** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Haha Kjong, dat is sneu!!! Voor jou, en ook voor hem! Maar heb er wel om moeten glimlachen!

Inmiddels gaat het wat beter met de scooter. Ik heb op de heenweg een weg gevonden die naast de rijksweg ligt, en hoop dat ik die op de terugweg ook heb (één richting), zodat ik nog maar een heel kort stukje over de rijksweg hoef. Vooralsnog moest ik nl. gewoon op de rijksweg en daar wordt echt keihard gereden (mag max. 80 geloof ik, ik ga 50). Vooral als er een afrit is waar mensen dan vast gaan voorsorteren en ik met dat miniscootertje tussen twee ritsen auto´s die tenminste tachtig gaan inzit. Ik voel me erg kwetsbaar!!!!

Verder is er een hoop gedoe: ik heb nog steeds het resterende deel van de huur niet kunnen betalen omdat ik pas om half tien thuis ben en om half negen de deur al uit ben, en ik die sjako niet te pakken krijg, het nieuwe huis heeft geen bestek en om voorgenoemde reden heb ik dat niet kunnen kopen, etc. Stofzuiger ook niet. Tijd voor een kleine electrische verwarming is het wel, maar die heb ik ook nog niet kunnen kopen. Dus ben nog niet verhuisd en zit nu tussen de rommel: echt een situatie die ik zsm wil laten ophouden. Op mijn werk is het steenkoud en toen ik dat gister tegen de baas zei, zei hij dat er misschien volgend jaar (!!!!!) geld was voor een verwarming. Zulke dingen kosten 30 euro!!!!!

Verder probeer ik verzekeringen ed. te regelen, wat ook een heel gedoe is en ik eigenlijk weer geen tijd voor heb. Deze week word ik 24 en dat vind ik te oud om nog mezelf meisje te noemen, en ik wil graag mijn zaakjes op orde hebben.

Met kerst wil ik graag naar huis, maar ik weet nog niet wanneer ik vrij kan krijgen (baas zei dat ze alleen op 25, 30 en 31 dec. sluiten - de installateurs hebben wel gewoon vrij, alleen de winkel waar ongeveer per dag 1 persoon komt moet open blijven en dat moet ik blijkbaar doen) en kan nog niet boeken, en weet nog niet of vriend wel of niet meegaat.

Hopelijk heb ik snel alles geregeld! (en snel een nieuwe baan!)
Ik zit op m'n werk, en wil hier niet forummen. Maar deze opmerking is echt geweldig:quote:Margaretha2 schreef op 18 november 2008 @ 13:46:

Verder probeer ik verzekeringen ed. te regelen, wat ook een heel gedoe is en ik eigenlijk weer geen tijd voor heb. Deze week word ik 24 en dat vind ik te oud om nog mezelf meisje te noemen, en ik wil graag mijn zaakjes op orde hebben.

Zit hier serieus keihard te lachen achter m'n bureau! Meisje ben je tot je 23e, en verzekeringen regelen moet echt gedaan zijn voor je 24 bent.

Nou weet ik effe niet meer wat je nog meer schreef (en de rest al helemaal niet). Ik ga weer werken.
Hahahaha!!!

Ik vind 24 opeens heel erg volwassen klinken. Ik zag mezelf natuurlijk al wel als meerderjarig sinds mijn achttiende verjaardag, maar 24, man oh man .

Alles gaat nu ook vooruit, ik heb een nieuw huis, we hebben vervoermiddelen, met de relatie gaat het goed en ik heb het gevoel dat die ook in volwassener vaarwater is gekomen (een primeur: vriend zei dat hij met mij wil samenwonen we hebben nog geen concrete plannen hoor])

Nu wil ik alleen nog een andere baan. Ik heb mijn financieen echt absoluut niet op orde. Ik heb hier alleen maar een lopende rekening, en waarschijnlijk een heel ongunstige want er was maar één bank die voor mij een rekening wilde openen zonder dat ik hier resident was. Ik heb geen spaarrekening hier, weet niet hoeveel ik betaal aan commissies ed.

Ik moet uit de Nederlandse verzekering, maar heb geen flauw idee wat er hier gedekt wordt door de sociale verzekering en wat ik nog bij moet verzekeren, en welke verzekering het gunstigste is.

Dat wil ik héél graag op orde hebben, en die mentale stap van 24 worden helpt daar wel bij: 24, afgestudeerd, een inkomen, helemaal alleen wonen.

En verder is alles ook een chaos, met het nieuwe appartement en dat werkt denk ik ook mee, vrijwel over alles heb ik het gevoel dat ik er totaal geen zicht op heb noch de touwtjes in handen heb.

Maar eigenlijk gaat het best wel goed, het is toch duidelijk te merken dat ik stapje voor stapje vooruit ga .

Nu alleen nog een andere baan. Ik ben erachter dat als je zoveel uur op een dag iets moet doen wat je niet leuk vindt dat een heel grote invloed op je leven heeft. Verder heb ik ook geen collegas, dus dat is al veel minder gezellig, zo wordt een werkdag wel héél lang. En hij is ook echt heel lang, want savonds heb ik geen tijd om andere dingen te doen.

En ik moet nog een sociaal leven opbouwen, ik teer nog steeds op dat van mijn vriend, heb hier denk ik 3 contacten gemaakt, maar ik heb er geen tijd voor lijkt wel. En als ik nu volledig in beslag werd genomen door mijn allergrootste passie, dan zou dat niet zo heel erg zijn, maar aangezien ik volledig in beslag wordt genomen door iets waar ik heel veel minpunten aan zie (en natuurlijk ook wel pluspunten, maar dat zijn dan inkomsten, cv opbouwen, niet thuiszitten, dat soort dingen), valt het me veel zwaarder.

Dus laten we hopen dat er snel wat beters op mijn pad komt.
Issis: blij dat jij me voor bent!

Marg: ik heb continue geen tijd om te schrijven, maar als ik sjago ben moet ik gewoon een post van jou lezen! Whahahahaha! Soms denk ik weleens dat je helemaal niet bent wie je zegt, ergens halverwege 30 bent en het gewoon leuk vind om op Charlotte te lijken! Waar een mens maar niet over na kan denken. Ik ben 29 en ik ben nog steeds een meisje en het liefst word ik nooit een mevrouw

Kjong: zo'n cadeau heb ik ook eens van H gehad. Is ook wel een mannen ding hoor, LDR of niet, ze kunnen toch zién wat je nu in je oren hebt! (in mijn geval bleek het een deel van een leugen want hij had die oorbellen helemaal niet zelf uitgezocht. Zijn zusje had de oorbellen gekocht en die kende me niet dus in zoverre was het dan nog niet eens zo'n slecht cadeau maar goed)
Ja, ik begrijp dat ik overdreven overkom. Maar aan de andere kant.... jullie zijn toch neem ik aan wel verzekerd? Ook aanvullend, ook Wettelijke Aansprakelijkheid?

En jullie hebben ook lopende rekeningen en spaarrekeningen...? En weten hoeveel rente daarop zit en hoeveel je moet betalen aan commissie aan de bank?

Als ik nog in Nederland zou zitten zou ik gewoon vrolijk doorgaan bij de Rabobank, waar ze geweldige service hebben en ik heel tevreden mee ben.

Maar aangezien ik mijn loon daar niet op kan laten storten, en mijn huur daar niet van kan laten afschrijven... móet ik me er wel in verdiepen.

En wat ik absoluut niet wil is dat ik straks alles zo slecht geregeld heb, ik geen overzicht heb van mijn financieën, me een poot uitgedraaid wordt voor alles en nog wat, etc.

En ik hoop dat als ik halverwege dertig ben, ik dat allemaal prima voor elkaar heb!!!! Want hoe zou ik anders verschillende keren per jaar kunnen reizen, regelmatig uit eten gaan en naar de film of zomaar een weekendje naar Parijs, kinderen kunnen grootbrengen, mijn schoonfamilie financieel kunnen bijstaan, een relatie kunnen hebben waarin ik financieel onafhankelijk ben, een huis kunnen kopen, etc?!

En ik begrijp dat je jezelf altijd als meisje ziet, mijn moeder is halverwege vijftig en als ze het over vrienden heeft die ze al tenminste dertig jaar kent zegt ze bijvoorbeeld Dat is echt een vriendelijke jongen .

Maar ergens vind ik het wat sneus hebben als je soms van die mensen ziet die vinden dat ze zelf nog niet volwassen zijn terwijl ze al dertigers zijn!!!

Ik heb juist heel erg het gevoel dat het nu tijd is voor de volgende stap. Dat komt denk ik meer doordat ik van student naar werkende ben gegaan, doordat ik niet meer op mijn ouders kan terugvallen (in elk geval praktisch gezien vrijwel niet, aangezien zij mij hier nergens mee kunnen helpen), doordat ik alleen ga wonen, etc.

Ik ben er in elk geval nu wel mee bezig!!!!

(en speciaal voor jou Nemo: ik ben me ook aan het informeren hoe ik het AOW gat moet ondervangen dat ik oploop als ik een x aantal jaar in het buitenland ga werken )
Tsja verschil moet er wezen! Maar ik ben van het type: volwassen kan je nog je hele leven lang zijn en kind zijn veel minder. Waarom allerlei verantwoordelijkheden opzoeken terwijl het nog niet nodig is? En aangezien jij al precies weet wat je in je leven wilt bereiken móet je dat soort dingen wel uitzoeken.

Ik ben meer van het hier en nu. het nu genieten. En dan zie ik wel weer later hoe dat met een eventueel gat in de AOW moet. (als die dan uberhaupt nog bestaat). Eigenlijk klinkt dit raar uit mijn mond want toen ik 23 was wist ik precies wat ik wilde wanneer ik 30 zou zijn. Maar volgend jaar word ik 30 en alles is anders. Mijn prioriteiten zijn verlegd.

En dat betekent niet dat het 1 goed is of slecht, maar dat betekent wel dat ik elke keer hard moet lachen als ik jou hoor (en ergens alleen al moe er van word als ik het lees )

Heb trouwens een ziekenkostenverzekering, maar ja dat is verplicht. En een reisverzekering. Die me nu niet dekt als ik werk. Maar ik heb gewoon besloten dat als er iets gebeurd dat ik zeg dat ik op vakantie was (nu maar hopen dat er niemand van de reisverzekering meeleest ) en ik heb een aansprakelijkheidsverzekering. That's it.

Volgens mij heb ik trouwens geen gat in mijn AOW want ik heb een NL contract. Had ik trouwens niet in Turkije en nu ook even niet. Dus dat is een gat dan van 3 jaar ofzo.

Ach boeien, ik zoek wel een rijke man!
Ooooooooooh wat ben ik dan slecht bezig! Ook al 24 en nog niets van dit alles geregeld!

Ben uit de Nederlandse verzekering, maar heb nooit precies uitgezocht wat het Spaanse systeem allemaal dekt.

O, en ik heb ook alleen maar een lopende rekening (maar sparen is nu helemaal onmogelijk natuurlijk).

Maar ik snap je wel hoor Marg, jij bent echt wel van plan nog zeker een paar jaartjes in ES te blijven. Ik hoop dat wij volgend jaar naar NL kunnen, en dan gaat het 'echte leven' beginnen.
Nou, mijn aansprakelijkheidsverzekering, daar moet ik uit. De basisverzekering in Nederland ook! Verder ben ik wel aanvullend verzekerd in Nederland, maar wat hier basisverzekering is, is véél minder dan wat in Nederland basisverzekering is. Daarom wil ik graag weten waarvoor ik precies verzekerd ben, waarvoor ik verzekerd wil zijn (bv. eigen ziekenhuis of dokter mogen kiezen, dat moet hier extra) en hoe ik dat moet doen. Het is niet zo dat ik die verantwoordelijkheid graag op wil zoeken want ik vind het een heel gedoe en het was veel makkelijker toen mijn moeder nog alles regelde en zei Hier tekenen!, maar ik heb nu ook het idee dat ik wel zon grote meid ben dat ik die verantwoordelijkheden ook niet moet ontlopen, dat zou ik jammer vinden van mezelf. En daarbij, als ik dit (kleine) varkentje al niet kan wassen en het goed regelen voor mezelf, tja idd, dan zijn vrijwel al mijn dromen en wensen onbereikbaar.

Ook aow is in Spanje véél minder. Je krijgt nu binnen de EU wel in elk land wat je in evt. buitenlanden hebt opgebouwd. Als ik besluit na 10 of 15 jaar naar Nederland te verhuizen, dan krijg ik dus wel die 10 of 15 jaar Spaanse aow (van ongeveer 500 euro per maand ofzo), maar daar heb ik niet zo heel veel aan dan. Ik denk ook dat aow misschien niet meer bestaat als ik 65 - 70 ben, en juist daarom lijkt het me verstandig daar nu al wat informatie over in te winnen.

Misschien gaat het nu om een tientje per maand, iets wat je niet eens voelt, en als ik het op mijn dertigste regel om 50 euro per maand, en als ik het op mijn veertigste regel om 100, ik noem maar wat. In dat geval is het niet gek om dat nu al te regelen, want ongemerkt spaar je dan een hoop bij elkaar.

Maar hoe dan ook, wat mij betreft is dat aow gat nu niet het grootste probleem, maar die ziektekosten, aansprakelijkheidsverzekering en reisverzekering wil ik wel gewoon goed geregeld hebben. (vooral aansprakelijkheid, stel je toch voor zeg, je veroorzaakt een ongeluk en betaalt je je hele leven scheel, dan kan je denken dat nu je leven begint, maar dan is het eigenlijk afgelopen, want als je in de tienduizenden euros of in de tonnen schuld hebt, als twintiger, yaiks, daar moet ík nou niet aan denken!!! ).
Moet ik me met m'n 23ste nu ook al druk gaan maken? Of kan ik me nog verschuilen achter het ik-ben-student-excuus?

Weet echt niets van zulk soort dingen, heb geen idee waarvoor ik verzekerd ben (ja ziektekosten en doorlopende-reis dat sowieso, maar verder?) maar heb wél een lopende rekening en kan zelf belastingaangifte doen.

Geloof dat ik me in zulk soort dingen wel ga verdiepen ná mijn afstuderen.. Over afstuderen gesproken. Heb vandaag contact gehad met mijn stagebegeleidster (waar ik 15 jan begin) en ik ben volledig vrij in het bepalen van mijn scriptieonderwerp (maar ze gaan me wel betalen terwijl ik bij hun op kantoor mijn scriptie schrijf) Heeel fijn! Nu nog op zoek naar inspiratie.. Anyone?

Marg, ik snap wel dat je je daar mee bezig houdt hoor. Ook ik heb nog wel enigszins een idee wat ik voor mijn 30ste bereikt wil hebben, maar aangezien ik daar verder nu niet heel veel meer voor kan doen dan afstuderen is het niet prioriteit nr 1..
Moon, dat is ook waar, als je het idee hebt dat dit een tijdelijke situatie is, dan heeft het geen zin je daar in te verdiepen.

Nou heb ik ook wel het idee dat het een tijdelijke situatie is, maar wel een iets langere, tenminste een paar jaar. In dat geval vind ik het dan jammer om me er niet in te verdiepen: die rekening die ik nu heb, bv. ik heb geen flauw idee hoeveel die me kost. Ik verdien wel dusdanig weinig dat ik het toch wel gruwelijk jammer zou vinden om gewoon een uurloon, of een dagloon of whatever uit te geven aan onzinnige kosten van de bank, bijvoorbeeld.

Of betalen voor een verzekering die uiteindelijk niet datgene dekt wat ik nodig heb, dat is hetzelfde (maar dan nog duurder). Of een verzekering betalen die hetzelfde dekt als een andere die de helft goedkoper is. Ik noem maar wat
Spees, dat is herkenbaar.

Even voor de duidelijkheid : ik heb ook een lopende rekening hoor, zowel hier als in Nederland!!!

Doe alleen bijna alles met de Nederlandse omdat daar de stufi opkwam, omdat daar mijn spaargeld opzat, etc.

Nu word ik hier uitbetaald en moet ik hier huur overmaken en is het wel handig als ik hier een fijne rekening heb, vandaar.

En wat je zegt, zo zie ik het ook. Heb alleen het gevoel dat nu het moment is gekomen

Wat betreft de scriptie, schrijf er eens wat meer over in de AK!!!

(mijn scriptie gaat nu ein-de-lijk gepubliceerd worden, jommerjommer, heb hem vandaag doorgemaild, ze zeiden dat dat al in sept zou kunnen maar kreeg nu pas een mail!)
Wat ben ik slecht vergeleken met jullie! Ben bijna 26, om precies te zijn 1 maand en 1 week. Heb geen spaarrekening, 1 lopende rekening met op dit moment omgerekend zo´n 30 euro (en nog 2 weken tot loon). Heb geen verzekeringen, alleen seguro social. Als je dan iets hebt kan je uren in een vies ziekenhuis zitten wachten tot ze je helpen. Maar ja. Overleef dat ook wel weer. Als ik nieuwe baan heb ga ik mij orienteren op verzekeringen. Vrees dat ik voorlopig ook nog een meisje blijf.
Marg: ik bedoelde totaal niet dat ik je overdreven vond, maar dat de formulering geweldig was in dat ene kleine alinea'tje.

Hmm, verzekeren enzo heb ik toch allemaal al lang & goed geregeld. Sinds ik op mezelf woon (op kamers en later echt op mezelf) (of daarvoor ook al even bij m'n ouders, sinds ik stufi had) ben ik altijd WA verzekerd geweest en ziektekosten. En verder inboedel. Is zo simpel te regelen in NL, stelt niks voor en kost ook niet echt veel. Gewoon bij je eigen bank, die hebben studentenpakketten (tenminste, toen ik studeerde), en dan regel je letterlijk alles-in-1. Ik vond 't in BE wel weer effe 'n gedoe, moest ook 'n Belse bankrekening omdat 't gewoon handiger is met rekeningen betalen, maar had er echt geen fuck zin in om bij allerlei banken langs te gaan om te kijken hoe 't overal is geregeld. Ik wilde gewoon bij de Rabo blijven maar die zit niet in BE, behalve met spaarrekeningen. Heb uiteindelijk in 5 minuten gekozen voor 'n bank hier in 't dorp die ook in NL zit, en die 1 avond in de week tot 18.30u open is. Daar ook m'n verzekeningen geregeld, in BE bleken er allerlei andere dingen geregeld moeten worden dan in NL.

Zorgverzekering moet ik én in NL (omdat ik daar werk) én in BE (omdat ik daar woon). Nogal krom, en vreemd om te vergelijken. Ik betaal nml. 56 euro per maand voor 'n zorgverzekering in NL waar ik totaal niks mee doe maar die wel verplicht is, en 11 euro per 3 maanden (ja, je leest 't goed!) voor 'n BE zorgverzekering.

Sparen, tja. We proberen 't wel, vooral nu R. soort van vast werkt en er eindelijk wat ruimte is, maar heel goed lukt 't niet met hoge autokosten, auto invoeren, etc. Ben gelukkig na deze maand wel af van 't terugbetalen van m'n onterecht ontvangen zorg- en huurtoeslag van 2006.

Ik geloof dat ik 't allemaal best goed heb geregeld, nu ik 't zo op een rijtje lees. Vooral inboedel heb ik al 'n paar keer nodig gehad met 2 inbraken en 1 gesprongen waterleiding, zonder verzekering krijg je dus niks.

Alleen pensioen niet. Zorg voor later.

Marg: AOW is in NL ook maar ongeveer 600 euro per maand.
Haha, en dat meisje-vrouw-ding. Ik vind mezelf geen meisje meer (met 32 klinkt dat ook niet echt), maar 't boeit me verder heel weinig. Ik voel me volwassener en tegelijkertijd jonger en leuker dan ooit (wat klinkt dat vaag trouwens).

Toen ik op m'n werk voor 't eerst door studenten werd aangesproken als 'mevrouw X' was dat wel heel vreemd, vooral omdat ik werk waar ik heb gestudeerd. Maar als studenten me aan de andere kant mails sturen met 'hey Isiss!' erboven, krijgen ze wel 'n mailtje terug dat ik zo niet aangesproken wil worden.
Marg: ik weet niet welke bank je hebt, maar ik heb La Caixa (en ook nog de Rabo in NL idd ) en de gewone lopende rekening kost me bij LC helemaal niets (is tot je 26e, maar daarna is het geloof ik 2 euro per maand ofzo voor het onderhouden van de rekening).

Wat ik wel vervelend vind is dat als ik met m'n La Caixa-pas bij een andere bank pin ik daar 3,50 of 0,80 voor moet betalen, maar dat is geloof ik bij alle Spaanse banken zo.

------> Heb er ook nog wat over gezegd op je eigen topic over dit onderwerp.

En, en, en......als ik ga pinnen is het menu in het Nederlands (net als het contract, internetbankieren etc.)

Spees: vertel eens wat meer ja in de AK over je scriptie!

Ik heb nog een totaal uitgewerkte opzet voor een scriptie liggen. Heb ik ook nog een mooi cijfer voor gehad, maar daarna was ik het onderwerp zo ontzettend zat dat ik later over een totaal ander onderwerp m'n scriptie heb geschreven.

Maar is geloof ik een beetje overbodig om te zeggen, je studeert niet hetzelfde als wat ik heb gedaan.

Marg: kunnen wij je scriptie dan ook lezen (of staat het al ergens online ofzo?)
Hallo allemaal! Leuk om alles te lezen waar jullie nu mee bezig zijn - en fijn om te lezen dat alles goed gaat. Ik heb het uitgemaakt met mijn Nicaraguaan, ik zag er gewoon geen toekomst meer in. Ik weet dat hij gek op mij is en dat ben ik ook op hem, maar de hele situatie eromheen is gewoon te gecompliceerd en ingewikkeld. De laatste weken heb ik er 's nachts niet van kunnen slapen en het lijkt mij ook niet goed als ik er mij niet gelukkig onder voel. Hij heeft echt zo ontzettend lief gereageerd, zei dat hij altijd op mij zou wachten en dat hij me nooit zou vergeten. Godver, waarom moet ik nu zo'n geweldige vent ontmoeten die aan de andere kant van de wereld woont? Ik heb er echt zo lang over nagedacht en denk ook dat het de juiste beslissing is maar op dit moment voelt het behoorlijk K.U.T.

Kikkerjet
Kikkerjet, wat naar. Sta je nog achter je besluit? Sterkte in ieder geval.

Pff, als ik de regeldingen hoor, wil ik meteen niet meer naar het buitenland trekken. Ik ben zo slecht in die dingen. In NL heb ik nu alles wel op orde. Mag ook wel, ben bijna anderhalf jaar werkende. Ben pas sinds kort mijn spaargeld aan het regelen. Heb deze maand voor het eerst meteen een bedrag naar mijn spaarrekening gesluist. Het effect: net zoals in mijn studententijd was ik vandaag bang om mijn saldo te bekijken. Maar het viel reuze mee. Ik heb nog best veel geld (had het gevoel dat ik teveel had uitgegeven in verhouding met mijn ambitieuze plan) en ontdekte dat mijn salaris een week weg is en niet twee weken. Dus zou er bijna van gaan winkelen.
Jee kikkerjet, wat vervelend voor je.

Ik voel me trouwens harddcore diehard als ik zo´n berichtje lees. Met aan de ene kant een minitwijfeltje dat in mijn achterhoofd roept dat ik mezelf die vrijheid (van het uitmaken) niet gun, en aan de andere kant toch ook wel enorm raar soort trots dat we het al zolang volhouden.

Financien. Sja. Het is mijn werk, en niet mijn hobby, zoiets.

Ik voel me helemaal nooit een (me)vrouw. Ik blijf 19. Tenminste dat denk ik. En als ik mezelf vergelijk met leeftijdgenoten klopt dat wel. Maar als ik mezelf vergelijk met een 19jarig, ben ik echt een rimpelige ouwe doos.

Ik ga Chip alleen op vakantie sturen in januari.

Mijn moeder gaat dan (weer) en voor een dag of 10, en ik heb voorgesteld of zij haar dan mee wil nemen. Ik kan gewoonweg niet weg. Hopelijk vanwege een nieuwe baan, maar dan nog met financien (IND betalen enzo) ga ik het niet redden.

En zo kan de papa toch zijn dochter na een half jaar even bewonderen.

Ik heb trouwens een klachtingediend bij Rabo vandaag.

Ik ben niet zo klagerig, maar dit stak me teveel.

Mijn overschrijving aan Ministerie Buitenlandse Zaken voor examen is kwijt. Het is gewoon niet afgeschreven. En ook de tandartsrekening die erbij zat niet.

Nu kan ik het opnieuw doen, maar dan neem ik het risico dat ik het 2 keer betaal (ach het is slechts een bedragje van 2 maal 350fokking€), en kan het dan niet laten storneren... Ik heb dus een klacht ingedient, en hoog van de toren geblazen (want gezeik met ministerie en ik woon in buitenland ~pinokkio~, en op de vraag waarom ik het niet fijn over het internet boek ipv overschrijvingskaarten, heb ik alleen maar mijn wenkbrauw woedend opgetrokken, waarbij de klerk zichtbaar kromp.)

Niet dat die klacht helpen gaat. Examendatum komt heus niet ineens daardoor wel dichterbij, maar toch, ik vond een klacht terecht. Het is eigenlijk een klacht tegen computergestuurde systemen waardoor geen méns meer weet wat er nou eigenlijk met dingen gebeuren. Maar goed, daar hebben ze vast niks van meegekregen, als het ze al boeit.
Haha Kjong, dat raar soort trots is leuk.

En wat kut van de verdwenen betaling. Ik had laatst een dubbele afschrijving bij een groot warenhuis (niet veel geld, maar toch stom). Bonnetje had ik niet meer dus ik verwachtte een hoop gezeik. Zat me op de fiets al kwaad te maken zodat ik goed mijn punt zou kunnen maken daar. Maar goed, kom ik daar, bij voorbaat al woedend, en toen is het allemaal super netjes opgelost. Dus heb ik me weer eens voorgenomen niet zo'n zeikende Telefgraaflezer te worden.

Leuk voor Chipita dat ze naar haar vader gaat. Minder leuk voor jou dat ze niet meegaat.
Kikkerjet: verdrietig besluit, al klink je eigenlijk ook best nuchter.

Kjong: nieuwe baan in zicht? Of is 't nog 'n hypothetische? Hypotetisch? (moet er een h tussen?)

Dat zal wel 'n heftige 10 dagen worden, als Chipita daar zit en jij niet. Zit er geen kansje voor jezelf in tussen 2 banen in, en met 'n belachelijk goedkoop ticket? (zijn die er nog, zoals vorig jaar regelmatig?)

Fieje: hoezo je salaris 'n week weg? Snap 'm niet. Waar naar toe?
Niet verstandig flesje (kleintje) wijn als je al moe bent.

Marg, al geprobeerd bij oom.verzekeringen.nl???

Kikkerjet, nooit fijn om zo'n beslissing te nemen.

Chippi goes to Turkey!

En de rest I'm knocked out en ga naar bed.
Marg sta jij in NL of in Spanje ingeschreven?

Want in NL móet je verzekerd zijn in NL als je daar ingeschreven staat. Dat is altijd min 'probleem' geweest. Ik werkte wel in het buitenland, maar stond in NL ingeschreven, dus moest alles dáár blijven doorlopen.

Ik ben ondertussen de laatste dag in Cambodja en ben vandaag een project aan het bezoeken aan de kust. Het is een hotelschool. En gisteren vroeg ik: kan ik mezelf nog nuttig maken? Eigenljk hypothetische vraag want dacht dat er weinig was wat ik zou kunnen doen en ging dus lekker bij het zwembad liggen had ik besloten! Verkeerd gedacht! Of ik vandaag even een toespraak wil houden voor alle studenten over toerisme, aangezien ik er in werk moet ik er veel van weten. Argh! Wat moet ik in vredesnaam gaan zeggen?!?!?!
Dames, er staat meer over mijn scriptie en andere ontwikkelingen op de AK..

Moon: waar gaat dat scriptievoorstel over? Heb eigenlijk helemaal geen idee wat jij ook alweer gestudeerd hebt

Kjong: leuk dat Chip haar vader weer gaat zien, maar lijkt me zo kut dat jij niet mee kunt.. Sterkte die 10 dagen!

Ook kut van verdwenen betaling, kan niemand dat terugzoeken of die niet alsnog wordt uitgevoerd dan?

Kikkerjet: wat een naar besluit. Veel sterkte!

Ga mezelf nu schop onder kont geven dat ik iets ga lezen voor studie, ondanks dat ik ziek/zwak/misselijk thuis zit (buikgriep = niet leuk..) komen de tentamens er ook onverbiddelijk aan.
Kikkerjet, wat een moeilijke beslissing! Sterkte!

Nemo, ik ben nu nog ingeschreven in Nederland, maar als je meer dan drie maanden betaald werk doet in het buitenland moet je verplicht uitschrijven in Nederland (niet als je expat bent dus en voor een Nederlands bedrijf naar het buitenland gaat maar via dat Nederlandse bedrijf betaald krijgt). Je moet ook verplicht uit de basisverzekering en als je dat niet doet en ze komen erachter kan je een fikse boete verwachten.

Nu heb ik in Nederland ook nog een extra verzekering in Nederland, die me elke maand geld kost, wat dus niet nodig is.

Cadi, bedankt voor de tip, ik ga even kijken.

Kjong, fijn dat Chipita in elk geval kan gaan en vader en dochter wat quality time kunnen hebben samen.

Enne... hoe lang houden jullie het eigenlijk al vol (gewoon nieuwsgierigheid)? Ik denk ook dat je er op een gegeven moment te diep in zit om het nog ´zomaar´ uit te kunnen maken. Zeker als je net als jij kinderen hebt samen! Maar ik vond dat ook van mezelf, na meer dan een halfjaar samengewoond te hebben. Dan is het geen vakantievriendje meer, maar een echte relatie, en dan is het toch wel moeilijk die vanwege omstandigheden te verbreken!

Bij ons dacht ik ook elke keer trouwens dat het Nu Echt opgelost zou zijn, dat hij nu echt kon komen, dat hij zich nu echt ergens kon settelen en dat ik nu echt daarheen kon. En elke keer werd dat weer uitgesteld, was er weer teleurstelling bovenop teleurstelling. Als ik dat vantevoren had geweten was het misschien een ander verhaal, maar omdat ik steeds dacht met kerst is het opgelost, en als dat dan niet was, nou dan in elk geval tegen de carnaval, in de lente, voor de zomervakantie, met de kerst, etc.

Gelukkig is het nu dan ein-de-lijk zo ver.

Nemo, hoe was het praatje gegaan?

Spees, beterschap!!!!
La Moon, misschien is dit ook interessant voor jou: Banco Santander rekent geen commissies etc.

www.bancosantander.es of www.queremossertubanco.com

Sparen kan hier niet, het max. rentetarief wat ik tot nu toe gevonden heb is iets meer dan één procent (één bank bood zelfs 0,25% hahaha), dus dat blijf ik gewoon in Nederland doen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven