Leuke man, maar voel mezelf 'niet goed/mooi genoeg' voor hem

24-02-2009 20:00 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Net uit een relatie gestapt en nu alweer bezig met de volgende... Nou ja, niet echt, maar ik kijk wel om me heen natuurlijk.

Waar ik me nu eigenlijk pas echt bewust van wordt, is dat ik niet het lef heb om zelf op iemand af te stappen en wat te flirten. Ik ben nu bijna 32, heb 8 jaar een relatie gehad en het is alweer ZO lang geleden dat ik verliefd ben geweest, laat staan dat ik ooit een poging heb gedaan iemand te versieren. Mannen/jongens kwamen altijd op mij af. Heb er zelf nooit echt moeite voor gedaan.

Wat nu het geval is: Laatst zag ik een jongen, waar me hart echt een paar keer van oversloeg. Nou... dat is voor mij echt iets heel bijzonders, dat overkomt me zelden. Door dat gevoel ging ik ineens verder denken. En toen kwamen er allerlei gedachten als: 'hij is veel te knap voor mij', 'hij heeft vast al iemand', 'ik ben vast niet interessant genoeg voor hem'.

Ik ben 's wat gaan uitzoeken en... helaas, hij bleek inderdaad bezet. Met bovendien een enorme vriendenkring waaronder een hele hoop leuke, goed uitziende meiden. Dat maakte me alleen maar nog onzekerder.

Ik ben namelijk nooit iemand geweest met een enorm sociaal leven. Ik heb een aantal goede vriendinnen en that's is. Ik mis soms wel eens het soort vriendschapskring dat veel mensen vanuit hun middelbare schooltijd te lijken hebben opgebouwd, waar ze alles mee doen en delen en iedereen kent iedereen. Echt gezellig en genoeg mensen om je heen om wat liefdeservaringen mee te ontwikkelen en te delen.

Naast dit soort mensen voel ik me vaak erg saai en suf. Ik heb wel meerdere relaties gehad, maar niet veel (wel langdurig). Ik heb een paar vrienden, maar geen man-vrienden. Ik heb geen heel druk sociaal leven en daardoor voel ik mezelf minder aantrekkelijk voor veel mannen. Ik heb ook het idee dat veel goed uitziende mensen grote sociale netwerken om zich heen hebben en verzamelen.

Ik vind mezelf zeker niet onaantrekkelijk, maar ik ben in het verleden gewoon te onzeker en teveel alleen geweest om zoiets ooit op te bouwen. Omdat ik daar toen niet mee begonnen ben, heb ik nu hier en daar een losse vriendin, maar geen vriendengroep.

Ik kan me niet vóórstellen dat een knappe man met grote vriendenkring ooit valt op zo iemand als ik... eerder einselganger dan feestbeest.

Herkent iemand dit?

Ik ben ook nog op zoek naar wat hanteerbare flirt-tips trouwens
Mijn man heeft wel een grote vriendengroep en ik had die ook niet. Vond hij geen enkel probleem toen we elkaar ontmoetten, integendeel zelfs. Hij vond het wel prettig zo, hij had totaal geen behoefte aan nog meer contacten eigenlijk.

Die vriendengroep is trouwens wel een groep van stellen, en niet van alleen maar mannen.
ik denk dat zo iemand eerder niet oip je valt of niet bij je past door je onzekerheid dan doordat je saai bent of geen grote vriendenkring hebt.

ik herken het wel een beetje, heb ook altijd het idee dat iemand anders veel spannender is maar juist door die onzekerheid word je minder aantrekkelijk, heeft niks met het aantal vrienden of je uiterlijk te maken.
Jammer dat je je eigenwaarde hecht aan het kennen van veel knappe mensen. Ik heb liever een paar goede vrienden die altijd voor me klaar staan (dus niet alleen in goede tijden zoals in de kroeg). Als ik een man zou tegenkomen die graag had gewild dat ik knap was en veel niks-betekenende-vrienden zou hebben dan weet ik niet of hij en ik wel een goede match zouden zijn. Het gaat erom wat jij belangrijk vindt, niet hoe een ander het wil.
Hij selecteert toch niet op basis van de grootte van jou netwerk.

Als hij zo is, wat moet je er dan mee?
Meid,tuurlijk kan hij je leuk vinden!!Iedereen is op haar manier mooi!!En anders is hij je niet waard!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
quote:Lesbellesdesfleurs schreef op 24 februari 2009 @ 20:17:

Jammer dat je je eigenwaarde hecht aan het kennen van veel knappe mensen. Ik heb liever een paar goede vrienden die altijd voor me klaar staan (dus niet alleen in goede tijden zoals in de kroeg). Als ik een man zou tegenkomen die graag had gewild dat ik knap was en veel niks-betekenende-vrienden zou hebben dan weet ik niet of hij en ik wel een goede match zouden zijn. Het gaat erom wat jij belangrijk vindt, niet hoe een ander het wil.

Ben het helemaal met je eens hoor. Ik selecteer mijn vrienden ook zeker niet op hun uiterlijk, maar op wat ze voor mij betekenen.

Maar ik betrap mezelf er wel op dat ik graag tot een vriendenkring zou willen behoren waarvan het merendeel er 'goed uitziet'... Ik weet het, ik vind het ook erg stom klinken, maar helaas kan ik die gevoelens niet ontkennen. Misschien omdat het dan voor mezelf een soort bewijs is dat ik er ook mag zijn?
quote:mamalief schreef op 24 februari 2009 @ 20:16:

ik denk dat zo iemand eerder niet oip je valt of niet bij je past door je onzekerheid dan doordat je saai bent of geen grote vriendenkring hebt.

ik herken het wel een beetje, heb ook altijd het idee dat iemand anders veel spannender is maar juist door die onzekerheid word je minder aantrekkelijk, heeft niks met het aantal vrienden of je uiterlijk te maken.

Ja, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ik vind mezelf vaak inderdaad niet spannend genoeg en dat straal ik dan waarschijnlijk ook uit.

Die man waar ik op viel afgelopen weekend is echt zo'n jongen die waarschijnlijk erg populair is bij veel mensen (vooral dames). Wel is het een hele lieve jongen (wat ik ervan weet tenminste en heb gezien), dus het is niet het type macho die iedereen om zijn vinger windt.

Heb hééél even getwijfeld of ik er op af zou stappen en hem een hele directe vraag zou durven stellen. Misschien had hij dat nog wel leuk gevonden ook, maar dat durfde ik echt niet. Ben trouwens blij dat ik het niet gedaan heb hoor, toen ik erachter kwam dat hij al iemand heeft.

Wel shit, ben je eindelijk weer eens een beetje verliefd... heeft hij al iemand.
quote:Vela schreef op 24 februari 2009 @ 20:25:

Hij selecteert toch niet op basis van de grootte van jou netwerk.

Als hij zo is, wat moet je er dan mee?

Dat is waar, dan zou ik hem ook niet willen.

Maar ik kan me zo voorstellen dat iemand afknapt op iemand als blijkt dat diegene maar een paar vrienden heeft en een veel minder groot sociaal leven.
Als ik het goed begrijp, ken je hem dus niet echt en heb je eigenlijk nooit echt met hem gesproken.

Is dat dan echt verliefd of heb je een 'crush' op die man op basis van uiterlijk/uitstraling/image en de info die je over hem verzameld hebt?

Ik heb zelf vaak ook een crush op mannen gehad op basis van een beeld dat ik zelf creeer. En dat waren natuurlijk (bijvoorbeeld) de knappe DJ's die vervolgens heule mooie en hippe mensen om zich heen hadden. En dan had ik korte fantasietjes dat zo iemand toch voor mij zou gaan en dat ik dan aan zijn arm opeens helemaal geweldig zou zijn. En dan bedacht ik me snel dat zo'n kerel 'out of my league' was ( en dat was waarschijnlijk ook zo). En ik voelde me dan onaantrekkelijk en suf...

Is heel vervelend want je kwetst jezelf onnodig... en net getuigt van te weinig zelfvertrouwen/zelfrespect.

Misschien val je nu op zo iemand omdat het veilig is (want je kunt hem toch niet krijgen...). Zeker deze man is geen optie... hij is bezet...

Bovendien geloof ik niet meer zo dat je tijdens bijvoorbeeld uitgaan met 1 blik verliefd kan worden... Verliefd (en geen crush) ontstaat toch als je iemand iets beter kent... en dan merk je gelijk of iemand a) aardig is b) ook oprecht in jouw geintereseerd is en c) het er echt helemaal niet toe doet hoe hip en sexy je vriendenkring is.
Hiltje, het is inderdaad een crush, zeker geen verliefdheid, want daar ken ik hem echt te slecht voor. Ik heb hem inderdaad nog niet eens gesproken

Maar zoiets als wat jij beschrijft... crush op de DJ, het is vergelijkbaar vrees ik. Nou is hij wel wat bescheidener denk ik en ook weer geen prototype knappe man, maar toch ... héél erg buiten bereik, zucht.

Misschien is het waar wat je zegt, dat ik min of meer onbewust op iemand val die ik toch niet kan krijgen. Ik moet sowieso een beetje oppassen met waar ik op val, want in het verleden was ik nou niet bepaald succesvol wat betreft stabiele, probleemloze relaties.
Er zijn bijzonder weinig mannen - zowel bezet als onbezet - die het vervelend vinden als een vrouw laat merken hem leuk te vinden .

Lomp afwijzen is typisch iets voor vrouwen !

Doe daar je voordeel mee als je twijfelt wel of niet naar iemand te lachen of iets te zeggen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wees blij met de vrienden die je hebt en als je behoefte hebt aan meer mensen om je heen dan kan je daar aan gaan werken door bijv meer dingen te ondernemen maar alleen als je daar zelf behoefte aan hebt en niet omdat je dan denkt spannender & leuker te zijn. Heb zelf ook geen groot netwerk, vond mezelf in het verleden daardoor ook saai maar ik heb dat nu overboord gegooid. Vind het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en koester ook de vriendschappen die ik heb maar om eerlijk te zijn heb ik ook geen puf en zin om elke avond sociale afspraken te moeten hebben. Heb een drukke baan, sport daarnaast en ben iemand die ook gesteld is op tijd voor mezelf als ik daardoor in iemand ander z'n ogen als einzelganger gezien wordt then so be it. Het maakt je echt niet minder aantrekkelijk voor de tegenpartij, belangrijkste is hoe jezelf in het leven staat.
Ik vind zelfkennis en enige onzekerheid 1000x aantrekkelijker dan overpopulariteit en misplaatste arrogantie/zelfverzekerdheid. En ik sta daar als man ongetwijfeld niet alleen in.

Ook het feit dat je meerdere lange relaties hebt gehad ipv veel korte vind ik voor je spreken. En man-vrienden? Misschien een cliché, maar de enige man-vrienden die een vrouw, uitzoenderingen daargelaten, heeft zijn exen, toekomstige exen en homo's.

Schat je eigen integriteit en waarden dus vooral hoog in en laat deze niet afwaarderen door alle oppervlakkige schijnpopulariteit. Iedereen heeft zijn/haar onzekerheden. En vooral diegenen die hun best lijken te doen om dat te verbloemen.
Clowns to the left of me..
quote:Valesca C schreef op 24 februari 2009 @ 20:00:

Ik kan me niet vóórstellen dat een knappe man met grote vriendenkring ooit valt op zo iemand als ik... eerder einselganger dan feestbeest.Iemand met 'n ruime grote vriendenkring kan zeker wel op 'n einzelgänger vallen, alleen is de belangrijkere vraag, zou jij je wel lekker voelen als je door 'n relatie met zo'n man vaak met de drukte van zijn vriendenkring geconfronteerd zal worden? Denk dat dat het uiteindelijke struikelblok wordt waardoor zo'n relatie niet lang zal werken. Althans dat geldt voor mij, ook einzelgänger.
quote:Valesca C schreef op 24 februari 2009 @ 22:28:

[...]

Ben het helemaal met je eens hoor. Ik selecteer mijn vrienden ook zeker niet op hun uiterlijk, maar op wat ze voor mij betekenen.

Maar ik betrap mezelf er wel op dat ik graag tot een vriendenkring zou willen behoren waarvan het merendeel er 'goed uitziet'... Ik weet het, ik vind het ook erg stom klinken, maar helaas kan ik die gevoelens niet ontkennen. Misschien omdat het dan voor mezelf een soort bewijs is dat ik er ook mag zijn?

Er goed uitzien is relatief. Wat knap is voor de ene is het voor de andere nog niet. En eigenlijk zijn de "mooiste mensen" nét die mensen die lekker in hun vel zitten, en dat uitstralen.

Een bewijs dat je er mag zijn zou je niet nodig moeten hebben. Misschien is het verstandig om even niet rond te kijken en het verkeerde aan te trekken (wat je nu eenmaal doet als je niet lekker in je vel zit), maar je aandacht en energie een tijd puur op jezelf te richten. Ga leuke dingen doen, waar je blij van wordt en leer nieuwe mensen kennen. Voor vriendschappen, wie weet bouw je wat op na een tijd.

Wanneer je gewent bent om goed voor jezelf te zorgen en blij te zijn met jezelf, zoals je bent, kun je altijd nog iets leuks tegenkomen die daar iets op kan aanvullen. Als je je nu gaat richten op uiterlijk en jezelf daardoor minderwaardig voelt zou je nog eens in een hele rotte situatie/relatie kunnen belanden. Dat moet je ook niet willen.
Bedankt voor al jullie reacties!

Ik kan in al jullie antwoorden wel iets gebruiken.

Ik kan op z'n minst 's proberen vriendelijk te lachen naar iemand, kan nooit kwaad

Maar wat Madhe zegt slaat de spijker misschien nog wel het meest op zijn kop. Het is ook nog veel te vroeg om alweer verliefd te worden en aan een relatie te beginnen. Ik kom, zoals ik al zei, net uit een vrij lange relatie en zou inderdaad mijn energie eerst eens een tijdje op mezelf moeten richten en leuke dingen gaan doen. Als het goed is, kom ik dan vanzelf wel een keer iemand tegen die gewoon goed bij me past en waarbij ik mezelf (en hem) niet voor de gek hou.

JustJuice, goed om ook een reactie van een man te krijgen op dit onderwerp. Misplaatste arrogantie en zelfverzekerdheid is natuurlijk nooit echt aantrekkelijk. Daar zou ik zelf ook niet op vallen.

Het hele eieren eten komt dus eigenlijk neer op mezelf volledig accepteren zoals ik ben. Een zeer bekend zinnetje voor mij. Vind het alleen wel verdomd moeilijk om in praktijk te brengen.
Valesca, mijn broertje heeft me wel eens verteld dat ik over het algemeen lelijkere vriendinnen had dan ik zelf ben. Ik wil dus kennelijk de knapste zijn in een groep? Of zou ik onbewust vinden dat ik er niet mag zijn? Nee, volgens mij zoek ik gewoon vrienden die ik leuk vind om mee om te gaan, dingen mee te delen en zo. Objectief gezien zullen sommigen dan knapper zijn dan ik en anderen minder knap. En veel van mijn vrienden en vriendinnen vind ik mooi, omdat ik het mooie mensen vind, ook al staat er iets scheef of is die persoon objectief gezien supermager of te zwaar. Beauty is in the eye of the beholder. Ook van een partner vind ik het belangrijk hoe die met zijn vrienden is, niet of die knap zijn of dat hij er veel heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven