Leuke verrassing of niet?

27-09-2009 15:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb me even aangemeld op dit forum, omdat ik momenteel kleine twijfels heb bij iets wat ik als verrassing wil geven aan een ontzettend goede en close vriendin van mij.

Ik heb haar gezegd dat ik voor haar verjaardag een verrassing heb, naast het 'gewone' kado wat ik al geef. Nu is ze helemaal blij en benieuwd wat het is en zo lijkt het net voor mij of hetgeen wat ik als verrassing heb zo afgezaagd is...

Ze heeft een relatie met een vrouw en nu wil als verrassing hun 2 mee uit eten nemen naar een leuk en gezellig restaurant, om gewoon onze verjaardagen te vieren. (Haar vriendin en ik zijn in het begin van het jaar jarig geweest)...

Wat vinden jullie? Vinden jullie dit een leuke verrassing of gewoon afgezaagd om als verrassing te krijgen? Door haar enthousiasme twijfel ik er gewoon aan... Te erg, ik weet het.
Dat is toch hartstikke lief van je! En dat zij zo enthousiast reageert is ook alleen maar omdat ze het leuk van je vindt.

Ben je bang dat zij nu allemaal leukere dingen in het hoofd haalt en dat het haar tegen valt? Dan zou het geen goede vriendin zijn en dus zal het best meevallen. Ze zal het vast een erg leuke verrassing vinden!
Een verassing hoeft niet per definitie origineel te zijn.

Ik vind het een heel leuk idee, doe mij zo'n verassing met mijn verjaardag!

Eventueel zou je het verassings-element een beetje op kunnen hogen door er een soort leuke zelfgemaakte waardebon bij te maken die het etentje symboliseert (dan heeft ze wat om uit te pakken ipv dat je gewoon zegt: we gaan een keer uit eten), of door het al echt met haar vriendin te organiseren, zodat je haar kunt overvallen met: we gaan NU uit eten.

SUcces!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Anders zorg je voor iets extra's op tafel, haar lievelingsbloemen of zo. Of een toetje met haar naam erop geschreven, met slagroom bijvoorbeeld. Of een flesje champagne dat al koud en al op tafel klaarstaat...

Maar uit eten is ook superleuk hoor

En als je dr echt wil verrassen dan neem je dr mee naar een andere stad, waar jullie nog nooit zijn geweest. Dat is altijd leuk.
Ik vind een etentje ook een hele leuke verrassing. Ik heb dat ook eens gedaan, naar het restaurant gelopen waar we zouden gaan eten en toen vervolgens omgekeerd om naar het favoriete restaurant van die persoon te gaan. Geen extreme verrassing, wat ook niet hoeft, maar wel een leuke wending van de avond.
Ik heb een keer bij een verrassingsetentje voor een verjaardag het restaurant ingelicht dat het om een verrassings/verjaardagsdineetje ging. Stond er als aperitief 4 glaasjes champagne klaar (van het huis) en het dessert voor de jarige was aangepast: een vlinder van chocolademousse met haar naam op het bord van gesmolten chocoldadesaus. Zoiets maakt het extra speciaal, idee voor jouw etentje?
Ik zou heel blij zijn als een vriendin dat voor mij zou regelen. Ik denk dat je je daar echt niet druk over hoeft te maken.

En anders even vragen aan de serveerster of ze zo'n knettersterretje in het toetje zet
Misschien dat de verrassing extra leuk wordt, als je haar naar een bijzonder restaurant neemt? Zoals eten in het donker, dat restaurant wat alleen maar toetjes serveert etc? Anders is het ook al leuk maar vooral: lekker!
ik vind het een prima gebaar
Waarom zeg je dat je nog een varrassing hebt, je had beter niks kunnen zeggen. Dan is het pas echt een verrassing!
Ik zou er heel blij mee zijn, dus lijkt me een hele leuke verrassing! Lief van je!
Ik zeg altijd maar zo..liever een leuke herinnering, dan een cadeau wat waarschijnlijk op den duur toch in de prullenbak verdwijnt.
Soms gaan mensen zo vaak uit eten, dat dat meer normaal dan speciaal is. Maar voor degene die niet vaak gaan is het dan wel bijzonder. Ik zou er hardstikke blij mee zijn. Sowieso heb ik liever een leuke avond in goed gezelschap dan een duur materieel kado. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden.

Bel idd het restaurantje even op. Vraag bijv. of dat speciale plekje vrij is en of jullie daar mogen zitten. Zeg dat het is om iets te vieren en dan doen restaurants vaak wel wat leuks voor de gast. (vergeet dan de fooi ook even niet)
quote:Zwieber schreef op 27 september 2009 @ 16:02:

dat restaurant wat alleen maar toetjes serveertWaar zit dat ?!
The time is now
Ze mag blij zijn met zo'n fijne vriendin als jou!
@ Banba: In amsterdam op de Amstelveenseweg volgens mij..
Leuk! Een verrassing hoeft toch niet groots en meeslepend te zijn? je hebt aan haar gedacht, je doet iets speciaals, superlief!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
http://www.rtl.nl/compone ... ard_toetjes.avi_plain.xml
http://www.sucrerestaurant.nl/
Ben trouwens een man hoor

Ik vond het zelf ook een hele leuke verrassing, maar ik denk inderdaad dat haar enthousiasme opeens mij aan het twijfelen heeft gezet. Stom, maar ja, het is gebeurd...

Ik dacht zelf aan de euromast bijvoorbeeld...
Daan ik weet niet wat je budget is, maar als je in R'dam een echt speciale avond wil hebben, kijk even naar www.restaurantfred.nl

Tis een kok die het menu bepaalt (dus echt eten wat de pot schaft ), je krijgt een 11-gangenmenu met hele verfijnde gerechten voor je neus. Het is een hele beperkte groep die bediend wordt, dus super intiem en waanzinnig om een keer mee te maken. De kok en de sommelier weten hun gasten echt te onderhouden en een culinaire avond te bezorgen. Gegarandeerd succes!! Ben er 2 keer geweest en elke keer weer een feestje. Alleen het is niet goedkoop, vooral niet als je het vergelijkt met de Euromast. Maarja je krijgt wel heel veel gangen ervoor.
Een etentje in een gezellig restaurantje lijkt me verrassend genoeg. Lekker en leuk! En héél lief!
Uit respect voor haar vriendin wil ik er niet een al te groot spektakel van maken. Soms lig ik wel eens gevoelig heb ik het idee, maar dat is een ander verhaal...

Heb er daarom ook lang over nagedacht, maar ik vond wel dat ik als haar beste vriend dit best kon doen. Vind het daarom ook fijn om te lezen dat het ook echt een leuke verrassing is...
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 20:49
Reden: privacy
% gewijzigd
Ik vind het alleen maar een ontzettend lieve verrassing!

Zeker doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven