** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Etosha!

Tjezus, dat komt ook effe als 'n klap (of zeg maar aardbeving) zeg.

(Ken 't onrechtvaardige gevoel helaas ook zo, toen m'n contract 2 jaar geleden niet verlengd, was de eerste gedachteseconde: Kut, neeee... 't visum! Baan was compleet ondergeschikt).

Goed advies van Kjong: blijven ademen. CWI idd zelf langsgaan (ik heb er zelf hele goede ervaringen mee, hoogopgeleiden die willen werken worden goed geholpen, tenminste in mijn geval toen). En de IND-site doorspitten. Ik weet niet hoe lang iemand WW kan ontvangen, maar als dat 'n jaar is, en je komt boven de inkomensgrens, dan is dat ook 'n soort van jaarcontract. Misschien wel 'n beetje haast maken met B's examen? Zodat je niet met die jaargrens zit?

Kjong: om de tuttebol.

En goed om te lezen, een aankomende examendatum. ()
Etosha: ik heb op je hyves gereageerd.

Hoewel alle reacties die ik daar las, inclusief die van mij toch allemaal een heel-goed-bedoeld-maar-je-hebt-er-geen-bal-aan gehalte hebben!

Blijven ademen is misschien nog wel de beste tip

Allejezus!

Ik zag het ook op je hyves, wat een schok!!!!!!!!!

Dan storten wel effe alle plannen in zeg.

Ik hoop dat Kjong gelijk heeft en dat ww ook telt, en ik hoop dat jij vandaag in elk geval meer duidelijkheid hebt en hopelijk ook eea geregeld.

De verhalen van Kjong en Isiss geven in elk geval wel goeie hoop!!!!!!! Hoe nam B het op? Hopelijk kan je vandaag wat positiever nieuws overbrengen!

Kjong: jeeejjjj!!!! Een datum!!!!!! Dat is in elk geval weer een stap voorwaarts toch?

Rianne, je klinkt met je hoofd in de wolken en vijf uur.... ik zou zeggen idd: welcome back!

Ine, wat fijn dat het zo klikt met jullie drieën! Is je au-pair Nederlandse?
quote:kjong schreef op 20 november 2008 @ 21:31:

Marg, Kman zou je geweldig vinden. Hij zit momenteel dagelijks weer op een paard. Rijdt als Koning Winter het dorp door. En heeft zelfs weer zicht op een van de paarden die hij had toen hij een manege had.

Die scooter gaat wel wennen. Als je een paar keer dezelfde weg gereden hebt wordt die weg van jou, je kent dan elke kuil, en speer je vooruit.

Thanks Kjong!

Ik vind Kman nu ook opeens nog leuker!!!

Ik heb zelf paardgereden vanaf mijn zesde, echt elke dag, en alles, jonge paarden trainen, springen, dressuur, western, voltige (die kunstjes dus), zonder zadel, zonder bit of zonder hoofdstel, buitenritten, military, kuren op muziek. Ik mis het echt!

Nu wil ik kijken of ik eens mezelf kan trakteren op een weekendje lessen bij de spaanse rijschool in Jerez:

Etosha: aaaaah, dat is echt kut. Het ging net allemaal zo lekker. Maar, je red het wel! Echt, dit komt ook weer goed!

Kjong: dat zijn weer mooie berichten. Een datum!
Etosha, NEEEEEEEEEEEEE!!!!! Echt?? O, jee.. meid, wat ontzettend k*(&*&)%t!! Wat zul je balen, onvoorstelbaar.

Net nu je dacht dat alles zo ontzettend goed zou komen, loopt het zo ontzettend fout.. Wat zegt B???

Kjong, ik kan het je echt aanraden.. een au pair! In NL is het een beetje decadent, zo'n kindermeisje. Hier in Tirol is het heel normaal, de meeste komen uit Duitsland, maar ook Filipijnen en China zijn vertegenwoordigd. Mijne komt half april weer terug naar NL, zal ik haar naar jou sturen?

Het is alleen al lekker dat je er niet ALTIJD alleen voor staat, zoals jij zegt 28/9. Gewoon ook even een keer boodschappen kunnen doen zonder dat je die kinderhandjes in de gaten hoeft te houden. Of bij de kassa ineens spullen uit je karretje haalt die je er echt niet zelf in had gelegd. Of dat je een keer 's avonds op stap kan, zonder stad en land af te hoeven bellen voor een betrouwbare oppas. Het is luxe, maar ook o-zo-handig.

Maar.. het moet wel klikken. In het voorjaar had ik een meisje, dat was helemaal niks. Die heb ik naar huis gestuurd.

Oja, niks sneeuw. Regen. Ohne ende. Ganze Tag. Ik wil geen regen. Ik wil sneeuw. Bakken sneeuw.

Ik heb hele blitse skischoenen gekregen. Wit met brons en vier gespen, dus ik blij en de skileraar ook. Haha!

Volgende week komen de ski's, hoop ik. Als de sneeuw dan ook klopt, kunnen de pistes geprepareed en kan er geskied worden! Joehoe!
Marg: je verbaasd me wéér, maar nu met paardrijden! Waar haal je al die tijd vandaag zeg om al die dingen te doen! En dan ook nog zo'n waaghals, wat cool! Dan moet ik nu wel heel hard om je lachen van je scooter, dat moet dan een eitje voor je zijn! Ik ben bang voor paarden laat staan dat ik kunstje mee zou moeten doen.

Rianne: wat leuk zeg! Is het wederzijds? En nu met je plannen om weg te gaan? Ik ben zelf wss tot februari nog in Azie, althans dat is de bedoeling Mijn ticket terug staat voor 8 februari, maar ik kreeg gisteren een aanbieding om via NL (dus dat is goed!) een reis Laos/ Cambodja te doen van 30 (!) dagen! En dan 2 achterelkaar wat betekent dat ik pas in april (!) terug zou gaan naar NL. En daar ben ik niet echt op ingesteld, hoewel ik wel al ja heb gezegd. Die tweede reis is alleen nog niet gegarandeerd dus mss gaat ie wel niet door, dat hoop ik eigenlijk. 7 maanden weg zijn van NL vind ik eigenlijk een beetje lang. maar gezien de economische crisis wil ik ook geen werk afwijzen. Nou ja, we zullen zien.

Ine: is een aupair daar ook goedkoper? In NL is dat toch wel niet te betalen? Fijn dat het zo klikt in elk geval! En ook goed om te horen dat je nu de juiste skischoen hebt!

Ik zin in Bangkok en vind het af en toe een beetje eenzaam in mijn eentje. Hoewel ik toch ook bewust alleen ben, want er zijn wel mensen bij wie ik aan kan schuiven, maar tussen al het bier en die sgiaretten heb ik eigenlijk geen zin om te zitten. Het lijkt wel of iedereen heir alleen maar is om te feesten!

En shit, bedenk ik me nu ineens dat ik mijn USB stick vanochtend in het internetcafe heb laten liggen! K*T
Geen zin in bier en sigaretten. Dat klinkt alsof je in je werk-mode zit. Of dat je ouder bent dan de aanwezigen, waardoor andere prioriteiten?

Wat is er te zien in Bangkok? Of heb je dat al gezien , en staat dat nu op USB? Kan je daar nog bijkomen?

Wat houdt dat in: pistes prepareren?
Hey! Ik zie ineens het paard van Sinterklaas!

Zijn jullie 'm al tegengekomen?
Sinterklaas dan he, niet het paard.
Jeeezus Etosha! Wat ontzettend kut!! En 't ging net zo goed!

Hoop dat je vandaag wat meer duidelijkheid hebt gekregen bij CWI, en hoop zooo dat Kjong gelijk heeft wat WW betreft..

Margh; paardrijden had ik nou ook nooit achter je gezocht, maar wel ontzettend gaaf! Hoe is 't met je scooter? Al een beetje gewend?

Kjong: Sinterklaas nog niet gezien hier.. waarschijnlijk zondag bij m'n oma met tig neefjes/nichtjes die nog wel geloven.

Wat goed trouwens dat er nu een examendatum is!

Nemo; wat stond er op die usb-stick? nog enige kans dat je hem terug krijgt?
Ben je al een beetje van de schrik bekomen etosha? En al wat meer informatie over de IND? Hopelijk heeft Kjong gelijk dat ww ook geldig is! Veel sterkte ieder geval!

Kjong, heeft je tuttebel al gebeld? Of gaat dan eerst weken overheen voor hij het durft? En kan jij niet gewoon bellen en een afspraak voor hem maken? Zeggen dat hij dan en dan aanwezig moet zijn voor zijn examen. EN als hij het examen dan haalt en echt naar Nederland mag komen, hoe lang zou dat dan duren? Is dan bijvoorbeeld al februari, of meer kerst volgend jaar?

Ine je skischoenen klinken goed!! Eindelijk uit de auto van de bauleiter dus Heb gister serieus overwogen om snowboots te gaan kopen. We hebben weer een koufront, en de koudste tempraturen OOIT gemeten op dit moment. Het was vannacht maar 12 graden. Zou je denken valt best mee, maar als je een huis hebt waarbij de ramen niet goed dicht kunnen, 1 plek waar helemaal geen raam zit, geen verwarming en geen dekens, dan is het best heeeeel fris.

Nemo, heb je je USB stick alweer terug gevonden? Hopelijk ben je niet opeens allemaal foto´s kwijt!

Gister heb ik gespijbeld van mijn werk :o Woensdag op stap geweest en gewoon veel te veel gedronken en te weinig geslapen. Was niet de bedoeling, maar ja, het was zo gezellig Kwam ik gister op kantoor, en was echt heeeeeeeeeel beroerd. Maar ja, gewoon van de drank. Maar volgens mijn manager zag ik er uit alsof ik doodziek was en niet dat ik brak was. Brak zag ik er anders uit, haha. Ze vond het beter als ik naar huis ging. Dus maar direct gegaan! Vriendin van ook thuis. Zijn we maar naar de shoppingmall gegaan. McDonalds lopen vreten. Daarna in een kindertreintje rondgereden, haha. Vervolgens lekker op het dak in de zon gezeten met onze prive ober, de broer van de huisbaas. Hij bracht mojitos. Ideale man

Onze prive ober is de beste vriend van mijn nieuwe mexicano. Hij vind het helemaal leuk, dus had geregeld dat mexicano extra dagje vrij is. Dus die kwam gister avond ook nog! Het leven is zo leuk hier op dit moment.
En ik heb sinterklaas niet gezien :(
Hallo allemaal,

Tijdens een vakantie in Zuid Frankrijk zijn wij elkaar tegen gekomen, zij 16 en ik 18. Een echte vakantieliefde dus,hoewel we allebei uit Nederland kwamen. We woonde echter 185km uit elkaar en hebben elkaar het eerste jaar alleen geschreven en gebeld. Dit tot grote ergernis van onze ouders omdat de telefoonrekening sky high was.

Na een jaar elkaar weer gezien en daarna regelmatig in het weekend, ja ja zo zijn we de eerste 2 jaar doorgekomen.

Daarna was het eigenlijk ieder weekend prijs, ik ging naar haar of zij kwam naar mij.

Hoe het nu is vraag je je waarschijnlijk af?!?

Ik 39 en zij 37, gelukkig getrouwd en 2 prachtige kinderen!!!

Moraal van het verhaal, ga ervoor als het de ware is en laat je door niets of niemand ontmoedigen. Wij hoorden heel vaak de open deuren "Ach joh, das maar een vakantieliefde, dat gaat wel over"

Ware liefde overwint alles, succes en volg je hart!!!!
Wat een gezellig bericht Jos.

Hoe ging dat eigenlijk, 'in jouw tijd', bij elkaar komen, visum-gewijs? Of is er vanwege EU geen probleem geweest?
Wat leuk Jos! Een positief bericht!
* zet het sneeuwalarm aan! *

Er ligt een cm of 2 verse, mooie, witte sneeuw! De lampjes had ik van de week al samen met ouders en au pair opgehangen, dus het ziet er lekker kerstig uit. He, mooi is dat! Dat is echt genieten.. :D

In Kitzbuhel ligt al 70 cm op de piste en daar zijn al flinke ongelukken gebeurd. In het Zillertal moeten ze al met kettingen rijden..

Leuk ook dat er een keer een man komt schrijven!! En heerlijk dat het zo'n positief verhaal is.

Ik had het er laatst nog met iemand hier over, dat een skileraar geen geschikte partnerkeus is. Maar ik weet genoeg verhalen hier in het dorp van een skileraar die wel getrouwd is met zijn 'vakantieliefde'. Het kan echt, als het de ware liefde is!

Kjong, hoe lang ben jij al 'samen' (sorry voor dat woord, want ik snap dat het niet samen-samen is, maar je snapt wat ik bedoel) met jouw liefde.

Rianne, heb jij eigen snowboardspullen? Of huur je als je straks hier bent?
En ik heb ook 'n leuk bericht!!

Ware liefde hier én (nou komt 't...) we gaan op stap vanavond! Hier in 't onmogelijk dorp, met z'n 2en, naar 'n concert(je vermoed ik, want we zitten wel in 'n dorp), en nou komt 't echte goeie: op loopafstand (lees: zuipafstand)!

We zitten nu dus alvast aan de wodka, allebei blij te zijn dat we gaan swingen & drinken.

(ja, kweet 't sneu dat je hier zo blij van kan worden, maar laat ons maar effe)
Waarom sneu?

Op 2de kerstdag verkeren wij 4 jaar met elkaar.
Mis je me?

Ja. Zelfs je schaduw. En je haren in het doucheputje.

Kijk daarom zwijmelen. Das pas sneu.
2 cm???? Nee, niks 2 cm.. Gewoon 10!!!!

Geprepareerde pistes zijn pistes die klaargemaakt zijn om over te skien. De sneeuw wordt een soort van aangedrukt. Er ligt dan in principe geen losse sneeuw meer op de piste..
Geprepareede pistes zijn dus een hellende schaatsbaan.

Hou je nou ook echt van sneeuw? Of wordt het op een gegeven moment net als regen in Nederland?
Wat een dag. Vandaag een zeer groot deel van de dag aan de telefoon gehangen. Met instanties, met vrienden, met collega's. Dingen uitzoeken rondom de verblijfsvergunning en ook direct rondom mijn ontslag.

WW wordt moeilijk. Ook daarvoor moet je zicht hebben op minimaal 12 maanden WW. En ik krijg er waarschijnlijk maar drie omdat ik door mijn Afrikajaren onvoldoende arbeidsverleden heb opgebouwd.

We gaan wel met spoed voor het examen, zodat hij dat in ieder geval binnen heeft. Baas wil proberen mee te helpen aan de vergunning door eventueel een ontslagvergunning als salaris uit te keren zodat ik langer een vast contract heb. Maar ik moet niet alleen ten tijde van de MVV-aanvraag een vast contract hebben, ook een maand of zes later als hij eenmaal hier is en de definitieve aanvraag gaat doen. En die laatste, die kunnen ze niet garanderen natuurlijk.

Banen zitten zoeken, maar god, wat is er weinig op mijn vakgebied! En van iets anders ga ik zo in inkomen naar beneden dat ik mijn huis niet meer kan betalen.

Veel zorgen dus, maar wel actie. Ik ben afwisselend actief, boos en verdrietig. B steunt op afstand maar snapt weinig van de regels hier.

Ik baal van alles. Wéér solliciteren, wéér onrust, wéér wennen, wéér... alles eigenlijk. Zie ook wel de voordelen: kijken of ik iets kan vinden dat dichterbij is. Weer salarisonderhandelingen. B in actie met zijn examen (had ik anders wellicht langer op moeten wachten). Mja.

Sorry, egopostje. Maar schrijf vooral over leuke dingen, ik lees ze graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven