Liefdesverdriet

16-07-2009 10:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een relatie van 11.5 jaar en bijna 1 jaar samenwonen, heeft mijn vriend te kennen gegeven dat zijn gevoel weg is. Hij wilde nadenken en ruimte. Nadat het twee weken uit was heeft hij te kennen gegeven dat hij gevoelens kan hebben voor een ander. Die ander was een bekende uit onze vriendenkring. Nu drie maanden later hebben ze voor het eerst gezoend en lijkt het erop alsof ze inderdaad iets krijgen. Ik heb mij in deze maanden nog nooit zo kut gevoeld, een hele hoop verdriet en steeds maar weer klappen moeten incasseren. Dit is de eerste keer dat ik liefdesverdriet ken en jeetje wat doet dit pijn. Ik had altijd een onbezorgd leventje en ineens sta je er alleen voor. Ik heb verdriet en het lijkt erop dat 'mijn alles' mij alweer vergeten is en vrolijk verder gaat met een ander. Ik heb nog steeds hoop dat het weer goed komt tussen ons en dat hij er wel achter komt. Hoop die ik niet moet hebben, want ik verdien beter. Maar waarom is het zo moeilijk en zwaar ***. Gelukkig heb ik de beste vriendinnen die ik mij maar kan wensen, en stuk voor stuk slepen ze mij er doorheen. Maar waarom blijf ik mij dan steeds zo down en verdrietig voelen. Hoelang gaat dit gevoel nog duren?
Wat ontzettend naar! Hopelijk houdt jouw ex er wel rekening mee als jullie met de vrienden bij elkaar zijn om niet openlijk met haar te flirten?

Heel veel sterkte!
Common sense is not so common.
Voltaire
Je vraagt: hoe lang gaat dit duren? Ik heb wel eens gehoord dat je ongeveer 1/3 van de tijd die je samen was, moet nemen om te rouwen. Dat zal voor iedereen anders zijn en ook de manier waarop het is uitgegaan.maar het is wél belangrijk dit goed te verwerken. Wat hij doet (van de ene in de andere relatie duikelen) loopt meestal spaak....
Het kan natuurlijk heel lang duren om over iemand heen te komen, maar laat het niet je leven beheersen. Uiteraard mag je voorlopig even zwelgen en je gewoon klote voelen (want het is ook gewoon klote!) maar probeer straks, als de ergste wonden geheeld zijn er weer boven op te komen, een kwestie van kop omhoog en neus in de wind. (niet letterlijk want dat ziet er een beetje stom uit ;))
Common sense is not so common.
Voltaire
Vreselijk! Wat ik zelf heb gemerkt is dat het meest pijnlijke aan uit elkaar gaan is wanneer je ex jou gewoon lijkt te vergeten.. Dat gaf mij het gevoel dat de relatie helemaal niets voorstelde voor hem en dat ik zomaar maar iemand was waar hij een leuke tijd mee heeft gehad..

In jouw geval zou ik ervan uitgaan dat hij al gevoelens voor die ander had op het moment dat hij bij jou weg ging. Op zich is het dan eerlijk van hem om dan bij jou weg te gaan en na te gaan denken (mits hij niet met haar vreemd is gegaan natuurlijk). Pijnlijk blijft het altijd. Hoelang je rouwt hangt af van de manier waarop je rouwt. Je moet in ieder geval nooit jezelf ergens de schuld van geven.

Op een of andere manier moet je het proberen te accepteren. Je kan gevoelens niet dwingen. En als hij voor de eerste de beste verliefdheid zijn langdurige stabiele relatie op het spel wilt zetten, is dat zijn keus. Verliefd worden op een ander kan naar mijn mening altijd. Het is alleen belangrijk om te beslissen wat je met die verliefdheid doet.

Sterkte meid!
quote:Kimberley89 schreef op 16 juli 2009 @ 10:45:

Vreselijk! Wat ik zelf heb gemerkt is dat het meest pijnlijke aan uit elkaar gaan is wanneer je ex jou gewoon lijkt te vergeten.. Dat gaf mij het gevoel dat de relatie helemaal niets voorstelde voor hem en dat ik zomaar maar iemand was waar hij een leuke tijd mee heeft gehad..

In jouw geval zou ik ervan uitgaan dat hij al gevoelens voor die ander had op het moment dat hij bij jou weg ging. Op zich is het dan eerlijk van hem om dan bij jou weg te gaan en na te gaan denken (mits hij niet met haar vreemd is gegaan natuurlijk). Pijnlijk blijft het altijd. Hoelang je rouwt hangt af van de manier waarop je rouwt. Je moet in ieder geval nooit jezelf ergens de schuld van geven.

Op een of andere manier moet je het proberen te accepteren. Je kan gevoelens niet dwingen. En als hij voor de eerste de beste verliefdheid zijn langdurige stabiele relatie op het spel wilt zetten, is dat zijn keus. Verliefd worden op een ander kan naar mijn mening altijd. Het is alleen belangrijk om te beslissen wat je met die verliefdheid doet.

Sterkte meid!

Ik weet dat hij niet vreemd is gegaan, daarvoor is hij te eerlijk en heeft hij het ook eerst uitgemaakt. Ik heb er gelijk naar gevraagd of er een ander was en dat heeft hij toen ontkent. Maar dan is het wel toevallig dat het twee weken later wel ineens blijkt te zijn. Hij heeft eerlijk aangegeven dat ze nu hebben gezoend en vertelde er ook bij dat het voelde als vreemdgaan. Maar ondertussen zoekt hij nog steeds vertier bij haar.

Ik vind het allemaal zo oneerlijk. Ik heb al een lange tijd een naar gevoel bij haar gehad, al vanaf januari. Ze was er altijd en dook ook overal op. Je zou er haast iets van denken...
Dit kan heel lang duren..

Maar dat liG aan jezelf.

Ik ben ook in 'zo een situatie terecht gekomen.

Deze jongen is tenminste eerlijk tegen je geweest en is niet vreemdgegaan. Daar mag je erg blij om zijn. Nu heb je minder verdriet.

Mijn tip is om hem te vergeten. Als hij jou niet terug wilt kan je dagen lopen piekeren maar daar help je niks mee.

Gewoon lekker uit gaan en nieuwe mensen ontmoeten. Misschien kan je ook op vakantie gaan met je vriendinnen.

Als je leuke dingen doet vergeet je hem snel!
Misschien zat die meid al vanaf januari achter je ex aan.. Helaas kan je zoiets niet voorkomen. Verwijt jezelf niets. Als jullie bij elkaar horen komt het wel weer goed, zo niet dan niet.

Het hoeft ook niet zo te zijn dat hij al iets met haar had toen hij met jou brak, maar misschien had hij wel al stiekeme gevoelens voor haar. Dat hij het uit heeft gemaakt met jou is alleen maar respectvol naar jou toe; hij geeft genoeg om je om niet vreemd te gaan. Maar hij geeft te weinig om je, om die verliefdheid weg te laten zakken. Wie weet komt hij over een paar weekjes met hangende pootjes terug. Zo'n verliefdheid duurt maar even; bij jou weet hij wat hij aan je had na 11 jaar. Dat zal hij bij die ander niet zo snel vinden.
Niks zo kloterig als liefdes verdriet...... bah!
HOi botertje, ik zit dus in een dezelfde situatie .

Ik heb twee kids en mijn relatie is door hem naar de knoppen.

Niet omdat hij een andere had, maar mij onzettend fout behandeld heeft.

Het doet zeer, en ik ben ook nog steeds verdrietig, maar ooit komen we de man tegen, die wel bij ons past.

Ik wens je veel sterkte

liefs kristen :-)
quote:Kristen schreef op 16 juli 2009 @ 12:37:

HOi botertje, ik zit dus in een dezelfde situatie .

Ik heb twee kids en mijn relatie is door hem naar de knoppen.

Niet omdat hij een andere had, maar mij onzettend fout behandeld heeft.

Het doet zeer, en ik ben ook nog steeds verdrietig, maar ooit komen we de man tegen, die wel bij ons past.

Ik wens je veel sterkte

liefs kristen :-)

Jeetje inderdaad wat kan het zeer doen, ik hoop dat ik inderdaad ook weer iemand kan vinden waar ik ook weer zoveel voor kan voelen.

Jij hebt kinderen, lijkt me nog moeilijker. Hoe kom jij de dagen door?

Ik wens jou ook heel veel sterkte!
quote:Kimberley89 schreef op 16 juli 2009 @ 12:24:

Misschien zat die meid al vanaf januari achter je ex aan.. Helaas kan je zoiets niet voorkomen. Verwijt jezelf niets. Als jullie bij elkaar horen komt het wel weer goed, zo niet dan niet.

Het hoeft ook niet zo te zijn dat hij al iets met haar had toen hij met jou brak, maar misschien had hij wel al stiekeme gevoelens voor haar. Dat hij het uit heeft gemaakt met jou is alleen maar respectvol naar jou toe; hij geeft genoeg om je om niet vreemd te gaan. Maar hij geeft te weinig om je, om die verliefdheid weg te laten zakken. Wie weet komt hij over een paar weekjes met hangende pootjes terug. Zo'n verliefdheid duurt maar even; bij jou weet hij wat hij aan je had na 11 jaar. Dat zal hij bij die ander niet zo snel vinden.

Dankjewel! Zo moet ik het ook gaan bekijken. Maar ik heb wel steeds een schuldgevoel, had ik maar...Maar inderdaad ik moet mijzelf niks verwijten. Gevoel kun je niet sturen. Misschien was dit wel nodig bij ons, wie weet waren we nu nog bijelkaar en diep ongelukkig. Maar het is gewoon een vervelende situatie, ik zou het liefste willen dat hij er ook veel verdriet van heeft en niet dat hij zo makkelijk in een nieuwe relatie stapt. Alsof wij niets hebben meegemaakt. Maar de tijd zal het leren!

In ieder geval bedankt voor je wijze woorden, die had ik hard nodig!
hoi botertje,

Ik kom de dagen door, door positief te blijven denken.

Ik huil gewoon wanneer ik daar behoefte aan hebt, en als ik mijn frustratie kwijt wil bel ik me zus of vriendinnen.

Binnenkort ga ik ook gewoon lekker dansen met vriendinnen.

En met mijn kids samen op vakantie.

Ik probeer positief te blijven ook voor mijn kinderen.

Mijn oudste heeft het er erg moeilijk mee.

IK heb mijn ex ook een brief geschreven, zonder verwijten, maar gewoon geschreven wat ik voel. ga het morgen aan zijn moeder meegeven. En ik moet zeggen , dat lucht echt op.

dikke knuffel voor jou :D
Niks nieuws hieraan toe te voegen. Maar wil je wel heel veel sterkte wensen!!
Hey Botertje en Kirsten,

beiden heel veel sterkte toegewenst. En inderdaad iedereen verwerkt zoiets op een andere manier. Maar verwerk het ook op je eigen manier! En inderdaad leuke dingen doen! Maar neem ook de tijd om je klote te voelen, het moet eruit. En toen ik liefdesverdriet had ben ik mezelf voorbij gelopen. Teveel afleiding zoeken, teveel opkroppen want ja ik kon niet blijven huilen. Maar dat is niet goed het vreet je energie op. Dus gooi het er gewoon uit als je er behoefte aan hebt!

Sterkte!!
botertje , hoe is het nou met je?

liefs kristen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven