Liefde maakt blind.

29-10-2009 15:48 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb relatie van 4 jaar achter de rug. Het begon heel mooi en speciaal, zoals alle relaties beginnen, maar liefde maakt blind, en ik ben blind geworden.

Mijn ex heeft het uitgemaakt, en af en toe heb ik nog van die zwaktemomenten waarin ik me eenzaam voel en iemand (hem) nodig heb, maar ik hoop dat ik dankzij jullie uit zn buurt kan blijven. Want hij is niet goed voor mij.

Het begon 4 jaar geleden, ik werd stapelverliefd op hem en ik dacht dat hij dat ook was. Hij maakte me dat wijs, ik ben zn eerste grote liefde geweest en hij heeft dingen met mij gedeeld die hij met niemand anders heeft kunnen delen. Hij leek zo lief, zo anders... of tenminste dat wilde ik geloven. En als een dom naïef meisje van 20 heb ik alles op het spel gezet voor hem, ik heb alles wat ik had opgegeven voor ons. Langzamerhand begon hij te veranderen (let op: dit gebeurde niet altijd) Hij was minder enthousiast, leek depressief, bracht nachtenlang door achter zn computer, terwijl we samen in bed lagen had hij geen zin meer in seks, hij was elk weekend bij zijn vrienden, op stap, of op feestjes. Hij werd ook agressiever, tijdens elke ruzie werd ik van alles en nog wat genoemd (de ergste dingen, hij schold zelfs met ziektes) en het is een paar keer voorgekomen dat hij mij heeft geslagen. Niet zomaar een tikje, ik heb wel eens een bloedneus gehad, ik heb letterlijk onder de blauwe plekken gezeten en een gebroken pols gehad. En hoe kwaad ik ook op hem was, ik heb het hem elke keer opnieuw vergeven.. omdat hij ontzettend veel spijt had. Hij heeft stiekem achter mijn rug om met een (ex)vriendin van mij lopen flirten, en hele lange tijd. Toen ik hier achterkwam heb ik het uitgemaakt, want hij had mijn vertrouwen beschaamd. Ook dat heb ik hem vergeven en hij accepteerde dat ik eerst zijn vetrouwen moest terugwinnen. Hierdoor werd ik steeds achterdochtiger en zocht overal iets achter (logisch toch?), omdat ik niet weeeer gekwetst wilde worden was ik telkens op me hoede. Dit zorgde voor spanningen, jaloezie en uiteindelijk leidde dat tot ruzie. Ruzie waarin ik weer werd uitgescholden, en waarin ik mij weer voelde als een stuk stront, een zeur, een zeikwijf, en een irritante blok aan zn been.

Hij liegt ook onwijsveel. Over van alles. Over de onbelangrijkste dingen. Ik heb hem al een paar keer betrapt, maarja.

Nu zullen jullie je afvragen wat er leuk aan hem is, en waarom ik van hem hou, en waarom ik hem mis. Ik weet het zelf ook niet. Op dit moment ben ik dit aan het schrijven en voel ik me weer sterk maar mijn gevoelens zitten nu in een achtbaan, en ik heb dus ook momenten dat ik het allemaal niet meer zie zitten en dat ik hem supergraag terugwil.

Hij is wel mijn eerste echte liefde geweest, we hebben ontzettend veel leuke dingen meegemaakt, en heel veel dingen samen beleefd die ik voor geen goud had willen missen. Maar ik weet dat het niet gaat werken. Hij is geen goede jongen. Hij heeft veel dingen meegemaakt maar dat is geen excuus.

Ik weet dat ik een leuke meid ben en dat ik makkelijk een andere jongen kan krijgen (klinkt arrogant, maar zo bedoel ik het niet) maar ik heb daar helemaal geen zin in nu. Ik denk constant aan hem. Hij is ook een knappe jongen en hij zou ook gelijk iemand anders kunnen krijgen. Dat maakt mij jaloers, ik zie hem nogsteeds als "mijn vent"...

En ook al zou ik graag een leuke, gezellige en perfecte relatie willen hebben ben ik bang om weer verliefd te worden. Om opnieuw deze pijn te voelen... Ik hoop dat ik kan terugvallen op dit forum wanneer ik weer een zwaktemoment heb, want hij maakt me letterlijk en figuurlijk kapot.

Het doet me heel veel pijn om deze liefde (hem?) te laten gaan, nog meer pijn dan de fysieke, maar het moet...
Heel snel stoppen met hem zien als 'jouw vent' en je eigen leven op orde brengen.

lees je posting maar eens terug!

Dit is echt geen liefde wat je beschrijft! Hij slaat je, bedriegt je etc.

Wegwezen!!
quote:grasspriet schreef op 29 oktober 2009 @ 15:58:

Heel snel stoppen met hem zien als 'jouw vent' en je eigen leven op orde brengen.

lees je posting maar eens terug!

Dit is echt geen liefde wat je beschrijft! Hij slaat je, bedriegt je etc.

Wegwezen!!

Ze schrijft zelf al dat ze in ziet dat het niet werkt e.d. maar dat maakt nu het verdriet even niet minder.

Ik kan je geen enkel ander advies geven dan iedereen je zal geven.

Zoek afleiding!

Mijn vriend heeft het ook net uitgemaakt en ik zit ook nog in die achtbaan die je beschrijft.

Ik zou je echt graag iets willen geven waardoor je ineens van alles 'genezen' bent maar helaas werk het niet zo.

Het gaat stapje voor stapje, maar aan het einde zal je heeel blij zijn dat je al deze stapjes hebt genomen!

Blijf sterk voor jezelf en blijf eerlijk.

Een van de beste advizen die ik hier heb gekregen (sorry als ik het nu niet precies zo neer zet als het tegen mij is gezegd) was, hoe harden je probeerd je gevoelens te ontkennen, hoe harder ze op zullen spelen.

Dus probeer te accepteren hoe jij je nu voelt, en van uit daar steeds een stapje verder de goede kant op te gaan.
Lees het verhaal van jezelf, alsof een vreemde en/of vriendin dit heeft geschreven. Wat adviseer je haar? Volg dat advies dus dan zelf op....(mits het niet teruggaan is!)
quote:Nammmma schreef op 29 oktober 2009 @ 16:04:

Lees het verhaal van jezelf, alsof een vreemde en/of vriendin dit heeft geschreven. Wat adviseer je haar? Volg dat advies dus dan zelf op....(mits het niet teruggaan is!)

Dat is ook het probleem.. Ik kan het niet van een afstand bekijken, ik heb het hem allemaal kunnen vergeven, voor mij was het blijkbaar niet zo erg, ik heb ook nog de goede herinneringen.

Ik kan mijn gevoel niet omschakelen.

Maar ik heb wel een verstand die zegt: deze jongen is niet goed voor jou, blijf bij hem weg. Maar soms gebeurt het dat ik niet met mijn hoofd kan denken, maar met mijn hart.

Ik probeer smoesjes te bedenken van ach maar het was een impuls, het is niet zo vaak gebeurd, hij meent niet alles wat ie zegt, dat zegt ie uit boosheid of dat doet ie uit woede of onmacht...

Ik zou graag jullie reacties willen lezen in een moment van zwakheid, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
eerlijk gezegd snap ik niet dat je kan houden van iemand die je een bloedneus en een gebroken pols bezorgd.

Wat is er mis gegaan tijdens je opvoeding dat je zo weinig eigenwaarde hebt dat je naar zo'n man terug zou willen.

Je leest het best regelmatig en ik snap daar echt helemaal niets van.

Mischien hulp zoeken bij een psycholoog?
quote:sugarmiss schreef op 29 oktober 2009 @ 16:10:

eerlijk gezegd snap ik niet dat je kan houden van iemand die je een bloedneus en een gebroken pols bezorgd.

Wat is er mis gegaan tijdens je opvoeding dat je zo weinig eigenwaarde hebt dat je naar zo'n man terug zou willen.

Je leest het best regelmatig en ik snap daar echt helemaal niets van.

Mischien hulp zoeken bij een psycholoog?Dat kun je ook alleen maar begrijpen als je het zelf meemaakt. Je probeert een smoesje te bedenken, je houdt je vast aan het idee dat hij spijt heeft, en dat ie het niet zo bedoeld heeft.
Och jeetje meisje toch. Zo jong en dan al zoveel ellende

Wat dapper van je dat je inziet dat deze man niet goed is voor je is en dat je hem laat gaan. Correctie, dat jij jezelf laat gaan.

Er is op relaties een topic, heet iets van 'wazen , oogkleppen oid' ik zal zo eens voor je kijken en het voor je uppen. Daar schrijven meiden en vrouwen die in jouw situatie zitten / hebben gezeten.

En kijk ook

hier
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Dit topis is al ge-upt voor je
Liefde is geen pijn doen, slaan en bedriegen, dat heet anders nl. respectloos.

Jij verdient respect en dat geeft hij je niet.

Einde verhaal.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 29 oktober 2009 @ 16:14:

Och jeetje meisje toch. Zo jong en dan al zoveel ellende

Wat dapper van je dat je inziet dat deze man niet goed is voor je is en dat je hem laat gaan. Correctie, dat jij jezelf laat gaan.

Er is op relaties een topic, heet iets van 'wazen , oogkleppen oid' ik zal zo eens voor je kijken en het voor je uppen. Daar schrijven meiden en vrouwen die in jouw situatie zitten / hebben gezeten.

En kijk ook

hier

Dankjewel,

Alleen het domme hiervan is dat hij mij heeft laten gaan, en niet ik hem..

Ik ben nogsteeds heel erg bezig met wat hij doet, met wie, waarom... :(
quote:permanentia schreef op 29 oktober 2009 @ 16:25:

Liefde is geen pijn doen, slaan en bedriegen, dat heet anders nl. respectloos.

Jij verdient respect en dat geeft hij je niet.

Einde verhaal.Zo dacht ik er ook over, maar hij vond dat ik respectloos tegenover hem was omdat ik volgens hem altijd zo graag ruzie zocht
Meisje je bent niet dom. En hij heeft jouw fysiek dan laten gaan, jij moet geetselijk van hem loskomen en dat besef je nu. Dat is dapper

Niet zo hard tegen jezelf, dat heb je niet verdiend.
Makkelijk toch om jou de schuld te geven. Ga niet terug Laurie, jij verdiend echt beter dan zo'n waardeloze, sla grage, respectloze vent.
En echt, ga naar dat andere topic, copy/paste je openingspost daar. Er zitten daar zoveel lieve, wijze vrouwen die je begrijpen en je kunnen helpen
quote:laurie24jr schreef op 29 oktober 2009 @ 16:27:

[...]

Zo dacht ik er ook over, maar hij vond dat ik respectloos tegenover hem was omdat ik volgens hem altijd zo graag ruzie zocht

Er is geen excuus mogelijk om je vriendin te slaan of misselijk te bedriegen.

Ik neem aan dat je nu een vriendin armer bent.

Als je in dit soort relaties blijft, zal mogelijk je sociale kringetje nog meer krimpen. Tot dat je misschien alleen nog maar hem hebt.. voel je 'm?
Het is inderdaad moeilijk om los te komen van iemand naar zo'n lange tijd. Je zult je nu wel voelen alsof je in een gat voelt. Maar je kunt blij zijn dat je van hem af bent. Goed van je dat je dat nu zelf ook inziet!

Maak anders eens een lijstje van hem waarom hij slecht is en welke slechte dingen hij je allemaal heeft aangedaan. Bij een zwak moment lees je het door (heeft mij ooit geholpen)!

Probeer ook afleiding te zoeken. Ga leuke dingen doen met vrienden en familie.

Heel veel sterkte & succes!
Er is een gezegde "Als je voor de eerste keer wordt geschopt, dan is het niet jou schuld... Wordt je voor de 2e keer door dezelfde persoon geschopt, dan is het jouw schuld". Het is niet van mijzelf.. Wat ik bedoel te zeggen is (ondanks dat je veel van iemand houdt).. Keuzes maak je zelf. Niemand hoort iemand te slaan... niemand is van iemand. Jij alleen bent de ENIGE die dit pijn en verdriet jezelf kunt besparen... Ik wens jou heel veel sterkte toe om "los te laten"..
jouw*
ik sluit me graag bij iedereen aan en wens je het beste,

wil er wel nog aan toe voegen dat je moet opletten niet in een volgende relatie een vergelijkbaar patroon toe te staan want het klinkt alsof je veel te veel vergeeft...
Juist Frobyn. Bij de eerste klap/dreun houdt niet altijd de liefde op.

Hier bij mij in de buurt woont een vrouw die bij een etter van een vent een x aantal kinderen heeft gemaakt.

Resultaat: man heeft een ander, een kind zit nu in een pleeggezin, ander zal volgen, en de vrouw komt nauwelijks meer buiten...

Heel romantisch.
anoniem_78625 wijzigde dit bericht op 29-10-2009 16:52
Reden: ik had moeten quoten, geloof ik
% gewijzigd
Ik kan alleen maar houden van een man die ik respecteer en die mij respecteert. Hoe kun je dan van iemand houden als je geen respect hebt voor iemand? Hoe kun je iemand respecteren die jou in elkaar slaat???
quote:Nammmma schreef op 29 oktober 2009 @ 17:00:

Ik kan alleen maar houden van een man die ik respecteer en die mij respecteert. Hoe kun je dan van iemand houden als je geen respect hebt voor iemand? Hoe kun je iemand respecteren die jou in elkaar slaat???Het is heel ingewikkeld, in het begin was hij niet zo. Toen dit allemaal begon, was ik al verliefd op hem, en toen hield ik al van hem.
Op zich valt het wel met de ingewikkeldheid, helaas. Het is redelijk simpel te beredeneren, alleen je gevoel zegt iets heel anders.
Nammma, het is niet altijd zo makkelijk en zwart wit als je denkt. Was het maar waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven