Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd

zaterdag 22 juni 2019 om 00:41
Zit je tampon scheef ofzo?

zaterdag 22 juni 2019 om 00:51
Ik weet idd niet zo goed hoe smartphones werken. Zie af en toe wel eens bij vriendinnen en familie op scherm verschijnen, u heeft nog .. Ongelezen berichten maar let er dan niet op of er dan staat ...ongelezen sms of ...ongelezen whatsappjes. kan ook zijn dat ie bij ontgrendelen bv zag ongelezen sms maar dat ie dacht ongelezen whatsapp omdat bijna iedereen whatsappt. Of dat ie er gewoon helemaal doordat ie rest van middag weer aan het werk geweest is dat ik een sms gestuurd heb.daardoor vraag ik me dus af of ie de sms, waarin ik zoals ik al zei m'n adres vermeld heb en afgesloten heb met gr ...(mijn voornaam).
zaterdag 22 juni 2019 om 00:55
Mijn eerste ex man heet Henk en is..... schilder.Oh-happy-day schreef: ↑21-06-2019 15:52Stel nou dat de vrouw van de schilder meeleest... of de buurvrouw, of een tante, zus, nicht, kennis, kassiere uit de supermarkt.. en die denkt: Haha, onze Henk heeft altijd een petje op. Henk, er is een leuk topic gaande op Viva, ben jij onlangs nog ergens geweest bij iemand die heel veel puzzels heeft? Kijk maar uit als ze zogenaamd belt voor advies, want ze wil wat van je.
En stel dat die vrouw vandaag van haar Henk hoort dat hij inderdaad gebeld is, dan staat die vrouw misschien wel met een goed advies voor je deur maandag!![]()

zaterdag 22 juni 2019 om 01:04
Me dunkt! Een volle maand hebben we beurtelings gelachen, gehuild, haren uit ons hoofd getrokken en Elfje gerustgesteld met als resultaat: hij komt maandag langs.Tattooaddict87 schreef: ↑22-06-2019 00:28Flauwe reacties? Heb je het hele topic wel gelezen? We zijn al zo’n 43 pagina’s, lees: meer dan een maand, bezig met adviezen en tips geven!
Niet slecht durf ik te beweren. En ja, je mag best lachen om Nobelprijs-winnende gifjes, een ander topic van jaren geleden met een soortgelijk verhaal is bovengehengeld: de TO van toen kwam nog even gedag zeggen hier en ze vind het helemaal niet erg. Bij haar liep het ook op niets uit en wat schokkender is: het werd ruzie in haar topic.
Door mensen die op de vuist gingen en de makelaar (in dat geval) helemaal vergaten. Niet meer zagen staan.
Wij blijven met z'n allen Elfje met raad en daad bijstaan: zonder geheime pb'tjes waarvan ik denk: zet gewoon online, ik weet wat erin staat...

Nee vergeet de glazen bol: heb ik niet nodig. Zelfs Elfje moet keihard lachen om dat betuttelende gedoe. Ze wordt zondag 34 hoor.
Abundance, hoe doe je dat gifje van Will Smith, die dan zegt 'girl, please... tssss' die zou ik nu gebruiken. Nou ja, het staat er.
Laten we geen ruzie gaan maken in een romantisch topic, ik ga even goed nadenken wat Elfje zou kunnen doen maandag.
En vergeet niet dat Elfje zelf ook een grappenmaakster is: heb je gezien dat ze steeds dezelfde vraag stelde?

Gingen we weer met z'n allen nadenken. Ze zal ons wel keihard uitgelachen hebben maar geeft niks: ze heeft zelf geschreven dat ze ook wel moet lachen om de grapjes en kan heel goed aangeven -en deed dat ook- toen het begon te vervelen. Dussss......
Ik ga even in mijn denktank, alle ideëen zijn welkom zei Elfje net..
Nogmaals: LE-ZEN. Werkelijk, waarom léést niemand goed

anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 18:35
Reden: fout eruit
Reden: fout eruit
0.32% gewijzigd

zaterdag 22 juni 2019 om 01:29
GEfELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!

Hele fijne dag vandaag, ik ga straks op jou proosten, zondag op Elfje: volgende week even mijn lever een weekje rust geven met al die feestjes, wel gezellig, en iedereen mooi weer; dat verjaart toch net wat soepeler

zaterdag 22 juni 2019 om 01:37
Wow, wat positief, je ex.. dus de schilder is vrijgezel

zaterdag 22 juni 2019 om 02:11
Elfje??

Als hij Henk heet... nee, niet te vroeg juichen, ik ken geloof ik wel 8 mannen die Henk heten.
Heb ook even nagedacht, als je nou eens vraagt wat zijn hobby's zijn? Lijkt weer heel simpel, maar het is wel een beetje een persoonlijke vraag die hij kan afwimpelen, maar ook aangrijpen om een praatje te maken over iets anders dan schilderwerk, zo raak je aan de praat.
Kan jij vertellen dat je nog maar zelden puzzelt maar de puzzels gewoon wil houden, als verzameling als hij vraagt over de puzzels.
Als hij JOU wat verteld, stel hij houdt van voetballen of tennis kan je daarover ook vragen stellen.
Ook als je er geen verstand van hebt: iedereen vind het leuk als je belangstelling toont. Als het je interesseert natuurlijk, maar meteen zeggen djeez wat een stomme sport zou ik niet doen

Maar gewoon vragen of hij van sport houdt, of hij nog op vakantie gaat zijn wel goede onderwerpen lijkt mij.
Je kan ook vragen of het waar is dat schilders thuis helemaal niet zo vaak schilderen omdat ze het de hele dag al doen, of hoe dat moet als het te heet is om te schilderen en de schaduwkant al klaar is.
Als dat goed gaat loopt de rest vanzelf wel.. maak je niet te druk en bedenk dat het nog steeds zo is dat je nee hebt en ja kan krijgen.
Bij het weggaan kan je nog zeggen als je dat wil: jammer dat we elkaar niet meer zullen zien, ik vond het erg aardig dat je langskwam! Ligt er ook een beetje aan.
Niet om lullig te doen maar als het echt zo warm is en je biedt hem niks te drinken aan wil hij mss echt snel naar huis omdat hij onwijs dorst heeft. Denk er even over na of je toch niet even moet vragen of hij dorst heeft na een dag schilderen... Hij heeft het toch zo op en als het gezellig wordt vraagt hij jou mss wel iets waardoor jullie contact houden.
Ik ben benieuwd of je het goede gespreksstof lijkt of toch niet echt goede onderwerpen.
zaterdag 22 juni 2019 om 07:37
Wat fijn zeg, bedankt!SadButTrue999 schreef: ↑22-06-2019 01:29GEfELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hele fijne dag vandaag, ik ga straks op jou proosten, zondag op Elfje: volgende week even mijn lever een weekje rust geven met al die feestjes, wel gezellig, en iedereen mooi weer; dat verjaart toch net wat soepeler![]()

zaterdag 22 juni 2019 om 07:47
SadButTrue999 schreef: ↑21-06-2019 19:10Thats the spirit!! En iedereen maar denken dat je niks durft.. je hebt die jaloerse vrouw met een paar woorden het zwijgen opgelegd![]()
Het kán geen toeval zijn dat hij ook maandag kan komen, hij wil je gewoon z.s.m. zien denk ik
Dat smsje een uur later: perfect, zo kom je niet té needy over, een beetje luchtig. Precies goed. Ook slim om zo nog even je naam te laten vallen, hij is zelfs al elders bezig maar hij komt toch maar mooi speciaal voor jou terug![]()
Dat hij geen antwoord op je sms geeft is niet zo gek, het is immers een mededeling en bedenk wel dat mannen óók nerveus en zenuwachtig kunnen zijn. Mss zit hij nu met rode wangetjes te bedenken hoe hij moet laten blijken dat hij je leuk vindt maandag.
Of is hij bang dat je een vriend hebt maar neemt gewoon de gok: nee heeft hij, ja kan hij krijgen ja toch?
Hij vergeet je maandag niet hoor, no worries! Die staat op de stoep zodra zijn kwast schoon is, hij mag niet hard worden als hij er niets mee doet, dan kan hij er niks meer mee en das gewoon zonde. Hij is zuinig op zijn gereedschap: mooi mooi mooi!
Men wordt geen opperhoofdvoorman-teamleider door maar wat aan te rotzooien, logisch toch? Ik denk ook dat hij een goede vader is die plak- en teken/verfwerkjes maakt met de kinderen later.
O ga ik weer.. ik loop te hard van stapel. Geen idee of je kinderen wil![]()
Even eten en koffie en net zo kalm als jou zien te worden..![]()

Ik heb de leukste en liefste man, gelukkig getrouwd. Niks jaloers aan hoor. Maar schattig dat je dat denkt.
I told you walking was idiotic.

zaterdag 22 juni 2019 om 09:13
Jij corrigeert de flauwe reacties? En jij bent?harlekijntjes schreef: ↑22-06-2019 00:38Ik corrigeer sommige flauwe reacties,en ik heb het over tips voor maandag,niet over de afgelopen weken,daarover had ze idd genoeg tips gehad.
zaterdag 22 juni 2019 om 09:17
Dit is inderdaad wel zo Elfje. Iemand niks te drinken aanbieden als het 35 graden is en hij heeft heel de dag gewerkt komt nogal onvriendelijk over. En het is een mooie kans om even een praatje te maken. Anders kan hij alleen maar advies geven over je wc plafond en staat hij na 5 min teleurgesteld weer buiten omdat hij geen kans had om even gezellig met je te praten.SadButTrue999 schreef: ↑22-06-2019 02:11Niet om lullig te doen maar als het echt zo warm is en je biedt hem niks te drinken aan wil hij mss echt snel naar huis omdat hij onwijs dorst heeft. Denk er even over na of je toch niet even moet vragen of hij dorst heeft na een dag schilderen... Hij heeft het toch zo op en als het gezellig wordt vraagt hij jou mss wel iets waardoor jullie contact houden.

zaterdag 22 juni 2019 om 09:42

Als Elfje ergens problemen mee heeft dan kan ze dat heel goed zelf zeggen.

zaterdag 22 juni 2019 om 10:04
Vraag hoe hoe hij zijn vrije tijd het liefst doorbrengt, wat zijn hobbies zijn, zo kom je te weten of jullie raakvlakken hebben. Zat onderwerpen waar je het over kan hebben.
zaterdag 22 juni 2019 om 12:02
Dat dus! Je hebt toch wel een bepaald plan van aanpak?harlekijntjes schreef: ↑22-06-2019 00:24Je moet nu ff echt goed nadenkenken hoe je het gaat aanpakken maandag,en aan die flauwe reacties zoals annewiep zegt heb je ook niets.je moet hem laten weten dat je hem leuk vind en niet alleen verfadvies wil.anders gaat hij na het advies en misvhien drankje naar huis en blijf jij teleurgesteld achter.
zaterdag 22 juni 2019 om 12:21
Dat is wel voorbarig. En ze hoeft niet alleen te staan in dat zeggen.Abundance-of-Freedom schreef: ↑22-06-2019 09:42Als Elfje ergens problemen mee heeft dan kan ze dat heel goed zelf zeggen.

zaterdag 22 juni 2019 om 15:37
ReginaMills schreef: ↑22-06-2019 07:47![]()
Ik heb de leukste en liefste man, gelukkig getrouwd. Niks jaloers aan hoor. Maar schattig dat je dat denkt.![]()

Gelukkig! Dan was het gewoon belangstelling en meeleven: dat is natuurlijk Alleen maar aardig.
Fijn weekend!!

zaterdag 22 juni 2019 om 15:41
...jaloers op Elfje, denk ik...

zaterdag 22 juni 2019 om 17:00
harlekijntjes schreef: ↑22-06-2019 00:24Je moet nu ff echt goed nadenkenken hoe je het gaat aanpakken maandag,en aan die flauwe reacties zoals annewiep zegt heb je ook niets.

zaterdag 22 juni 2019 om 17:02
Ok, ik ben echt een ezel af en toe
. Hij zei gisteren, volgens mij als een van de eerste opties, dat het vrijdags kan waarop ik zei dat ik dan nooit in ....ben. Daarna stelde hij maandag voor. Maar kan dus ook zijn dat ie zei "die maandag er na". En ik weet nu dus niet (meer) of ie deze maandag komt of die er na. Want waarom heeft ie het dan ook eerst over vrijdag ? Ik schaam me om het nu nog te gaan vragen. Want dan zal ie wel denken had dan gelijk in de sms gevraagd. Sowieso kan ik hem nu niet in het weekend sms'en/bellen.