Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
zaterdag 29 juni 2019 om 00:32
Wellicht zou de schilder niet elke dag zulke gesprekken willen hebben over een toilet maar voor een keer een vriendelijk gebaar over een wc kan het zijn dat hij zich niet bedonderd voelt. Hij wist dat het hoogstens een kleine klus was. Hij vroeg nog of elfje wat had aan het advies. Dat toont interesse. Misschien of zijn gebaar nog iets opleverde voor elfje, misschien interesse in een klus. Wellicht had hij enigszins interesse in een klus maar wat al gezegd werd was die niet zo groot dus had hij dan ook niet veel interesse.
Elfje kan vast als iemand anders een schilderklus heeft deze schilder aanraden.
Elfje kan vast als iemand anders een schilderklus heeft deze schilder aanraden.
zaterdag 29 juni 2019 om 00:33
Jij wil gewoon heel erg graag geloven dat hij je leuk vindt/vond en met je flirtte omdat je hem leuk vindt en met hem flirtte.. Maar alles wijst erop dat hij dit zich allemaal enkel in je hoofd heeft afgespeeld.elfje85 schreef: ↑28-06-2019 22:22Net thuis. Kreeg vanmiddag sms dat ie fijn vond dat ik gesprek leuk vond en of ik iets aan de adviezen gehad had. Dat ie gelijk met deur in huis viel en dat ie niet op mijn uitnodiging in gaat. Lag niet aan mij maar aan feit dat ie simpelweg gelukkig is met z'n gezin.
Heb echt dubbele gevoelens. op zich geloof ik hem. Maar heb nog steeds idee dat ie wel interesse had omdat ie die ochtend naar m'n kelder kwam, of moet geweest zijn omdat ie ruitensetter moest hebben maar dat denk ik niet. Verder vraagt ie dan gisteren of er nog meer geschilderd moest worden toen ik keuken en wc had laten zien, daarna zei ie van verbouwing is nu bijna klaar alle werkzaamheden he. en daarna over nog wat koetjes en kalfjes gehad. Toen was even korte stilte en wist ik even geen houding te geven en zei ik maar bedankt voor je advies en dat ik zou sms'en als ik nog vragen had later/iets vergeten sou zijn.
Ik wil en ga niet in een huwelijk/gezin stoken en op zon basis zou ik ook nooit relatie willen, doet ie straks ooit zelfde bij mij. Maar dus dubbel gevoel omdat leek of ie interesse had die ochtend en gisteren als ik naar m lachte of keek, deed ik expres ook flirterig natuurljk, ook door z'n manier van kijken naar mij of ie mij ook leuk vond.
Misschien dat ie dus wel interesse had maar z'n vriendin/vrouw leuker/knapper vind. Of is ie gisteren door iets afgeknapt. Of gezin verhaal is smoes, zal het denk ik nooit weten.

zaterdag 29 juni 2019 om 00:34
elfje85 schreef: ↑29-06-2019 00:19Inderdaad. En zo een "misdaad" is her nu ook weer niet. Af en toe mogen dit soort foute acties ook wel, of leven jullie altijd allemaal binnen de regeltjes ?
En als jullie dus bij jullie bv lekkere loodgieter langs komt en je denkt, lekker ding. Dan gaan jullie hem gelijk appen/bellen of ie wil daten?
Ik blijf dat toch raar vinden..zeker als je nog niet weet wat iemand van je vind..
Had paar jaar in periode dat ik geen werk had trouwens ook keer met vrijwilligerswerk waar ik nieuw was dat een kok (van mijn leeftijd) nieuwsgierig kwam kijken naar mij want 5 minuten daarvoor moest ik iets halen bij hem.Terwijl die ook bezet was met kinderen. Dus blijkbaar heb ik toch aantrekkingskracht op bezette mannen ofzo. Maar goed, voor jullie weer denken die gaat weer sms'en, nee ga ik niet doen. Laatste waar ik zin in heb is geouwehoer door te stoken in relatie of man/jongen die vriendin verlaat voor mij en mij later misschien wel zelfde flikt.

zaterdag 29 juni 2019 om 00:37
Elfje leeft een beetje in een fantasiewereld, dus dat kan kloppen..madamzonderm schreef: ↑29-06-2019 00:35Mij wijst het erop dat het voor elfje niet zo duidelijk was als je schetst.
zaterdag 29 juni 2019 om 00:38
Leg uit? Weet gelukkig zelf hoe het zit.

zaterdag 29 juni 2019 om 00:40
Begrijpend lezen is iets waar je nog wat op mag oefenen

zaterdag 29 juni 2019 om 00:41
met veel spanning en plezier en verheugend en peinzend over de houdbaarheid van slagroom en uiteindelijk trots op petje én elfje! maar toch nog 4 pags lezen te gaan..? calamitucat heeft wijs gesproken? op p.86

zaterdag 29 juni 2019 om 00:43
Calamitycat schreef: ↑29-06-2019 00:27Helaas. Ik geloof al lang niet meer in sprookjes. In tegenstelling tot Elf die zich gedraagt als een 16-jarige bakvis terwijl ze een meer dan volwassen vrouw is. Niets maar dan ook echt niets in dit topic wees erop dat de schilder dan ook maar een greintje interesse in Elf had.
En velen maar gezellig mee zwijmelen.... bizar.
Ik vond het naiviteitsgehalte ook erg hoog. Bij TO (34? Echt?). Maar zeker ook bij veel meelezers.
zaterdag 29 juni 2019 om 00:43
Ik vind dit een top reactie van de schilder. Jammer Elfje dat het 'm niet gaat worden met deze man maar het leven gaat door, er komt vanzelf wel weer eens wat anders op je pad wat de moeite waard is.elfje85 schreef: ↑28-06-2019 22:22Net thuis. Kreeg vanmiddag sms dat ie fijn vond dat ik gesprek leuk vond en of ik iets aan de adviezen gehad had. Dat ie gelijk met deur in huis viel en dat ie niet op mijn uitnodiging in gaat. Lag niet aan mij maar aan feit dat ie simpelweg gelukkig is met z'n gezin.
[ .....]
.

zaterdag 29 juni 2019 om 00:44
Toch wel hé, aangezien dat het enige is wat hij gedaan heeft. Er was niks spannends aan hoor. Hij zei niet eens dat haar wc leuk was, ik bedoel maar.valentinamaria schreef: ↑29-06-2019 00:12hij kwam echt niet alleen om advies te geven.
dan kunnen ze wel bezig blijven.

zaterdag 29 juni 2019 om 00:45
Dat maak jij er van. En Soms zijn dingen ook niet gelijk helemaal helder. Dat verklaart ook waarom mensen elkaar op date vragen.
Oh en dan nog een voorbeeld, genoeg single schoonmoeders die zogenaamd even iets moeten bespreken met een leuke vader van een
Klasgenoot van hun kind. Soms moet je een smoesje verzinnen en hij kwam uit goodwill langs. Dus doe in godsnaam niet alsof ik,zon crime gepleegd heb. En zo zijn er nog tig van dar soort gevallen, oude werkvloer, overal in real life.Verder mag er wat mij betreft een slotje op dir topic. In sommig opzicht hebben sommigen van jullie gelijk(gehad).
zaterdag 29 juni 2019 om 00:47

zaterdag 29 juni 2019 om 00:52
Welnee, iedereen zat mee te duimen dat er misschien iets leuks kon ontstaan.
Dat is dus niet zo.. prima! De man heeft vrouw en kinderen.. klaar!. Dat kon elfje niet aan zijn neus zien en niet geschoten is altijd mis.
Maar wat elfje daarna ging raaskallen.. daar zakte toch echt mijn broek vanaf.
Dubbele gevoelens?, signalen? een vibe?
waar dan?
Ze ziet, denkt en voelt van alles en zou dat dan het liefst nog naar hem smsen.
Je zult zo iemand achter je eigen vent aan hebben zitten.. geen bedreiging maar wel irritant kan ik me zo voorstellen.
zaterdag 29 juni 2019 om 00:55
En jij bent alwetend he. Weet precies hoe ieders leven gaatPindakaasjes schreef: ↑29-06-2019 00:42Toen ze ergens net nieuw was als vrijwilliger kwam de kok even vragen hoe het met haar ging... die zat natuurlijk ook al heimelijk naar haar te smachten! Elfje voelt dat feilloos aan.
Tja.. je hebt het of je hebt het niet.
Fijne avond, ik ga slapen.
zaterdag 29 juni 2019 om 01:03
Niemand, en ook jij dus, weet niet of hij mij leuk vond. Kan best zo geweest zijn, maar dat hij toch z'n vriendin leuker en knapper vind. Maar had ie single geweest, dan had ie misschien wel willen daten. In een relatie met een van m'n exen vond ik z'n beste vriend ook aantrekkelijk maar m'n eigen vriend vond ik knapper. Zijn genoeg mensen die relatie hebben maar ook anderen knap en/of leuk vinden, alleen de doer daar war mee. De ander niet, ieders goed recht. En Soms flirt je idd zonder bedoelingen met elkaar ja.En ja, ik geloof nog steeds voor groot deel dat de kelder case een signaal geweest kan zijn daf ie me leuk vond. Dit alles maakt dat ik dubbele gevoelens heb die dus niet onterecht zijn omdat er best kern van waarheid in kan zitten dat ie me leuk vond.Pindakaasjes schreef: ↑29-06-2019 00:52Welnee, iedereen zat mee te duimen dat er misschien iets leuks kon ontstaan.
Dat is dus niet zo.. prima! De man heeft vrouw en kinderen.. klaar!. Dat kon elfje niet aan zijn neus zien en niet geschoten is altijd mis.
Maar wat elfje daarna ging raaskallen.. daar zakte toch echt mijn broek vanaf.
Dubbele gevoelens?, signalen? een vibe?
waar dan?
Ze ziet, denkt en voelt van alles en zou dat dan het liefst nog naar hem smsen.
Je zult zo iemand achter je eigen vent aan hebben zitten.. geen bedreiging maar wel irritant kan ik me zo voorstellen.
zaterdag 29 juni 2019 om 01:15
Ik noemde deze situaties om duidelijk te maken dat er in verleden meerdere mannen/jongens geweest zijn die bezet waren en mij interessant vonden en/of probeerden te versieren omdat ... (Weet d'r naam even niet meer)een persoon hierboven dacht te weten of die kok wel od niet mij interessant vond.
welterusfen

zaterdag 29 juni 2019 om 02:15
In plaats daarvan heb jij een maand lopen mindfucken en toen is hij bij je langs geweest voor advies. Daarna vroeg je hem alsnog uit. Hoeveel meer wist je dan door dat korte gesprekje? Je hebt hem toen niks gevraagd over zijn privé.
Dus ja, ik zou sneller handelen.