoon. Hij probeerde me gerust te stellen en op te beuren. Ik zal 1 ding zeggen en dat is dat niemand mij hoeft op tw beuren! Maar omdat ik hem juist leuk vindt, is zijn mening voor mij waardevol. En ik bedoelde onzeker als in de knoop doorhakken en hij zei meteen jnergens voor nodig, je ziet er leuk uit
Zet je gedachten aan de kant en ga gewoon door leuke dingen met hem doen, kom met een leuk voorstel en ga elkaar beter leren kennen en kijk dan waar het schip strandt.