Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd

zaterdag 22 juni 2019 om 17:13
zaterdag 22 juni 2019 om 17:38
And the drama continues....elfje85 schreef: ↑22-06-2019 17:02Ok, ik ben echt een ezel af en toe. Hij zei gisteren, volgens mij als een van de eerste opties, dat het vrijdags kan waarop ik zei dat ik dan nooit in ....ben. Daarna stelde hij maandag voor. Maar kan dus ook zijn dat ie zei "die maandag er na". En ik weet nu dus niet (meer) of ie deze maandag komt of die er na. Want waarom heeft ie het dan ook eerst over vrijdag ? Ik schaam me om het nu nog te gaan vragen. Want dan zal ie wel denken had dan gelijk in de sms gevraagd. Sowieso kan ik hem nu niet in het weekend sms'en/bellen.

zaterdag 22 juni 2019 om 17:40
Elfje, nu aan je verjaardag denken en maandag komt de schilder gewoon. Anders had hij zoals de anderen ook al zeggen wel een datum genoemd. Of heel duidelijk: dus niet a.s. maandag maar de week daarop.
Reken er nou maar gewoon op dat hij maandag langskomt. Als hij er om 19.00 uur nog niet is kan je altijd nog een smsje sturen.
Zeg je gewoon: 'hoi, jij zou toch vandaag nog even langskomen of vergis ik me in de dag? Elfje van nr.1010101'. Kunnen 2 antwoorden volgen: ja, ik kom eraan, sta in de file/moest even iets afmaken/whatever.
Of: Ik dacht volgende week maandag, dat is dan een misverstand.
Echt, dat komt wel goed. Heb je al gebak en spulletjes voor je verjaardag in huis? En iets leuks om aan te trekken? Maak er morgen een leuke dag van en niet gaan piekeren, zonde van je tijd en niet nodig.
Had je nog iets aan de onderwerpen waar je over zou kunnen praten met hem? Ik heb echt een voorgevoel dat het goed gaat hoor. Vooral omdat hij direct JA zei.
Hij had ook kunnen zeggen: ik zal kijken of er iemand in de buurt even tijd heeft, ik ben al met een ander project bezig.
Niets van dat al; hij komt zelf. Dan weet ik genoeg! Nu focussen op je verjaardag, het moet wel een leuke dag worden morgen
Reken er nou maar gewoon op dat hij maandag langskomt. Als hij er om 19.00 uur nog niet is kan je altijd nog een smsje sturen.
Zeg je gewoon: 'hoi, jij zou toch vandaag nog even langskomen of vergis ik me in de dag? Elfje van nr.1010101'. Kunnen 2 antwoorden volgen: ja, ik kom eraan, sta in de file/moest even iets afmaken/whatever.
Of: Ik dacht volgende week maandag, dat is dan een misverstand.
Echt, dat komt wel goed. Heb je al gebak en spulletjes voor je verjaardag in huis? En iets leuks om aan te trekken? Maak er morgen een leuke dag van en niet gaan piekeren, zonde van je tijd en niet nodig.
Had je nog iets aan de onderwerpen waar je over zou kunnen praten met hem? Ik heb echt een voorgevoel dat het goed gaat hoor. Vooral omdat hij direct JA zei.
Hij had ook kunnen zeggen: ik zal kijken of er iemand in de buurt even tijd heeft, ik ben al met een ander project bezig.
Niets van dat al; hij komt zelf. Dan weet ik genoeg! Nu focussen op je verjaardag, het moet wel een leuke dag worden morgen

zaterdag 22 juni 2019 om 17:45

zaterdag 22 juni 2019 om 17:50
Echt respect voor jouw vertrouwen in de hele situ en dat je zo (bijna irritant) vrolijk blijftSadButTrue999 schreef: ↑22-06-2019 17:45Het is pas zaterdag, we zijn er nog niet en je weet: de laatste loodjes... pfjieuw wat zal ik blij zijn als Elfje hier het goede nieuws komt vertellen. Want dat gaat er komen, zeker weten
![]()

zaterdag 22 juni 2019 om 17:59
Hoezo 'bijna'?Tattooaddict87 schreef: ↑22-06-2019 17:50Echt respect voor jouw vertrouwen in de hele situ en dat je zo (bijna irritant) vrolijk blijft![]()
![]()
Ik begin mezelf op m'n zenuwen te werken inmiddels

Neemt niet weg dat ik er een rotsvast vertrouwen in heb dat alles goedkomt aan het eind

zaterdag 22 juni 2019 om 18:09
Top dat je hebt gebeld Elf!
Ik heb wel een tip:
Morgen ben je jarig en dan zou ik slingers ophangen en deze dan laten hangen tot maandag.
Als hij dan komt zal hij ongetwijfeld vragen: hee, ben je jarig? En dan kun je zeggen dat je dat gisteren was (...en geeft hij je misschien wel 3 zoenen!), en dan kun je zeggen dat je nog allerlei lekkers over hebt van je verjaardag en of hij zin heeft in een biertje (met hapjes).
Ik heb wel een tip:
Morgen ben je jarig en dan zou ik slingers ophangen en deze dan laten hangen tot maandag.
Als hij dan komt zal hij ongetwijfeld vragen: hee, ben je jarig? En dan kun je zeggen dat je dat gisteren was (...en geeft hij je misschien wel 3 zoenen!), en dan kun je zeggen dat je nog allerlei lekkers over hebt van je verjaardag en of hij zin heeft in een biertje (met hapjes).
zaterdag 22 juni 2019 om 18:44
Ja maar hij had het eerst over vrijdag en toen over maandag. Dus dan lijkt het mij dat vrijdag de eerste mogelijkheid was en dus die maandag er na de tweede?
(Lees mijn post op pag 44). Moet ik er 17.00 uur aanstaande maandag er (niets (over) sms'en/bellen? Voor hetzelfde geld zit ik aanstaande maandag die avond voor niets te wachten
.
En ik was idd wel van plan om hem wat te drinken aan te bieden. Ten eerste, hij moet ruim drie kwartier rijden vanuit die plaats voor ie hier is. Maar geef ik m dat dan als ie bij wc/keuken kijkt/binnenkomt (uiteraard na gevraagd te hebben of ie wat lust/te zeggen dat ik over heb van verjdaardag) of nadat ie gekeken heeft? Is nu natuurlijk andere situatie dan wanneer iemand al langs komt om wat te drinken.
En het wordt die dag idd super warm. Nog geen idee wat ik aan doe, misschien korte broek met topje er op, anders idd luchtig jurkje.
(Lees mijn post op pag 44). Moet ik er 17.00 uur aanstaande maandag er (niets (over) sms'en/bellen? Voor hetzelfde geld zit ik aanstaande maandag die avond voor niets te wachten
En ik was idd wel van plan om hem wat te drinken aan te bieden. Ten eerste, hij moet ruim drie kwartier rijden vanuit die plaats voor ie hier is. Maar geef ik m dat dan als ie bij wc/keuken kijkt/binnenkomt (uiteraard na gevraagd te hebben of ie wat lust/te zeggen dat ik over heb van verjdaardag) of nadat ie gekeken heeft? Is nu natuurlijk andere situatie dan wanneer iemand al langs komt om wat te drinken.
En het wordt die dag idd super warm. Nog geen idee wat ik aan doe, misschien korte broek met topje er op, anders idd luchtig jurkje.

zaterdag 22 juni 2019 om 19:05
Het gaat hierom
Ok, ik ben echt een ezel af en toe
. Hij zei gisteren, volgens mij als een van de eerste opties, dat het vrijdags kan waarop ik zei dat ik dan nooit in ....ben. Daarna stelde hij maandag voor. Maar kan dus ook zijn dat ie zei "die maandag er na". En ik weet nu dus niet (meer) of ie deze maandag komt of die er na. Want waarom heeft ie het dan ook eerst over vrijdag ? Ik schaam me om het nu nog te gaan vragen. Want dan zal ie wel denken had dan gelijk in de sms gevraagd. Sowieso kan ik hem nu niet in het weekend sms'en/bellen.
Ok, ik ben echt een ezel af en toe
zaterdag 22 juni 2019 om 19:11
Hoeveel wil je voorbereiden voor zijn komst?
Voor nu zou ik er ook vanuit gaan dat het aanstaande maandag is. Als hij niet komt kan je later in de avond iets zeggen als:
"Hey, ik had je nog verwacht vanmiddag. Heb ik je gemist of heb ik me in de dag vergist?"
Kern is houd het bij jezelf. Als het de week erna is zou ik van hem iets verwachten als:
"Oh, ik dacht volgende week maandag. Onhandig van me. Schikt die dag nog voor jou?"
(En niet iets als: "Jeez, let je wel eens op?! Ik zei toch de maandag erna? Nou laat maar zeg." Als hij dat wel doet weet je ook waar hij aan toe is.)
Geen man overboord in dat geval.
Voor nu zou ik er ook vanuit gaan dat het aanstaande maandag is. Als hij niet komt kan je later in de avond iets zeggen als:
"Hey, ik had je nog verwacht vanmiddag. Heb ik je gemist of heb ik me in de dag vergist?"
Kern is houd het bij jezelf. Als het de week erna is zou ik van hem iets verwachten als:
"Oh, ik dacht volgende week maandag. Onhandig van me. Schikt die dag nog voor jou?"
(En niet iets als: "Jeez, let je wel eens op?! Ik zei toch de maandag erna? Nou laat maar zeg." Als hij dat wel doet weet je ook waar hij aan toe is.)
Geen man overboord in dat geval.

zaterdag 22 juni 2019 om 19:12
Ik denk gewoon nou maandag anders zeggen mensen meestal iets van 'de week erop'. Dus gewoon klaar gaan zitten. Ik zou zeggen poeh poeh schilder hete dag hè, ik heb koude limonade en bier, zullen we eerst een glas drinken? En bedenk vast één of twee vragen of opmerkingen die een gesprek uit kunnen lokken. Ideaal zou zijn als 'ie dat hele wc-plafond nooit te zien krijgt.
zaterdag 22 juni 2019 om 19:14
Heerlijk dit!SadButTrue999 schreef: ↑22-06-2019 17:59Hoezo 'bijna'?
Ik begin mezelf op m'n zenuwen te werken inmiddels![]()
![]()
Neemt niet weg dat ik er een rotsvast vertrouwen in heb dat alles goedkomt aan het eind![]()

zaterdag 22 juni 2019 om 19:14
Ja, dat lijkt me ook het beste... of toch een smsje of hij maandag even wil bellen, en dan bellen of hij het smsje ontvangen heeft.Abundance-of-Freedom schreef: ↑22-06-2019 19:01Bel hem anders maandag nog een keer. Kan je meteen weer even zijn stem horen.
Heb je hier een gifje voor?? Ik voel me opeens heel down worden...

zaterdag 22 juni 2019 om 19:16
Dit vind ik een goed idee.Taralina schreef: ↑22-06-2019 18:09Ik heb wel een tip:

zaterdag 22 juni 2019 om 19:17
SadButTrue999 schreef: ↑22-06-2019 19:14of toch een smsje of hij maandag even wil bellen, en dan bellen of hij het smsje ontvangen heeft.

zaterdag 22 juni 2019 om 19:58
SadButTrue999 schreef: ↑22-06-2019 19:14Ja, dat lijkt me ook het beste... of toch een smsje of hij maandag even wil bellen, en dan bellen of hij het smsje ontvangen heeft.
Heb je hier een gifje voor?? Ik voel me opeens heel down worden...![]()
Gewoon maandag nog een keer bellen Elfje. Je kan het!

zaterdag 22 juni 2019 om 20:05
Dankjewel!!!Abundance-of-Freedom schreef: ↑22-06-2019 19:58Gewoon maandag nog een keer bellen Elfje. Je kan het!
![]()

Het gaat wel weer, die plotselinge niet-te-stoppen huilbui met veel snot en kwijl hielp ook mee.
Ik heb weer zin in het leven

zaterdag 22 juni 2019 om 20:10
SadButTrue999 schreef: ↑22-06-2019 20:05Dankjewel!!!![]()
Het gaat wel weer, die plotselinge niet-te-stoppen huilbui met veel snot en kwijl hielp ook mee.
Ik heb weer zin in het leven![]()
![]()
![]()