Liefde weer oppakken na reis

17-06-2009 11:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn reis naar Australie al gepland toen ik mn vriend leerde kennen, hij had net een huis gekocht en kon dus niet mee aangezien hij zn hypotheek moest gaan betalen. Toen we 4 maanden verkering hadden vertrok ik naar Australie voor 8 maanden, ik ben hem trouw gebleven en had natuurlijk gehoopt dat de liefde nog net zo sterk zou zijn als ik terug was. Helaas is dit niet het geval. Ik ben nu 3 weken terug en ben gewoon bang dat het niet gaat werken, maar ik wil het niet zomaar uitmaken we passen gewoon goed bij elkaar en hebben al zoveel plannen gemaakt voor de toekomst maar de vonk is er op het moment niet constant (sommige momenten wel maar vaker niet) hoe moet ik dit aanpakken, heeft iemand tips? Of is dit hopeloos?
Wat vind je niet werken dan?

En hoe ervaart je vriend dit?
Stay with me, let\'s just breathe.
Iedereen die ik ken en die terugkwam van een lange reis had echt een tijdje nodig om zijn draai hier weer te vinden. Zou het niet ook daar aan kunnen liggen? Misschien moet je het gewoon even de tijd gunnen?
quote:wfs schreef op 17 juni 2009 @ 11:24:

Ik had mijn reis naar Australie al gepland toen ik mn vriend leerde kennen, hij had net een huis gekocht en kon dus niet mee aangezien hij zn hypotheek moest gaan betalen. Toen we 4 maanden verkering hadden vertrok ik naar Australie voor 8 maanden, ik ben hem trouw gebleven en had natuurlijk gehoopt dat de liefde nog net zo sterk zou zijn als ik terug was. Helaas is dit niet het geval. Ik ben nu 3 weken terug en ben gewoon bang dat het niet gaat werken, maar ik wil het niet zomaar uitmaken we passen gewoon goed bij elkaar en hebben al zoveel plannen gemaakt voor de toekomst maar de vonk is er op het moment niet constant (sommige momenten wel maar vaker niet) hoe moet ik dit aanpakken, heeft iemand tips? Of is dit hopeloos?Moet ik hieruit begrijpen dat hij wel is vreemdgegaan?
jij bent veranderd, hebt een hele grote ervaring zónder hem gehad, je vriend is 8 maanden doorgegaan met zijn leven, jullie basis van 4 maanden was nog niet heel sterk, logisch dat je elkaar echt weer moet ontdekken en dus ook de liefde. Wat gaat er niet goed en hoe kan je daaraan werken? ommunicatie, sex, dingen doen met elkaar? Wanneer klikte het in die 4 maanden het beste tussen jullie en wat deden jullie graag (uit eten, samen naar het strand, kletsen, terrasje etc) probeer dat weer op te pakken. Komt het vooral vanuit jou dat het moeizamer lijkt te gaan, of mis je dingen bij hem? Ben je bang dat hij niet trouw is geweest? hoe was jullie contact tijdens je reis?
Toen ik op reis ging voor 5 maanden had ik op dat moment een gelukkige relatie van 5 jaar. En zelfs toen ik terugkwam, moesten we weer heel erg aan elkaar wennen. Laat staan als je je vriend nog maar net kent en je bent 8 maanden weggeweest.

Bij ons is het helemaal goed gekomen en we zijn superdicht naar elkaar gegroeid. Geef het tijd.
Jullie zijn allebei niet meer de persoon die jullie waren voordat jij op reis ging. Jullie zijn namelijk 8 maanden ouder, met allerlei ervaringen etc. Proberen weer door te gaan waar jullie gestopt zijn kan dus niet. Je moet elkaar weer opnieuw ontdekken en waarschijnlijk ook veroveren. Dat zou ik dus ook gaan doen samen. Lekker samen leuke dingen doen, leuke dates, voor elkaar koken, uitjes organiseren. Kijk maar of je weer de kriebels van elkaar krijgt Als dat niet lukt, dan is het jammer, maar helaas. Dat was misschien ook wel gebeurd als jullie allebei hier waren gebleven. Sommige relaties zijn niet voor het leven (om maar even Eleonora te quoten).
Hebben jullie hierover gepraat?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Mn vriend merkt ook wel dat het nog niet helemaal soepel loopt, en de ene keer voelt het net als voor dat ik weg ging en de andere keer voelt het heel ongemakkelijk. Volgens mij zit er vooral twijfel aan mijn kant. We hebben er wel al over gepraat maar dat vind ik heel moeilijk omdat ik bang ben hem te kwetsen. Ik weet trouwens (bijna) zeker dat hij niet is vreemd gegaan. Misschien moet ik het maar gewoon afwachten en samen leuke dingen doen en hopen dat de twijfel weg gaat het de verliefdheid terug komt. Ik ben een echte denker en alles word dus geannaliseerd en dat werkt ook niet echt bevorderlijk omdat de twijfel dan alleen maar toeneemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven