lichaamstaal vrouwen

06-05-2012 19:26 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms als ik door de stad (op straat of in een winkel) loop en ik zie een leuke vrouw die in tegengestelde richting loopt, dan probeer ik oogcontact te maken.

Regelmatig gebeurt dan het volgende:

We lopen in tegengestelde richting langs elkaar heen, ik kijk naar haar ogen. Zij kijkt mij niet aan, maar ze ziet vanuit haar ooghoeken dat ik naar haar kijk en ze begint te glimlachen.

Mijn vraag is: Als een vrouw jou niet aankijkt, maar ze ziet vanuit haar ooghoeken dat jij naar haar kijkt en ze begint te glimlachen. Is dat een goed teken of niet?

Even voor de duidelijkheid;Natuurlijk begrijp ik dat dit van alles kan betekenen.

Maar mijn vraag is dus: Zit er een goede mogelijkheid in dat zij jou leuk vindt wanneer zij dit gedrag vertoont?
Als het een giechellach is, dan weet je een ding zeker. Seks is geen optie, want het kind is 18-.
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 20:17:

Ik zie dat de andere onderwerpen die je hebt geopend ook gaan over signalen en met vrouwen in het openbaar spreken.

Dat je er vragen over hebt, dat veroordeel ik niet hoor, maar waarom ben je er zo op gefocussed? Heb je slechte ervaringen met het interpreteren van het gedrag van vrouwen? Heb je ook wel vrouwelijke contacten en zo (platonische vriendinnen), want ik wind je vragen en beetje wereldvreemd over komen.

Echt, als iemand aardig doet wil het heus niet betekenen dat er seksuele aantrekking is. Als je daar wel naar op zoek bent, zou ik er wat specifieker naar opzoek gaan ipv het bij staren en op straat aanspreken houden (dat van dat laatste grootste romances opbloeien gebeurt alleen in slechte films).Dit valt me ook direct op. Heb je wellicht een stoornis in het autistische spectrum dat je je zo vasthoudt aan dergelijke hulpmiddelen?
Ha, krijg gelijk bevestiging voordat ik op versturen klik.
Ik ben een man, derhalve reageer ik kort. ;)
Elke vrouw die mij aankijkt wil een liefdesbaby met mij. Ik weet het zeker.
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 20:18:

[...]

In jouw ogen ja. Kan dus net zo goed een nerveuze "wat moet die kerel van me" lach zijn.Precies of een soort ongemakkelijkheid dat mij altijd overvalt als ik lang bouwvakkers loop die beginnen te fluiten.
Ik denk dat het vooral onzekerheid is laten we eerlijk zijn een vrouw geeft niet snel te kennen dat ze gecharmeerd is van een man. Het is meestal de game of aantrekkingskracht.
zoekend......
Ik heb ook wel eens dat ik een vrouw aankijk en glimlach uit beleefdheid en ze meteen denkt dat ik d'r wat aandoe, uit de blik op te maken.

Dan krijg ik zin in knuppel, haren slepen, naar de grot...
quote:madille schreef op 06 mei 2012 @ 20:20:

Als het een giechellach is, dan weet je een ding zeker. Seks is geen optie, want het kind is 18-.

Ik vind het ook wel leuk om mensen aan te kijken op straat als ik relaxed rondloop. Gewoon omdat we dat veel te weinig doen naar mijn mening. Maar dat is zeker geen teken dat ik iedereen aantrekkelijk vind.

Als ik een korte blik van een man zie, vind ik het prima, leuk. Als iemand me aanstaart ga ik misschien ook wel glimlachen maar dat is zeker niet als aanmoediging bedoeld

My two cents: leer vrouwen die je leuk vindt aanspreken in een normale setting ipv ze aan te gapen op straat en mochten ze naar je glimlachen: vat dat niet te positief op.
quote:Marc100 schreef op 06 mei 2012 @ 20:15:

Mij valt het op dat regelmatig als ik neutraal naar een vrouw kijk (op straat, in de kroeg, bibliotheek etc), dat zij dan vanuit haar ooghoeken ziet dat ik naar haar kijk, en vervolgens begint zij op een verlegen manier te lachen zonder dat ze mij aankijkt. Het is meer een soort van giechelen.

Dus vergeet het straat gebeuren, het gebeurt ook in de kroeg, station, postkantoor etc. En het is meer een soort van verlegen giechel lach

;)Misschien vinden ze je erg belachelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:iris1969 schreef op 06 mei 2012 @ 20:22:

[...]

Precies of een soort ongemakkelijkheid dat mij altijd overvalt als ik lang bouwvakkers loop die beginnen te fluiten.

Fluiten kan ongemakkelijk zijn, maar ze goedemorgen beginnen te roepen dan roep ik altijd goedemorgen terug. Ik vind dat eigenlijk altijd wel gezellig. Op gesis ofzo reageer ik dan weer niet.

TO: ik denk dat het bijna onmogelijk is om via dit forum te achterhalen of die vrouwen met je flirten of niet. Dat moet je gewoon aanvoelen.
Het zal mij verder ook worst zijn dat marc mensen wel of niet aankijkt. Hij vraagt hoe hij het moet opvatten, daar draait de vraag toch om? Van mij part staart hij elke vrouw die hij tegenkomt aan.

Een beetje leuk rondkijken is ook leuk. Maar ik krijg toch sterk de indruk dat TO dit per se doet met de hoop op meer. Nou, ik vraag me af of dat wel werkt. (Werkt het?)
Het fluiten heeft meer met de groep waar men zich in bevind te maken, dan met jezelf. Het is om aan de andere mannetjes te laten zien heoveel mans ze wel niet zijn (zo vaak heb ik niet meegemaakt dat een bouwvakker in zijn eentje naar een vrouw roept of fluit). Soms is het ook zelf echt intimidatie van vrouwen, en dat is natuurlijk zo sneu als de pest.
quote:Marc100 schreef op 06 mei 2012 @ 20:15:

Mij valt het op dat regelmatig als ik neutraal naar een vrouw kijk (op straat, in de kroeg, bibliotheek etc), dat zij dan vanuit haar ooghoeken ziet dat ik naar haar kijk, en vervolgens begint zij op een verlegen manier te lachen zonder dat ze mij aankijkt. Het is meer een soort van giechelen.Ah, dat is de zenuwlach. Het is voor veel mensen een redelijk ongemakkelijk gevoel als ze (in hun beleving) aangestaard worden. Ik vind het zelf best onprettig in elk geval.
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 20:28:

Het fluiten heeft meer met de groep waar men zich in bevind te maken, dan met jezelf. Het is om aan de andere mannetjes te laten zien heoveel mans ze wel niet zijn (zo vaak heb ik niet meegemaakt dat een bouwvakker in zijn eentje naar een vrouw roept of fluit). Soms is het ook zelf echt intimidatie van vrouwen, en dat is natuurlijk zo sneu als de pest.Intimidatie??
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 20:32:

[...]

Intimidatie?? Ja, is dat je zo moeilijk voor te stellen? Dat het intimiderend is wanneer een wildvreemde, die waarschijnlijk fysiek overmacht over je heeft, je commentaar over je uiterlijk gaat geven als dan niet met een seksuele lading?
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 20:35:

[...]

Ja, is dat je zo moeilijk voor te stellen? Dat het intimiderend is wanneer een wildvreemde, die waarschijnlijk fysiek overmacht over je heeft, je commentaar over je uiterlijk gaat geven als dan niet met een seksuele lading?Ik ben niet zo, geef eens een voorbeeld? Heb ook wel eens dat vrouwen iets vreemds doen/zeggen.
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 20:28:

Het fluiten heeft meer met de groep waar men zich in bevind te maken, dan met jezelf. Het is om aan de andere mannetjes te laten zien heoveel mans ze wel niet zijn (zo vaak heb ik niet meegemaakt dat een bouwvakker in zijn eentje naar een vrouw roept of fluit). Soms is het ook zelf echt intimidatie van vrouwen, en dat is natuurlijk zo sneu als de pest.Het is inderdaad puur alphamannetjes-gedrag, maar ik voel me er niet geïntimideerd door, wel soms wat ongemakkelijk. Gesis vind ik daarentegen echt zwaar irritant en daar zeg ik ook wat van.
quote:iris1969 schreef op 06 mei 2012 @ 20:36:

[...]

Het is inderdaad puur alphamannetjes-gedrag, maar ik voel me er niet geïntimideerd door, wel soms wat ongemakkelijk. Gesis vind ik daarentegen echt zwaar irritant en daar zeg ik ook wat van.

Ik heb eens meegemaakt dat een een groepje jongeren naar een vrouw siste.

Vervolgens stap ik op het groepje af en vraag ik waar ze mee bezig zijn. Hoop dit en dat. Pik de 'leider' eruit en spreek hem aan op zijn gedrag.

Hij ging behoorlijk af. En ik ben geen 2 bij 2 meter o.i.d.
Gesis vind ik echt heel erg naar, nog erger dan dat "Hey schatje, hey schatje, hey schatje, hey kutwijf, kijk dan eens, hey!".
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 20:24:

Dan krijg ik zin in knuppel, haren slepen, naar de grot...Ja en dan krijg ik zin in knippen, ballen doorspoelen, naar het riool...
quote:doeidoeidoei schreef op 06 mei 2012 @ 20:35:

[...]

Ja, is dat je zo moeilijk voor te stellen? Dat het intimiderend is wanneer een wildvreemde, die waarschijnlijk fysiek overmacht over je heeft, je commentaar over je uiterlijk gaat geven als dan niet met een seksuele lading?Dat is het inderdaad, die fysieke overmacht. Als het er op aan komt zou hij het winnen, jij weet het, en hij weet dat ook.
quote:gunstig schreef op 06 mei 2012 @ 20:41:

[...]

Ja en dan krijg ik zin in knippen, ballen doorspoelen, naar het riool...

Temper, temper. Lees m'n vorige post eens.

Maar ik zal maar nooit meer een vrouw aankijken, of wie dan ook. :/
quote:pwh21 schreef op 06 mei 2012 @ 20:36:

[...]

Ik ben niet zo, geef eens een voorbeeld? Heb ook wel eens dat vrouwen iets vreemds doen/zeggen.

Op weg naar huis in de winter. Donker op straat en alleen op het fietspad. Komt ineens een man naast me fietsen die tegen me begint te praten. Dat ik zo leuk ben. Ik werd boos en zei: heb je niet door dat dit ontzettend vervelend is? Ben op mijn rem gaan staan en heb rechtsomkeerd gemaakt. WTF, het is toch niet normaal dat iemand je in het donker op de fiets lastig gaat vallen? Een beetje man met sociaal invoelingsevrmogen kan zich dat voorstellen.

Iets raars zeggen is iets anders dan dat iemand iets zegt waardoor je je onveilig voelt. En het zal me worst wezen of dat van een man of vrouw komt, het is gewoon niet ok dat ik, of anderen, zich onveilig voelen als je alleen bent en commentaar met een seksuele lading krijgt. Dat soort commentaar is niet nodig, wel dan? En het is geen compliment.

Helaas is het zo dat vrouwen zich in de openbare ruimte, mede door fluiten en kutopermingen zich vaak onveiliger voelen dan mannen. Ja, dat is dus intimidatie, een ander zich onprettig laten voelen door zoiets te zeggen. Het bagataliseren met 'vrouwen zeggen ook wel eens iets raars' veranderd daar niks aan.
quote:_minny schreef op 06 mei 2012 @ 20:42:

[...]

Dat is het inderdaad, die fysieke overmacht. Als het er op aan komt zou hij het winnen, jij weet het, en hij weet dat ook.Niet alle mannen vallen je zomaar aan, het zijn zielepoten die zich als aapjes gedragen in de zin van het alpha-mannetje willen zijn.
quote:_minny schreef op 06 mei 2012 @ 20:42:

Dat is het inderdaad, die fysieke overmacht. Als het er op aan komt zou hij het winnen, jij weet het, en hij weet dat ook.

daarom is het ook zo fijn

dat er meestal meerdere mannen aanwezig zijn

die blocken dat er eentje

met geweld neemt waar die anderen

keihard hun best voor moeten doen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven