Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
valentinamaria schreef:
29-06-2019 00:02
wat een onzin.

denk je nou echt dat die schilder kwam om advies te geven voor het schilderen van een wc?

hij wist echt wel dat daar geen betaalde klus uit zou voortkomen.
Kom op hoor, ik denk niet dat die schilder ook maar iets anders wil dan schilderen, als ik een beetje een beeld kan maken van TO. Daarnaast heeft hij een gezin, niet elke man is een vreemdganger he.
Oudblond schreef:
29-06-2019 00:05
Oh ja? Hij heeft haar advies gegeven en daarna viel er een stilte en vertrok hij. Hij heeft haar niet in de luster gehangen. En toen TO aangaf dat ze daar wel voor open stond vertelde hij dat hij een gezin heeft. Ik weet echt niet wat jij leest.

hij vond het gewoon spannend.

een schilder gaat echt buiten werktijd geen gratis advies geven aan iemand die huurt bij de woningstichting.
die heeft na werktijd vast genoeg klusjes bij mensen die hem zwart een aardig bedrag betalen.

hij vond elfje dus leuk.
wij slapen nooit.
Oudblond schreef:
28-06-2019 23:59
Jij verdedigt dat gekonkel? Initiatief nemen was hem bellen en eerlijk zeggen dat zij hem wel leuk vond en of hij zin had om een drankje met haar te doen. Dan had hij meteen gezegd ' dat is vleiend om te horen, maar ik heb een gezin'. En klaar.
Nee eerst 'anoniem' bellen, dan onder valse voorwendselen een 'werkafspraak' maken en zelfs een tweede afspraak plannen omdat hij de eerste afspraak niet zou redden. Daar mag TO trots op zijn? Echt niet. Dat is hem voor het lapje houden, bedrog plegen 'ik heb werk voor jouw bedrijf' en gewoon vals. En dat allemaal omdat ze de ballen niet had om hem gewoon op date te vragen en het risico te nemen dat ze een blauwtje zou lopen.
Zijn bedrijf zal er blij mee zijn want denken je nu echt dat hij die uren niet betaald werd? TO hoefde niets te betalen omdat je voor een oriënterende afspraak voor het maken van een offerte nu eenmaal niet betaalt. En de schilder zal het erg leuk vinden dat hij die uren voor niets vrijgemaakt heeft. NOT.

Nou nou nou. Elfje had wel heel duidelijk gemaakt dat ze hem niet kon betalen. Dat ze geen geld had.

Maar goed, Elfje. Volgende keer niet zo moeilijk doen, dus. Had je een maand van je leven gescheeld. Jammer, maar helaas.
Oudblond schreef:
Jij verdedigt dat gekonkel? Initiatief nemen was hem bellen en eerlijk zeggen dat zij hem wel leuk vond en of hij zin had om een drankje met haar te doen. Dan had hij meteen gezegd ' dat is vleiend om te horen, maar ik heb een gezin'. En klaar.
Nee eerst 'anoniem' bellen, dan onder valse voorwendselen een 'werkafspraak' maken en zelfs een tweede afspraak plannen omdat hij de eerste afspraak niet zou redden. Daar mag TO trots op zijn? Echt niet. Dat is hem voor het lapje houden, bedrog plegen 'ik heb werk voor jouw bedrijf' en gewoon vals. En dat allemaal omdat ze de ballen niet had om hem gewoon op date te vragen en het risico te nemen dat ze een blauwtje zou lopen.
Zijn bedrijf zal er blij mee zijn want denken je nu echt dat hij die uren niet betaald werd? TO hoefde niets te betalen omdat je voor een oriënterende afspraak voor het maken van een offerte nu eenmaal niet betaalt. En de schilder zal het erg leuk vinden dat hij die uren voor niets vrijgemaakt heeft. NOT.
Wat bedoel je met tweede werkafspraak, donderdag ? Hij zou maandag komen, redde ie niet. Dus verplaatst maar donderdag. Denk dat het voor hem duidelijk was dat hij er geen klus aan over zou houden. En hij zei, donderdagavond, dat ie normaal dir niet deed, maar nu wel omdat ie toch nog naar een klus in mijn woonplaats moest. Hebben het donderdag ook niet gehad over een offerte. Was denk ik voor ons beide duidelijk dat het aleen om advies ging (en voor mij dan ook omdat ik hem leuk vind).
stellar schreef:
29-06-2019 00:06
Kom op hoor, ik denk niet dat die schilder ook maar iets anders wil dan schilderen, als ik een beetje een beeld kan maken van TO. Daarnaast heeft hij een gezin, niet elke man is een vreemdganger he.
heb jij enig idee hoeveel werk schilders momenteel kunnen krijgen?
tegen hele prima uurlonen.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
29-06-2019 00:02
wat een onzin.

denk je nou echt dat die schilder kwam om advies te geven voor het schilderen van een wc?

hij wist echt wel dat daar geen betaalde klus uit zou voortkomen.
Wat kwam hij dan doen hm? Oh ja, toch wel advies geven! :facepalm:
elfje85 schreef:
29-06-2019 00:09
Wat bedoel je met tweede werkafspraak, donderdag ? Hij zou maandag komen, redde ie niet. Dus verplaatst maar donderdag. Denk dat het voor hem duidelijk was dat hij er geen klus aan over zou houden. En hij zei, donderdagavond, dat ie normaal dir niet deed, maar nu wel omdat ie toch nog naar een klus in mijn woonplaats moest. Hebben het donderdag ook niet gehad over een offerte. Was denk ik voor ons beide duidelijk dat het aleen om advies ging (en voor mij dan ook omdat ik hem leuk vind).
ja tuurlijk, want hoeveel kun jij zo,n man per uur betalen?
wij slapen nooit.
Heldens schreef:
29-06-2019 00:10
Wat kwam hij dan doen hm? Oh ja, toch wel advies geven! :facepalm:

hij kwam echt niet alleen om advies te geven.

dan kunnen ze wel bezig blijven.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
29-06-2019 00:10
heb jij enig idee hoeveel werk schilders momenteel kunnen krijgen?
tegen hele prima uurlonen.
Je snapt niet wat ik bedoel te zeggen, geeft niks hoor. Laat ik het anders zeggen, ik denk dat een schilder bij wel spannendere types over de vloer komt, er, volgens jou, van uitgaand dat hij het niet zo nauw neemt.
elfje85 schreef:
Je hebt echt een bord voor je kop. Tweede afspraak: verplaatsen naar donderdag omdat hij maandag niet redde. Jij had ook kunnen zeggen dat je er nog eens over nagedacht had en {bijvoorbeeld} pas op latere termijn aan die klus wilde beginnen.

Alles wat hij zei en jij nu schrijft is werkgerelateerd en logisch: klus in plaats x ----> aanvraag voor klus in x waar ik donderdag toch al ben = twee vliegen in 1 klap en misschien extra werk en inkomsten en daarvoor werkte hij wel wat langer door.

En nee, het was hem niet duidelijk dat het alleen om advies ging want dan was hij niet gekomen. Hij kwam omdat hij dacht dat hij door goed advies te geven een offerte kon opstellen. Zo werkt de wereld van vakmensen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
Nou, jij blijkt een heel kordaat type te zijn die meteen iemand belt en zegt dat je hem leuk vindt. Zo steekt niet iedereen in elkaar he. En het is heel flink om op een forum vrouw van de wereld uit te hangen, maar je zult zelf ook wel eens een blauwtje hebben gelopen, of je af hebben gevraagd wat je met een situatie aan moest, en dat niet in kunnen schatten omdat je gevoelens je in de weg zaten.
stellar schreef:
29-06-2019 00:15
Je snapt niet wat ik bedoel te zeggen, geeft niks hoor. Laat ik het anders zeggen, ik denk dat een schilder bij wel spannendere types over de vloer komt, er, volgens jou, van uitgaand dat hij het niet zo nauw neemt.

wie weet vond hij Elfje heel spannend.

maar hij wist wel dat hij er niks aan zou verdienen.
wij slapen nooit.
MarvelousMrsMaisel schreef:
Nou nou nou. Elfje had wel heel duidelijk gemaakt dat ze hem niet kon betalen. Dat ze geen geld had.

Maar goed, Elfje. Volgende keer niet zo moeilijk doen, dus. Had je een maand van je leven gescheeld. Jammer, maar helaas.
Ze heeft hem gevraagd of ze moest betalen om advies te krijgen. Nee, tuurlijk moet je daar niet voor betalen. De schilder werd voor dat advies wel betaald door zijn bedrijf omdat hij aan het acquireren was: werk binnen halen. En dat lukt soms en soms niet. Uit advies geven volgt normaliter een offerte. Die geaccepteerd wordt of niet.
MarvelousMrsMaisel schreef:

Inderdaad. En zo een "misdaad" is her nu ook weer niet. Af en toe mogen dit soort foute acties ook wel, of leven jullie altijd allemaal binnen de regeltjes ?

En als jullie dus bij jullie bv lekkere loodgieter langs komt en je denkt, lekker ding. Dan gaan jullie hem gelijk appen/bellen of ie wil daten?
Ik blijf dat toch raar vinden..zeker als je nog niet weet wat iemand van je vind..

Had paar jaar in periode dat ik geen werk had trouwens ook keer met vrijwilligerswerk waar ik nieuw was dat een kok (van mijn leeftijd) nieuwsgierig kwam kijken naar mij want 5 minuten daarvoor moest ik iets halen bij hem.Terwijl die ook bezet was met kinderen. Dus blijkbaar heb ik toch aantrekkingskracht op bezette mannen ofzo🙈. Maar goed, voor jullie weer denken die gaat weer sms'en, nee ga ik niet doen. Laatste waar ik zin in heb is geouwehoer door te stoken in relatie of man/jongen die vriendin verlaat voor mij en mij later misschien wel zelfde flikt.
Oh-happy-day schreef:
29-06-2019 00:17
Nou, jij blijkt een heel kordaat type te zijn die meteen iemand belt en zegt dat je hem leuk vindt. Zo steekt niet iedereen in elkaar he. En het is heel flink om op een forum vrouw van de wereld uit te hangen, maar je zult zelf ook wel eens een blauwtje hebben gelopen, of je af hebben gevraagd wat je met een situatie aan moest, en dat niet in kunnen schatten omdat je gevoelens je in de weg zaten.
Verschil is dat ik nooit iemand een rad voor ogen gedraaid heb. Hoogstens uitgevlooid waar een interessante meneer een drankje ging drinken en daar toevallig ook zijn.
een wc tje sauzen in een huis van de woningstichting noem ik echt geen werk binnenhalen.
wij slapen nooit.
Ik denk dat hij haar stiekem alle hoeken van de kamer wilde laten zien.. en dan niet om te kijken of de verf nog goed zit.
Eigenlijk wilde hij haar in de kelder al keihard n##ken tussen de legpuzzels.
Eenmaal thuis koos hij toch maar voor zijn gezin.
Zo zal het vast zitten.. is voor TO fijner om in te geloven dan dat iemand gewoon zakelijk en klantvriendelijk met je om is gegaan.
valentinamaria schreef:
hij vond het gewoon spannend.

een schilder gaat echt buiten werktijd geen gratis advies geven aan iemand die huurt bij de woningstichting.
die heeft na werktijd vast genoeg klusjes bij mensen die hem zwart een aardig bedrag betalen.

hij vond elfje dus leuk.
Misschien moet jij gezellig samen met Elfje in de Efteling gaan wonen als je nog in dit soort onzinnige sprookjes gelooft.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
valentinamaria schreef:
29-06-2019 00:12
hij kwam echt niet alleen om advies te geven.

dan kunnen ze wel bezig blijven.
Waar haal jij dat toch uit? Er is niets gebeurd, hij heeft geen aanleiding gegeven, na het advies is hij vertrokken en als zij hem vraagt zegt hij dat hij een gezin heeft? Dus leg me maar een keer uit waarom jij zo stellig bent dat hij heus niet alleen kwam om zijn advies te geven.
oudblond wijzigde dit bericht op 29-06-2019 00:24
0.23% gewijzigd
Calamitycat schreef:
29-06-2019 00:21
Misschien moet jij gezellig samen met Elfje in de Efteling gaan wonen als je nog in dit soort onzinnige sprookjes gelooft.
of jij, want je hebt waarschijnlijk de berichten gemist dat er een enorm gebrek is aan o.a schilders.
zelfs beunhazen komen niet meer voor een wc.
wij slapen nooit.
Nee elfje, ik denk dat jij vooral spoken ziet.
Iemand doet aardig tegen je en jij verzint er hele verhalen omheen.
Door dat domme gelul van jou heeft iemand die de hele dag aan het werk is geweest nog beleefd moeten staan praten met jou over hoe je je toilet het beste kan schilderen terwijl hij ook al thuis had kunnen zijn. Met zn gezin enzo. Want soms zijn mensen zo, dan hebben ze medelijden met iemand en dan doen ze moeite om die persoon een beetje te helpen.
En ja, als ik een persoon zie zitten dan onderneem ik meteen actie, dan kom ik er tenminste direct achter of iemand mij ziet zitten. Heeft niks te maken met stoer doen.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 29-06-2019 00:26
16.99% gewijzigd
stellar schreef:
29-06-2019 00:23
Nee elfje, ik denk dat jij vooral spoken ziet.
Iemand doet aardig tegen je en jij verzint er hele verhalen omheen.
Door dat domme gelul van jou heeft iemand die de hele dag aan het werk is geweest nog beleefd moeten staan praten met jou over hoe je je toilet het beste kan schilderen.
En ja, als ik een persoon zie zitten dan onderneem ik meteen actie, dan kom ik er tenniste direct achter of iemand mij ziet zitten. Heeft niks te maken met stoer doen.
Heeft er wel mee te maken dat niet iedereen hetzelfde is...
Oh-happy-day schreef:
29-06-2019 00:25
Joh, vertel eens wat nieuws :facepalm:
valentinamaria schreef:
29-06-2019 00:22
of jij, want je hebt waarschijnlijk de berichten gemist dat er een enorm gebrek is aan o.a schilders.
zelfs beunhazen komen niet meer voor een wc.
Helaas. Ik geloof al lang niet meer in sprookjes. In tegenstelling tot Elf die zich gedraagt als een 16-jarige bakvis terwijl ze een meer dan volwassen vrouw is. Niets maar dan ook echt niets in dit topic wees erop dat de schilder dan ook maar een greintje interesse in Elf had.
En velen maar gezellig mee zwijmelen.... bizar.
Oh-happy-day schreef:
29-06-2019 00:25
Inderdaad. De meesten zijn gewoon normaal volwassen geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven